sylinterinkansi halki venttiilien välistä, eli sopiiko b2o autosylinterin kansi sellaisenaan eli ilman muutoksia venemoottoriin?
Volvo Pentan
7
432
Vastaukset
- no?
Onhan noita B20 kansia tehty paljon erikokoisilla ventiileillä. Ota nyt selvää millaiset sulla on ja vaihda tilalle vastaava. Muuta tiedossani olevaa eroa noissa ei ole. VAIHA MYÖS KEINUVIVUT NYKYISESTÄ KANNESTA UUTEEN, KOSKA TEORIASSA NIISSÄ VOI OLLA ERI KEINUSUHDE. Oho tuli kirjoitettua isoilla, en jaksa korjata...
- R K-S
Kun teet noinkin isoa remonttia vanhaan koneeseen, niin tarkista ensiksi poakosarjan kunto. Puhdista ruosteet pois ja tarkista kuinka ruostunut se on.
Autonkansi sopii pienin muutoksin. Eli kannen alla olevat kaiksi reikää (menevät autossa vesipumpulle) täytyy tulpata, ja porata uusi reikä lämpötilan anturille. Autoissa käytettiin erilaisia venttiileijä kuin venemoottoreissa (natriumjäähdytetyt), mutta käytännössa autokannen venttiilit kestävät venekäytössäkin. Kannen plaanaus ennen asennusta lienee itsestäänselvyys.. Ja kannattaa tosiaankin tarkistaa pakosarjan kunto, joutuuhan sen kuitenkin irroittamaan.
- melkein omistaja
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Autonkansi sopii pienin muutoksin. Eli kannen alla olevat kaiksi reikää (menevät autossa vesipumpulle) täytyy tulpata, ja porata uusi reikä lämpötilan anturille. Autoissa käytettiin erilaisia venttiileijä kuin venemoottoreissa (natriumjäähdytetyt), mutta käytännössa autokannen venttiilit kestävät venekäytössäkin. Kannen plaanaus ennen asennusta lienee itsestäänselvyys.. Ja kannattaa tosiaankin tarkistaa pakosarjan kunto, joutuuhan sen kuitenkin irroittamaan.
kuuluuko sinkki jäädytys järjestelmää ja mahdollisesti minne?
melkein omistaja kirjoitti:
kuuluuko sinkki jäädytys järjestelmää ja mahdollisesti minne?
Sinkkejä käytetään joissakin Volvon meridieseleissä, mutta ei bensiimoottoreissa..
- aloittaja
Välittäjä_LKV kirjoitti:
ei näköjään käytetä ollenkaan venttiilinvarrenkumeja? Ei ainakaan omasta löytynyt ja moottori todennäköisesti tehtaan jäljiltä. Pakosarjaa on tutkittu ja ehjältähän tuo vaikuttaa, ihme kyllä. Tosin vähällä ajolla järvivedessä ollut. Kannentiiviste antoi periksi "jo" 34 vuoden jälkeen...siitä tämä remontti alkoi.
- melkein omistaja
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Sinkkejä käytetään joissakin Volvon meridieseleissä, mutta ei bensiimoottoreissa..
vielä kerran kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1346090
- 574366
- 592801
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282698Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161875- 151534
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341402Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗241371- 271197
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431141