kissa-allergia?

324vdfvd33

Hei! Voiko kissa-allergian oireet jatkua vielä senkin jälkeen, kun allerginen poistuu kissojen luota, ja jos voi niin kuinka kauan? Miehelläni on 10v poika joka on meillä viikonloppuisin. Meillä on 2 kissaa, joista en ikimaailmassa haluaisi luopua. Poika on menossa kissa-allergiatesteihin, hänellä on entuudestaan todettu siitepölyallergia joka tällä hetkellä oireilee. Pojalla emme ole huomanneet mitään oireita, mutta äidin mukaan hänellä on usein nuhaa kun tulee meiltä. Mutta kutinaa, iho-oireita jne ei ole. Eikä poika ole koskaan itse valittanut mitään. Millaisia tuloksia tuosta testistä voi tulla? verikokeella siis katsotaan. Miten kissojen suhteen tulisi toimia, jos pojalla todetaan allergia? Vaikka mitään suurempia oireita ei ole koskaan ollut. Voiko hän altistua esim astmalle enemmän? Kyselen jo näin etukäteen, koska olen aika peloissani. Kiitos vastanneille!

3

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsista..

      ..mutta minulla oli miesystävä joka oli allerginen kissoille. Perheestämme löytyi useita kissoja, minulta itseltäni kolme kissaa silloisesta yksiöstä. Tälle miehelle tuli nuhan kaltainen nenän tukkoisuus ja ääni hävisi. Myöskin silmät alkoivat vuotaa. Hänellä auttoi kun hän otti yhden zyrtekin (vai miten se kirjoitetaankaan), pikkuhiljaa hän tottui kissoihin ja oireet katosivat. Olen kuullut myös monia muita tarinoita kuinka ihmiset ovat näin totuttaneet itsensä kissan läsnäoloon vaikka allergisia ovatkin. Eräs eläinkaupan pitäjä oli hyvin allerginen mm. marsuille, mutta silti hän nenä punaisena, tukkoisena ja silmät vuotaen jatkoi työtään, eläinrakas kun oli. Hän ei antanut allergiansa häiritä, vaikka toki hänellä näytti olevan varsin epämukavat oltavat. Jos poika siis on vain silloin tällöin käymässä teillä (kenties viikonloppuja??) olisiko mahdollista koettaa tätä zyrtek juttua ja koettaa totuttaa. Tai sitten antaa kissat johonkin hoitoon siksi aikaa kun hän on käymässä ja siivota ennen pojan tuloa hyvin, tai eristää kissat pienempään tilaan vierailun ajaksi? Heti ei kannattaisi minun mielestäni olla perheenjäsenistään luopumassa ja sellaisiahan ne kissatkin ovat. Riippuen tietysti siitäkin kuinka pitkään tämä "nuha" pojalla jatkuu miettiä onko tästä oikeasti haittaa lapselle. Jos se on hetkittäinen ohimenevä reaktio, ei ainakaan minun mielestäni kannattaisi suurta hälyä nostaa. Ja 10 vuotiashan osaa kertoa miten paljon tämä allergia häntä häiritsee teiltä tultuaan ja pystyykö hän kissojen kanssa tästä huolimatta olemaan. Pahemmaksi se siis tuskin muuttuu, koska poika ei altistu koko ajan kissoille. Ja todennäköisesti silloinkin tapahtuisi tämä "siedätyshoito".

    • minä80

      Minä olen sitä mieltä, että kotikutoinen siedätyshoito ei auta, vaan voi altistaa juuri esim. astmalle. Allergialääkkeet voivat kyllä auttaa oireita paljonkin ja niistä löytyy myös lapsille sopivia. Mutta ilmeisesti pojan allergia on hyvin lievää, jos et sinä ole mitään oireita havainnut. Olisiko äiti vain mustasukkainen teillä vietetyistä viikonlopuista tms.? Jos et halua kissoista luopua ja pojalla todetaan allergia, niin muistathan että kissapölyä löytyy teiltä ihan joka paikasta! Eli pelkkä kissojen hoitoon laittaminen ei auta. Kissat eivät saisi oleilla ollenkaan siinä huoneessa jossa poika nukkuu, eikä varsinkaan sängyllä. Siis silloinkaan kun poika ei ole teillä. Jos ovat aiemmin oleilleet siellä paljon, niin uusien petivaatteiden (tyyny, peitto, petauspatja) ostaminen voisi olla järkevää. Samoin tulee miettiä missä lakanat pestään ja kuivatetaan? Ulkona kuivattaminen ei siitepölyallergiselle ole hyvä vaihtoehto, mutta kissojen takia myöskään sisällä kuivattaminen ei kuulosta hyvältä. Voisiko poika siis tuoda kotoaan lakanat ja pyyhkeen mukanaan? Ja koko kodin kunnollinen siivous nihkeällä ennen pojan tuloa. Jos kissat oleilevat paljon sohvalla, niin pojalle joku oma istumapaikka, jossa kissat eivät saa olla (säkkituoli?), sillä tekstiileistä kissapölyn poiss saaminen on aika mahdotonta.

    • allergioita

      Hei, kyllä se alleginen oireilu voi jatkua myös jonkin aikaa sen jälkeen kun on poistunut allergian aiheuttajan luota, yleensä kyllä käsittääkseni tunnin parin aikana oireilun pitäisi vähentyä. Itselläni on todettu kissa allergia, sekä veri-että ihotesteillä, mutta hassua siinä on se että minulla oli kissa (kuoli ennen oireilujen alkua) enkä oireillut kissastani vaikka se nukkuikin sängyssäni. Lisäksi olen ollut paljon kissojen kanssa testien jälkeenkin enkä huomaa mitään oireita, joten en usko testieni tulosta! Nekin kai voivat olla vääriä?! Mikäli poika ei saa hengenahdistusta tai muuta vakavaa oiretta en näe syytä kissojen hävittämiseen. Voihan olla, että poika on esim. allerginen jollekin hajustelle jota teillä on (pesuaine, hajuvesi tms) mutta ei hänen äitinsä luona. Oireet ovat samat, kuin kissa-allergiassakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe