Hei! ajattelin vaan kysellä että onko jollakin kokemusta. Eli todella kovaa kipua peräsuolessa, vihlontaa, pakottavaa tunnetta, ihan kuin joku yrittäisi vetää suolta irti. Kipu tulee todella nopeasti. särkylääkettä on otettava 2kpl (400mg)heti välittömästi, kipu kestää parhaimmillaa puolituntia ennen kuin lääke auttaa. Harvoin näitä kipuja on ollut, esim. neljäkertaa vuodessa. nyt on ollut paljon useammin. Tänään ensimmäisen kerran se tuli ulostaessa, mitä ei ole ennen tapahtunut. Kohta sitä ei enää uskalla mennä edes aamu hädälle.
peräsuolessa
6
1012
Vastaukset
- titta-n
ensimmäisenä tulee mieleen peräpukamat ja toiseksi jos olet nainen: endometrioosi....
- leikattu
Hei! En haluaisi pelotella, mutta nyt VOI olla tosi kyseessä. Nuo oireesi sopivat jus minulle muutama vuosi takaperin. Ehkäpä oireet olivat jopa harmem- massa, mitä sinun ovat. En mennyt lääkäriin, mutta sitten määräaikastarkastuksessa todettiin veriarvot huonoiksi ja ruvettiin tutkimaan. Paksusuolensyöpä löytyi, mikä leikattiin. Tuohon vaivaasi löytyy varmaan monta vaaratontakin selitystä, mutta ei todellakkaan pidä jäädä tänne palstalle kyselemään. Kipinkapin lääkäriin, niin asiat selkenee.
- alkuperäinen kirjoittelija
En pelästynyt. Tää vaiva on ollut mulla jo 9 vuotta ja se alkoi esikoisen raskauden aikana. Peräpukamista mulla ei ole paljoa tietoa. Ulkoisia sellaisia en ole havainnut. sen olen huomannut että yksi jumppaliike laukaisee sen eli kun jännittää pakarat yhteen, enään en sitä harrasta. yleensä se tulee silloin kun ei edes tee mitään erikoista esim nukkuessa. No, taidanpa varata varuiks lekuriin ajan. kiitti
- Olisiko näin?
alkuperäinen kirjoittelija kirjoitti:
En pelästynyt. Tää vaiva on ollut mulla jo 9 vuotta ja se alkoi esikoisen raskauden aikana. Peräpukamista mulla ei ole paljoa tietoa. Ulkoisia sellaisia en ole havainnut. sen olen huomannut että yksi jumppaliike laukaisee sen eli kun jännittää pakarat yhteen, enään en sitä harrasta. yleensä se tulee silloin kun ei edes tee mitään erikoista esim nukkuessa. No, taidanpa varata varuiks lekuriin ajan. kiitti
...tulee lähinnä fissuura eli peräaukon haavauma. Oireeni olivat samanlaisia kuin sinulla. Kivut olivat kovat eikä särkylääkkeistäkään tahtonut olla apua. Pieni leikkaus toi nopeasti avun, viikon kuluttua tein yli kymmenen tunnin lentomatkan eikä istumisessa ollut ongelmia.
- leikkaus..
Olisiko näin? kirjoitti:
...tulee lähinnä fissuura eli peräaukon haavauma. Oireeni olivat samanlaisia kuin sinulla. Kivut olivat kovat eikä särkylääkkeistäkään tahtonut olla apua. Pieni leikkaus toi nopeasti avun, viikon kuluttua tein yli kymmenen tunnin lentomatkan eikä istumisessa ollut ongelmia.
sinulle tehtiin? Nukutettiinko vai puudutettiin, miten vessareissut onnistuivat oliko paljon kipua?
- ...pieni
leikkaus.. kirjoitti:
sinulle tehtiin? Nukutettiinko vai puudutettiin, miten vessareissut onnistuivat oliko paljon kipua?
ja se tehtiin paikallispuudutuksessa. Peräaukon sulkijalihas katkaistiin osittain. Siinä oltiin tarkkoja ettei liikaa, koska pidätyskyky olisi silloin huonontunut. Ainoa kipu oli puudutuspiikki. Minulla oli paraneminen hyvin nopea. Yllättäen vessareissut onnistuivat heti hyvin ja kivuttomasti. Tästä leikkauksesta on jo monta vuotta eikä vaiva ole uusiutunut. Olen todella tyytyväinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!571711Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1321368Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701231La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10826- 62785
- 69681
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39521- 36477
- 45466
- 52442