Terppa. Olen ns. baaritupakoitsija, joka tupakoi satunnaisesti, noin yhtenä iltana viikossa. Tehän ette pidä sitä välttämättä isona ihmisen ongelmana, mutta tästä lähtien yritän välttää. Mulla on jo vapusta asti ollu kurkku oudolla tavalla arka, ja eilen illalla poltin baarissa jotain 10-15 tupakkaa, hyi... Nyt on kurkku aika kipeä ja ääni on tosi käheä. Kauanko tätä jatkuu? voiko tuosta tulla pysyviä vaurioita, vai paraneeko ne aina. Mulla on ikään kuin "palan" tunne kurkussa, ja välillä tuntuu että on kurkku tukossa :( ääni kuulostaa vähän samalta kuin olisi flunssassa, mutta kurkkukipu on aivan erilaista. Alkuaikoina tuollaista ongelmaa minulla ei ollut, mutta nykyään tosi usein kun olen baari-iltana polttanut niin on pari päivää tosi ikävä olo kurkussa.. nimim. tupakkamorkkis
kurkkukipu=(
9
12980
Vastaukset
- marlporoman
Aika tiuhaan vedät sätkää jos illassa siis muutamassa tunnissa menee tuo määrä eli lähes askillinen, ei mikään ihme jos kurkku tulee kipeäksi noiki runsaalla tupakkamäärällä pienen ajan kuluessa, normaali määrä olis korkeintaan tunti/tupakka.
- tgergd
kyllä mulla vaaan menee aski ryyppyillan aikana
- kessuttelijakin
Helposti jos purutoppakki on menny yhes illas...
- tulehdus_tai_kasvain
kyseessä on todennäköisesti jonkinlainen tulehdus. suosittelen lääkärille menemistä. limakalvot ja äänihuulet voivat ärtyä ja tulehtua tupakansavusta. näille alueille voi myös kehittyä kasvaimia, jotka voivat aiheuttaa kipua, nielemisvaikeuksia tai palan tunnetta kurkussa. tulehdukset ja kasvaimet tulee ottaa vakavasti, älä kuitenkaan säikähdä sillä ongelmiisi on olemassa hoitokeinoja. itselleni on tullut myös kurkkukipua tupakoinnista, tupakka ei vaikuta sopivan minulle, pienet sikarit sen sijaan eivät ole aiheuttaneet itselleni minkäänlaisia ongelmia. nykyään olen kuitenkin oppinut tulemaan toimeen ilman minkäänlaisia tupakkatuotteita.
- sydän
hei poltin tänään 3kertaa tupakkaa ni kurkku on tosi arka onko se normaalia mikä siihen tehoaa ei ainakaan kannata poltaa ainakaan joka päivä tupakkaa silloin tällöin oon polttanut ja se huolestuttaa jos siellä on jotakin
- hheheh
Taitaapa johtua ihan jostain flunssasta, ei kolme tai kolmekymmentä tee kurkulle mitään :D
- Herkkävatsainen
Voi olla närästystäkin. Tuo palan tunne kurkussa ainakin viittaa siihen suuntaan. Nikotiini ja tupakointi tuppaavat nostamaan vatsahapot kurkkuun ainakin niillä, joilla on taipumusta närästykseen. Siihen vielä lisäksi savun aiheuttama ärsytys, niin ei ihme, jos kurkku kipeytyy...
- Autttaja
Polta vihreetä tupakkia . Itellä se auttaa kurkkuun
- Anonyymi
"Poltin tupakkia, nyt on kurkku kipeä! Onko normaalia?"
HUUTISTA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047