kurkkukipu=(

BaariTupaks

Terppa. Olen ns. baaritupakoitsija, joka tupakoi satunnaisesti, noin yhtenä iltana viikossa. Tehän ette pidä sitä välttämättä isona ihmisen ongelmana, mutta tästä lähtien yritän välttää. Mulla on jo vapusta asti ollu kurkku oudolla tavalla arka, ja eilen illalla poltin baarissa jotain 10-15 tupakkaa, hyi... Nyt on kurkku aika kipeä ja ääni on tosi käheä. Kauanko tätä jatkuu? voiko tuosta tulla pysyviä vaurioita, vai paraneeko ne aina. Mulla on ikään kuin "palan" tunne kurkussa, ja välillä tuntuu että on kurkku tukossa :( ääni kuulostaa vähän samalta kuin olisi flunssassa, mutta kurkkukipu on aivan erilaista. Alkuaikoina tuollaista ongelmaa minulla ei ollut, mutta nykyään tosi usein kun olen baari-iltana polttanut niin on pari päivää tosi ikävä olo kurkussa.. nimim. tupakkamorkkis

9

11754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marlporoman

      Aika tiuhaan vedät sätkää jos illassa siis muutamassa tunnissa menee tuo määrä eli lähes askillinen, ei mikään ihme jos kurkku tulee kipeäksi noiki runsaalla tupakkamäärällä pienen ajan kuluessa, normaali määrä olis korkeintaan tunti/tupakka.

    • tgergd

      kyllä mulla vaaan menee aski ryyppyillan aikana

    • kessuttelijakin

      Helposti jos purutoppakki on menny yhes illas...

    • tulehdus_tai_kasvain

      kyseessä on todennäköisesti jonkinlainen tulehdus. suosittelen lääkärille menemistä. limakalvot ja äänihuulet voivat ärtyä ja tulehtua tupakansavusta. näille alueille voi myös kehittyä kasvaimia, jotka voivat aiheuttaa kipua, nielemisvaikeuksia tai palan tunnetta kurkussa. tulehdukset ja kasvaimet tulee ottaa vakavasti, älä kuitenkaan säikähdä sillä ongelmiisi on olemassa hoitokeinoja. itselleni on tullut myös kurkkukipua tupakoinnista, tupakka ei vaikuta sopivan minulle, pienet sikarit sen sijaan eivät ole aiheuttaneet itselleni minkäänlaisia ongelmia. nykyään olen kuitenkin oppinut tulemaan toimeen ilman minkäänlaisia tupakkatuotteita.

    • sydän

      hei poltin tänään 3kertaa tupakkaa ni kurkku on tosi arka onko se normaalia mikä siihen tehoaa ei ainakaan kannata poltaa ainakaan joka päivä tupakkaa silloin tällöin oon polttanut ja se huolestuttaa jos siellä on jotakin

    • hheheh

      Taitaapa johtua ihan jostain flunssasta, ei kolme tai kolmekymmentä tee kurkulle mitään :D

    • Herkkävatsainen

      Voi olla närästystäkin. Tuo palan tunne kurkussa ainakin viittaa siihen suuntaan. Nikotiini ja tupakointi tuppaavat nostamaan vatsahapot kurkkuun ainakin niillä, joilla on taipumusta närästykseen. Siihen vielä lisäksi savun aiheuttama ärsytys, niin ei ihme, jos kurkku kipeytyy...

    • Autttaja

      Polta vihreetä tupakkia . Itellä se auttaa kurkkuun

    • Anonyymi

      "Poltin tupakkia, nyt on kurkku kipeä! Onko normaalia?"

      HUUTISTA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe