Liukastuin helmikuussa siten, että olkapääni meni sijoiltaan. Se oli työtapaturma, joten kaikki mahdolliset kulut ilman omavastuuta maksoi työnantaja ja sen vakuutusyhtiö. Olisikohan minun mahdollista saada korvausta kivusta ja särystä? Tapaturmapaikka oli taloyhtiön jäinen piha, ja taloyhtiöillä on käsittääkseni oltava vakuutus näitä juttuja varten. Sairauslomani kesti noin kymmenen viikkoa. Olkapää ei ole vielä sataprosenttisesti terveen veroinen, mutta fysioterapeuttini mukaan ainakaan nyt ei ole syytä huoleen. Googlasin pikaisesti ja löysin Liikennevahinkolautakunnan sivun http://www.liikennevahinkolautakunta.fi/Document.aspx?id=724 jonka mukaan tällainen sijoiltaanmeno olisi lievä vamma, josta saisi korvausta 2001000 euroa. Voiko tätä verrata pihalla liukastumiseen? Onko vastaavia kokemuksia? 200 euron vuoksi tuskin viitsin lähteä tappelemaan rosikseen.
Korvaus tapaturman kivusta ja särystä
2
2401
Vastaukset
- Mä vaan
Vuoden kuluttua onnettomuudesta kannattaa käydä erikoislääkärin pakeilla. Pyydä vaikka tammikuun puolella maksusitoumus vakuutusyhtiöstä tutkimuksia varten. Lääkärin erikoisala voisi olal fysiatri? Työterveyslääkäri voi ohjata sinua oikeaan suuntaan ja voi olla, että työterveyshuollossa olisi fysiatri palkkalistoilla? Fysiatrin pitäisi määrittää pysyvä vika ja haitta, jos helmikuussa vielä käsi tai olkapää on kipeä tai vahingoittunut. Joka tapauksessa ennen erikoislääkärin tilaamista kannattaa katsoa vakuutuslaakari-lista läpi. Yleensä kyllä vakuutusyhtiön lääkärit ovat ortopedejä ja toimivat Helsingin seudulla, eivät ole pienipalkkaisissa työterveyshuollon tehtävissä :)
- ---
Tapaturmavakuutuslaki ei tunne kivun ja säryn korvausta. Haittarahaa pysyvästä haitasta voidaan maksaa esim. jos ranteen asento on jäänyt murtuman jälkeen huonoksi. Tapaturmavamman aiheuttamaa pysyvää haittaa voidaan arvioida aikaisintaan vuoden kuluttua tapaturmasta. 1.1.2010 tuli voimaan uusi haittaluokitus, johon kivun ja särkykin on otettu mukaan. Uusi haittaluokitus koskee tapaturmia, jotka ovat sattuneet haittaluokituksen voimassaoloaikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312