Kestokonkarit, auttakaa!!

Pienten äiti

Voisitteko konkarit lyhyesti ja ytimekkäästi kertoa mikä kestovaippa (merkki?) on paras ja helpoin. Saa maksaa. En ole koskaan käyttänyt kestoja ja haluaisin kokeilla. Lapsia on useita, joten ottaisin mahdollisimman helpon, sellaisen KAIKKI SAMASSA -version :)

5

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

      Minä en ole tykännyt "kaikki samassa" versioista, koska kestävät kuivua tosi pitkään. Tosin löysin sitten sellaisen version, jossa sisäosat ja kuoriosa ovat osittain irti toisistaan ja imuosa on vain toisesta päästä kiinni muussa vaipassa, eli on ns. läppävaippa. Tämä kuivuu narullakin kohtuullisessa ajassa. Merkiltään se on Tiris. Noita kosteussulullisia vaippoja ei yleensä suositella kuivausrumpuun laitettaviksi, eli narulla pitää kuivattaa, ja minusta 3 vuorokautta on aika hervottoman pitkä aika kuivattaa vaippoja. Tuo, mikä vaippamerkki/malli on kenenkin mielestä paras, riippuu myös lapsen mallista. Esim. monien suosima Fuzzi Buns taskuvaippa ei istunut meidän pojalle mitenkään.

    • paras vaippa

      Eli otsikon vaippa on mielestäni paras. On käynyt tuttujen vauvoille jo parin kuukauden iästä lähtien ja käy koko vaippaiän. MEillä alettiin käyttämään noin puolen vuoden iässä ja on isän ja mummujen lemppari. Kaikki osaavat tämän vaipan meidän 1,5 vuotiaalle taaperolle laittaa. Kyseisessä vaipassa on kaikki mitä tarvitset, mutta se kuivuu nopeasti. Siinä on kyllä irtoimut, mutta se on nopea koota pesun ja kuivauksen jälkeen kun vaan asettaa imut taskuun. Yleensä täysin yhdessä osassa olevat vaipat ovat hankalia siksi että niillä on pitkä kuivumisaika, joten todellakin suosittelen ainakin kokeilemaan taskuvaippoja. Niistä ei paljon enempää ole vaivaa ja ovat helppoja käyttää.

    • prr

      all-in vaipoista nine osottautu parhaaks meillä ja mollavauvan huonoimmaksi.meillä siis pulska poika vauva...ite tykkään eniten harsoista koska ne tuntuu imevän parhaiten.ei ole vaan kauhean helppo pukee jos lapsi liikkuu paljon vaipan vaihossa. enkä itse ole huomannut että vaippa kuivuisi 3 päivää edes sisällä.yleensä vuorokaudessa.pihalla tuulisena päivänä jopa yhessä päivässä...harsot myös siitä hyviä että kuivaa parissa tunnissa eikä kosteussulkua tarvia vaihtaa jos ei likaannu..netistä saa tilattua sellasia pakkauksia jotka maksaa kyllä aika paljon mutta sisältää useemman vaipan.

    • mutta mielestäni parhaat

      Merkkejä on hirveästi, eikä ole vain yhtä oikeaa.

      Itse tykkäsin esikoisella käyttää Sisävaippa ja kuorivaippa yhdistelmää (parhaimmat oli ronja-vaipat ja Bummis sww-kuori yhdistelmä). Lähes kaikki AIO-vaipat mitä meillä oli, olivat surkeita (kuivuivat kauan, piti heti vaihtaa tai muuten likaantui vaatteet). Yksi AIO-vaippa toimi meillä, ja se oli Kanto-vaippa (www.kestovaippa.fi), se on kuin taskuvaippa, pienellä vauvalla toimi parhaiten kun otti imun ulos taskusta ja laittoi peppua vasten. Harsot eivät toimineet meillä, eikä villakuoret pikkuvauvalla.
      Kun maitokakka loppui, rupesin käyttämään Fuzzi Bunzeja. Yövaippoina parhaimmat oli ronja läppävaippa ja villakuori (tai fuzzi bunz ja villavaippa).

      Nyt kaksi viikkoisella pojalla olen käyttänyt Baby Beehinds-vaippoja ja Bummis sww-kuoria. Nämä Beehindsit ovat pitkäikäisiä ja ovat toimineet alusta asti.

      yhteenveto suosikkivaipoistani:
      - Kanto-AIO 18e kestovaippa.fi
      - (kanto sisävaippa oli suosikki myös 8-9e)
      - ronja&roope perusvaippa 16,20e ronjaroope.net
      - Ronja&Roope läppävaippa 17,10e-18,90e
      - Bummis sww-kuori (eri jälleenmyyjät) n. 11,70-13,20e
      - Fuzzi Bunz (eri jälleenmyyjät) n. 19,50e
      - Baby beehinds (eri jälleenmyyjät) n. 21,50e

      • ummikollekin

        Bumgeniuksen all-in-onet ja taskuvaipat toimivat tumpeloillakin (kuten minulla). Kuivuvat melko nopeasti, eivät ole falskailleet ja ovat helppoja käyttää. Minä investoin pelkästään niihin. Fuzzybunzit ja muut kokeilut myyn pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe