Dna mokkulasta tietoa?

hankin ehkä.

Kertokaapa miten tuo dna mokkula oikein toimii. Tai se laskutus. Kun olen lähdössä opiskelemaan ja muuttamassa pois kotoa kesällä ja olen ajatellut hankkia mokkulan niin mitä kaikkea maksua siitä tulee? Aloitus maksu jonkun satasen, kuukausi maksu(riippu liittymästä?), sitten kun olen nähnyt että joku on laittanut kuvassa sen sisälle sim-kortin niin tuleeko siinä vielä maksua siitäkin kuinka kauan on käyttänyt nettiä? Vai onko vain aloitus ja kuukausimaksu?

8

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotimokkulaulalla

      Ei tule mitään aloitus maksua. Ja kuukausimaksu riippuu siitä että minkä nopeuden otat. Jos teet kahden vuoden opimuksen niin saat mokkulan kaupanpäälle. Jos et halua sitoutua niin pitkäksi aikaa, niin osta mokkula erikseen. Silloin voit vaihtaa operaattoria milloin haluat, jos ei sattuisi toimimaan odotetulla tavalla.

    • mokkulasta.

      Avausmaksu muutaman euron luokkaa paitsi jos tilaat netistä niin se on ilmainen. Kk-maksu riippuu nopeudesta: 384 kbps on 9,80 euroa kuussa, 512 kbps on 14,90 euroa kuussa, 1 Mbps 19,90 euroa kuussa ja 2 Mbps 29,90 euroa kuussa (HUOM! heitin noi hinnat ulkomuistista joten muutaman sentin heittoa voi olla). Eli siis ei mene muita maksuja kuin kk-maksu ja jos myymälästä haet niin avausmaksu, ellet sitten ala soittamaan liittymälläsi puheluita ja lähettämään tekstareita (tai MMS:iä) sillä, tosin toi Nettikaistahan on tarkoitettukin internetin käyttöön eikä puheluihin ja tekstareihin vaikka niitäkin toki voi Nettikaistalla lähettää ja soittaa mutta ei ole siis noihin tarkoitettu.

      • hankin ehkä.

        Eli se sim kortti on siellä niiden puheluiden varalta? Ja jos en soita puheluita jne. ja käyn vain netissä niin on sitten pelkkä kuukausi maksu!?


      • nomen

        ei ole tällä hetkellä avausmaksuan ja 1 Mbps 19,80 ja 2 Mbps 29,80. Mokkulan SIM-kortilla ei voi soittaa puheluita tai lähettää tekstareita. Se on vain tietokoneen internet-yhteys.


      • kylläjuu
        nomen kirjoitti:

        ei ole tällä hetkellä avausmaksuan ja 1 Mbps 19,80 ja 2 Mbps 29,80. Mokkulan SIM-kortilla ei voi soittaa puheluita tai lähettää tekstareita. Se on vain tietokoneen internet-yhteys.

        mokkulan SIM-kortilla voi soittaa puheluita. Sehän rinnastetaan kännykkään, liittymällähän on oma GPRS numero. Tosin soittaminen tulee kalliiksi jos on pelkkä nettikaista eikä puhekaistaa.


      • nomen
        kylläjuu kirjoitti:

        mokkulan SIM-kortilla voi soittaa puheluita. Sehän rinnastetaan kännykkään, liittymällähän on oma GPRS numero. Tosin soittaminen tulee kalliiksi jos on pelkkä nettikaista eikä puhekaistaa.

        Ainakin minun DNA mokkulasopimuksessani on ruksit kohdissa: Soitonesto ja Viestiesto.


      • Kokeiltu juttu
        nomen kirjoitti:

        ei ole tällä hetkellä avausmaksuan ja 1 Mbps 19,80 ja 2 Mbps 29,80. Mokkulan SIM-kortilla ei voi soittaa puheluita tai lähettää tekstareita. Se on vain tietokoneen internet-yhteys.

        Mulla on ollut 1/2 vuotta DNA mokkula, 384 kbps on 9,80 euroa kuussa. Se on ihan OK kun ei odota liikoja, tuo nopeus ei ole huima mutta riittää perussurffailuun yms, nettivideoita sillä ei kannata katella. SIM-kortti laitetaan sinne mokkulaan siksi että voidaan ylipäätään kytkeytyä puhelinverkkoon, GSM/UMTS. Kun 3G eli UMTS-verkko on täynnä tai jostain muusta syystä mokkula menee 2G eli GSM-verkkoon niin näkyy olevan niin hidas ettei sitä juuri viitsi käyttää. Netin nopeustestit näyttää että UMTS-verkossa nopeus on keskimäärin siinä 360 kbps luokkaa Minä voin lähettää mokkulan ohjelmalla (Mobile Partner) tekstiviestejä ja niistä laskutetaan erikseen. SIM-kortin voin laittaa kännykkään ja soittaa puhepuheluita (liittymällä on siis ihan oikea matkapuhelinnumero) ja niistä laskutetaan erikseen. DNA (ja muutkin operaattorit) vapauttaa itsensä kaikesta näillä lauseilla; "ilmoitetut nopeudet ovat 3G-verkon alueella saavutettavissa olevia maksiminopeuksia. Nopeus voi vaihdella riippuen mm. samanaikaisten käyttäjien määrästä, käytössä olevasta liittymänopeudesta, yhteyden laadusta ja käytetystä päätelaitteesta. 3G-verkon ulkopuolella yhteydet toimivat EDGE- ja GPRS-nopeuksilla". Puhepuhelut on aina etusijalla ja datansiirto käyttää verkossa jäljellä olevaa tilaa. Jos on huono kenttä niin sitten voi olla vaikeaa, keskustelupalstoilla on usein juttuja kuinka operaattorin asiakaspalvelu (kaikki operaattorit) lupaa kaikille vakiovastauksena että kohta tulee uusi tukiasema mutta se on bullshittiä, ei ne niitä joka kadunkulmaan laita. Liittymästä on sitten aikamoisen vaikea päästä eroon sopimuskauden aikana (2v.). Mä olen saanut mitä tilasinkin eli ei valittamista tähän mennessä.


    • valmiit tietoliikenneyhteydet

      Monissa paikoissa opiskelija-asunnoissa on edullisesti nopeat kiinteät tietoliikenneyhteydet. Kiinteä yhteys on halpa tai ilmainen (kuuluu vuokraan) ja se on nopeampi kuin nk. nopeat ADSL-yhteydet. Selvitä ensin, onko opiskelija-asunnossa valmiit tietoliikenneyhteydet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe