..Hämeenlinnassa vai Tampereella??? Olen hakenu kuvataidepainotteiseen luokanopettajakoulutukseen. Huomasin että Hämeenlinnan Vakava-koe paikkaa ei löydy mistään. Jossakin kohtaa luki että se pidettäisiin Tampereella. Onko jollakin varmaa tietoa???
Pidetäänkö Vakava-koe..
8
1205
Vastaukset
- 93930300
Aika selvästihän tuo lukee nettisivuilla. "Toisen vaiheen valinta järjestetään Tampereen yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Hämeenlinnan toimipaikassa: 15.-17.6.2009 Erottajakatu 12, Hämeenlinna" http://www.uta.fi/opiskelijaksi/perusteet/ktdk/luok/kuva.html
- Hakija myös
Alkuperäinen kysyjä ymmärtääkseni kysyi VAKAVA-kokeen paikkaa, ei soveltuvuuskokeen paikkaa. Valitettavasti en osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, sillä itse osallistun kokeeseen toisella paikkakunnalla.
- Voi hyvä yksinkertaisuus
Hakija myös kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä ymmärtääkseni kysyi VAKAVA-kokeen paikkaa, ei soveltuvuuskokeen paikkaa. Valitettavasti en osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, sillä itse osallistun kokeeseen toisella paikkakunnalla.
Kyllä linkki oli ihan oikeaan kokeeseen! Oli pakko käydä itse katsomassa miten haku menee, ja missä koe pidetään. Kesti tasan minuutin löytää oikea kohta! Se nyt sattuu vaan olemaan niin, että kuvataidepainotteiset luokanopettajat eivät tee VAKAVAA, vaan annetusta linkistä näkyy selkeästi heidän koemenettelynsä.
- millaisia opettajia
tulee niistä, jotka eivät selviydy edes pääsykokeisiin annettujen ohjeiden perusteella. Tarkoitukseni ei ole olla inhottava, vaan ihan oikeasti älkää olko niin avuttomia. Voisiko kyse olla avuttomuudesta ja siitä, että ollaan totuttu, että kaikki tuodaan valmiina eteen.
- samaa mieltä
Kieltämättä joskus käy mielessä, että miten ihminen voi ikinä selviytyä valintakokeesta, jos ei esim. pysty lukemaan nettisivuilta missä tämä koe pidetään. Samoin on tullut vastaan muita melkolailla täydellistä avuttomuutta huokuvia kysymyksiä, jotka pistävät miettimään, että eikö ihmisillä tosiaan ole mitään käsitystä omista taidoistaan kun hakevat yliopistoon. Jos siis todellakin heidän kykynsä ovat niin rajoittuneita, mitä kysymykset antavat ymmärtää. Ja entäs sitten, jos jollain ihmeen kaupalla onnistuu pääsemään opiskelemaan, miten voi ikinä pärjätä opinnoissa, jotka vaativat tiedonhakutaitoja ja omatoimista työskentelyä. Yliopistossa kukaan ei hae puolestasi tietoa ja kerro sinulle valmiita vastauksia tenteissä ynnä muissa tilanteissa. Tulevaisuudessa lapset pitäisi uskoa sellaisen opetukseen, joka ei pysty selvittämään niinkin yksinkertaista asiaa kuin mitä pääsykokeeseen pitää lukea tai millä paikkakunnalla kokeeseen pitää osallistua, jos on hakenut paikkaan X. Huolestuttavaa. Eikä tämäkään ollut vittuilua vaan ajatuksia, jotka väkisin tulevat mieleen, kun lueskelee kysymyksiä, joita ihmiset esittävät pääsykokeista.
- kyllästynyt.......
Siinä kirjoittaa taas joku joku selkeästi on unohtanut sen tosiasian, että jokainen on joskus hukassa ja tarvitsee apua, eikä avun pyytämistä joka kerta voi laittaa avuttomuuden piikkiin! Jos itse parhaansa mukaan yrittää tietoa etsiä ja asiaa selvittää, mutta ei siltikään pääse selvyyteen, niin mitä avuttomuutta siinä on jos kysyy neuvoa? Eri asia toki on silloin, jos ei itse vaivaudu ollenkaan ottamaan asioista selkoa vaan odottaa valmiita vastauksia kaikkeen, sitä voisin itsekin jo avuttomuudeksi tai laiskuudeksi kutsua. Ei pidä kuitenkaan suhtautua noin ylimielisesti toisiin ihmisiin. Ei ole hyvä piirre ihmisessä sekään.
- motivoitunut
kyllästynyt....... kirjoitti:
Siinä kirjoittaa taas joku joku selkeästi on unohtanut sen tosiasian, että jokainen on joskus hukassa ja tarvitsee apua, eikä avun pyytämistä joka kerta voi laittaa avuttomuuden piikkiin! Jos itse parhaansa mukaan yrittää tietoa etsiä ja asiaa selvittää, mutta ei siltikään pääse selvyyteen, niin mitä avuttomuutta siinä on jos kysyy neuvoa? Eri asia toki on silloin, jos ei itse vaivaudu ollenkaan ottamaan asioista selkoa vaan odottaa valmiita vastauksia kaikkeen, sitä voisin itsekin jo avuttomuudeksi tai laiskuudeksi kutsua. Ei pidä kuitenkaan suhtautua noin ylimielisesti toisiin ihmisiin. Ei ole hyvä piirre ihmisessä sekään.
Olen kyllä samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa avuttomuudesta/kynenemättömyydestä. Kyllä netin hakusivut on laadittu niin, että normaalilla järjellä varustettu selviytyy niiden avulla pääsykokeisiin. Tuntuu kyllä aika hirveältä, että ihminen hakee apua pääsykoetilanteeseen Suomi24-palstalta. Uskon, että kysyjä on "järjenjuoksultaan" ihan normaali, mutta motivaatio on heikko. Jos todella haluaa jonnekkin tiedon löytää varmasti. Jos itse olisin hakemassa, olisin varmasti hakenut niin kauan, että löydän haluamani tiedon. Edellisissä kirjoituksissa ei mielestäni ollut ylimielisyyttä, vaan pohdintaa aiheesta.
- merjajustiina
motivoitunut kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa avuttomuudesta/kynenemättömyydestä. Kyllä netin hakusivut on laadittu niin, että normaalilla järjellä varustettu selviytyy niiden avulla pääsykokeisiin. Tuntuu kyllä aika hirveältä, että ihminen hakee apua pääsykoetilanteeseen Suomi24-palstalta. Uskon, että kysyjä on "järjenjuoksultaan" ihan normaali, mutta motivaatio on heikko. Jos todella haluaa jonnekkin tiedon löytää varmasti. Jos itse olisin hakemassa, olisin varmasti hakenut niin kauan, että löydän haluamani tiedon. Edellisissä kirjoituksissa ei mielestäni ollut ylimielisyyttä, vaan pohdintaa aiheesta.
Tässä on taas viisaat ja ennenkaikkea erehtymättömät ihmiset lyöneet käsittämättömän täydelliset päänsä yhteen ja älyllään jälleen musertaneet yhden erehtyväisen ihmisrievun.Hyvä te! Te ansaitsette yliopistopaikkanne, sillä opettajan ja kaikkien muiden korkeasti koulutettujen ihmisten tulee olla erehtymättömiä ja ainakin esittää täydellisiä(parhaassa tapauksessa olla niitä)! Myöskään neuvoa ei saa kysyä, se osoittaa kypsymättömyyttä.
Tulevaisuudessa kun me täydelliset korkeakoulutetut toimimme omalla alamme, esimerkiksi opettajina, meidän tulee muistaa vaatia täydellistä erehtymättömyyttä myös oppilailtamme, kollegoiltamme ja muilta työyhteisön jäseniltä.Näin saamme viimein suoritusyhteiskunnan vyön vielä entistäkin kireämmälle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019