Pidetäänkö Vakava-koe..

Elina-Sofia

..Hämeenlinnassa vai Tampereella??? Olen hakenu kuvataidepainotteiseen luokanopettajakoulutukseen. Huomasin että Hämeenlinnan Vakava-koe paikkaa ei löydy mistään. Jossakin kohtaa luki että se pidettäisiin Tampereella. Onko jollakin varmaa tietoa???

8

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 93930300
      • Hakija myös

        Alkuperäinen kysyjä ymmärtääkseni kysyi VAKAVA-kokeen paikkaa, ei soveltuvuuskokeen paikkaa. Valitettavasti en osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, sillä itse osallistun kokeeseen toisella paikkakunnalla.


      • Voi hyvä yksinkertaisuus
        Hakija myös kirjoitti:

        Alkuperäinen kysyjä ymmärtääkseni kysyi VAKAVA-kokeen paikkaa, ei soveltuvuuskokeen paikkaa. Valitettavasti en osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, sillä itse osallistun kokeeseen toisella paikkakunnalla.

        Kyllä linkki oli ihan oikeaan kokeeseen! Oli pakko käydä itse katsomassa miten haku menee, ja missä koe pidetään. Kesti tasan minuutin löytää oikea kohta! Se nyt sattuu vaan olemaan niin, että kuvataidepainotteiset luokanopettajat eivät tee VAKAVAA, vaan annetusta linkistä näkyy selkeästi heidän koemenettelynsä.


    • millaisia opettajia

      tulee niistä, jotka eivät selviydy edes pääsykokeisiin annettujen ohjeiden perusteella. Tarkoitukseni ei ole olla inhottava, vaan ihan oikeasti älkää olko niin avuttomia. Voisiko kyse olla avuttomuudesta ja siitä, että ollaan totuttu, että kaikki tuodaan valmiina eteen.

      • samaa mieltä

        Kieltämättä joskus käy mielessä, että miten ihminen voi ikinä selviytyä valintakokeesta, jos ei esim. pysty lukemaan nettisivuilta missä tämä koe pidetään. Samoin on tullut vastaan muita melkolailla täydellistä avuttomuutta huokuvia kysymyksiä, jotka pistävät miettimään, että eikö ihmisillä tosiaan ole mitään käsitystä omista taidoistaan kun hakevat yliopistoon. Jos siis todellakin heidän kykynsä ovat niin rajoittuneita, mitä kysymykset antavat ymmärtää. Ja entäs sitten, jos jollain ihmeen kaupalla onnistuu pääsemään opiskelemaan, miten voi ikinä pärjätä opinnoissa, jotka vaativat tiedonhakutaitoja ja omatoimista työskentelyä. Yliopistossa kukaan ei hae puolestasi tietoa ja kerro sinulle valmiita vastauksia tenteissä ynnä muissa tilanteissa. Tulevaisuudessa lapset pitäisi uskoa sellaisen opetukseen, joka ei pysty selvittämään niinkin yksinkertaista asiaa kuin mitä pääsykokeeseen pitää lukea tai millä paikkakunnalla kokeeseen pitää osallistua, jos on hakenut paikkaan X. Huolestuttavaa. Eikä tämäkään ollut vittuilua vaan ajatuksia, jotka väkisin tulevat mieleen, kun lueskelee kysymyksiä, joita ihmiset esittävät pääsykokeista.


      • kyllästynyt.......

        Siinä kirjoittaa taas joku joku selkeästi on unohtanut sen tosiasian, että jokainen on joskus hukassa ja tarvitsee apua, eikä avun pyytämistä joka kerta voi laittaa avuttomuuden piikkiin! Jos itse parhaansa mukaan yrittää tietoa etsiä ja asiaa selvittää, mutta ei siltikään pääse selvyyteen, niin mitä avuttomuutta siinä on jos kysyy neuvoa? Eri asia toki on silloin, jos ei itse vaivaudu ollenkaan ottamaan asioista selkoa vaan odottaa valmiita vastauksia kaikkeen, sitä voisin itsekin jo avuttomuudeksi tai laiskuudeksi kutsua. Ei pidä kuitenkaan suhtautua noin ylimielisesti toisiin ihmisiin. Ei ole hyvä piirre ihmisessä sekään.


      • motivoitunut
        kyllästynyt....... kirjoitti:

        Siinä kirjoittaa taas joku joku selkeästi on unohtanut sen tosiasian, että jokainen on joskus hukassa ja tarvitsee apua, eikä avun pyytämistä joka kerta voi laittaa avuttomuuden piikkiin! Jos itse parhaansa mukaan yrittää tietoa etsiä ja asiaa selvittää, mutta ei siltikään pääse selvyyteen, niin mitä avuttomuutta siinä on jos kysyy neuvoa? Eri asia toki on silloin, jos ei itse vaivaudu ollenkaan ottamaan asioista selkoa vaan odottaa valmiita vastauksia kaikkeen, sitä voisin itsekin jo avuttomuudeksi tai laiskuudeksi kutsua. Ei pidä kuitenkaan suhtautua noin ylimielisesti toisiin ihmisiin. Ei ole hyvä piirre ihmisessä sekään.

        Olen kyllä samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa avuttomuudesta/kynenemättömyydestä. Kyllä netin hakusivut on laadittu niin, että normaalilla järjellä varustettu selviytyy niiden avulla pääsykokeisiin. Tuntuu kyllä aika hirveältä, että ihminen hakee apua pääsykoetilanteeseen Suomi24-palstalta. Uskon, että kysyjä on "järjenjuoksultaan" ihan normaali, mutta motivaatio on heikko. Jos todella haluaa jonnekkin tiedon löytää varmasti. Jos itse olisin hakemassa, olisin varmasti hakenut niin kauan, että löydän haluamani tiedon. Edellisissä kirjoituksissa ei mielestäni ollut ylimielisyyttä, vaan pohdintaa aiheesta.


      • merjajustiina
        motivoitunut kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa avuttomuudesta/kynenemättömyydestä. Kyllä netin hakusivut on laadittu niin, että normaalilla järjellä varustettu selviytyy niiden avulla pääsykokeisiin. Tuntuu kyllä aika hirveältä, että ihminen hakee apua pääsykoetilanteeseen Suomi24-palstalta. Uskon, että kysyjä on "järjenjuoksultaan" ihan normaali, mutta motivaatio on heikko. Jos todella haluaa jonnekkin tiedon löytää varmasti. Jos itse olisin hakemassa, olisin varmasti hakenut niin kauan, että löydän haluamani tiedon. Edellisissä kirjoituksissa ei mielestäni ollut ylimielisyyttä, vaan pohdintaa aiheesta.

        Tässä on taas viisaat ja ennenkaikkea erehtymättömät ihmiset lyöneet käsittämättömän täydelliset päänsä yhteen ja älyllään jälleen musertaneet yhden erehtyväisen ihmisrievun.Hyvä te! Te ansaitsette yliopistopaikkanne, sillä opettajan ja kaikkien muiden korkeasti koulutettujen ihmisten tulee olla erehtymättömiä ja ainakin esittää täydellisiä(parhaassa tapauksessa olla niitä)! Myöskään neuvoa ei saa kysyä, se osoittaa kypsymättömyyttä.

        Tulevaisuudessa kun me täydelliset korkeakoulutetut toimimme omalla alamme, esimerkiksi opettajina, meidän tulee muistaa vaatia täydellistä erehtymättömyyttä myös oppilailtamme, kollegoiltamme ja muilta työyhteisön jäseniltä.Näin saamme viimein suoritusyhteiskunnan vyön vielä entistäkin kireämmälle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe