Abballa on myös yliarvostettuja

kappaleita

Fernando on lässy, iskelmällinen, pliisu ja kertosäkeensä vuoksi rasittava rallatus, jonka pyrkimys ammentaa muualta kuin eurooppalaisesta ja afroamerikkalaisesta musiikista, on kiistattoman epäonnistunut. Kappaleen rakenne ei ole myöskään toimivin mahdollinen - vika, josta vielä huomattavasti paljon enemmän kärsii Chiquitita -sävelmä. Chiquitita yksinkertaisesti jää kauaksi siitä pop-napakkuudesta, mitä balladeissakin voi saavuttaa: Yesterday, God Only Knows, The Winner Takes It All. Money Money Money -biisi on seiskytlukulainen varsinkin sovituksensa osalta.

6

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillinä

ihan hyvä,mutta en ikinä ole oppinut pitämään heidän laulustaan,jotenkin vaan eivät soi kauniisti yhteen,semmosta riitasointua olen kuulevinani

• on tylsä

ja loppuun kulunut, samoin I have a dream.

• m_utta

itse pidän molemmista. Eikä kyseisiä biisejä ole soitettu puhki, sillä niitä kuulee harvemmin radiosta. I have a dreamissa Frida laulaa tosi kauniisti, ja Money, Money on jonkinlainen musikaalimainen biisi. Molemmat ehdottomia klassikoita yhtyeen tuotannossa.

• Olli Kuhta

Onko Yesterday Abban biisi? Siis se, jossa lauletaan jotain että "Yesterday love was just an easy game to play jne. Laulaja on ilmeisesti sitten Benny, koska kuulostaa mieslaulajalta? Poikkeaa kyllä paljon esim Dancing Queen biisistä. Miksihän kappaletta ei oltu valittu Abba Gold-levylle? Ei ollut vissiin singlehitti?

• deptwe

Ihme äijä, kun et sitä tiennyt. Kyseinen kappale on Beatlesin varteenotettavan säveltäjäosapuolen eli McCartneyn vuonna 1964 säveltämä kappale. Se on sitä paitsi tosi iso hitti ollut omana aikanaan, ja tosi tunnettu klassikko!!! Vitun tietämätön :)

Hyvä mies: toisaalta et viitannut siihen, että onko God Only Knows ABBA-biisi... :=) Et taida tietää tätä yhtä parhaista popin lyhyen pikkuhistorian parhaista sävelmistä, joka valmistui Brian Wilsonin kynästä 1965. Luulit sitä ABBA-levyn joksikin albumiraidaksi.

Tuossahan ei toki sitten kukaan väittänykkään, että nuo sävelmät - Yesterday&God Only Knows - olisivat ABBA-kappaleita, vaan ne mainitiin esimerkkeinä ainoastaan balladeista, jotka ovat napakoita muodollisesti eivätkä sorru Chiquititan kaltaiseen lässyttelyyn ja ajoituksen vetelyyteen.

• Jaakko Jahnu-Tuhnuka

Kuka arvostaa ja yliarvostaa. Fernando oli se lopullinen läpimurto maailmalle, jonka Dancing Queen niittasi lopullisesti. Että olkoon sinun mielestä lässy löpsykkä, minusta se on kelpo biisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe