Hei! Toivottavasti tämä on oikea paikka kysyä tätä! Olen valmistunut sairaanhoitajaksi maaliskuussa ja nyt sitten huhtikuun alusta olen ollut töissä ja saan jatkaa tämän vuoden loppuun töissä. Eli yhteensä 9kk. Aikomuksenani on jatkaa opintoja tammikuussa 2010, jotka kestävän n. vuoden. Kysyisinkin, että miten määräytyy tuo äitiyspäiväraha, jos tulisinkin raskaaksi jo ensi vuoden puolella ja olisin silloin jälleen opiskelija..lasketaanko äippäraha jonku vuoden verotuksesta, tämän vuoden tuloista:kun olen töissä vai sitten sen hetkisistä tuloista kun olisin opiskelija ensi vuonna? Toivottavasti tästä sai selkoa!
Äitiyspäivärahan määräytyminen
-S-
1
582
Vastaukset
- laahkana.
Äitiyspäiväraha voidaan laskea viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaan. Tässä tapauksessa se olisi vuoden 2008 verotus. Jos tulosi ovat nousseet yli 20% tuosta vuonna 2009 tai 2010, niin sitten niiden mukaan. Eli viimeisen 6 työssäolokuukauden mukaan. Tuossa oli kuitenkin joku ajallinen raja, eli et saa olla liian kauon pois työelämästä että ne lasketaan viimeisen 6 kk mukaan. Kelain sivuilla tämä kyllä lukee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802898Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka482284Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051654Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161