Miten on karkin laita?

Dawg

Voiko karkkeja oksetaa? Siis esim. hedelmä-, suklaa- ja vaahtokarkkeja? Eilen ikävä kyllä oksensin pippaloiden päätteeksi, oli tullut syötyä sipsejä, keksejä, karkkia ja pizzaa. Ylös tuli 2-3 tunnin kuluttua paljon kamaa, mutta ei siitä mitään voinut tunnistaa. Ei ainakaan karkkeja. Entäs kermavaahto, senhän periaatteessa pitäisi olla helpoimmasta päästä, mutten ole varma. Entä pizza ja hampparimättö?

13

2655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dawg

Ai niin, entä jogurtti/suklaapäällysteiset banaanilastut? Tuleeko keksit ja pulla helposti ylös maitoon tai kaakaoon kastettuna?

• keippis

riippu ihmisestä, mulla vaikeimpia ovat just leipä, pulla ja kaikki jauhomössöt jotka liisteröityy ja sisältää tärkkelystä (esim. perunamuussi)Banaanilastut on mulle helppoa, kunhan muistaa juoda jotain mukana, muuten ne muussaantuu yhteen. pikaruoka hyvää, mut maistuu karmivalle laatatessa-> älä kokeile... miten voit odottaa noin kauan? eikö ravinto kerkeä karata suolistoon? itse oksennan heti ahmittuani ja voi siitä eroottaakkin kaikki ruoan murut mikä on mitäkin..

• juicy
        keippis kirjoitti:

riippu ihmisestä, mulla vaikeimpia ovat just leipä, pulla ja kaikki jauhomössöt jotka liisteröityy ja sisältää tärkkelystä (esim. perunamuussi)Banaanilastut on mulle helppoa, kunhan muistaa juoda jotain mukana, muuten ne muussaantuu yhteen. pikaruoka hyvää, mut maistuu karmivalle laatatessa-> älä kokeile... miten voit odottaa noin kauan? eikö ravinto kerkeä karata suolistoon? itse oksennan heti ahmittuani ja voi siitä eroottaakkin kaikki ruoan murut mikä on mitäkin..

Hamppareita on ainakin tosi vaikee laatata. :s

• mukiset
        juicy kirjoitti:

Hamppareita on ainakin tosi vaikee laatata. :s

toinen mitä pitää välttää on suola: nimittäin kokemusta sienisalaatista joka oli aika suolaista, tai suolakalasta (esim. graavilohi). Oksennus kuin suolahappoa joka sattuu kurkussa :/ tumma suklaa ja gourmet jäätelöt (eli mukana kastike ja jotain strösseleitä) hankalia (taidan olla outo) mut oikeesti nuo on minulle hankalia.

• ooqoo

Jogurttipäällysteiset pähkinät helpompia, kuin -banaanilastut tai etenkään -rusinat.
        Kekseistä domino- ja jaffa-tyyppiset ainakin mulle vaikeita.. ostan mieluiten sellaisia neliskanttisia suklaakeksejä, kaikenlaisia vohvelikeksejä, isoja suklaahippukeksejä ja sellaisia yksinkertaisia vaaleita keksejä, joissa ehkä vähän suklaata mukana.

Pullaa syödessä kannattaa juoda pohjalle paljon vettä (kuten yleensäkin) ja juoda muutenkin joka välissä vettä (ja maitoa).
        Pullista helpoin on ehdottomasti pehmeä&vaalea peruspullapitko ilman lisukkeita. Itse valitsen sellaista lähes aina, kun en saa juuri muunlaisia välttämättä oksennettua.
        Sokeri- ja sokerikaneli-korput maitoon kostutettuna ovat mulle helppo ja "miellyttävä" oksennettava.

• älkää olko vihasia

Mulle karkeista pehmeät hedelmä- ja vaahtokarkit (etenkin paljon syötynä), toffee ja lakritsi vaikeita. Myös jogurttimakeiset, joita joudun ottamaan vähemmissä määrin,vaikeita. Suosin enimmäkseen erilaisia "raemakeisia", suklaa- ja salmiakkimakeisia, mutta mitään turkinpippureita en ota ku korkeintaan muutaman. Myös suklaissa paljon eroja. Susu- ja Tupla-tyyppiset patukat hankalia itselle ja sit sellaiset äklömakeat jotka polttaa kurkkua..sekä tummasuklaa. Daim taas makeudestaan huolimatta vähän helpompi. Keksit on aika hyviä oksennettavia, mutta vältän ostamasta Jaffa-, Domino- ym tyyppisiä keksejä. Parhaimpia sellaiset vaaleat "peruskeksit",joissa vaikka suklaata päällä, mut ei mitään marmeladijutskia.. vohvelitkin menettelee, mutta Fanipalojen makeus polttelee. Kääretortuista suosittelen kuningatarta runsaan veden ja maidon kanssa ja välttämään unelmatorttua. Täytekakut ja pienehkö määrä kuivakakkua yhdessä menee. Suosittelen välttämään erityisesti munkkeja, korvapuusteja ja sämpylöitä. Viinerit sun muut voitaikinaleivonnaiset huomattavasti pullia helpompia. Jos taas tekee mieli pullaa, paras on mielestäni peruspullapitko..sen kun kastaa vielä maitoon. Joidenkin ruokien kanssa joudun käyttämään maitoa enemmän, suosin silloin yleensä ykkösmaitoa. Kun taas tarvii vähemmän, käytän kevytmaitoa ja otan vettä lisäksi. Pikaruoasta pizza ja etenkin ranskalaiset huomattavasti parempia kuin hampurilaiset. Pizzan kanssa kannattaa juoda maitoa, jotain puolisen litraa. Majoneesi helpottaa ranskalaisista (ja pizzasta) pääsyä

• friikkisirkus

Mulle voitaikinaiset viinerit sun muut ihan mahdottomia. Pitsa, hampparit muu pikaruoka = ei toivoakaan saada ulos. Kaikki aina kehottaa juomaan paljon, mut - en sit tiedä teenkö jotain väärin - jos juon paljon ni oksennan sitten vaan sen juoman. Kaikki kiinteä jää sisään. Jotain teen varmaan väärin :s omenat itellä aina toimii. siis jos ahmin jotain muita herkkuja, niin kun omenaa haukkaa aina johonkin väliin ni helpottaa kaiken saamista ulos kummasti. En sit tiedä mistä johtuu. Bulimia on yhtä helvettiä.

• kdjgk
        friikkisirkus kirjoitti:

Mulle voitaikinaiset viinerit sun muut ihan mahdottomia. Pitsa, hampparit muu pikaruoka = ei toivoakaan saada ulos. Kaikki aina kehottaa juomaan paljon, mut - en sit tiedä teenkö jotain väärin - jos juon paljon ni oksennan sitten vaan sen juoman. Kaikki kiinteä jää sisään. Jotain teen varmaan väärin :s omenat itellä aina toimii. siis jos ahmin jotain muita herkkuja, niin kun omenaa haukkaa aina johonkin väliin ni helpottaa kaiken saamista ulos kummasti. En sit tiedä mistä johtuu. Bulimia on yhtä helvettiä.

tuntuu surulliselta katsoa,kun täällä annetaan vinkkejä oksentamiseen..bulimia on karmiva sairaus,josta kaikken tulisi pyrkiä oman terveytensä vuoksi eroon,sosiaaliset suhteetkin kärsivät samalla t.sairauden kaa taistelija

• multa tulee ulos kaikki

mitä syön/juon.

• ooqoo

Karkeista välttelen ainakin marmeladeja ja lakritsaa, jotka vaikeuttaa oksentamista.
      Muutama hapan karkki joukossa on ok ja saattaa mulla helpottaakin loppujen karkkien oksentamista, mutta jos ahmin liikaa happamia karkkeja, oksentamiseni vaikeutuu ja kurkkua polttelee. Sopivasti salmiakkia muiden karkkien kanssa helpottaa mun oksentamista, mut jos ahmin liikaa joitain turkinpippureita, oksentaminen tulee epämiellyttävemmäksi.

Kermavaahdon luulisi olevan helppo, mut en tiedä miten musta on aina tuntunut, et se on jonkin verran tehnyt oksentamisistani vaikeampaa..esim letut, jos syön ne kermavaahdon kanssa.

Roiskeläppäpizzat on ihan ok oksentaa, jos juo niiden kanssa paljon vettä rasvatonta/kevytmaitoa. Helpompia on pizzerioiden rasvaiset pizzat.. tosin vähän riippuu siitä mitä niihin ottaa päälle. Kaikki hampurilaiset on mulle vaikeita, ehkä joku ruishampurilainen vois olla helpompi.

• bmikko23456

Täällä taas tuntuu ettei mikää enää nouse helposti ylös. Kaikki tuottaa vaikeuksia ja tuntuu pahalta. :< Ei siinä mitään, jos pystyis lopettaa ahmimisen..

• meikä

leivät, pullat ja hampparit tulee ylös helposti jos juo nestettä aina välillä.

• xxx

Mä en saa koskaan leipää ulos, ei vaikka kuinka yrittäis.

Hampparit ja pitsat tulee kyllä ylös mut ei helposti.

Tortillasta oon huomannu, että sen saa helposti kokonaan ulos.

Karkit tulee muun ruoan keskellä, mutta yksisteen niitä ei saa kyllä ulos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe