KESÄLOMA

HUOLIA

Miten olette menetelleet kesällä ,kun orkideat olette tuoneet ulos siis katoksenko alle vai taivasalle? Askarruttaa se vesi, kun pitää varoa kastellessa ettei lehtihankoihin jää vettä miten jos lomalla sataa ja kukat on taivasalla olisiko parempi pitää suojassa ? Miten te toiset olette menetelleet? Minulla on nyt yhdessä vanassa tulossa poikanen ja toiseen kasviin pukkaa kukkavanaa sekä yhdessä 2 vanassa kukkia , joten miten nämä saan hengissä säilymään n. 3 viikkoa? Olen lähdössä vasta kesäk.,mutta huoli on jo.

2

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orkideaa

Jos viet orkideasi ulos,niin ei missään tapauksessa taivasalle sateen armoille,ettei lehtihankoihin jää vettä.Jos sinulla on joku kuisti tai muu katoksellinen paikka,niin se on parempi.Ei suoraan auringonpaahteeseen,puolivarjo on paras. Itse en ole vienyt orkideoitani koskaan ulos. Jos olet 3 viikkoa pois kotoa,niin jonkun täytyy sinä aikana käydä orkideoitasi kastelemassa,ei ne kolmea viikkoa mitenkään pärjää itsekseen kesäaikaan. Pyydä jotain sukulaistasi/ystävääsi/naapuriasi käymään kastelemassa orkideasi kerran viikossa sinä aikana kun olet poissa kotoasi.

• orkidea fani

Itsekään en kyllä koskaan ole vienyt orkideaa ulos, ja hyvin on viihtynyt. Taas uusi kukkavana tulossa:D Mutta jos olet ulos viemässä, niin kyllä minä sen siihen katokseen veisin, koska eihän se tykkää, jos lehtihankoihin tulee vettä... Ja minun orkideani ovat kyllä pärjännyt ihan hyvin kolmekin viikkoa ilman vettä. Voihan ne kukat siinä nuukahtaa, mutta niitä tulee uusia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7613
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4037
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3586
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3024
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2712
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2552
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2514
    8. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2481
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2419
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      29
      2278
    Aihe