Miksi pitää juhlia sukulaisille joiden kanssa ei muutenkaan olla koskaan tekemisissä? Lapseni itse ehdotti, ettei pidettäisi juhlia, käytetään säästynyt raha esim. johonkin matkaan. Sosiaalinen paine tosin on kova, mutta oma kai on asiamme....
Emme juhli
2
689
Vastaukset
- minä toimisin niin
...oman mallin mukaisesti. Minusta elämä on muuttunut sellaiseksi, että naapuri saattaa olla läheisempi kuin serkku ja siksi tietyt perinteet voivat olla rasittavia velvoitteita kuin iloisia tapaamisia, joissa halutaan "riemuita" juhlakalun puolesta. Toisaalta, jos kyse on teillä yo-juhlista, niin lapsihan astuu nyt aikuisuuteen -symbolisesti- ja häneltä voi odottaa myös oppimista aikuisiin käytöstapoihin. Jos lapsesi kokee, ettei halua nähdä vaikkapa isoäitiään, niin onkohan isoäiti yhtä innoissaan ajatuksesta? Aikuinen ihminen kykenee myös ottamaan muita huomioon ja ymmärtämään, että joillekin sukulaisille voi olla todella tärkeää päästä onnittelemaan? Mutta voisiko tässä tapauksessa pitää vain pikkuruiset juhlat, jossa ollaan rennosti lounaspöydän ympärillä ja jutellaan mukavia-tyyliin? Itse en pidä muodollisista juhlista pätkääkään ja koska sukuni sen tietää minä saan aina ottaa osaa muodollisten juhlien loppupuolella, jolloin isäntäväki on rennompi jännityksen lauettua ja aika kuluu mukavasti yhdessä. Samoin myös järjestän vain pieniä juhlia, joissa kutsuttuina ovat aina toisilleen sopivat tyypit ja tunnelma on pysynyt helppona. Se on vain järjestely- ja neuvottelukysymys, enkä ole huomannut kenenkään kokevan ratkaisuani kummallisena. Ihmiset ovat erilaisia!
- Minä_Itte
Me juhlimme pienellä porukalla, lapsen pyynnöstä juhliin osallistuu vain 25 ihmistä. Niitä jotka ovat muutennkin olleet "jokapäiväisessä elämässä" mukana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681