Olen ostamassa A3 1.6 vosimallia 2001 mitkä on auton hyvät ja huonot puolet ja voisiko joku kertoa kokemuksistaan A3 sista muutenkin kiitos etukäteen.
Audi A3 1.6 2001
20
3817
Vastaukset
- JiiPee
Autona kestävin mitä minulla on ollut, tosin turbokoneella. Koriltaan suunniteltu hyvin, ei kuluma-altis, ja ruostumattomuus on merkin yksi myyntivalteista, mikä on todella hyödyllinen ominaisuus ajatellen suomalaisia valtateitä lauhana talvisena helmikuuna, jolloin suolaa tarttuu ja riittää jokaiseen autoon yllinkyllin.
1.6 moottorista ei ole kokemusta, ehkä vähän voimaton painavaan Audiin ja näin ollen kulutus ei ole mitenkään taloudelliseksi luokiteltavaa. Itse suosittelen 1.8turbomoottorilla, sopii nimittäin auton hyvän ajettavuuden kanssa enemmän kuin hyvin yhteen, myös voimansiirto saa minulta positiivista palautetta. Hinnaltaan aika kallis käytettynä riippuu tietysti kilometrimäärästä ja auton kunnosta. Kysyit huonoja puolia, no niitä ei viimesissä vuosimalleissa oikeastaan ole, kuin ovien natina kylmällä ilmalla, jonka saa äänettömäksi kun voitelee kenkäplankilla oven ulkotiivisteen/huulitiivisteen. Kori nimittäin joustaa jonkin verran 3d-malleissa ainakin. Toinen parantamisen paikka on lähivalot, ei pituutta kehuttavasti ainakaan linssityypisillä projektorivaloilla. kaukovaloilla pärjää. Samoin lampunpesimien puuttuminen, vaikka ei se painepesu saa sitä muovilasia kunnolla puhtaaksi. Onneksi Audi A3:seen saa tilattua jos pääomaa riittää, kaasupurkausvalot, hinta oli pitkästi toista tuhatta euroa. Sitten tietysti ehkä vähän liian kova rengasmelu kantautuu sisätiloihin, riippuu tosin tien pinnasta ja minkälaisilla renkailla ajaa, nastarengas on luonnollisesti kuuluvin. Kesärenkaissa taas leveä ja matalaprofiilinen matala saa äänet kuuluuviin. - aakolme
Ostin vajaat kolme viikkoa sitten A3:n 1.8:lla koneella, joka on sitä vanhempaa ei faceliftattua korimallia. Pari pientä murhetta on ollut, mutta nekin meni takuuseen, eli
- edestä kuului pientä kolinaa, joten runkopuslat vaihdettiin uusiin ja kolinat hävisi
- takalasin pesuri oli tukossa ja takalasin pyyhkijän moottorista paloi sulake
Yleisesti A3:n negatiivisia puolia...
- apukuskin peili on vanhassa mallissa (kuten iv golffissakin) todella pieni, lähinnä joke
- Audien huollot ainakin Stockalla aika hinnakkaita, mutta myös muita halvempia huoltopaikkoja löytyy, jos vaan jaksaa ottaa selvää
- kääntösäde ei ehkä pienin mahdollinen
Sitten ne hyvät puolet..
Aivan loistava ajettava maantiellä. Menee kuin juna, ei heilu eikä huoju urissa eikä tuulessa ja mielestäni oikein hiljainen pirssi vaikka vähän nastat onkin alla. Olen kyllä oikein positiivisesti yllättynyt kuinka hyvä A3 on maantieajossa :D. Ajelin aikaisemmin "variksella" ja ei kyllä kaduta vaihto pätkääkään :)
Penkeissä todella hyvä ergonomia ja muutenkin pirssi on sisältä ns. laadukkaan oloinen. Tuota natinaa ei ole ainakaan omalle kohdalle sattunut.
1.8:ssa riittää mielestäni potkua oikein mukavasti, mutta turbo olis varmaan oikein hyvä valinta. Kulutus jopa ehkä vähän alempi kuin perus 1.8:lla..
Osta pois, tuskin tarvitsee katua :D- do gorbatsov
11 v vanha ,riippuu kuinka huollettu.Kannattaa ostaa rahallahan selviää jos vikoja tulee.Et kertonut paljonko kilsoja taaskaan ,ei kannata ostaa yli 100t kilsaa ajettua niitä autoliikkeet pullollaan.Tuskin kadut :D :D :D nollaostostasi.
- Laatua
Itselläni A 3 1,6 koneella. Koneen tehoihin olen täysin tyytyväinen. Suomen teillä pärjää varmasti noilla tehoilla. Kulutus kesällä maantiellä ollut n. 6 litraa. Kaupungissa ja talvella tietysti kuluttaa enemmän. Maantielläkin menee todella hienosti. Ei heilu ei vapise. Jos saat vähän ajetun, niin iloa riittää vuosiksi.
- Tauno
Olen hankkimassa uutta pirssiä itselleni ja juuri Audin A3:sta olen lukenut paljon eri keskustelupalstoilla, foorumeissa, autolehtien nettisivuilla jne. ja olen tullut siihen tulokseen, että A3 on valintani. Edellisten kirjoittajien käyttökokemukset vain vahvistivat päätöstäni edelleen...
Vielä ennen ostopäätöstä mietityttää, ottaako 1,6 vai 1,8 litraisella koneella olevan. Varmasti kokonaisuus ratkaisee loppupeleissä eli auton yleinen kunto ja se koneen koko jää vähemmälle huomiolle. - Kolmonen
Tauno kirjoitti:
Olen hankkimassa uutta pirssiä itselleni ja juuri Audin A3:sta olen lukenut paljon eri keskustelupalstoilla, foorumeissa, autolehtien nettisivuilla jne. ja olen tullut siihen tulokseen, että A3 on valintani. Edellisten kirjoittajien käyttökokemukset vain vahvistivat päätöstäni edelleen...
Vielä ennen ostopäätöstä mietityttää, ottaako 1,6 vai 1,8 litraisella koneella olevan. Varmasti kokonaisuus ratkaisee loppupeleissä eli auton yleinen kunto ja se koneen koko jää vähemmälle huomiolle.Minulla on vähän ajettu A 3 tallissa käyttämättömänä. Voisin vaikka myydä sen. Laita viestiä, niin otan yhteyttä. Sähköposti osoitteeni on: [email protected]
- japsi
empä ostas 1.6 litrasta Audi A3(meluisa, tehoton, ei juurikaan varusteita....). Lisäksi vm2001 hinnat pyörii autotalli.com'n mukaan noin 20 tonnissa, ajomäärät ~60-100 tkm??!!!??(mitähän kaikkee yllätyksii nää pitää sisällään) Ja tolla ~20tonnillahan saa? Sillä saa IHAN UUDEN/melko uuden auton(maahantuojan takuuta jäljellä ainakin 2vuotta, tosin takuukorjauksiin et varmasti joudu), PALJON viattomamman, tilavamman, taloudellisemman, paremmin varustellun ym. ominaisuuksil varustetun toyotan, hondan, nissanin....
- vai niin
Entä jälleenmyytiarvo?
- Maksaa
Eli laadustahan joutuu aina maksamaan. Ja makujakin meillä on niin monia.
- vai niin
Maksaa kirjoitti:
Vuosia autoja ja autoilua seuranneena näin se vaan on mielipiteitä on monenlaisa niin kuin on kuskejakin.Laadusta joutuu maksamaan ja niin aion jatkossakin maksaa.Edelleen muistakaa jälleen myyntiarvo.Hyvää kevättä kaikille ja parempia ajokelejä.
- ihmettelijä
Maksaa kirjoitti:
tekee audista...tai yleensä saksalaisautoista ns.laatuautoja??! Hintaa kyllä löytyy monta tonnii enemmän kuin samankokoisista japanilais,korealais tai ranskalaisautoista, joissa on useimmiten vakiona audiin lisävarusteena myytävät ilmastointi, radio muuta. Eikä se saksalaisten työnlaatu juurikaan parempaa ole(siis saksalaismerkin. Senhän te jo tiedätte, että työnhän tekee turkkilaiset siirtolaiset)
T: onnellinen '02 Toyota Corollan 1.6HB omistaja
PS. kävin siis kysyy tarjouksen(hintaa tulee n.3000€ enemmän kuin Corollaan samoilla varusteilla)Lisäksi Audi on MELUISA, epävakaa - Vakaa
ihmettelijä kirjoitti:
tekee audista...tai yleensä saksalaisautoista ns.laatuautoja??! Hintaa kyllä löytyy monta tonnii enemmän kuin samankokoisista japanilais,korealais tai ranskalaisautoista, joissa on useimmiten vakiona audiin lisävarusteena myytävät ilmastointi, radio muuta. Eikä se saksalaisten työnlaatu juurikaan parempaa ole(siis saksalaismerkin. Senhän te jo tiedätte, että työnhän tekee turkkilaiset siirtolaiset)
PS. kävin siis kysyy tarjouksen(hintaa tulee n.3000€ enemmän kuin Corollaan samoilla varusteilla)Lisäksi Audi on MELUISA, epävakaaAudin tehtailla Ingolstadtissa ei turkkilaisia ole, vaan saksalaiset tekevät laatuautonsa itse.
Itse Audilla ajavana voin sanoa, että Audi on takuulla vakaa ajaa. Eikä minun autossani ainakaan ole mitään melua. - jaaha
ihmettelijä kirjoitti:
PS. kävin siis kysyy tarjouksen(hintaa tulee n.3000€ enemmän kuin Corollaan samoilla varusteilla)Lisäksi Audi on MELUISA, epävakaaToyota Avensis 2001 1.6 20,900, A3 2001 1.6 19,900 että noin.
- Ryhdissään
jaaha kirjoitti:
Toyota Avensis 2001 1.6 20,900, A3 2001 1.6 19,900 että noin.
Uskoisin toisen noista olevan ryhdissään vielä vuosien päästä. Se ryhdikkäämpi on ilman muuta
A 3. Ja arvokin säilyy paremmin. - minä taas....
Ryhdissään kirjoitti:
Uskoisin toisen noista olevan ryhdissään vielä vuosien päästä. Se ryhdikkäämpi on ilman muuta
A 3. Ja arvokin säilyy paremmin.sinä vaan...ei se audi sen paremmassa kunnossa käytettynä oo tai pidä hintaansa sen paremmin kuin muutkaan. ja Avessa on sentään TILAA!!
JA VASTAA SÄ viimein meidän muiden audia ihmettelevien kysymykseen, kun sitä on jo moni yrittäny kysyy...SIIS...MIKÄ TEKEE AUDISTA AUDIN ELI NS.LAATUMERKIN, JOSTA TÄYTYY MAKSAA MONTA TONNII ENEMMÄN KUIN VASTAAVAN KOKOSIST (ranskalaisist/japanilaisist/italialaisist/jopa VW)KILPAILIJOISTA. Ei Audin työnlaatu/tilat/varustelu/ajettavuus ole sen parempii kuin kilpailijoissa!! esim. Toyota Corollas(3ov 1.6 sol HB) on esim. nahkaratti, automaatti-ilmastointi ja radio 6 kaiuttimella vakiona(joita siis ei ole Audi A3 vakiona) ~3000€ pienempään hintaan!?
SIIS Audissa maksaa merkki tämän kolmisentonni?!?!?!!? - damn
minä taas.... kirjoitti:
sinä vaan...ei se audi sen paremmassa kunnossa käytettynä oo tai pidä hintaansa sen paremmin kuin muutkaan. ja Avessa on sentään TILAA!!
JA VASTAA SÄ viimein meidän muiden audia ihmettelevien kysymykseen, kun sitä on jo moni yrittäny kysyy...SIIS...MIKÄ TEKEE AUDISTA AUDIN ELI NS.LAATUMERKIN, JOSTA TÄYTYY MAKSAA MONTA TONNII ENEMMÄN KUIN VASTAAVAN KOKOSIST (ranskalaisist/japanilaisist/italialaisist/jopa VW)KILPAILIJOISTA. Ei Audin työnlaatu/tilat/varustelu/ajettavuus ole sen parempii kuin kilpailijoissa!! esim. Toyota Corollas(3ov 1.6 sol HB) on esim. nahkaratti, automaatti-ilmastointi ja radio 6 kaiuttimella vakiona(joita siis ei ole Audi A3 vakiona) ~3000€ pienempään hintaan!?
SIIS Audissa maksaa merkki tämän kolmisentonni?!?!?!!?Taas on corollamiehet eksyneet väärälle palstalle.
Tässäkin viestiketjussa ostaja tiedusteli A3:sta, ja heti on joku corollapelle tuomassa keskusteluun mukaan omaa tojoansa. Ettekö te nyt millään osaa pysyä omalla palstallanne..??
Jos ostaja olisi kiinnostunut tojosta, niin tuo viesti olisi varmasti kirjoitettu tojo-palstalle!! - jaa-a
damn kirjoitti:
Taas on corollamiehet eksyneet väärälle palstalle.
Tässäkin viestiketjussa ostaja tiedusteli A3:sta, ja heti on joku corollapelle tuomassa keskusteluun mukaan omaa tojoansa. Ettekö te nyt millään osaa pysyä omalla palstallanne..??
Jos ostaja olisi kiinnostunut tojosta, niin tuo viesti olisi varmasti kirjoitettu tojo-palstalle!!näyttäny olleen tietonen Vaihtoehdosta.
- tyytyväinena3kuski
Ajelen vuosimallia 96 a3sella jossa ei ole ruosteenmerkkejä missään, todella vakaa ajaa ja tuntuu kuin ajaisi isompaakin autoa!
- kissa kiihkeä
rekkaa kenties rohinaa piisaa.. vanha malli melkein 20v vanha autosi.
- aulisti
Itsellä ollut 2 Audi A3.Tosin tätä uudempaa mallia vm2003 ja 2009.Toinen oli 1.9tdi ja toinen 1.4tfsi.On mainio auto.Ketterä,suuntavakaa,hyvä laatuvaikutelma(ei nitise,natise,kolise yms).Ja tuohon tojo miehen kommenttiin vielä..Ei se nahkaratti ja stereot sitä laatuvaikutelmaa tee.Ne on materiaalit ja saumat yms mitkä vaikuttaa.Kokeile vaikka hivellä sitä nahkarattiasi ja mene vertaamaan sitä audin vastaavaan,ihan eri laatuista nahkaa.Minulla ollut Nissaneita,skodia,mazdoja,volvoja,opeleita,vw,bmw koeajoa lähes kaikilla merkeillä..Audi on näistä mielestäni kokonaisuutena paras.Kaveri ajeli vuosia tojolla ja tuli viimein järkiinsä ja osti Audin..Ei ole katunut päivääkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972