Piirtopöydästä

Utelias Taiteilija

Olen itse miettinyt tuon Wacomin Intuos3 A5:n hankkimista. Tuli vaan mieleen että toimiiko kyseinen laite kannettavalla Windos Vistalla? Kokemusta kenelläkään?

8

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juujuu

On kokeiltu myös vista. Toimii.

• Utelias Taiteilija

Kiitos =] Nyt kysyisin vielä, kannattaisiko ensin ostaa halvempi vai kalliimpi (tässä tapauksessa Intuos3 A5) piirtoplytä. Olisi tarkoitus olla 13-vuotiaalle pojalle =]

• Mazerra
        Utelias Taiteilija kirjoitti:

Kiitos =] Nyt kysyisin vielä, kannattaisiko ensin ostaa halvempi vai kalliimpi (tässä tapauksessa Intuos3 A5) piirtoplytä. Olisi tarkoitus olla 13-vuotiaalle pojalle =]

Intuos3 on loistava, jos harrastaa enemmän piirtämistä. Eihän ikä ole mikään syy ostaa huonompaa, jos harrastaa paljon piirtämistä. Sen lisäksi on hyvä ostaa myös kunnollinen piirto ohjelmisto, jotta Intuosin ominaisuudet tulevat paremmin käyttöön. Hyvien laitteiden ja ohjelmistojen hankkiminen sellaiselle, joka rakastaa piirtämistä on vain sijoitus.

• Utelias Taiteilija
        Mazerra kirjoitti:

Intuos3 on loistava, jos harrastaa enemmän piirtämistä. Eihän ikä ole mikään syy ostaa huonompaa, jos harrastaa paljon piirtämistä. Sen lisäksi on hyvä ostaa myös kunnollinen piirto ohjelmisto, jotta Intuosin ominaisuudet tulevat paremmin käyttöön. Hyvien laitteiden ja ohjelmistojen hankkiminen sellaiselle, joka rakastaa piirtämistä on vain sijoitus.

Juups. Itsehän harrastan sarjakuvien piirtämistä. Kävisikö Photoshop CS3 ohjelmasta?

• Mazerra
        Utelias Taiteilija kirjoitti:

Juups. Itsehän harrastan sarjakuvien piirtämistä. Kävisikö Photoshop CS3 ohjelmasta?

Jos sarjakuvia mielii piirrellä, Adobe sopii ihan hyvin..

Olen itsekin piirtelemässä sarjakuvia ja voin sanoa, että tuo ilmainen Gimp 2.6 ohjelma riittää aivan loistavasti ko työhön. En ole muissa ohjelmissa tavannut niin erinomaisia mustetyökaluja - sekä valintatyökaluja (joita sarjakuvan piirtämissä paljon tarvitsee) - edes Photoshopissa.

• paavo pikasso
        Mazerra kirjoitti:

Jos sarjakuvia mielii piirrellä, Adobe sopii ihan hyvin..

Olen itsekin piirtelemässä sarjakuvia ja voin sanoa, että tuo ilmainen Gimp 2.6 ohjelma riittää aivan loistavasti ko työhön. En ole muissa ohjelmissa tavannut niin erinomaisia mustetyökaluja - sekä valintatyökaluja (joita sarjakuvan piirtämissä paljon tarvitsee) - edes Photoshopissa.

ajattelin hankkia wacom intuos 3 a4 piirtopöydän..toimiikohan Gimb 2.6 ohjelma piirtopöydässä?? tykkään piirrellä omaksi ilokseni ja muiden kauhuksi kaiken näköistä...piirrän perinteisesti paprulle,siirrän koneelle,väritän Gimbillä...ja olen onnellinen.....ja olisin vieläkin onnellisempi jos pääsisin pian hiirestä eroon..kömpelöä kömpelöä.... :). tuolla niitä hiirenvetoja voi käydä kurkkaamassa.. www.piirroskuvat.suntuubi.com/ Hyvää kesää kaikille !!!

• Mazerra
        paavo pikasso kirjoitti:

ajattelin hankkia wacom intuos 3 a4 piirtopöydän..toimiikohan Gimb 2.6 ohjelma piirtopöydässä?? tykkään piirrellä omaksi ilokseni ja muiden kauhuksi kaiken näköistä...piirrän perinteisesti paprulle,siirrän koneelle,väritän Gimbillä...ja olen onnellinen.....ja olisin vieläkin onnellisempi jos pääsisin pian hiirestä eroon..kömpelöä kömpelöä.... :). tuolla niitä hiirenvetoja voi käydä kurkkaamassa.. www.piirroskuvat.suntuubi.com/ Hyvää kesää kaikille !!!

Gimp 2.6:ssa, joskin kaikkia Intuosin hienouksia se ei osaa käyttää. Itselläni myös Intuos3

• paavo pikasso

ostin sitten wacom intuos 4 S A6 widen....siis pienemmän kuin ensin olin suunnitellut...onneksi...tosi monipuolinen,näppärä ja sopivan kokoinen..myyjä oli oikeassa...koko ei ole suinkaan piirtopöydässä määräävä tekijä..härveli on sopivan kokoinen sylissä pidettäväksi kun istun tietokoneen edessä jalat pöydällä "taiteilemassa"...ensin meinasin ostaa A4 kokoisen,olisi ollut n.200e kalliimpi...rahat olisi mennyt siinä tavallaan hukkaan..tää on aivan ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe