Ostin juuri MB C220 dieselin vm 2006. Olen huomannut että se kuluttaa dieseliä paljon enemmän kuin edellinen vm 2003 C210. Keskikulutus maantieajossa tällä uudella on n. 7,5l/100km. Edes 60-80 km/h maantieajossa kulutus ei laske alle 6,6 litran. Mun mielestä aika iso ero edelliseen Mersuun joka kulutti aina alle 6 litraa. Osaisko joku selittää miksi tää uusi kuluttaa niin pal enemmän?? Voiko tuon verran isompi moottori kuluttaa n. 1½ litraa enemmän 100 km:lla? Minusta aika outoa??
C220 CDI kulutus?!
22
15491
Vastaukset
- 684654
Syy on siinä että tässä autossa on uudempi cdi3 versio joka kuluttaa enempi kuin edellinen on cdi2 versio mutta tämä cdi3 on puolestaan paljon lämpimämpi talvella. Itsellä on myös C220 automaatti ollut nyt puoli vuotta ja kuluneen talven keskikulutus oli 7,2L/100km ja nyt on kulutus seurannassa kesärenkailla mutta 1000km jälkeen ei ole kulutus mitään dramaattista laskua näkyvissä. Pienin keskikulutus lukema on ollut 5,5L tasa maalla vakkari päällä 100 rajoituksella. Tuossa n.100km/h jälkeen kulutus nousee merkittävästi verrattuna esim 80km/h nopeuteen. Kyllä itsekkin olen pettynyt siihen että luulin ostaneeni pieni ruokaisen auton.
- Naiskuski**
Kiitos kun vastasit! Vakkari päällä olen itsekin ajanut alle 100:sta, muttei alle 6,6 litran ole mennyt kertaakaan. Olen ajanut nyt pari viikkoa ja pettymys on suuri. Taidan laittaa myyntiin koko laatuauton...
- timppanen
Naiskuski** kirjoitti:
Kiitos kun vastasit! Vakkari päällä olen itsekin ajanut alle 100:sta, muttei alle 6,6 litran ole mennyt kertaakaan. Olen ajanut nyt pari viikkoa ja pettymys on suuri. Taidan laittaa myyntiin koko laatuauton...
kulutuksen? ajotietokoneestako?. Painatko nollausnäppäintä ajossa, että saat senhetkisen kulutuksen.
- Naiskuski**
timppanen kirjoitti:
kulutuksen? ajotietokoneestako?. Painatko nollausnäppäintä ajossa, että saat senhetkisen kulutuksen.
Ajotietokoneesta katson. Ajan työkseni ympäri maakuntia, nopeus noin 50-120 riippuen onko maantie vai moottoritie. Eli katson mikä on yleiskulutus päivän mittaan, samalla tavalla kuin edellisessäkin C210:ssa. Ja nyt siis vertaan tätä ajotietokoneen lukemaa edellisen C-mersun kulutukseen.
- siihen ajotietokoneeseen.
Naiskuski** kirjoitti:
Ajotietokoneesta katson. Ajan työkseni ympäri maakuntia, nopeus noin 50-120 riippuen onko maantie vai moottoritie. Eli katson mikä on yleiskulutus päivän mittaan, samalla tavalla kuin edellisessäkin C210:ssa. Ja nyt siis vertaan tätä ajotietokoneen lukemaa edellisen C-mersun kulutukseen.
Edes edellisessä mallissa(kaan). Tietokoneen ja todellisen kulutuksen erot voi olla toista litraa, jopa enemmänkin. Jos nyt luotetaan ettei matkamittari paljon heitä niin tankkaamalla täyteen ja ajamalla ja taas tankkaamalla täyteen saat sen kulutuksen hyvinkin tarkkaan.Muuten et.
- Pekka-
siihen ajotietokoneeseen. kirjoitti:
Edes edellisessä mallissa(kaan). Tietokoneen ja todellisen kulutuksen erot voi olla toista litraa, jopa enemmänkin. Jos nyt luotetaan ettei matkamittari paljon heitä niin tankkaamalla täyteen ja ajamalla ja taas tankkaamalla täyteen saat sen kulutuksen hyvinkin tarkkaan.Muuten et.
Matkamittari kannattaa tarkistaa mittaamalla sen antama matka tunnetulle matkalle. Matkamittarit heittävät yleensä alakanttiin. Yllättävän isolta tuo kulutus joka tapauksessa tuntuu...
- 684654
Kulutuksesta päätellen autosi on automaatti. Jos on niin pidä vaihteisto sport asennossa vaikka se uskomatomalta kuullostaa niin se kuluttaa vähempi kuin comfort asennossa.
- 6 l
684654 kirjoitti:
Kulutuksesta päätellen autosi on automaatti. Jos on niin pidä vaihteisto sport asennossa vaikka se uskomatomalta kuullostaa niin se kuluttaa vähempi kuin comfort asennossa.
Mulla oli vm. 2000 E 320 CDi farkku. Se kulutti maantieajossa 5,5-6,5 l / 100 km. Omapaino melkein 1800 kg, 6-sylinterinen moottori ja tehot ihan eri luokassa.
Tuntuu uskomattomalta, että C 220 CDi voisi kuluttaa niin paljon, vallankin kun kaverin C 200 CDi automaatti menee parhaimmillaan alle 5 litran.
Voisiko olla jokin vika? - Naiskuski**
6 l kirjoitti:
Mulla oli vm. 2000 E 320 CDi farkku. Se kulutti maantieajossa 5,5-6,5 l / 100 km. Omapaino melkein 1800 kg, 6-sylinterinen moottori ja tehot ihan eri luokassa.
Tuntuu uskomattomalta, että C 220 CDi voisi kuluttaa niin paljon, vallankin kun kaverin C 200 CDi automaatti menee parhaimmillaan alle 5 litran.
Voisiko olla jokin vika?Kottero menee huoltoon parin viikon päästä. Saavat siellä selvittää onko jotain säädöissä vikaa. Eipä ole kulutus laskenut millään keinoilla. Vanhakin mese veti parhaina päivin 4,9 litraa maantieajossa, mutta tällä nykyisellä ei alta 6,5 pääse vaikka miten hiljaa siististi ajaisi. Että veikkaa samaa, jotta jotain mätää on pakko olla. Muutenhan tää on ihan huuhaata....
- JameS
Naiskuski** kirjoitti:
Kottero menee huoltoon parin viikon päästä. Saavat siellä selvittää onko jotain säädöissä vikaa. Eipä ole kulutus laskenut millään keinoilla. Vanhakin mese veti parhaina päivin 4,9 litraa maantieajossa, mutta tällä nykyisellä ei alta 6,5 pääse vaikka miten hiljaa siististi ajaisi. Että veikkaa samaa, jotta jotain mätää on pakko olla. Muutenhan tää on ihan huuhaata....
Väliäkö sillä on kuluttaako kottero 5,5 tai 7,5l/100km. Auto kun on maksanut 20t€, niin luulisi ettei parin euron hintaero/tankkaus paljoa kiinnosta! Koko ajan kun vain keskittyy tuijottamaan sitä ajotietokoneen näyttöä niin eipä siinä taida muu liikenne saada paljoa huomiota. Tuttavapiirissäni on myös samanlainen pilkunn'''ssija, joka ei muusta puhukkaan kuin miten taas meni 0,05 litraa vähemmän satasella ja kun taas menee vähän enemmän, niin johan viedään 500€:n huoltoon! Kuvaus sopii myös sinuun -oma tuttuni on "mieskuski".
- on myös
Naiskuski** kirjoitti:
Kottero menee huoltoon parin viikon päästä. Saavat siellä selvittää onko jotain säädöissä vikaa. Eipä ole kulutus laskenut millään keinoilla. Vanhakin mese veti parhaina päivin 4,9 litraa maantieajossa, mutta tällä nykyisellä ei alta 6,5 pääse vaikka miten hiljaa siististi ajaisi. Että veikkaa samaa, jotta jotain mätää on pakko olla. Muutenhan tää on ihan huuhaata....
220 cdi automaatti mutta vuosimalli on 2007 Ajoin 230 km viime viikonloppuna, siitä oli 170 km moottoritietä ja muuten 80 rajoituksella. Moottoritiellä pistin vakkarin 125 ja tein muutaman ohituksen, jolloin nopeus nousi 140 . Matkan jälkeen ajotietokone näytti kulutuslukemaa 5,5.
- Vaikuttaako
on myös kirjoitti:
220 cdi automaatti mutta vuosimalli on 2007 Ajoin 230 km viime viikonloppuna, siitä oli 170 km moottoritietä ja muuten 80 rajoituksella. Moottoritiellä pistin vakkarin 125 ja tein muutaman ohituksen, jolloin nopeus nousi 140 . Matkan jälkeen ajotietokone näytti kulutuslukemaa 5,5.
Minkälevyiset kesärenkaat on alla? Onko ihan vakiokokoa vaiko reilusti leveämmät?
- mitä lie itse tuijotat
JameS kirjoitti:
Väliäkö sillä on kuluttaako kottero 5,5 tai 7,5l/100km. Auto kun on maksanut 20t€, niin luulisi ettei parin euron hintaero/tankkaus paljoa kiinnosta! Koko ajan kun vain keskittyy tuijottamaan sitä ajotietokoneen näyttöä niin eipä siinä taida muu liikenne saada paljoa huomiota. Tuttavapiirissäni on myös samanlainen pilkunn'''ssija, joka ei muusta puhukkaan kuin miten taas meni 0,05 litraa vähemmän satasella ja kun taas menee vähän enemmän, niin johan viedään 500€:n huoltoon! Kuvaus sopii myös sinuun -oma tuttuni on "mieskuski".
2l/100km = n. 2euroa, kyllä tuo jo vähän mietityttää, jos kilometrejä kertyy. Meidän taloudessa kilometrejä tulee 35-40tkm/v ja kulutukseen tulee kiinnitettyä huomiota.
- Lisävalofanaatikko
on myös kirjoitti:
Juu minullakin on C 200 CDI, ripeän maantieajon kulutus on ajotietokoneen mukaan 5,0 L/100 km mutta todellisuudessa kuiteskin sen 6,3 L/100 km. Eli ajotietokone näyttää yleensä 1,3 L/100 km liian vähän. Taitaa olla mersulla sama meininkin kuin Bemarilla, että koneet säädetään kuluttamaan vähän normikulutuksen mittauksessa tietyllä standardin mukaisella ajosyklillä, mutta arkitodellisuudessa polttoainetta sitten kyllä palaa reilusti...
- HJK Kotka city
Mulla on MB 320 cdi ja kulutus on pitkänkaavan mukaan 1200 km 7,3 eli siinä on puolet kaupunkia ja puolet taajamaa. Pienimmillään kulutus oli 4,9 lt kun nopeutta oli 70 km tunnissa
- Ei ladamies
Sun olisi kannattanut hankkia heti e 320 cdi niin kulutus olisi pysynyt samana etkä olisi tientukkona tuolla teillä
- Antero
Minäkin erehdyin ostamaan mb 220 cdi;n 152000 km mittarissa. Kulutus oli 330km matkalla 7.4 litr, tasaisella ajolla vakkari päällä suht , tasaisella tieosuudella eikä mitään jonoja nopeudella noin 90 km/h. Tankkasin lähtiessä ja palatessa samalta mittrilta tankin täyteen. 24,5 sopi. Yllätyin suuresta kuluttuksesta, piti olla pieniruokainen auto. Entinen oli WW 1,9 tdi , siilä oilis päässyt saman matka alle 5 lir . Pienin kulutus lukema oli 4.3. Pettymystä niellen.
- Pitkänmatkan reissu
Minulla MB 200 CDI automaatti (comfort asento) vm 2005. Keskikulutus (12 000 ajokilometrin kokemuksella) on 6,39 l/100 km. Suurinosa ajosta on pitkänmatkan ajoa vakionopeudensäätäjällä ajettuna. Olen tyytyväinen autoni pieneen dieselpolttoainekulutukseen.
- Toisen Mersun omista
Omistan MB220 CDI automaatti vm 2003. Talven aikana alkoi syödä reilummin n.7-8l ihmettelin sitä. Aloin kiinnittämään huomiota moottorin lämpötiolaan,ei noussut riittävän korkealle. Vein huoltoon ja vaihdoimme termostaatin. Polttoaineen kulutus laski heti. Paras keskikulutus n.500km matkalla tietokoneen mukaan 5l. Mielestäni näin isolle autolle tosi vähän.
- MB cdi surkea laatu
Et sä siinä paljon säästä kun kohta saat rempata mersun ruiskusuuttimia ja ostaa uuden pumpun. MB cdi ehdottomasti autokorjaamoiden suosikki !
- twinturbo.
MB cdi surkea laatu kirjoitti:
Et sä siinä paljon säästä kun kohta saat rempata mersun ruiskusuuttimia ja ostaa uuden pumpun. MB cdi ehdottomasti autokorjaamoiden suosikki !
Oma 250 cdi be w212 -2012 kuluttaa sekalaisessa ajossa 5,8 l satasella.
Tuo kulutus on 27 tkm:n matkalta jonka olen autollani ajanut.
Talvella nousi 6,2 .
Kesällä menee matka-ajossa mukavasti alle 5 l satasella.
Autohan on automaatti ja renkaat 245/45-17.
- Anonyymi
Minulla on Mersu C 220 CDI 2013 vm, Manuaali vaihteisto ajettu 137 000 Km. Sedan .Kulutus on tarkasti laskettuna 4,2 L/100 Km.! Tietokene näyttö on 4,0L/100 KM. Matka ajossa.! On hyvä tuote,Saksalainen osaa tehdä Dieselin hyvin.
Terv.Timo Pönkkö 16800 Hämeenkoski
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227