Kokemuksia mirtatsapiinista

Itse olen käyttänyt nyt toisen lääkkeen kanssa rinnalla. NÄyttää kyllä toimivan, illalla alkaa nukuttaa ja alkuvaikeuksien jälkeen päivällä suht skarppi olo, mutta ruokahalu on hurja. Sitten mietin, nenästä on alkanut vuotaa verta hurjasti. Ehkä vaan siitepölyä? Mites sulla?
6803
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

niin labrakokeisiin! Ihme ettei lääkäri ole sinulle asiasta maininnut. Liittyy valkosolumäärään

Äänestä

Mulla ei mitään verenvuotoja ollu mut tosiaan paino nousi n. 1kg/viikko ja lopetin lääkkeen kk:n jälkeen.. Jos Sulla myös tuota painonnousua lääkkeenoton yhteydes nii suosittelen lääkärin kans lääkkeenvaihtoa. Mulla monivuotinen/krooninen masennus ja siihen ei todellakaan auta esim. painonnousu. Mirtazapiini muuten hyvä lääke mut aiheuttaa suurimmalle osalle painonnousua..

Äänestä

Ensimmäisen otetun tabletin jälkeen tuli hirveä väsymys ja nukutti. Samalla sydämessä puristava tunne ja kipu, joka säteili käsivarteen. Enkä pystynyt edes nousemaan ylös ja hälyttämään apua, joten vain nukahdin näin! Lääkäri kehotti kokeilemaan lääkettä uudestaan, kieltäydyin tietysti.

Äänestä
  • lääkkeet,viesteistä päätellen.

    Äänestä

Mulla oli mirtazapin vajaan vuoden käytössä. Jeesas kyllä toisen lääkkeen tukena, ja tasapainotti unirytmiä. Valitettavasti sivuvaikutuksena tuli n.15kg lisäpainoa, jalkakivut painonnoususta johtuen, turvotusta jne. Ensin annosta pienennettiin ja nyt lopulta lopetettiin kokonaan. No, vaikka paino nousi rajusti, ekat 4 kg lähti melko nopeasti. Ja sainpahan unirytmin takaisin, vaikka liikakilot harmittaakin :/ suosittelen vaihtoa kaikille, joilla on jo ´valmiiksi´ ylipainoa. Luulisi nykymaailmassa olevan vaihtoehtoja lääkkeissäkin, ja ilman riippuvuus-riskiä

Äänestä

Olen käyttänyt mirtatsapiinia tammikuusta alkaen. Minulle se on ollut todella hyvä. Otan illalla sen ja nyt viime aikoina olen nukkunut jopa 6 tuntia etten ole herännyt. Ennen käyttöä minulla oli kamalat unihäiriöt. Heräsin puolen tunnin välein. Minulla on kyllä unilääkekkin varalta mutta en ole tarvinnut sitä. Painoni ei ole noussut yhtään. Onhan se niin että toisille se passaa ja toisille ei.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


MasisJoukossa kirjoitti:

Itse olen käyttänyt nyt toisen lääkkeen kanssa rinnalla. NÄyttää kyllä toimivan, illalla alkaa nukuttaa ja alkuvaikeuksien jälkeen päivällä suht skarppi olo, mutta ruokahalu on hurja. Sitten mietin, nenästä on alkanut vuotaa verta hurjasti. Ehkä vaan siitepölyä? Mites sulla?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu