Helpson tuki

Helpson eli Soneran tukipalvelu antaa apua laajakaistan ja langattoman verkon ongelmissa ja muissakin samankaltaisissa pulmissa. Hinnathan on rankkoja ja joku onkin vääntänyt pilavideon yksityiskohdista. http://www.reaktio.org/voimalaitos/helpson.swf No onhan tuossa ripatussa videossa jo tietysti rikottu lakiakin.

12

4135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tolle kyllä naurettu

      Onhan tuolle naurettu jo vuosia. Ei tuolle videolle, mutta Helpsonille. Mutta onhan se oikein, että avuntarvitsijat saavat apua.

      • tumpeloita Windows-käyttäjiä rahastetaan oikein kaksin käsin, sillä yksinomaan heillehän Helpson on suunnattu. Kai se sitten on tavallaan oikein... ✌


      • TUMPELO
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        tumpeloita Windows-käyttäjiä rahastetaan oikein kaksin käsin, sillä yksinomaan heillehän Helpson on suunnattu. Kai se sitten on tavallaan oikein... ✌

        Älähän ole liian ylimielinen RRkallo! Aika ilkeämielistä käyttää sanontaa "Tumpelo Windows -käyttäjä". Meitä on takuulla aika monta, jotka eivät ole "sinun tasoisiasi it-tekniikan osaajia", vai oletkohan sittenkään....


    • jepjep34

      Tyhmiä ja tietämätömiä raahastetaan ja oikeen kunolla. Niinhän se meenee että tyhmä ei ole se joka pyytää vaan joka maksaa.

    • S Yväkurkku

      itse ette kehtaa edes itsellenne kertoa, kuinka monta euroa olette polttaneet käytännössä atk-taivaanne tuuliin silkastansa siitä riemustanne että olisitte omista mielistänne oppineet melkein tai jopa hieman atk-viisaammiksi kuin Help Son. Ihmiset, jotka mielestänne ovat selvästi ATK-tyhmempiä kuin Son, ovat elämissään keskittyneet johonkin muuhun kuin ATK: hon.

    • hyvä henkilö

      Pitäähän jonkun hankkia leipänsä. Kun ottaa huomioon Soneran ylihinnoiteltu & alipätevä palvelu niin ainakin joku on (meidän vahingoksi)ansainut bonukset ja ylennyksen...joku ylipalkattu markkinointi guru. Harmi vain, että Sonera on änkenyt lapsosten ja opiskelijoiden apajille, he ovat saanet härskin kilpailijan Sonerasta. ps. Miten voi lahjoittaa Helpsson-10 euron setelin, kun pidän sitä piilovittuiluna soneran taholta. Piti olla jonkimmoinen hyvitys katkoksesta,

    • tämäkin..
      • Mekaanikko

        Helpsonin palveluihin verrattuna kotipc.huollon hinnat ovat kokolailla samaa luokkaa. Helpson toki ottaa lisäksi vielä jonkinlaisen aloitusmaksun. Muutama asia kuitenkin nousi esille kotipc.huollon sivua tutkiessani. Missä tällainen yritys toimii? Helsingissä, Turussa, Tampereella, Lapissa? Oletetaan, että haluisin tämän yrityksen edustajan opastamaan minua tietokoneen käytössä à 22 euroa/tunti. Päätän suhata liikkeeseen opastukseen. Enpä menekään, koska ei ole mitään ideaa siitä, mihin kaupunkiin pitäisi lähteä. Päätän siis kutsua henkilön kotiini opastamaan minua. Tällöin maksan matkakorvausta 42 senttiä kilometriltä. Jos sattuisinkin asumaan esimerkiksi 500 kilometrin päässä, tulisi matkakustannuksista melkoinen summa. Ehkäpä soitan kuitenkin mieluummin Helpsonille kuin lähden selvittämään, että missä päin moinen kotipc.huolto oikein palvelee.


      • 25€/h
        Mekaanikko kirjoitti:

        Helpsonin palveluihin verrattuna kotipc.huollon hinnat ovat kokolailla samaa luokkaa. Helpson toki ottaa lisäksi vielä jonkinlaisen aloitusmaksun. Muutama asia kuitenkin nousi esille kotipc.huollon sivua tutkiessani. Missä tällainen yritys toimii? Helsingissä, Turussa, Tampereella, Lapissa? Oletetaan, että haluisin tämän yrityksen edustajan opastamaan minua tietokoneen käytössä à 22 euroa/tunti. Päätän suhata liikkeeseen opastukseen. Enpä menekään, koska ei ole mitään ideaa siitä, mihin kaupunkiin pitäisi lähteä. Päätän siis kutsua henkilön kotiini opastamaan minua. Tällöin maksan matkakorvausta 42 senttiä kilometriltä. Jos sattuisinkin asumaan esimerkiksi 500 kilometrin päässä, tulisi matkakustannuksista melkoinen summa. Ehkäpä soitan kuitenkin mieluummin Helpsonille kuin lähden selvittämään, että missä päin moinen kotipc.huolto oikein palvelee.

        Perus IT hommat hoiteleen 25€/h, sisältää myös domainit, ja small business jutut. Kukaan ei ole koskaan vielä valittanut hinnasta. Tosin tuohon hintaan sisältyy se, että asioihin perehdytään, eikä välttämättä ole kaikkiin vieraisiin tuotteisiin täysin valmista konseptia. Eli ns. opiskeluhinta ja aikaa saattaa palaa. Mutta eipä ole kukaan siitä valittanut. Monet ovat pitäneet asenteesta, ettei levitellä käsiä ettei osaa, vaan selvitetään asiat juurta jaksaen.


      • Code78
        25€/h kirjoitti:

        Perus IT hommat hoiteleen 25€/h, sisältää myös domainit, ja small business jutut. Kukaan ei ole koskaan vielä valittanut hinnasta. Tosin tuohon hintaan sisältyy se, että asioihin perehdytään, eikä välttämättä ole kaikkiin vieraisiin tuotteisiin täysin valmista konseptia. Eli ns. opiskeluhinta ja aikaa saattaa palaa. Mutta eipä ole kukaan siitä valittanut. Monet ovat pitäneet asenteesta, ettei levitellä käsiä ettei osaa, vaan selvitetään asiat juurta jaksaen.

        Yleensä aika turhaa "itkua" siitä mitä kukakin veloittaa mm. IT -palveluista. Jos on kone sökö ja apua pitää saada niin sitten vain selailemaan nettiä ja katsomaan että
        mistä sen saisi kaikkein halvemmalla. Samalla kaavalla se menee kun oma
        kullannuppu menopeli hajoaa ja pitäisi päästä liikkeelle, se viedään huoltoon ja
        korjataan, maksoi mitä maksoi. Myös eri autokorjaamoiden hinnoissa on suuria eroja,
        kukaan ei pakota viemään autoa "merkkiliikkeeseen".

        IT -palveluissa lähinnä yksityissektorilla vallitsee yleinen asenne. "Kone pitäisi saada
        kuntoon mutta se ei saisi maksaa mitään". Näin ollen soitetaan kaverille, sukulaiselle
        tms joka tulisi korjaamaan hajonneen rakkineen tai mennään katsomaan netistä
        "PC -korjaamoa" ja huokaillaan hintoja jonka jälkeen etsitään se suvun nörtti vaikka
        väkisin.

        Sanotaan että pitäisi asentaa esim. Windows XP uusiksi. Soitetaan kaveri hätiin joka
        asentaa XP:n kaikkine päivityksineen ja kaivetaan ne vuosien saatossa kertyneet
        miljoona ja yksi tiedostoa talteen vanhasta installaatiosta.

        Tähän tuhrautuu kaikkine ruudun tuijotuksineen ja odotuksineen päivitysten
        latauksineen helposti 5 tuntia ja mahdollisesti enemmänkin riippuen mitä kaikkea
        pitää asennella ja tarviiko ajureita tms. metsästellä netin syövereistä.

        Mikäli tuntiveloitus olisi vaikkapa 50 eur tulee em. sessiosta 250 euroa laskua.
        Vastaavasti jos oltaisiin korjattu autoa, erään nimeltämainitsemattoman esimerkki
        korjaamon tuntihinnalla autonkorjaus 73eur varaosat maksaisi ainakin sen 365eur
        mahdolliset varaosakulut.

        Molemmissa esimerkeissä lopputulos on kuitenkin sama, tietokone/auto toimii
        jälleen, erona on se että ihmisiä yleisesti "ahdistaa" maksaa tuo 250 euroa siitä
        että on istuttu koneen ääressä tuijottamassa ruutua ja odottelemassa, eihän se
        ole työtä!!!

        Itse yli 15 vuotta alalla toimineena, niin yksityis-, yritys- kuin kunnallisella sektorilla
        työskennelleenä voin sanoa että se ruudun tuijottelu odotellessa on sitä ns. IT-alan
        "paskahommaa" ja jonkun sekin on tehtävä, tosin se maksaa valitettavasti.

        Kun puhutaan "PC-korjaamosta" ja tunti/työn hinnoittelusta, edes 80 euroa tunnissa
        ei ole paljoa jos mennään selvittelemään jotain maailmanlopun PC:tä. Koneiden kirjo
        on todella laaja kaikkine oheislaitteineen, ohjelmineen ja käyttöjärjestelmineen.

        Niinkin yksinkertainen asia kuin USB-tikun laitto koneeseen saattaa joskus olla
        lähes "haasteellista". Esim. jostain syystä jos kyseessä on kone jossa väylä ei
        toimi tai muu epämääräinen yhteensopivuusongelma (vanha kone tms). Lisäksi
        monessa USB-tikussa on erilaisia kryptaus / kirjoitussuoja ominaisuuksia joita ns.
        "tavallinen" käyttäjä ei välttämättä tajua.

        Toki tuon tikun asennuksen voi puhelimessa hoitaa helposti, kuka tahansa saa sen
        tökättyä oikeaan porttiin ja jos homma ei lähde toimimaan mahdollisesti em. syiden
        vuoksi niin sitten mennään tutkimaan asiaa vaikka 99eur/tunnissa mikäli tarpeellista.

        Yleensä IT-palveluissa on se erona, että palvelua halutaan paikanpäällä, mitä itse
        olen seurannut eri firmoja niin asennukset ovat huomattavasti "edullisempia" jos se
        PC itse kuskataan huoltoon ja noudetaan sieltä. Jos ei halua PC kainalossa lähteä
        minnekkään niin sitten mukisematta luuri kouraan ja soittamaan sitä apua ja "sinä
        maksat lystin".

        Itsekkin laittelen kyllä tuttujen koneita kuntoon jos motivaatiota riittää, mutta
        muistan aina muistuttaa että mitä se lysti maksaisi kun vaikka tilattaisiin palvelua
        muualta. Kissa se kiitoksilla elää.

        Eli pitkän sepostuksen päätteeksi lyhyesti, jos et halua maksaa, korjaa itse, jos et itse
        osaa niin maksa. Niin se homma etenee.


      • Yo Dawg
        Code78 kirjoitti:

        Yleensä aika turhaa "itkua" siitä mitä kukakin veloittaa mm. IT -palveluista. Jos on kone sökö ja apua pitää saada niin sitten vain selailemaan nettiä ja katsomaan että
        mistä sen saisi kaikkein halvemmalla. Samalla kaavalla se menee kun oma
        kullannuppu menopeli hajoaa ja pitäisi päästä liikkeelle, se viedään huoltoon ja
        korjataan, maksoi mitä maksoi. Myös eri autokorjaamoiden hinnoissa on suuria eroja,
        kukaan ei pakota viemään autoa "merkkiliikkeeseen".

        IT -palveluissa lähinnä yksityissektorilla vallitsee yleinen asenne. "Kone pitäisi saada
        kuntoon mutta se ei saisi maksaa mitään". Näin ollen soitetaan kaverille, sukulaiselle
        tms joka tulisi korjaamaan hajonneen rakkineen tai mennään katsomaan netistä
        "PC -korjaamoa" ja huokaillaan hintoja jonka jälkeen etsitään se suvun nörtti vaikka
        väkisin.

        Sanotaan että pitäisi asentaa esim. Windows XP uusiksi. Soitetaan kaveri hätiin joka
        asentaa XP:n kaikkine päivityksineen ja kaivetaan ne vuosien saatossa kertyneet
        miljoona ja yksi tiedostoa talteen vanhasta installaatiosta.

        Tähän tuhrautuu kaikkine ruudun tuijotuksineen ja odotuksineen päivitysten
        latauksineen helposti 5 tuntia ja mahdollisesti enemmänkin riippuen mitä kaikkea
        pitää asennella ja tarviiko ajureita tms. metsästellä netin syövereistä.

        Mikäli tuntiveloitus olisi vaikkapa 50 eur tulee em. sessiosta 250 euroa laskua.
        Vastaavasti jos oltaisiin korjattu autoa, erään nimeltämainitsemattoman esimerkki
        korjaamon tuntihinnalla autonkorjaus 73eur varaosat maksaisi ainakin sen 365eur
        mahdolliset varaosakulut.

        Molemmissa esimerkeissä lopputulos on kuitenkin sama, tietokone/auto toimii
        jälleen, erona on se että ihmisiä yleisesti "ahdistaa" maksaa tuo 250 euroa siitä
        että on istuttu koneen ääressä tuijottamassa ruutua ja odottelemassa, eihän se
        ole työtä!!!

        Itse yli 15 vuotta alalla toimineena, niin yksityis-, yritys- kuin kunnallisella sektorilla
        työskennelleenä voin sanoa että se ruudun tuijottelu odotellessa on sitä ns. IT-alan
        "paskahommaa" ja jonkun sekin on tehtävä, tosin se maksaa valitettavasti.

        Kun puhutaan "PC-korjaamosta" ja tunti/työn hinnoittelusta, edes 80 euroa tunnissa
        ei ole paljoa jos mennään selvittelemään jotain maailmanlopun PC:tä. Koneiden kirjo
        on todella laaja kaikkine oheislaitteineen, ohjelmineen ja käyttöjärjestelmineen.

        Niinkin yksinkertainen asia kuin USB-tikun laitto koneeseen saattaa joskus olla
        lähes "haasteellista". Esim. jostain syystä jos kyseessä on kone jossa väylä ei
        toimi tai muu epämääräinen yhteensopivuusongelma (vanha kone tms). Lisäksi
        monessa USB-tikussa on erilaisia kryptaus / kirjoitussuoja ominaisuuksia joita ns.
        "tavallinen" käyttäjä ei välttämättä tajua.

        Toki tuon tikun asennuksen voi puhelimessa hoitaa helposti, kuka tahansa saa sen
        tökättyä oikeaan porttiin ja jos homma ei lähde toimimaan mahdollisesti em. syiden
        vuoksi niin sitten mennään tutkimaan asiaa vaikka 99eur/tunnissa mikäli tarpeellista.

        Yleensä IT-palveluissa on se erona, että palvelua halutaan paikanpäällä, mitä itse
        olen seurannut eri firmoja niin asennukset ovat huomattavasti "edullisempia" jos se
        PC itse kuskataan huoltoon ja noudetaan sieltä. Jos ei halua PC kainalossa lähteä
        minnekkään niin sitten mukisematta luuri kouraan ja soittamaan sitä apua ja "sinä
        maksat lystin".

        Itsekkin laittelen kyllä tuttujen koneita kuntoon jos motivaatiota riittää, mutta
        muistan aina muistuttaa että mitä se lysti maksaisi kun vaikka tilattaisiin palvelua
        muualta. Kissa se kiitoksilla elää.

        Eli pitkän sepostuksen päätteeksi lyhyesti, jos et halua maksaa, korjaa itse, jos et itse
        osaa niin maksa. Niin se homma etenee.

        Helpson on aivan huijausta.. joku tökkäsee sulle muisti tikun koneeseen ja se velottaa siitä 100 euroa jee. Ja Yritäppä tehä asiakaspalautetta.. HMM?..Puhelujen hinta 2e/minuutilta.... Ettäs sillee.
        Asiakas palaute jutut o aivan tempastu yhden miehen toimesta ja oon siitä 100% varma


    • sssfds75643

      yhden kerran olen Helpsoniin soittanut ja sekin oli vahinko.
      soitin soneran tekniseen tukeen ja sieltä yhdistivät helpsoniin.

      Helpsonista sitten fiksusti vaan kysyivät "oletteko soittaneet jo Soneran tekniseen tukeen".
      ei osattu auttaa pienimmissäkään asiassa.
      kysyin kokeeksi sitten yhtä yksinkertaista asiaa, mihin tiesin itse vastauksen.
      ei tiedetty siihenkään vastausta. kiitos kuulemiin.

      ihan paska rahastuslaitos

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe