Alkoholit virosta?

joku

Tutkiiko tulli jos on pari pullo vaikka virgu valgeen väkevää repussa?

16

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J_K

      Saahan sitä litra repussa olla.

      • 10x

        Saa olla vaikka kymmenen litraa, jos vaan jaksaa kantaa.


      • eituontirajojaeumaista

        Saat tuoda vaikka 100l jos pystyt todistaan, että se on omaan käyttöön eikä myyntiin.


      • pe-pullo
        eituontirajojaeumaista kirjoitti:

        Saat tuoda vaikka 100l jos pystyt todistaan, että se on omaan käyttöön eikä myyntiin.

        Miten se todistetaan? Alkoholihan säilyy periaatteessa ikuisesti. Jos olettaa elävänsä vaikka vielä 20 vuotta, ja juo perjantaipullon (0,5 litraa 40vol%) joka viikko, niin viinaksia tarvitsee noin 500 litraa. Riittääkö perusteluksi?


      • sepisusi
        pe-pullo kirjoitti:

        Miten se todistetaan? Alkoholihan säilyy periaatteessa ikuisesti. Jos olettaa elävänsä vaikka vielä 20 vuotta, ja juo perjantaipullon (0,5 litraa 40vol%) joka viikko, niin viinaksia tarvitsee noin 500 litraa. Riittääkö perusteluksi?

        Sivistysvaltiossa riittää. Suomessa ei tahdo riittää. Oikeusvaltiossa täytyy olla todisteet myynnistä, Suomessa täytyy todistaa juuri väärin päin. Sen takia suomea ei voi pitää sivistysvaltiona.


      • MitenSeNytMenkikään
        sepisusi kirjoitti:

        Sivistysvaltiossa riittää. Suomessa ei tahdo riittää. Oikeusvaltiossa täytyy olla todisteet myynnistä, Suomessa täytyy todistaa juuri väärin päin. Sen takia suomea ei voi pitää sivistysvaltiona.

        Balttimaat ja Ruotsi kuuluvat samaan sivystymättömään kansaan kun noudattava EU ohjearvoja?


      • sepisusi
        MitenSeNytMenkikään kirjoitti:

        Balttimaat ja Ruotsi kuuluvat samaan sivystymättömään kansaan kun noudattava EU ohjearvoja?

        Ruotsalaismies toi jokin aika sitten pakettiautollisen viinaa saksasta ja perusteli lastin. Juo pullon viinaa viikossa loppuelämän, niin lasti riittää 30 vuodeksi. Ruotsissa riitti perusteluksi, mutta ei varmasti suomessa. Kauttakulkumaihin ei koskaan makseta veroja, ainoastaan lähtömaahan, tai käyttömaahan.


      • Ketäkiinnostaax

        Niin mitä sitten? Pitäisikö sepisudenkin hakea pakettiautollaan kuorma ja juoda sitä loppuelämänsä? Viina on vain viinaa ei yhtään sen ihmeellisempää.


      • sepisusi
        Ketäkiinnostaax kirjoitti:

        Niin mitä sitten? Pitäisikö sepisudenkin hakea pakettiautollaan kuorma ja juoda sitä loppuelämänsä? Viina on vain viinaa ei yhtään sen ihmeellisempää.

        Sitä vain, että jokainen saa tuoda lain mukaan omaan käyttöön viinaa niin paljon, kun vain haluaa. Virkavallan täytyy todistaa ,että osa on mennyt myyntiin, ennenkuin voi määrätä veroja. Ruotsissa toimitaan näin. Siitä oli iltasanomissa video ja juttu myös. Ja kiinnostipa tämä ketä hyvänsä, niin onpahan esimerkki suomen tullin häikäilemättömästä laittomasta toiminnasta. Tämä ei ole mielipide, vaan esimerkki suomalaista virkamiehistä, kuinka he tulkitsevat lakeja hyväveli järjestelmän mukaan itselle parhaaksi. Suomen poliisistakaan ei löydy munaa tutkiakseen tullin laittomuuksia. Ja joku vielä sanoo, ettei suomessa olisi korruptiota.


      • pe-pullo kirjoitti:

        Miten se todistetaan? Alkoholihan säilyy periaatteessa ikuisesti. Jos olettaa elävänsä vaikka vielä 20 vuotta, ja juo perjantaipullon (0,5 litraa 40vol%) joka viikko, niin viinaksia tarvitsee noin 500 litraa. Riittääkö perusteluksi?

        Itse maustan viinaa ja "tarvitsisin" siksi suuria määriä että epäonnistuneet maustamiset päätyvät armotta kylpyhuoneen lattian pesuun. Ts. juotavaksi jää ehkä 1/10 ostoksistani.

        Mutta 10 litraa olisi minullekin jo paljon. En epäile, etteikö joku tarvitsisi isompiakin määriä, jos käy paljon vieraita joille tarjotaan, ei siis maksua vastaan.


    • ei.ole.pakko.sitäkään

      Sallitut tuontimäärät kerralla ilman erillisselvitystä toisesta EU-maasta ovat:
      olut 110 litraa
      viinit 90 "
      väliprosentit 20 "
      väkevät 10 "
      Jos tuo kerralla enemmän niin pitää olla 'syy'. Häät, merkkipäivät, sukukokous ym. voi olla sellainen.

      • eituontirajoituksia

        Eim nuo ole tuontirajoituksia eikä omaan käyttöön tarvi olla erillistä syytä. Syy pitää olla vain jos tulilla on epäily jos tuotu alkiholimäärä ei ole omaan käyttöön ja tämä tarkoittaa tyyliin pakettiautollista.


    • OmaanKäyttöön

      Sallitut ja sallitut, ehkä voisi kuitenkin puhua suositelluista max määristä.
      Ei ole tarvinnut koskaa tuoda ns täyttälastia. Osa balttimaista noudattaa näitä arvoja aika tiukasti - monille yllätys.

      • Omassakäytössä

        Helpostihan se raja on ylitetty, jo kaksi laatikollista lonkeroa on reilusti yli sallitun, koska se on tehty väkevästä sekoittamalla...
        110 litraa olutta ei taas riitä alkunkaan vuodeksi.


    • matikan.maikka

      Kaksi laatikkoa lonkeroa on 16 litraa eli alle 20. Väliprosenttisten raja ei ylity.

      • Äikänmaikanpakeille

        Matikan maikan kannattaisi treenta sitten lukupuolta...
        Tullin ohjetasot:
        "10 l muita alkoholijuomia (yli 1,2 %, etyylialkoholi, esim. väkevät juomat, etyylialkoholista valmistetut long drinkit)"

        Jos jostain kivenalta sitten löydät sitä käymisteitse valmistettua, niin:
        "90 l viiniä, josta kuohuviiniä saa olla 60 l (sisältää käymisteitse valmistetut long drinkit ja siiderit)"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe