Olen suorittanut ravintola-alan koulutuksen, pääsin töihin keittiölle, mutta huomasinkin että tämä ala ei ole ollenkaan sitä mitä haluan, raskaat työpäivät ei kerkeä pitämään ruoka eikä kahvitaukoja puhumattakaan että pääsis ajoissa työpäivän päätyttyä kun hommia ei kerkeä millään tekemään loppuun, eli täytyy vaihtaa alaa.
TÄÄ RAVINTOLATYÖSKENTELY ON PERSEESTÄ
7
2227
Vastaukset
- Lappliisa
älä ainakaan hoitoalaa ota, siellä se on just samanlaista ellei vielä kamalampaakin.
- tekila
itse kerkeisin pitää ravintoladuunissani vaikka 20 ruokataukoa ja kahvitauot päälle.. :d Se roikkuu ihan siitä että mihin hommiin lähtee..
- ratatuuletti
Luulitko sellaiseksi telkkarikokin brassailuksi?
On hienoa, että olet päätynyt tuollaiseen ratkaisuun elämässäsi. Harvalla on mahdollisuutta näinä päivinä tehdä tuollaista päätöstä noin kylmän rauhallisesti. Onneksi alalle jää vielä niitä, jotka pitävät työstään ja haluavat kehittyä siinä asiakkaitten ja yrityksensä parhaaksi. Survival of the fittest ja siihen tyyliin...
- firmassa
on todella vaihtelevat päivät; välillä ehtii hyvinkin pitämään kaikki pitämättömät kahvitauot. Toki kuitenkin voit yrittää vaihtaa työpaikkaa, ei kaikki paikat ole samanlaisia. Ymmärtänet kuitenkin, että työstä se palkka maksetaan, jokin panos palkkaa vastaan on ihan kiva asia. Yks "pomo"
- amatissa kasvaa
Voi äidin pikku-kulta jouduit oikein töihin?
Katso ravintola työ on raskasta mutta antoisaa.
On ammattitaidon puutetta jos tulee kiire ,töitä voi olla paljon mutta ammatissa
oppii tekemään.
Katso koulusta kun tulee esim.keittiöön ei olla valmiita vaan nöyrä mieli opettaa
työn.
Itse valmistuin kokiksi yli 30 vuotta sitten meitä oli samalla luokalla 16 oppilasta
4 tuli ravintola-alan ammattilainen.- rankkaa on
jos ei kantti kestä.
kiirettä pitää ja jalat on kipeänä jokaisen päivän jälkeen, hartioista, haavoista ja palovammoista puhumattakaan. töitä teen 12-15h/päivä, jopa kymmenen päivän putkia.
rakastan kuitenkin työtä enkä vaihtaisi sitä mihinkään. olen vielä nuori ja todella tyytyväinen saadessani olla ja tehdä carte hommia.
kaikista ei vain tähän työhön ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3345309Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212686Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141571
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181533seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241454Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413