nainen armeijaan

Jonna19

Olen menossa armeijaan, mutta mistä ihmeestä saan selville mihin joukkoon haluan hakea ja minne päin suomea? opastakaa joku vähän?! :D Itse olen harkinnut esim. sotilaspoliisia.. leidi 19

11

1503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Okei, eli siis, kerta olet jo päättänyt hukata vuoden elämästäsi en siihen puutu sen enempää. Vastataas tuohon kysymykseesi: 1. Kannattaa hakea kohtuu lähelle niin ei koko loma mene junassa/bussissa istumiseen. Poikkeuksena tietenkin jos johonkin erikoisjoukkoon mikä on vain yhdessä paikassa haluat. 2. En osaa sanoa millaisista asioista olet kiinnostunut, se helpottaisi... Mutta siis osoite: http://www.mil.fi/varusmies/erityistehtavat/ kertoo erityistehtävistä... 3. Sotilaspoliisi, lääkintämies yms. "erityistehtävät" mitkä eivät kuitenkaan vaadi erityistä osaamista ovat yksi vaihtoehto. Sotilaspoliisina olosta ehkä jotain hyötyä vartiointialalle, riippuu. Joskus spollet voineet tehdä vartijakortin intissä. Lääkintämiehenä toimimisesta se etu että saat EA 1 ja 2 tehtyä ja oppii hieman lääkinnästä, mikä ihan hyvä yleistaito. Eipä muuta, ei se todellakaan ole sen arvoista!

      • Jonna19

        Haaveena on tulla joku kaunis päivä poliisiksi, joten en usko että armeija on minulle hukkaan menetettya aikaa. Ja turha sanoa, ettei armeijasta olisi mitään hyötyä, tai sano vaan mutta en kuuntele. Ja muutenkin uskon että tämä on se minun juttuni, mulle on ihan yks hailee mitä muut siitä ajattelevat :) Kiitos kuitenkin näistä neuvoista.


      • tuntuu...
        Jonna19 kirjoitti:

        Haaveena on tulla joku kaunis päivä poliisiksi, joten en usko että armeija on minulle hukkaan menetettya aikaa. Ja turha sanoa, ettei armeijasta olisi mitään hyötyä, tai sano vaan mutta en kuuntele. Ja muutenkin uskon että tämä on se minun juttuni, mulle on ihan yks hailee mitä muut siitä ajattelevat :) Kiitos kuitenkin näistä neuvoista.

        sun jutulta? Kukaan nainen ei ole sitä uskottavasti kertonut!


      • .tyttö.
        tuntuu... kirjoitti:

        sun jutulta? Kukaan nainen ei ole sitä uskottavasti kertonut!

        No esimerkiks mä haluun lentää ja oon aina ollut kiinnostunut aseista, että sen takia ilmavoimiin. Mikä muu taho kouluttaa lentäjät ilmasiks ja viel maksaa sulle siitä?


      • Koot Kot Kot KOOOT
        .tyttö. kirjoitti:

        No esimerkiks mä haluun lentää ja oon aina ollut kiinnostunut aseista, että sen takia ilmavoimiin. Mikä muu taho kouluttaa lentäjät ilmasiks ja viel maksaa sulle siitä?

        Kiinnostaako tappaminen, onko tappaminen mukavaa ja mielekästä hommaa jossa on mukava olla? Ei kannata mennä sinne missä on ilmaista. (Kannattaa enneminkin tarkastella haluatko todella kannattaa tätä ja tukea tätä vai haluatko että olisi jokin toinen tapa hoitaa asia ja sinulla olisi ehdotus siihen) Nykyään tällä tavalla saadaan helposti kontrolloitua ihmisiä sinne tappajakouluun kun näitä ei tarjota siviilissä näitä ilmaisia juttuja ja esimerkiksi rekkakortti oli tappokoulussa halvempi jos muistan oikein. Mutta miten siviilissä? Eikö ne ilmaisjutut pitäisi siirtää myös siviiliin eikä vain sitoa militaristisiin laitoksiin ja näin tällä tavalla saada ihmiset juoksemaan sinne kuin päättömät kanat.


      • Koot Kot Kot KOOOT
        Koot Kot Kot KOOOT kirjoitti:

        Kiinnostaako tappaminen, onko tappaminen mukavaa ja mielekästä hommaa jossa on mukava olla? Ei kannata mennä sinne missä on ilmaista. (Kannattaa enneminkin tarkastella haluatko todella kannattaa tätä ja tukea tätä vai haluatko että olisi jokin toinen tapa hoitaa asia ja sinulla olisi ehdotus siihen) Nykyään tällä tavalla saadaan helposti kontrolloitua ihmisiä sinne tappajakouluun kun näitä ei tarjota siviilissä näitä ilmaisia juttuja ja esimerkiksi rekkakortti oli tappokoulussa halvempi jos muistan oikein. Mutta miten siviilissä? Eikö ne ilmaisjutut pitäisi siirtää myös siviiliin eikä vain sitoa militaristisiin laitoksiin ja näin tällä tavalla saada ihmiset juoksemaan sinne kuin päättömät kanat.

        "Eikö ne ilmaisjutut pitäisi siirtää myös siviiliin eikä vain sitoa militaristisiin laitoksiin ja näin tällä tavalla saada ihmiset juoksemaan sinne kuin päättömät kanat." Eli ihmiset juoksevat kuin päättömät kanat tappajakouluun kun siellä saadaan ilmaiseksi juttuja itelleen tai halvemmalla. Kannattevampaa olisi siirtää nämä jutut siviiliin eikä vain sitoa näitä militaristisiin laitoksiin.


      • .tyttö.
        Koot Kot Kot KOOOT kirjoitti:

        Kiinnostaako tappaminen, onko tappaminen mukavaa ja mielekästä hommaa jossa on mukava olla? Ei kannata mennä sinne missä on ilmaista. (Kannattaa enneminkin tarkastella haluatko todella kannattaa tätä ja tukea tätä vai haluatko että olisi jokin toinen tapa hoitaa asia ja sinulla olisi ehdotus siihen) Nykyään tällä tavalla saadaan helposti kontrolloitua ihmisiä sinne tappajakouluun kun näitä ei tarjota siviilissä näitä ilmaisia juttuja ja esimerkiksi rekkakortti oli tappokoulussa halvempi jos muistan oikein. Mutta miten siviilissä? Eikö ne ilmaisjutut pitäisi siirtää myös siviiliin eikä vain sitoa militaristisiin laitoksiin ja näin tällä tavalla saada ihmiset juoksemaan sinne kuin päättömät kanat.

        Nii no joo, se nyt vaan valitettavasti on niin että tällä hetkellä ei ole muuta ilmaista lentäjäkoulua ja maksullisiin ei ole varaa, joten täytyy mennä sillä mitä on. Myöskään hävittäjälentäjäksi ei pääse mitään muuta kautta, jos sellanen kiinnostaa. Sitte siitä tappamisesta, Suomessa tuskin ihan heti tulee sellasta tilannetta ja jos tuleekin, ni onhan niitä keinoja päästä siitä velvollisuudesta. Ja myöskin ilmavoimista on mahdillisuus päästä siviililentäjäksi koulutuksen jälkeen.


    • kohta inttiin

      täältä löytyy maavoimien aselajit http://www.mil.fi/maavoimat/aselajit/ klikkaat vasemmalta palstalta aselajin kohdalta jonkin kuudesta aselajista. Niissä kerrotaan, mihin tehtäviin voi kouluttautua ja missä. sivun ylhäältä voi valita myös merivoimat ja ilmavoimat

    • spol nainen

      Itse olen ollut armeijassa, siis naisena, :D ja juurikin sotilaspoliisihommissa. Jos kiinnostaa kysellä lisää varusmiesajasta niin vastaan mielelläni!

      • Plutoonapäällikkö

        Joo ... Kyllähän daamit armeijaan kelpaa, mullakin esimies ryhtyi hengaamaan erään vänrikinrääpäleen kanssa,Niin siis väkisellä päässyt armeijaan, ja nirkun narkun va-vänskäksi. Mutta kyllä tuokin ruma akka sai ukkomiehieen liikettä...HKu ja SJo tunnistakoon itsensä!!!


      • ...
        Plutoonapäällikkö kirjoitti:

        Joo ... Kyllähän daamit armeijaan kelpaa, mullakin esimies ryhtyi hengaamaan erään vänrikinrääpäleen kanssa,Niin siis väkisellä päässyt armeijaan, ja nirkun narkun va-vänskäksi. Mutta kyllä tuokin ruma akka sai ukkomiehieen liikettä...HKu ja SJo tunnistakoon itsensä!!!

        Lääkitys siellä on kohdallaan, kun vapaaehtoisesti haluaa sinne paskamestaan mennä, ja jättää aivot narikkaan vähintään puoleksi vuodeksi. Ei ole ihan tervettä touhua olla käyttämättä aivoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe