Alilämpö+raju flunssa

jo yli 4vkoa???

Olen ollut kovassa flunssassa jo yli kuukauden. Normioireet; lihassärky, päänsärky, kurkkukipu, tosi vetämätön ja "yleiskipeä" olo jne. Vaan kuume puutuu! Mittari näyttää max 35,5. Yleensä 35,2. Outoa. Normaalilämpöni on 36,8 eikä tällästä ole ollu koskaan ennen. Olo tosin on samanlainen kuin olisi kuumetta. Ostin jo uuden kuumemittarin kun luulin että oma oli rikki, vaan ei. Onkos kellään muulla samanlaista? Kohtalotovereita? Alkaa vaan jo ärsyttämään kun viikko toisensa jälkeen on kipeä ja voimat on oikeasti todella vähissä, mutta työterkkari ja muut ympärillä ei pidä minään kun ei ole kuumetta. Toivon että sitä tuliskin, kunnolla, että lähtis tämä mikä-lie-vitsaus lopultakin pois!

24

20223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reaktio

      Oliskohan koivun siitepölyallergiaa. Oireet ainakin viittaavat allergiseen reaktioon.

    • milläs mittaat

      Mittaatko digitaalisella vai perinteisellä mittarilla ? Digitaaliset näyttää joskus 34 ja elohopea mittari näyttää heti sen jälkeen 38 . Ja olethan flunssasta huolimatta syönyt riittävästi, esim. hoikalla ihmisellä menee ruumiinlämmittämiseen 1000 kaloria päivässä, siis siihen että lämpö on siellä 36 pinnassa.

      • alkup_kirj

        Hyviä pointteja molemmilla, kiitos niistä. Taidanpa kokeeksi mitata elohopeamittarilla (digitaalisella tähän asti). Mikähän noiden eron voi aiheuttaa, mielenkiintoista? Allergiaa en ole ajatellut, koska viime syksynä ammatinvaihtosyistä jouduin läpikäymään laajat allergiatestit johon kuului myös siitepölyt, huonepölyt ym yhtenä osa-alueesa. Allergioita ei ollut. Syön kyllä riittävästi, ainakin tuon 1000kcal:n verran.


      • aiheuttaa
        alkup_kirj kirjoitti:

        Hyviä pointteja molemmilla, kiitos niistä. Taidanpa kokeeksi mitata elohopeamittarilla (digitaalisella tähän asti). Mikähän noiden eron voi aiheuttaa, mielenkiintoista? Allergiaa en ole ajatellut, koska viime syksynä ammatinvaihtosyistä jouduin läpikäymään laajat allergiatestit johon kuului myös siitepölyt, huonepölyt ym yhtenä osa-alueesa. Allergioita ei ollut. Syön kyllä riittävästi, ainakin tuon 1000kcal:n verran.

        noilla mittareilla, että digitaalinen toimii pattereilla, eli pitäisi uusia muutaman kuukauden välein ne patterit, muuten näyttää alilämpöä. Siksi meillä on kummatkin, viimekesänä uusittiin patterit digitaaliseen mittariin, niin puolenvuoden päästä sain nuo tulokset.


      • `***
        alkup_kirj kirjoitti:

        Hyviä pointteja molemmilla, kiitos niistä. Taidanpa kokeeksi mitata elohopeamittarilla (digitaalisella tähän asti). Mikähän noiden eron voi aiheuttaa, mielenkiintoista? Allergiaa en ole ajatellut, koska viime syksynä ammatinvaihtosyistä jouduin läpikäymään laajat allergiatestit johon kuului myös siitepölyt, huonepölyt ym yhtenä osa-alueesa. Allergioita ei ollut. Syön kyllä riittävästi, ainakin tuon 1000kcal:n verran.

        ......... Kenelle aikuiselle 1000kcal on riittävästi ??


      • Hyvin syövä
        alkup_kirj kirjoitti:

        Hyviä pointteja molemmilla, kiitos niistä. Taidanpa kokeeksi mitata elohopeamittarilla (digitaalisella tähän asti). Mikähän noiden eron voi aiheuttaa, mielenkiintoista? Allergiaa en ole ajatellut, koska viime syksynä ammatinvaihtosyistä jouduin läpikäymään laajat allergiatestit johon kuului myös siitepölyt, huonepölyt ym yhtenä osa-alueesa. Allergioita ei ollut. Syön kyllä riittävästi, ainakin tuon 1000kcal:n verran.

        Mitä ihmettä, 1000 Kcal? olet siis jatkuvalla dieetillä. Johan elimistösi toimii hidastetusti tuolla kalorimäärällä.


    • samaa

      mulla oli tossa viime viikolla kolme päivää tommasta tautia..kuumetta ei ollut ollenkaan..tais ti mittari näytti 36.1..kovat lihaskivut, kurkku kipee ja väsytti..se on kuulemma virusta ja eihän siihen lääkkeet auta vaan lepo.toki näin keväällä allergiaoireet siitepölystä johtuen aiheuttaa myös flunssalle altistumista ja oireiden pitkittymistäkin..mutta kannattaa kyllä mennä lääkärille ettei mee pahemmaksi.

    • kandipaatti

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00263 "Alilämpö ei kuulu minkään sairauden oireisiin. Vaikka tavallista alhaisempi lämpötila olisi todettu moitteettomalla mittauksella, terveeksi itsensä tuntevan ihmisen ei pelkästään sen vuoksi tarvitse hakeutua lääkäriin. Hoitoon hakeutumisen määräävät mahdolliset muut samanaikaiset oireet."

      • cccccccccccccccc

        Normaalioloissa esiintyvää alilämpöä ei lääketiede tunne lainkaan.

        Ihmisen täytyy olla lähes kuollut jos puhutaan alilämmöstä.


    • Vaihtolämpöinenkö

      Nuorempana lämpöni oli normaalisti n. 36,5. Sairaana yleensä lämpö nousi 37,5-38,5 välille. Jo viidentoista vuoden ajan minulla on välillä aikoja, jolloin luulen tulevani kipeäksi ja kuumeen olevan nousussa. Kun mittaan lämmön, se saattaa ollakin vain 34,8-35, 8 välillä. Alhainen lämpötila ei johdu kuukautiskierrosta eikä vaihdevuosista yms. Kun ensimmäisen kerran sairaana ollessani oli lämpöä vain n. 35, jonka sisätautien erikoislääkärikin totesi, hän passitti minut sairaslomalle ja sanoi, että on yhtä lailla levättävä kuin, jos olisi yli 37 astetta. Myöhemmin lääkärit eivät ole ottaneet mitään kantaa, kun olen kysellyt alhaisesta lämmöstä. Ei kuulemma viittaa sydämen toimintaankaan. Olen parhaillaan ilmeisesti influenssassa. Miehelläni, jolla oli ensin sama tauti, oli lämpöä melkein 39. Minulla oli vain yhtenä iltana n.37,5; muuten on ollut 34,8-36.4 välillä. Silloin viisitoista vuotta sitten meillä olikin vain elohopeamittari. Ostin silloin uuden, koska olin ajatellut sen jotenkin hajonneen. Sama tulos uudella mittarilla. Sen jälkeen meillä on ollut kaikenlaisia mittareita ja niillä kaikilla sama tulos. Juuri äsken mittasin digitaalisella sekä elohopeamittarilla. Digillä tili 34,8 ja elohopeamittarissa ei noussut elohopea ollenkaan. Kun lämpö on alhaalla, ei auta lämpimät vaatteet eikä lämmin juoma eikä kevyt liikuntakaan. Olen usein ollut kahden untuvatäkin ja villapeiton alla täysissä tamineissa ja silti kädet ja jalat palelee. Olo on kuin horroksessa; voisin nukkua päiväkausia yhteen menoon. Enää en välitä, mikä lämpötilani on. Jos en tunne itseäni kipeäksi ja lämpö on alhaalla ja palelen, niin yritän ensin kevyttä liikuntaa ja jos palelu jatkuu, niin menen nukkumaan vällyjen alle, jos en ole töissä. Jonain päivänä taas olo on toinen. Olen joskus palellut kuumimpana kesäpäivänä auringonpaiseessa villapeiton alla, kun muut valittavat kuumuutta. Eipä ole kylmä uimavesikään haitannut, kun ruumiinlämpö on ollut alhainen.

      • alkup_kirj

        En välitä siitä onko alilämpö yksinään ns. sairaus (tai oire) vai ei.. tokkopa. Kukin olkoon sen lämpöinen kuin luonnostaan on ;D Mutta minua raivostuttaa se, että olen viikosta toiseen todella kipeä, mutta kun KUUME ei nouse, ei näytä tauti lähtevän poiskaan. En ole saanut itsestäni niin paljoa irti että olisin tavallisen mittarin hakuun jaksanut lähteä apteekkiin. Eipä jaksa paljon muuta kuin maata. Köhä, röhä ja muut oireet on kovat (helvetillinen päänsärky ja lihassärky siihen päälle vielä), mutta sitä kuumetta vaan ei ole eikä tule. Olo on kyllä sen mukainen kuin olisi aika korkea kuume. Haluaisin vaan että tämä menisi jo ohi, mitä ikinä onkaan. Terkkarissa eivät ota vakavasti - kun ei ole sitä KUUMETTA! Raivostuttavaa. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille, teitäkin ilmeisesti on!


      • sairaana silti
        alkup_kirj kirjoitti:

        En välitä siitä onko alilämpö yksinään ns. sairaus (tai oire) vai ei.. tokkopa. Kukin olkoon sen lämpöinen kuin luonnostaan on ;D Mutta minua raivostuttaa se, että olen viikosta toiseen todella kipeä, mutta kun KUUME ei nouse, ei näytä tauti lähtevän poiskaan. En ole saanut itsestäni niin paljoa irti että olisin tavallisen mittarin hakuun jaksanut lähteä apteekkiin. Eipä jaksa paljon muuta kuin maata. Köhä, röhä ja muut oireet on kovat (helvetillinen päänsärky ja lihassärky siihen päälle vielä), mutta sitä kuumetta vaan ei ole eikä tule. Olo on kyllä sen mukainen kuin olisi aika korkea kuume. Haluaisin vaan että tämä menisi jo ohi, mitä ikinä onkaan. Terkkarissa eivät ota vakavasti - kun ei ole sitä KUUMETTA! Raivostuttavaa. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille, teitäkin ilmeisesti on!

        Yritinkin vain tuoda esille, että jos ihminen on sairas, niin hän on sairas oli lämpöä sitten kuinka paljon tai vähän tahansa. Korkea lämpöhän johtuu siitä, että elimistö taistelee vieraita bakteereja tai viruksia vastaan. Ei korkea lämpö pelkästään sairautta ilmaise. Olen kyllä huomannut, että monet ajattelevat, että töistä voi olla pois vain, kun on kuumetta. Nuorempana valehtelin, että minulla oli kuumetta, kun olin sairas enkä voinut mennä töihin. Nykyisin en enää valehtele, vaan kerron suoraan, että ei ole kuumetta vaan lämpö on välillä alle 35. Kyllä ihmisestä näkee, onko hän työkykyinen vai ei. Enkä kyllä ymmärrä, miksi heti pitää olla todistelutasrvetta, jos on sairas. Ihminen itse tietää, milloin on sairas ja milloin ei. Huvikseen kai vain harvat haluavat sairastaa, jotta ei tarvitse mennä töihin. Jos sellaisia on, niin parempi ollakin pois töistä. Niille pitäisi siitä oikein yhteiskunnan varoista maksaa. Toivotan pikaista paranemista. Jätä pahan olon ajatteleminen vähäksi aikaa ja mieti, mitä kaikkea ihanaa voit tehdä, vaikka oletkin sairas tai toipilas. Anna elimistösi rauhassa kerätä voimia hyväksymällä itsellesi kaiken sen levon, jonka luulet tarvitsevasti. Muut eivät sinun tilaasi ymmärrä, vaikka kuumemittarilla pystyisit sen osoittamaan.


      • sairaana silti
        alkup_kirj kirjoitti:

        En välitä siitä onko alilämpö yksinään ns. sairaus (tai oire) vai ei.. tokkopa. Kukin olkoon sen lämpöinen kuin luonnostaan on ;D Mutta minua raivostuttaa se, että olen viikosta toiseen todella kipeä, mutta kun KUUME ei nouse, ei näytä tauti lähtevän poiskaan. En ole saanut itsestäni niin paljoa irti että olisin tavallisen mittarin hakuun jaksanut lähteä apteekkiin. Eipä jaksa paljon muuta kuin maata. Köhä, röhä ja muut oireet on kovat (helvetillinen päänsärky ja lihassärky siihen päälle vielä), mutta sitä kuumetta vaan ei ole eikä tule. Olo on kyllä sen mukainen kuin olisi aika korkea kuume. Haluaisin vaan että tämä menisi jo ohi, mitä ikinä onkaan. Terkkarissa eivät ota vakavasti - kun ei ole sitä KUUMETTA! Raivostuttavaa. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille, teitäkin ilmeisesti on!

        Usein flunssan tai muun sairauden myötä vastustuskyky alenee ja saa jonkin toisen viruksen aiheuttaman taudin edellisen perään joko heti tai lähiaikoina. Silloin usein luulee, että kyseessä on sama pitkittynyt tauti tai että tauti uusii. Kuulemma ei ole sellaista virusta, jossa välillä oireet häviää ja tulee samanlaisina esim. viikon kuluttua uudestaan. Moni virus aiheuttaa useankin viikon oireita, jotka sitten jossain vaiheessa vain häviävät.' Jos tauti tulee todella pahaksi, niin kyllä ihan varmasti kaikilla lämpö nousee yli 38 asteen.


      • H*
        sairaana silti kirjoitti:

        Usein flunssan tai muun sairauden myötä vastustuskyky alenee ja saa jonkin toisen viruksen aiheuttaman taudin edellisen perään joko heti tai lähiaikoina. Silloin usein luulee, että kyseessä on sama pitkittynyt tauti tai että tauti uusii. Kuulemma ei ole sellaista virusta, jossa välillä oireet häviää ja tulee samanlaisina esim. viikon kuluttua uudestaan. Moni virus aiheuttaa useankin viikon oireita, jotka sitten jossain vaiheessa vain häviävät.' Jos tauti tulee todella pahaksi, niin kyllä ihan varmasti kaikilla lämpö nousee yli 38 asteen.

        Heippa!

        Minulla on yleensä lämpöä 35,4 astetta. Siis silloin kun on "normaali" olo. Siihen ei vaikuta kuukautiskierto tms millään lailla. En edes muista koska lämpö olisi ollut yli 36.. Mutta näin flunssaisena (maaliskuusta asti ollut kolme kertaa raju flunssa ja kestää vkon vähän reilu, nekun vuotaminen ei oikeastaan ole loppunut ollenkaan noiden välillä) lämpö laskee siitäkin alemmas. Eilen mittasin töissä kuumeen (siivoan) kun tuli erittäin heikko olo, silmis sumeni ja hirveä hiki niin "lämpöä" oli 33,2!! Monesti tulee juuri kylmähiki ja lämpö on silloin alle 34asteen. En ole tämän asian takia viitsinyt minneen lääkärille mennä, eivätpä ne sille mtn osaisi kuitenkaan tehdä. Normaalia minulle :)


      • Rondhe
        H* kirjoitti:

        Heippa!

        Minulla on yleensä lämpöä 35,4 astetta. Siis silloin kun on "normaali" olo. Siihen ei vaikuta kuukautiskierto tms millään lailla. En edes muista koska lämpö olisi ollut yli 36.. Mutta näin flunssaisena (maaliskuusta asti ollut kolme kertaa raju flunssa ja kestää vkon vähän reilu, nekun vuotaminen ei oikeastaan ole loppunut ollenkaan noiden välillä) lämpö laskee siitäkin alemmas. Eilen mittasin töissä kuumeen (siivoan) kun tuli erittäin heikko olo, silmis sumeni ja hirveä hiki niin "lämpöä" oli 33,2!! Monesti tulee juuri kylmähiki ja lämpö on silloin alle 34asteen. En ole tämän asian takia viitsinyt minneen lääkärille mennä, eivätpä ne sille mtn osaisi kuitenkaan tehdä. Normaalia minulle :)

        Heish,

        tuo kehon normaalilämpötila tuntuu olevan kovin yksilöllistä ja johtuu varmaan myös perintötekijöistä. Minulla ja pojallani normaalilämpö on 36,6 kun taas esim. miehelläni se 37. Viesteissänne huolestuttaa sellainen seikka, että onko teillä varmasti mitattu esim. tavallisimmat veriarvot, että siltä osin ei ole aihetta huoleen. Itselläni on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen liittyi valtavasti myös esim. viluntunnetta. Kilpirauhanenhan liittyy juuri kehon lämmönsäätelyyn.
        Se ihmetyttää miten moni on kokenut kehon alilämpöön liittyen vilua. Itselläni silloin tulee aina ihan jumalaton hiki, koska silloinhan ulkopuolinen lämpötila tuntuu 'kuumemmalta' kuin normaalilämpöisenä. Samoin jos kuume nousee, monia viluttaa silloin, koska iholla tuntuu taas päinvastainen tunne.
        Pojallani on tälllä hetkellä flunssa ja alilämpöä nyt 35,8. Eli sanovat lääkärit ja lääketiede nyt mitä tahansa, todellisuudessa joillakin ihmisillä tuntuu olevan taipumus tällaiseen reaktioon esim. virustautien yhteydessä. Mittarin mallista ja toimintaperiaatteesta myöskään riippumatta.


      • *****
        Rondhe kirjoitti:

        Heish,

        tuo kehon normaalilämpötila tuntuu olevan kovin yksilöllistä ja johtuu varmaan myös perintötekijöistä. Minulla ja pojallani normaalilämpö on 36,6 kun taas esim. miehelläni se 37. Viesteissänne huolestuttaa sellainen seikka, että onko teillä varmasti mitattu esim. tavallisimmat veriarvot, että siltä osin ei ole aihetta huoleen. Itselläni on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen liittyi valtavasti myös esim. viluntunnetta. Kilpirauhanenhan liittyy juuri kehon lämmönsäätelyyn.
        Se ihmetyttää miten moni on kokenut kehon alilämpöön liittyen vilua. Itselläni silloin tulee aina ihan jumalaton hiki, koska silloinhan ulkopuolinen lämpötila tuntuu 'kuumemmalta' kuin normaalilämpöisenä. Samoin jos kuume nousee, monia viluttaa silloin, koska iholla tuntuu taas päinvastainen tunne.
        Pojallani on tälllä hetkellä flunssa ja alilämpöä nyt 35,8. Eli sanovat lääkärit ja lääketiede nyt mitä tahansa, todellisuudessa joillakin ihmisillä tuntuu olevan taipumus tällaiseen reaktioon esim. virustautien yhteydessä. Mittarin mallista ja toimintaperiaatteesta myöskään riippumatta.

        olen itsekin kokenut flunssassa, johtuu yleensä siitä ettei tule syötyä, ei sitä pystykkään kun nokka on niin tukossa ettei sitä kautta henki kulje. Ja itselläni alilämpö tuntuu samalta kuin kuumekin, eli vilunväristyksiä ja suu kuivaa. Ja apteekeista saa edelleen perinteisiä mittareita, itse en noita digitaalisia käytä ollenkaan, lääkärissä mittasivat kerran sellaisella oli silloin influenssa.


      • lääkäriä ei tarvita
        ***** kirjoitti:

        olen itsekin kokenut flunssassa, johtuu yleensä siitä ettei tule syötyä, ei sitä pystykkään kun nokka on niin tukossa ettei sitä kautta henki kulje. Ja itselläni alilämpö tuntuu samalta kuin kuumekin, eli vilunväristyksiä ja suu kuivaa. Ja apteekeista saa edelleen perinteisiä mittareita, itse en noita digitaalisia käytä ollenkaan, lääkärissä mittasivat kerran sellaisella oli silloin influenssa.

        Keuhkoputkentulehdus ja flunssa päällä. Ensin oli lievää lämmönnousua 36,9. Minulla se on paljon, kun yleensä on 36. Äsken olo oli tosi outo ja kuumeinen, mittasin ja sain tuloksesksi 33,8. Tein toisellakin mittarilla mittauksen, sama juttu. Nyt olen pukeutunut tosi lämpimästi ja mittauksessa tuli jo 35 eli lähes normaali. Mies kokeili myös mittaria ja hänellä oli täysin normaalit arvot eli mittarit toimii.
        Hyvä kuitenkin tietää ettei tämä siis ole mikään sairaus. Ruokailu on jäänyt vähiin, kun ei ole nälkä. Nyt söin leivän puoliväkisin että olo vähän kohenisi.


    • ccccccccc

      Alilämpö on reilusti alle 30°C, sulla siis on vain alhaallinen lämpötila.

      Alilämpö ei ole sama kuin alhaalilämpö.

      • Silloin on varmasti

        alilämpöä kun makaa kalmokylmiössä! Noutaja kun tulee alle 32C asteen!
        >>>>Normaali lämpötila
        Alilämpö on reilusti alle 30°C, sulla siis on vain alhaallinen lämpötila.


    • minä 49vee

      viikon niska ja pääkipua...... kaipa nää näitä lenssui on,........onko tääl muilla ollut niska pääkipuu että olisko viirusta liikeell'...........

      • Isoäiti-

        Just vähän yli kuukausi sitten pääsin eroon kausiflunssasta joka kesti 3-4 viikkoa ja nyt on ääneni taas käheenä ja päätä hieman jomottaa.


    • mietra

      Niin minulla on tuo tilanne aina ja flunssassa ensin käheä kurkku sitten kova yskä kestää 8-10 viikkoa ja vetämänön sekä kuumeinen olo ja kykmähiki söit joit, kävelit tai siivostit aina sama, lopulta tulee nuha. Aluksi en pystynyt mittaamaan lömpöä elohopeamittarilla kun sen lukema alkoi 35,4° C. digimittari näyttää 32,5°C nytkin ja normaalisti lämpöni on nykyään 34,5°C. Kun sai kilpirauhasen vajaatoiminan ja siihen lääkityksen on flunssat olleet aina kovia ja pitkiä eikä edes 150€ lääkkeetkään auta eivät edes lievitä.
      Luen netistä kakkostyypin kilpirauhasen vajaatoiminta, jos jöydät itsesi siitä eikä sinulla ole lääkitystä kipin kapin lääkärin luo.

    • Löydät vastaukset
    • ....................

      No jos olet ollut jo kuukauden kipeä niin soita jo nyt hyvä ihminen lääkäriin niin voivat tutkia mistä on kyse! Voi olla esim. jonkin sortin jälkitauti, mykoplasma tms. Ei pidä jäädää kotiin ihmettelemään ja täällä kysellä jos noin kauan on kärsinyt, täällä ihmiset vain arvailevat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe