Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voi meitä narsistikummin uhreja

Hovista irrottautunut

Ei ole helppoa, kun valitaan kummit (pariskunta) joista toinen ilmeneekin myöhemmin sairaalloiseksi narsistiksi niin miestään kuin ystäviään kohtaan. Lankaan menimme, niin hän mielisteli lapsen syntyessä , ja varoituskellot olisi pitäneet soida jo silloin kun henkilö miehineen (kummiksi luvattuna kylläkin) purjehti ilmoittamatta yöksi ristiäisiä edeltävänä päivänä "auttamaan". Näin jälkeenpäin hän ryhtyi jo silloin hallitsemaan perhettämme. Vuosien tullen hän aina pyyteli ravintola-hotellireissuille ja aina määräsi paikan jossa yövyimme, ajat jne. Eli olisipa pitänyt hoksata. Mies hiirenä perässä, naureskelimme vain joskus että tohvelisankarina hän luuraa. Kerran pakkasimme vahingossa rouvan kamppeita (ulkoiluhousut) matkalaukkuihimme omien vaatteimme joukkoon palatessamme yhdeltä yhteiseltä reissulta, mikä huuto ja mekastus siitä seurasi...mutta ainoastaan tekstiviestien kautta; jälkeenpäin huomasimme että nokakkain henkilö ei asioitaan selvittele vaan onnistuu/onnistui paremmin syyllistämään muulla tavoin. Näistä tempauksista saisi kirjan! Mutta kun rohkaisin tässä lapsen 7-vuotispäivänä (kun henkilöitä ei näkynyt kolmeen edelliseen vuoteen synttäreillä) viestittämään että tehkää nyt jotain sen eteen että lapsi tuntisi teidät kasvokkain eikä paketeista (jotka tuli tietenkin postin ja joskus muulla välikädellä) , totta kai syy oli meidän! Vaan nyt hommasimme lisää kummeja, lapselle selitimme että hänellä on sitten yhtä monta kuin isollasiskollaan. Hyvin menee, papereissa vain nimi on , mut se on vain nimi....

11

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lipsu

      TOHHH..... "yhtä monta kummia kuin isosiskollaan"... Ja että hyvin menee...? Nyt se on selvä, en todellakaan tee lapsia jos minustakin tulee sitten sekopää...

      • huh huh

        No selitäpä pienelle lapselle sitten narsistiasia suoraan. Arveletko että ymmärtää? Tosiasiassahan on ihan sama montako kummia kelläkin penskalla on. Selitys on kuitenkin varmaan parempi kuin totuus vielä tuossa iässä, eikö???? Ei kannata lapsia tehdäkään jos pelkää valmiiksi sekoamista, olen samaa mieltä.


      • elämän oppi
        huh huh kirjoitti:

        No selitäpä pienelle lapselle sitten narsistiasia suoraan. Arveletko että ymmärtää? Tosiasiassahan on ihan sama montako kummia kelläkin penskalla on. Selitys on kuitenkin varmaan parempi kuin totuus vielä tuossa iässä, eikö???? Ei kannata lapsia tehdäkään jos pelkää valmiiksi sekoamista, olen samaa mieltä.

        Ai niinkö..."Rakas Antti-Petteri, teillä on siskonne kanssa nyt sama määrä kummeja, ajatteles kuinka elämä hymyilee. Kannattaisiko perustaa se vanhemmuus ja opetukset ihmissuhdetaidoista hiukan realistisempiin asioihin kuin kummimaailmaan? Kukkuu...


    • Hovista irrottautunut

      Ihan hauskaa että kummius nosti tämmöisiä kommentteja, öh vai niitäkö ne on nuo päivittelyt. Mutta kysymys olikin herättää keskustelua narsistisen ihmisen kanssa elämisestä. Tässä tapauksessa henkilö liittyy kummiuteen. Tietääkö miten monen pieni lapsi mitä narsistinen kummi tarkoittaa jos hänelle sen selität kuten aikuiselle? Siksi siis parempi " selitys" nimenomaan lapselle itselleen kummien lisäykseen on lapsiystävällinen selitys eli vaikkapa niin että "yhtä monta kuin isollasiskolla". Käytännössä meille on ollut ihan sama montako niitä on. Ja ne kummit joita lapsillamme nyt on (ne TERVEET, sillä narsisti on sairaus) ovat normaalissa terveessä kanssakäymisessä lapsen kuin myös meidän kanssamme. Normaalissa arjessa eikä pelkästään juhlassa.

      • jos vaan pyydät

        Siis... Oletkohan sama ihminen joka huutaa tuota narsistia muussa yhteyksissä toisissa aihealueissa. Kannattaisiko nyt varmistaa että itsellä on kaikki ok. Neuvolat antaa myös tukea mielenterveydellisissä ongelmissa. Rohkeasti vain puhumaan :)


      • hovista irrottautunut
        jos vaan pyydät kirjoitti:

        Siis... Oletkohan sama ihminen joka huutaa tuota narsistia muussa yhteyksissä toisissa aihealueissa. Kannattaisiko nyt varmistaa että itsellä on kaikki ok. Neuvolat antaa myös tukea mielenterveydellisissä ongelmissa. Rohkeasti vain puhumaan :)

        Hassua, mutta olen vasta ensimmäisen kerran kirjoittanut tänne koko keskustelupalstalle!Tutustunutkin vasta vähän aikaa. Ilmeisesti todellakin muitakin on asiasta kärsineitä tai muuten tekemisiin joutuneita kun kerta aihetta riittää näitä osastoja seuraaville. Hyvä on että aiheesta puhutaan. Mutta tämä palsta on väärä pelkästään siihen aiheeseen. Taitavat enemmänkin olla kirjoittajan mielentilan arvostelupalstoja kuin aiheesta keskustelua nämä keskustelupalstat


      • miekin tunnen
        jos vaan pyydät kirjoitti:

        Siis... Oletkohan sama ihminen joka huutaa tuota narsistia muussa yhteyksissä toisissa aihealueissa. Kannattaisiko nyt varmistaa että itsellä on kaikki ok. Neuvolat antaa myös tukea mielenterveydellisissä ongelmissa. Rohkeasti vain puhumaan :)

        vastaavia kummeja tuttavapiirissä. Nyt kun lueteltiin ominaisuuksia, täsmäävät. Aiemmin viittasin kintaalla koko kyseiselle mielen sairaudelle, mutta nytkun olen joutunut kuuntelemaan ja samalla tutustumaan millaista on läheinen suhde vain omaa etuaan katsovan kanssa, onhan se erilainen suhtautuminenkin. Pitemmän päällehän se kummiudessa voi jopa mennä niin pitkälle, että myös lastakin voi käyttää omien etujen tavoittelussa hyväkseen. Näitä huuhaaviestejä tässä edellä ei viitsi edes kommentoida. Toivottavasti joku narsisti itse lukee näitä juttuja mikäli näitä muuallakin on.


      • Älä ota kummeja
        miekin tunnen kirjoitti:

        vastaavia kummeja tuttavapiirissä. Nyt kun lueteltiin ominaisuuksia, täsmäävät. Aiemmin viittasin kintaalla koko kyseiselle mielen sairaudelle, mutta nytkun olen joutunut kuuntelemaan ja samalla tutustumaan millaista on läheinen suhde vain omaa etuaan katsovan kanssa, onhan se erilainen suhtautuminenkin. Pitemmän päällehän se kummiudessa voi jopa mennä niin pitkälle, että myös lastakin voi käyttää omien etujen tavoittelussa hyväkseen. Näitä huuhaaviestejä tässä edellä ei viitsi edes kommentoida. Toivottavasti joku narsisti itse lukee näitä juttuja mikäli näitä muuallakin on.

        Penskasi voi aikuisena liittyä kirkkoon niin ettei sitä ole mikään pakko kastaa niin säästyy koko kummi pelleilyiltä. Omasta mielestäsi olet varmaankin normaali mutta monen muun mielestä narsisti ja hyväksikäyttäjä joka kummeja lypsää itse antamatta kenellekkään yhtään mitään. Monenko kummi itse olet, et kertonut sillä täytyyhän sinunkin olla jonkun narsisti kummi ja omien etujen tavoittelija!


    • Ompa harrastukset...

      Voi luoja kuinka lapsellinen olet! Eikö omassa perhe- elämässä ole ihan tarpeeksi vetämättä siihen kaikenmaailman "kummituksia" mukaan? Nämä "kummitko" teille ovat elintärkeitä ja MIKSI? Eikö teissä vanhemmissa ole aikuista lapsillenne ihan tarpeeksi? Miksi kakaroiden ympärillä pitää pyöriä joku ihmeen kummi letka, ihailemassako niitä molopäitä? Hommatkaa nyt ihmeessä vielä lisää niitä kummeja kun alkuun olette vasta päässeet. Aika surkeaa jos se saa teidät tuntemaan itsenne kovin tärkeiksi ihmisiksi kakaroinenne.

      • miltä näyttää

        Luin tuon alkuperäisen jutun. Käsitin ilmeisesti aivan toisin kuin nämä jotkut täällä.
        Kun törmää kyseisenlaiseen ihmiseen tässä tapauksessa kummiuden kautta, tilanne voi olla vaikea; yhteyttä ei voi katkaista lapsen takia välttämättä, mutta yhdeydenpito ja kanssakäyminen voi olla vaivaantunutta. Tilanteet ovat väkinäisiä. Tietysti lapselle ajan myötä asian voi selvittää - riippuu tilanteesta.
        Ottakaa selvää kyseisenlaisen ihmisen luonteesta, eli narsistisesta, ja vasta sitten arvioikaa. Lapsellinen ei ainakaan tarvitse olla.
        Ehkä kirkkokin pitää tähän vielä sotkea sen takia että siellä on tämä kummiusasia olemassa...


      • Hovista irrottautunut
        miltä näyttää kirjoitti:

        Luin tuon alkuperäisen jutun. Käsitin ilmeisesti aivan toisin kuin nämä jotkut täällä.
        Kun törmää kyseisenlaiseen ihmiseen tässä tapauksessa kummiuden kautta, tilanne voi olla vaikea; yhteyttä ei voi katkaista lapsen takia välttämättä, mutta yhdeydenpito ja kanssakäyminen voi olla vaivaantunutta. Tilanteet ovat väkinäisiä. Tietysti lapselle ajan myötä asian voi selvittää - riippuu tilanteesta.
        Ottakaa selvää kyseisenlaisen ihmisen luonteesta, eli narsistisesta, ja vasta sitten arvioikaa. Lapsellinen ei ainakaan tarvitse olla.
        Ehkä kirkkokin pitää tähän vielä sotkea sen takia että siellä on tämä kummiusasia olemassa...

        Olen itsekin kummi. Käyttäydyn kummilapsiani kohtaan, samoin kuin heidän perhettään kohtaan ihan "normaalisti" (siitähän tässä nyt näyttää olevan kyse .o)). Pidän yhteyksiä, mutta en oikein ole välittänyt pujottautua perheiden elämään hyötyäkseni siitä, koska en ole kyseisensorttinen ihminen. Miksiköhän minä valittaisin samanlaisista jos itse olen sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe