Ei lainaa

Säästeliä

Olen ostamassa Omakotitaloa jonka ostoon löytyy rahat tililtä miten kauppa tehdään. Oon koittanu ettiä tosta juttua mutta ei oo löytyny. Kyllähän välittäjä sen sitte kertoo mutta olis hyvä näin etukäteen tietää jotain.

2

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helijuoksemo

Tarkastat talon, paperit ym. todella tarkkaan. Otat kuntotarkastuksen taloon ennen kauppaa. Teet kirjallisen tarjouksen talosta. Siihen annetaan jokin aika hyväksyntään vastapuolella, yleensä 1 vrk - 1 vkoon. Jos päätät ettet ostakaan taloa niin joudut maksamaan sakon muistaakseni n. 2500-3000€ (tosta en ole ihan varma). Jos myyjä hyväksyy tarjouksesi niin teette kauppakirjat. Välittäjä hoitaa kaikki paperityöt tässä välissä. Sinun pitää vaan muistaa kysellä kaikki mahdoton ja mahdollinen, olla tarkka tarkastuksesta ja olla paikalla tarkastuksen aikana. Ota kaikki mahdollinen kauppakirjaan kirjallisesti (esim. jos myyjä antaa jotain ylimääräistä kauppaan, vaikkapa sälekaihtimet).

• Välittäjää

Jos löydät itse kivan talon esim ostoilmoituksen kautta ,et tarvi mitään välittäjää vetämään välistä ilman mitään vastuuta . Useiden pankkien palveluna on kaupan vahvistus ja kauppakirjojenkin teko n 100-200 € , jotka nekin voi tehdä itse , malleja on netissä , myös lainhuudon voi hakea itse , maksaa muutaman kympin.Mutta talon kunnon tarkistus on kaikkein tärkein ja siihen joku tuttu rakennus ammattilainen on ok.Mutta ei taaskaan mitää ihme tarkastajia .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7950
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2611
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1999
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1881
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      1644
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1242
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe