Tapanille kysymys

lavanpalvelija

Onko Joseph Smithin tarinat totta? Lyhyesti ja ytimekkäästi. Mikä on yksi ja tärkein perusteesi? Toivomus nyt ilman linkkirypästä.

123

3016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuutta niistä et voi tuntea toisen kertomana. Minulla on varmuus, että Joeph Smith oli tosi profeetta. On aivan turha pyytää toista todistamaan sitä, sillä varmuuden saa "Joseph Smithin tarinoista" vain itse tutkimalla ja rukoilemalla. - Se että käytät tarina -sanaa, viittaa ennakkoluuloisuuteesi. Varmuuden "tarinoista" saa, kun lukee Mormonin kirjaa ja tekee niin kuin siinä pyydetään: Moroni 10 3 Katso, minä tahtoisin kehottaa teitä näitä asioita lukiessanne — jos on Jumalan viisauden mukaista, että saatte ne lukea — muistamaan, kuinka armollinen Herra on ollut ihmislapsille Aadamin luomisesta aina siihen aikaan asti, kun te saatte nämä asiat, ja pohdiskelemaan sitä sydämessänne. 4 Ja kun te nämä saatte, minä tahtoisin kehottaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla. 5 Ja Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta. 6 Ja kaikki, mikä on hyvää, on oikeaa ja totta; niinpä mikään, mikä on hyvää, ei kiellä Kristusta, vaan tunnustaa, että hän on. 7 Ja Pyhän Hengen voimasta te voitte tietää, että hän on; sen tähden minä tahdon kehottaa teitä olemaan kieltämättä Jumalan voimaa, sillä hän toimii voiman kautta ihmislasten uskon mukaan, samana tänään ja huomenna ja ikuisesti.

      • lavanpalvelija

        Kysymykseni ei ollut nähtävästi relevantti sillä olen ilmeisen ennakkoluuloisesti profiloinut mieleeni Joseph Smithin personallisuuden. Tapanin vastaus oli tyypillistä mitään sanomatonta jargonia.


      • lavanpalvelija kirjoitti:

        Kysymykseni ei ollut nähtävästi relevantti sillä olen ilmeisen ennakkoluuloisesti profiloinut mieleeni Joseph Smithin personallisuuden. Tapanin vastaus oli tyypillistä mitään sanomatonta jargonia.

        mitä tarkoitat tuolla sanalla jargonia, mutta mitään sanomatonta Tapanin vastaus ei todellakaan ollut. Se mihin myös tuo lainattu kohta profeetta Moronin kehoituksesta viittaa on keskeinen kääntymisen suhteen. Kaikki, jotka ovat kääntyneet MAP-kirkkoon ovat kääntyneet tuon ohjeen mukaan, eli saaneet henkilökohtaisen varmuuden Pyhän Hengen kautta että Mormonin Kirja on totta ja kirkko on tosi Jeesuksen Kristuksen Kirkko ja ainoa jolla on valtuus tehdä pelastavia toimituksia Jumalan valtakuntaan. Jos kirkkoon liittyy muusta syystä, niin silloin liittyy väärästä syystä. Henkilökohtainen todistus on välttämätön.


      • olla kysymättä,
        lavanpalvelija kirjoitti:

        Kysymykseni ei ollut nähtävästi relevantti sillä olen ilmeisen ennakkoluuloisesti profiloinut mieleeni Joseph Smithin personallisuuden. Tapanin vastaus oli tyypillistä mitään sanomatonta jargonia.

        millä metodilla olet profilointisi tehnyt - paitsi että ennakkoluuloisesti. Mitä tutkimusmateriaalia olet käyttänyt?


      • Unski vahvistaa kaksinkerta...
        olla kysymättä, kirjoitti:

        millä metodilla olet profilointisi tehnyt - paitsi että ennakkoluuloisesti. Mitä tutkimusmateriaalia olet käyttänyt?

        Harhaa, harhaa ja täyttä erhettä on lauseenne nuo.


      • tms1
        Unski vahvistaa kaksinkerta... kirjoitti:

        Harhaa, harhaa ja täyttä erhettä on lauseenne nuo.

        olisi sitten mielestäsi oikea? Nämä ihmiset kirjoittivat asioista joiden he tietävät olevan totta, en ymmärrä millaista vastausta ajat takaa?!


      • lavanpalvelija kirjoitti:

        Kysymykseni ei ollut nähtävästi relevantti sillä olen ilmeisen ennakkoluuloisesti profiloinut mieleeni Joseph Smithin personallisuuden. Tapanin vastaus oli tyypillistä mitään sanomatonta jargonia.

        Kysyit uskonko Joseph Smithin tarinoihin. Kysymys ei ollut relevantti siksi, että en usko, että ne ovat vain tarinoita, vaan ne perustuvat ilmoituksiin Isältä, Pojalta ja enkeleiltä, joita olivat Moroni, Johannes Kastaja, Pietari, Jaakob, Johannes, Elia, Elias ja Mooses. Kun käytit tarina -sanaa, niin se osoittaa, että sinulla on ennakkoasenne, etteivät ne voi olla totta. Ne ovat totta, mutta varmuutta ei voi saada minun vastaukseni perusteella, vaan sinun ja kaikkien on itse otettava selvää. Toisen todistus voi saada halun ottaa selvää, mutta todistuksen totuudesta saa vain itse tutkimalla. Yksi Pyhän Hengen lahjoista on tosin toisten todistukseen uskominen, mutta silloinkin tulee olla avoin ennakkoluuloista vapaa mieli. Silloin Pyhä Henki antaa varmuuden. Vastauksen voi jokainen saada, kuten antamassani Moroni 10 luvun kohdassa luvataan. Edellytyksenä vastauksen saamiseen ovat vakava tutkiminen ja usko Kristukseen. Ennakkoasenteet tulee hallita tai mieluummiin luopua niistä. Varmuus näistä asioista voi tulla monella tavalla. Tunnen erään, jolle ilmestyi enkeli, mutta silloin ei Suomessa ollut vielä Mormonin kirjaa omalla kielellämme. Minä sain varmuuden vähitellen Mormonin kirjaa vakavalla mielellä lukiessani. Tuo vakavuus tuli mukaan lukemiseeni, kun huomasin, ettei kukaan ryhdy kirjoittamaan sellaista kirjaa petosmielellä. Pyhä Henki todisti minulle lukiessani, että Mormonin kirja on toinen "muiden lampaiden" todistus Kristuksesta.


      • ei pullosta
        lavanpalvelija kirjoitti:

        Kysymykseni ei ollut nähtävästi relevantti sillä olen ilmeisen ennakkoluuloisesti profiloinut mieleeni Joseph Smithin personallisuuden. Tapanin vastaus oli tyypillistä mitään sanomatonta jargonia.

        Lue Mormonin kirja, rukoile. Tee parannus ja nöyrry. Jumala kyllä vastaa sinulle tämän jälkeen. Älä tuhlaa aikaasi profeetan "profiloimiseen", sillä se on hölynpölyä. Et sinä voi häntä profiloida millään tapaa. Pyhä Henki todistaa sinulle, että palautettu evankeliumi on totta. Mutta katso, ettei korvissasi ole visakoivutulppia, jotka olet itse sinne pannut. Anna sydämesi pehmetä ottamaan vastaan kristuksen rakkaus ja ihmeellinen sovitustyö, jonka avulla sinäkin voit pelastua. Keskity olennaiseen. jorina palstalla ja tyhjän kaivelu ei pelasta sinua, eikä myöskään minkäänlainen väittely, sillä se on Perkeleestä.


      • lavanpalvelija
        ei pullosta kirjoitti:

        Lue Mormonin kirja, rukoile. Tee parannus ja nöyrry. Jumala kyllä vastaa sinulle tämän jälkeen. Älä tuhlaa aikaasi profeetan "profiloimiseen", sillä se on hölynpölyä. Et sinä voi häntä profiloida millään tapaa. Pyhä Henki todistaa sinulle, että palautettu evankeliumi on totta. Mutta katso, ettei korvissasi ole visakoivutulppia, jotka olet itse sinne pannut. Anna sydämesi pehmetä ottamaan vastaan kristuksen rakkaus ja ihmeellinen sovitustyö, jonka avulla sinäkin voit pelastua. Keskity olennaiseen. jorina palstalla ja tyhjän kaivelu ei pelasta sinua, eikä myöskään minkäänlainen väittely, sillä se on Perkeleestä.

        Tekstisi on oiva käytännön esimerkki mielenhallinnan toimintamekanismista.


      • lavanpalvelija
        olla kysymättä, kirjoitti:

        millä metodilla olet profilointisi tehnyt - paitsi että ennakkoluuloisesti. Mitä tutkimusmateriaalia olet käyttänyt?

        Profilointini on tapahtunut aivan yksinkertaisella maalaisjärjellä. Tutkimusmateriaalina olen käyttänyt omaa mormonin kirjaani. Toki olen perehtynyt erilaisa profilointimetodeja tunnustaviin koulukuntiin.


      • lavanpalvelija
        Unski kirjoitti:

        mitä tarkoitat tuolla sanalla jargonia, mutta mitään sanomatonta Tapanin vastaus ei todellakaan ollut. Se mihin myös tuo lainattu kohta profeetta Moronin kehoituksesta viittaa on keskeinen kääntymisen suhteen. Kaikki, jotka ovat kääntyneet MAP-kirkkoon ovat kääntyneet tuon ohjeen mukaan, eli saaneet henkilökohtaisen varmuuden Pyhän Hengen kautta että Mormonin Kirja on totta ja kirkko on tosi Jeesuksen Kristuksen Kirkko ja ainoa jolla on valtuus tehdä pelastavia toimituksia Jumalan valtakuntaan. Jos kirkkoon liittyy muusta syystä, niin silloin liittyy väärästä syystä. Henkilökohtainen todistus on välttämätön.

        Jargonilla kierretään vastaus yksinkertaiseen peruskysymykseen. Mikä on tärkein peruste uskoa Joseph Smithin tarinoiden olevan totta?


      • Sivusta seuraava
        lavanpalvelija kirjoitti:

        Jargonilla kierretään vastaus yksinkertaiseen peruskysymykseen. Mikä on tärkein peruste uskoa Joseph Smithin tarinoiden olevan totta?

        Näyttää siltä että yksinkertainen vastaus ei saa sinussa kaikua. Vielä kerran : Tärkein peruste on henkilökohtainen todistus Pyhältä Hengeltä, että Joseph Smith oli Jumalan kutsuma ja valtuuttama profeetta Kristuksen tosi evankeliumin palauttajana.


      • tms1
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Näyttää siltä että yksinkertainen vastaus ei saa sinussa kaikua. Vielä kerran : Tärkein peruste on henkilökohtainen todistus Pyhältä Hengeltä, että Joseph Smith oli Jumalan kutsuma ja valtuuttama profeetta Kristuksen tosi evankeliumin palauttajana.

        Toki todistajiakin oli mm.Mormonin kirjan synnylle, mutta suurin on juuri oma todistus ja sitä on mahdoton toiselle ihmiselle siirtää.


      • lavanpalvelija
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Näyttää siltä että yksinkertainen vastaus ei saa sinussa kaikua. Vielä kerran : Tärkein peruste on henkilökohtainen todistus Pyhältä Hengeltä, että Joseph Smith oli Jumalan kutsuma ja valtuuttama profeetta Kristuksen tosi evankeliumin palauttajana.

        Näin on- minun kompastuskiveni on varauksellinen suhtautuminen Joseph Smithin persoonallisuuten sekä mandaattiin Jumalan profeettana.


      • ihmettele,
        lavanpalvelija kirjoitti:

        Näin on- minun kompastuskiveni on varauksellinen suhtautuminen Joseph Smithin persoonallisuuten sekä mandaattiin Jumalan profeettana.

        miksi mormonismin ymmärtäminen on sinulle vaikeaa.


      • Sivusta seuraava
        lavanpalvelija kirjoitti:

        Näin on- minun kompastuskiveni on varauksellinen suhtautuminen Joseph Smithin persoonallisuuten sekä mandaattiin Jumalan profeettana.

        Tässä lisää asiasta josta kysyit. Kirjoittaja pisti asiansa paperille 1853. Käytän hänen sanojaan kun hän itse ei ole enää kirjoittamassa. Hän tunsi Joseph Smithin henkilökohtaisesti. Koki MAP kirkon vainot Nauvoossa ja ennen sitä. Siitä johtuu maininnat "persecutionista". Se on valitettavasti englanniksi, mutta uskon että pärjäät. Asia siis liittyy edellä esittämääsi kysymykseen. "Many writers against the Latter-day Saints, not wishing to allow that it is God's providence that sustained and gave prosperity to them under the persecutions they have met with, have argued that it is the natural tendency of persecution to help rather than hinder those against whom it is directed. This is not disputed, for without doubt the Lord would not have permitted the Saints to have been persecuted had he not known that the "natural tendency" of it was for their good. Therefore, this argument only proves the Lord's providence to have been in their favor. But although persecution, in one view, may have benefitted the truth it was not that that gave the Saints their love to Joseph Smith and his principles, and enabled the Saints to stand by him and his priciples even to the shedding of blood. Verily no! it was the individual knowledge the Saints had received by revelation from God, unto themselves, that gave them their strength and fortitude. For instance: was it persecution that made the narrator of the foregoing facts, firm to the cause of "Mormonism," through jouneyings, hardships, and mobbings? No! all that persecution did for him was to establish still more firmly that which he already knew--that Satan was opposed to "Mormonism." For he naturally argued thus--"here is persecution, now as the Lord or his servants never persecute, my enemies must be influenced by some other power, which must come from beneath: I am opposed to that power, therefore I am on the Lord's side;" and he rejoiced accordingly, and felt to cling more closely to a people opposed from such a quarter. Here it will be seen that the mainstay of his attachment to this people did not lie in the "natural tendency" of persecution to bind the persecuted ones together, but in the "natural tendency" of revelation from God to give stability and firmness to the character, although he certainly gained additional testimony to the truths he believed in, by observing the fiendish source from which such opposition came." Minä ymmärrän varauksellisen suhtautumisen. Tutkippa vähän lisää, niin eiköhän asia selviä. Alota vaikka Joseph Smithin omasta kertomuksesta ja sitten vertaat Jeesuksen opin alkeita uudesta testamentista ja Mormonin Kirjasta niin huomaat että samaa asiaa ajetaan ja Joseph Smithin tehtävän merkitys alkaa valjeta. Hyvät jatkot vaan etsinnässäsi.


    • tämän palstan ilkeämielisyyden ei kannata kysyä henkilökohtaisia mielipiteitä, koska on niin usein näytetty toteen että ilkeämieliset henkilöt pikkaavat täällä kirjoittavien MAP laisten syvimpiä ajatuksia sekä uskoa. Ei tällaisessa ilmapiirissä ole mukava keskustella. Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä mitä hyötyä sinulle olisi tetää kenenkään tärkeimmät perustelut siihen miksi uskomme mitä uskomme, etenkin kun jo kysymysn näyttää että et tule olemaan samaa mieltä. Mikä on kysymyksen arvo ja motiivi?

      • lavanpalvelija

        Kun MAP kirkko ei vastaa milloinkaan palstalla virallisesti, tämästä tehtävästä on Tapani ottanut vastuun uutterasti. Tottakai jokin tärkeä peruste olisi syytä mainita sivulliselle jolla on varautunut asenne Josep Smithin persoonallisuutta kohtaan. Ilmeisesti kysymyksellä ja siihen vastauksella ole mitään arvoa. Onko tarinat totta tai ei mitäs väljä sillä on kun on vain hauskaa.


    • Maitoa_Ennen_Lihaa

      ...Smith oli pelkkä huijari jolla oli ylivilkas mielikuvitus ja ylisuuri ego sekä 'viriliteetti'.

      • sanoi kettu pihlajanmarjoista." - Minun mielestäni sinun mielipieteessäsi heijastuu heikoin perustein palautetetusta Kristuksen kirkosta luopuneen asenne. Muistan sinut perusteesi olleen kovin henkilökohtaisia. Loukkaannnuit kymmenyksistä, joita et halunnut maksaa, koska läheisesi tarvitsi rahojasi sairaanhoitoon. Saattoi olla, että sait tilanteeseesi sopimattoman neuvon, mutta tällaiset seikat voi hyvällä tahdolla sivuuttaa, kun on ymmärtää, mistä MAP-kirkossa on kysymys.


      • ei pullosta

        Tee parannus ja nöyrry ja anna Kristuksen pelastaa sinut. Tämä tapahtuu, jos nöyrryt ja teet parannuksen ja otat kasteen ja elät kristuksen käskyjen mukaan: otat Hänen nimensä päällesi, muistat Hänet aina ja teet, kuten Hän käskee. Tämä on ainoa tapa pelastua. Palautettu evankeliumi on sinuakin varten, ettet mene turmiolle.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        sanoi kettu pihlajanmarjoista." - Minun mielestäni sinun mielipieteessäsi heijastuu heikoin perustein palautetetusta Kristuksen kirkosta luopuneen asenne. Muistan sinut perusteesi olleen kovin henkilökohtaisia. Loukkaannnuit kymmenyksistä, joita et halunnut maksaa, koska läheisesi tarvitsi rahojasi sairaanhoitoon. Saattoi olla, että sait tilanteeseesi sopimattoman neuvon, mutta tällaiset seikat voi hyvällä tahdolla sivuuttaa, kun on ymmärtää, mistä MAP-kirkossa on kysymys.

        ...nimenomaan MAP-kirkossa on kysymys vaikka muuta koetetaankin väittää. Tämä on aivan päivänselvä asia!


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        ei pullosta kirjoitti:

        Tee parannus ja nöyrry ja anna Kristuksen pelastaa sinut. Tämä tapahtuu, jos nöyrryt ja teet parannuksen ja otat kasteen ja elät kristuksen käskyjen mukaan: otat Hänen nimensä päällesi, muistat Hänet aina ja teet, kuten Hän käskee. Tämä on ainoa tapa pelastua. Palautettu evankeliumi on sinuakin varten, ettet mene turmiolle.

        ...luopuisit humpuukista ja alkaisit oikeaksi kristityksi ettet mene turmiolle.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...nimenomaan MAP-kirkossa on kysymys vaikka muuta koetetaankin väittää. Tämä on aivan päivänselvä asia!

        ettei mitään organisaatio toimi nykyaikana ilman rahaa. Rahasta on vain siinä mielessä kysymys. Kaikki varat käytetään Jumalan valtakunnan rakentamiseen. Kukaan ei elä ylellisyydessä kirkon kuntannuksella. Sinä koetat herättää epäluuloja kirkon varainkäyttöä kohtaan, mutta minkäänlaista näyttöä varojen väärinkäytöstä et ole esittänyt. Kirkossa tehdään tilintarkastukset ammattilaisten toimesta. Lisääkö katkeruuttasi ehkä se, että nykyisellä kirkollasi on Suomessa suuria rahavaikeuksia? Jostain syystä MAP-kirkolla ei rahavaikeuksia ole. Syynä on se, että riittänän monella jäsenellä on varmuus Kristuksen kirkon palautuksesta, joten maksamme mielellämme. Haluamme edistää hyvää maailmassa myös vapaaehtoisten lahjoitusten kautta.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        sanoi kettu pihlajanmarjoista." - Minun mielestäni sinun mielipieteessäsi heijastuu heikoin perustein palautetetusta Kristuksen kirkosta luopuneen asenne. Muistan sinut perusteesi olleen kovin henkilökohtaisia. Loukkaannnuit kymmenyksistä, joita et halunnut maksaa, koska läheisesi tarvitsi rahojasi sairaanhoitoon. Saattoi olla, että sait tilanteeseesi sopimattoman neuvon, mutta tällaiset seikat voi hyvällä tahdolla sivuuttaa, kun on ymmärtää, mistä MAP-kirkossa on kysymys.

        ...EI TODELLAKAAN ole mikään 'Kristuksen kirkko' joka arvottaa asiat niin, että köyhältä mummolta pitää ottaa riisirahat kirkon kassaan. Eläkööt mummo sitten 'siunauksilla' (!) Täydellisen TÖRKEÄÄ, vieläpä amerikkalaisen lähetyspresidentin suusta! Lähetyspresidenttihän edustaa ja valvoo SLC:n puolesta sitä, että Suomessa MAP-oppi on kohdallaan. Turha sinun on mistään Kristuksesta puhua äärettömän ahneen kirkkosi yhteydessä - Perkeleestä pikemminkin!


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        ettei mitään organisaatio toimi nykyaikana ilman rahaa. Rahasta on vain siinä mielessä kysymys. Kaikki varat käytetään Jumalan valtakunnan rakentamiseen. Kukaan ei elä ylellisyydessä kirkon kuntannuksella. Sinä koetat herättää epäluuloja kirkon varainkäyttöä kohtaan, mutta minkäänlaista näyttöä varojen väärinkäytöstä et ole esittänyt. Kirkossa tehdään tilintarkastukset ammattilaisten toimesta. Lisääkö katkeruuttasi ehkä se, että nykyisellä kirkollasi on Suomessa suuria rahavaikeuksia? Jostain syystä MAP-kirkolla ei rahavaikeuksia ole. Syynä on se, että riittänän monella jäsenellä on varmuus Kristuksen kirkon palautuksesta, joten maksamme mielellämme. Haluamme edistää hyvää maailmassa myös vapaaehtoisten lahjoitusten kautta.

        ...ei katsos painosta jäseniään maksamaan - kuten MAP-kirkko sumeilematta tekee. Katolinen kirkko ei myöskään kytke pelastusta rahaan, kuten esim. MAP-kirkko tekee. Ellei temppelikelpoinen MAPpilainen ole kiltisti lompuuki avoimena MAP-kirkon suuntaan niin miten käy hänen korotuksen kanssa? Tässäkin on päivänselvä kytkös rahaan. Ei Jumala ole antanut MAP-kirkolle mitään valtuutta toimia verovoutinaan. Minkä maksat MAP-kirkolle, menee MAP-kirkolle eikä Jumalalle.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        ettei mitään organisaatio toimi nykyaikana ilman rahaa. Rahasta on vain siinä mielessä kysymys. Kaikki varat käytetään Jumalan valtakunnan rakentamiseen. Kukaan ei elä ylellisyydessä kirkon kuntannuksella. Sinä koetat herättää epäluuloja kirkon varainkäyttöä kohtaan, mutta minkäänlaista näyttöä varojen väärinkäytöstä et ole esittänyt. Kirkossa tehdään tilintarkastukset ammattilaisten toimesta. Lisääkö katkeruuttasi ehkä se, että nykyisellä kirkollasi on Suomessa suuria rahavaikeuksia? Jostain syystä MAP-kirkolla ei rahavaikeuksia ole. Syynä on se, että riittänän monella jäsenellä on varmuus Kristuksen kirkon palautuksesta, joten maksamme mielellämme. Haluamme edistää hyvää maailmassa myös vapaaehtoisten lahjoitusten kautta.

        ...rahavaikeuksiin on se, että suuri osa porukasta on ulkolaisia pienipalkkaisia pätkätyöläisiä ja jopa pakolaisia. Ei tällaista porukkaa aleta rumbaisemaan millään muotoa. Meidän kirkkoherra vieläpä muutaman kerran vuodessa organisoi pakolaiskeskuksesta bussikyydin kirkolle missä bussilastillinen porukkaa syötetään ja juotetaan, heidän kanssa keskustellaan ja yritetään kaikin tavoin auttaa. En ole kyllä ( paljon rikkaammassa ) MAP-kirkossa nähnyt piispan moista harrastavan. Mutta ymmärrän sen kyllä koska pakolaisilla ei ole lompakossaan juuri muuta kuin Saharan hiekkaa. Eivät he ole hyviä MAP-kandidaatteja. Meille kyllä ovat tervetulleita, rahavaikeuksista huolimatta!


      • joka arvostelee ja pitää ma...
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...luopuisit humpuukista ja alkaisit oikeaksi kristityksi ettet mene turmiolle.

        Meitä on suurempi joukko, jotka pidämme mormonien lahkoa valheena ja todellakin aikamoisena rehankerääjänä amerikkalaisen huuhaa-kirkon ylläpitämiseksi.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        ettei mitään organisaatio toimi nykyaikana ilman rahaa. Rahasta on vain siinä mielessä kysymys. Kaikki varat käytetään Jumalan valtakunnan rakentamiseen. Kukaan ei elä ylellisyydessä kirkon kuntannuksella. Sinä koetat herättää epäluuloja kirkon varainkäyttöä kohtaan, mutta minkäänlaista näyttöä varojen väärinkäytöstä et ole esittänyt. Kirkossa tehdään tilintarkastukset ammattilaisten toimesta. Lisääkö katkeruuttasi ehkä se, että nykyisellä kirkollasi on Suomessa suuria rahavaikeuksia? Jostain syystä MAP-kirkolla ei rahavaikeuksia ole. Syynä on se, että riittänän monella jäsenellä on varmuus Kristuksen kirkon palautuksesta, joten maksamme mielellämme. Haluamme edistää hyvää maailmassa myös vapaaehtoisten lahjoitusten kautta.

        Kun Sinä, Tapani, nyt oikein puhkut tuota pyhyyttä ja lähimmäisenrakkautta, niin oletko koskaan antanut edes tikkaria semmoiselle pienelle, mustalle pakolaistenavalle jolta räkä valuu nenästä? Veikkaan että ET ole. Sinä vaan lässytät tyhjiä imelyyksiä. Mitä teet yhdelle näistä pienemmistäni, sen teet minulle.... ja silleen.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        joka arvostelee ja pitää ma... kirjoitti:

        Meitä on suurempi joukko, jotka pidämme mormonien lahkoa valheena ja todellakin aikamoisena rehankerääjänä amerikkalaisen huuhaa-kirkon ylläpitämiseksi.

        ...nimenomaan on! Kullatun pinnan alta löytyy vähän raaputtamalla iso kasa pas...


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Kun Sinä, Tapani, nyt oikein puhkut tuota pyhyyttä ja lähimmäisenrakkautta, niin oletko koskaan antanut edes tikkaria semmoiselle pienelle, mustalle pakolaistenavalle jolta räkä valuu nenästä? Veikkaan että ET ole. Sinä vaan lässytät tyhjiä imelyyksiä. Mitä teet yhdelle näistä pienemmistäni, sen teet minulle.... ja silleen.

        Ja jos olisi tullut, niin tuskin tikkari olisi ollut parasta, jota olisin voinut antaa. Olen varma, että monet köyhät ovat saaneet enemmän kuin tikkarin vapaaehtoisten lahkjoitusteni vuoksi. Kaiken tulee tapahtua hyvässä järjestyksessä. Miään MAP-kirkon paastorahoista ei mene palkkoihin tai keräryskuluihin.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...EI TODELLAKAAN ole mikään 'Kristuksen kirkko' joka arvottaa asiat niin, että köyhältä mummolta pitää ottaa riisirahat kirkon kassaan. Eläkööt mummo sitten 'siunauksilla' (!) Täydellisen TÖRKEÄÄ, vieläpä amerikkalaisen lähetyspresidentin suusta! Lähetyspresidenttihän edustaa ja valvoo SLC:n puolesta sitä, että Suomessa MAP-oppi on kohdallaan. Turha sinun on mistään Kristuksesta puhua äärettömän ahneen kirkkosi yhteydessä - Perkeleestä pikemminkin!

        Sinua muistaakseni neuvottiin maksamaan kymmenykset kuten muitakin. Jos tuossa tilanteessa rahaa tarvittiin mummon sairauden hoitoon, niin kymmenyksien maksua olsi voinut siirtää. Vasta kunkin vuoden lopussa katsotaan luottamuksellisessa puhuttelussa, onko maksanut täydet vain osakymmenykse tai ei mitään. Samalla jäsen vai tarkistaa, että kaikki on asianmukaisesti tullut tilille.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        Ja jos olisi tullut, niin tuskin tikkari olisi ollut parasta, jota olisin voinut antaa. Olen varma, että monet köyhät ovat saaneet enemmän kuin tikkarin vapaaehtoisten lahkjoitusteni vuoksi. Kaiken tulee tapahtua hyvässä järjestyksessä. Miään MAP-kirkon paastorahoista ei mene palkkoihin tai keräryskuluihin.

        Ehkäpä sinulle on parempi niin. Voisi valkoinen paitasi tahriutua ja kravatti mennä vinoon. Lässyn lässyn...


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        Sinua muistaakseni neuvottiin maksamaan kymmenykset kuten muitakin. Jos tuossa tilanteessa rahaa tarvittiin mummon sairauden hoitoon, niin kymmenyksien maksua olsi voinut siirtää. Vasta kunkin vuoden lopussa katsotaan luottamuksellisessa puhuttelussa, onko maksanut täydet vain osakymmenykse tai ei mitään. Samalla jäsen vai tarkistaa, että kaikki on asianmukaisesti tullut tilille.

        ...x Euroa jonka voi käyttää JOKO antamalla sen mummolle kriittiseen tarpeeseen tai maksaa sillä MAP-kirkon kymmenykset. Asiassa ei ole pienintäkään epäselvyyttä että keneltä raha otetaan pois jos Utahin upseeri suuttuneena käskee sen maksaa MAP-kirkolle ja jättää mummo 'herran haltuun'. Tämä on MAP-kirkon arvotus. Kukaan täysjärkinen kristitty EI tällaista ukaasia anna, JÄMPTI ON NIIN!


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        Ja jos olisi tullut, niin tuskin tikkari olisi ollut parasta, jota olisin voinut antaa. Olen varma, että monet köyhät ovat saaneet enemmän kuin tikkarin vapaaehtoisten lahkjoitusteni vuoksi. Kaiken tulee tapahtua hyvässä järjestyksessä. Miään MAP-kirkon paastorahoista ei mene palkkoihin tai keräryskuluihin.

        ...oikeasti pahoinvoivaksi noista sinun tekopyhistä kommenteistasi. Lienee parasta lopettaa tähän, tältä erää.


      • Helaman
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Kun Sinä, Tapani, nyt oikein puhkut tuota pyhyyttä ja lähimmäisenrakkautta, niin oletko koskaan antanut edes tikkaria semmoiselle pienelle, mustalle pakolaistenavalle jolta räkä valuu nenästä? Veikkaan että ET ole. Sinä vaan lässytät tyhjiä imelyyksiä. Mitä teet yhdelle näistä pienemmistäni, sen teet minulle.... ja silleen.

        Oletko itse pitänyt mustaihoista lasta sylissä? Minä olen.)


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Helaman kirjoitti:

        Oletko itse pitänyt mustaihoista lasta sylissä? Minä olen.)

        ...ja moneen kertaan. Olen niitä myös syöttänyt, juottanut ja jakanut aika monta tikkaria.


      • Helaman
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...rahavaikeuksiin on se, että suuri osa porukasta on ulkolaisia pienipalkkaisia pätkätyöläisiä ja jopa pakolaisia. Ei tällaista porukkaa aleta rumbaisemaan millään muotoa. Meidän kirkkoherra vieläpä muutaman kerran vuodessa organisoi pakolaiskeskuksesta bussikyydin kirkolle missä bussilastillinen porukkaa syötetään ja juotetaan, heidän kanssa keskustellaan ja yritetään kaikin tavoin auttaa. En ole kyllä ( paljon rikkaammassa ) MAP-kirkossa nähnyt piispan moista harrastavan. Mutta ymmärrän sen kyllä koska pakolaisilla ei ole lompakossaan juuri muuta kuin Saharan hiekkaa. Eivät he ole hyviä MAP-kandidaatteja. Meille kyllä ovat tervetulleita, rahavaikeuksista huolimatta!

        "Syynä Katolisen kirkon... Maitoa Ennen Lihaa 12.5.2009 klo 13.33 ...rahavaikeuksiin on se, että suurin osa porukasta on ulkolaisia pienipalkaisia pätkätyöläisiä ja jopa pakolaisia." Todellinen syy rahavaikeuksiin lienee pikeminkin se, että Katolisella kirkolla ei ole verotusoikeuta Suomessa. Ainakin Katolinen-palstalla kirjoitellaan siten. Ongelma on se, että rahoitus on "pakollisen" jäsenmaksun varassa, jota kovinkaan moni ei maksa. "Ei tälläistä porukkaa aleta rumbaisemaan millään muotoa." Eiköhön sitä rumbaistaisi, jos olisi verotusoikeus. "Meidän kirkkoherra vieläpä muutaman kerran vuodessa organisoi pakolaiskeskuksesta bussikyydin kirkolle missä bussilastillinen porukka syotetään ja juotetaan, heidän kanssa keskustellaan ja yritetään kaikin tavoin auttaa." Hyvä niin. Kunhan eivät vaan sattuisi olemaan niitä turistipakolaisia. "En ole kyllä (paljon rikkaamassa) MAP-kirkossa nähnyt piispan moista harrastavan." No, tietääkseni ainakaan Suomessa ei ole mormoneja pakolaiskeskuksissa. Joten tyhjästä on paha nyhjäistä. "Mutta ymmärrän sen kyllä koska pakolaisilla ei ole lompakossaan juuri muuta kuin Saharan hiekkaa. Eivät ole hyviä MAP- kandidaatteja." Eivätkö kyseiset pakolaiset olekaan katolilaisia? Yrittääkö Katolinen kirkko saada pakolaisista uusia jäseniä niitä hyysäämällä? Ymmärtäisin autamishalun, jos ne kuuluisivat Katoliseen kirkkoon. Meillä on kyllä muutama pakolainen Afrikasta liitynyt kirkkoon Suomessa, mutta ne ovat omavaraisia. Tiedätkö mitä? Mailmassa mormonit muodostavat pienen osan pakolaisista, koska kirkko ei kannusta jäseniä lähtemään omasta maastaan laitomasti. Itse asiassa kirkko kannustaa jäseniä pysymään kotimaassaaan, olemaan hyvänä esimerkkinä ja vahvistamaan kirkkoa synnyinmaassaan. "Meille kyllä ovat tervetulleita , rahavaikeuksista huolimatta." Kyllä meidänkin kirkkoon ovat kaikki tervetulleita rahavaikeuksista huolimatta. Ei meillä kysytä kastettavalta raha-asioista. Tosin opetamme kymmennyksen periaatetta ja he toteuttavat sen oman ymmärryksensä mukaan. Meillä on huolto-ohjelma, jonka tarkoitus on auttaa ihmistä auttamaan itseään, opetamalla oikeita periaateita riipumatomasta elämästä. Paastouhrista tosin annetaan hätäapua. Mutta muuten pyritään siihen, että apu on väliaikaista, eikä pysyvää.


      • Helaman
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...ja moneen kertaan. Olen niitä myös syöttänyt, juottanut ja jakanut aika monta tikkaria.

        mutta tikkarit eivät ole hyäksi hampaille.


      • Fii Finlanda
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...nimenomaan on! Kullatun pinnan alta löytyy vähän raaputtamalla iso kasa pas...

        että Room.katolinen kirkko allekirjoittaa sinun sanasi. Sen verran on MAP-kirkolla hyvää yhteistyötä katolisten järjestöjen kanssa, avunantamisesta köyhille! Otappa selvää! Ett näköjään tiedä avustusprojekteistamme Afrikassa? Sinun kirjoituksestasi piirtyy aikamoinen katkeruus, jota ei tosi uskovalle kristitylle soisi. Ja vielä meillä täällä Suomessa on monessa seurakunnassa mustia jäseniä ja itse olen avustanut monen monella tavalla myös heitä!


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...x Euroa jonka voi käyttää JOKO antamalla sen mummolle kriittiseen tarpeeseen tai maksaa sillä MAP-kirkon kymmenykset. Asiassa ei ole pienintäkään epäselvyyttä että keneltä raha otetaan pois jos Utahin upseeri suuttuneena käskee sen maksaa MAP-kirkolle ja jättää mummo 'herran haltuun'. Tämä on MAP-kirkon arvotus. Kukaan täysjärkinen kristitty EI tällaista ukaasia anna, JÄMPTI ON NIIN!

        Ketään pakoteta maksamaan kymmenyksiä. Kymmenykset ovat käsky. Mal. 3:10 -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen. Jos niiden vuoksi tulee taloudellisia vaikeuksia, niin voi kääntyä piispan/seurakunnan johtajan puoleen. Tietääkseni ei ole tarvinnut kääntyä. Minusta vaikuttaa siltä, että olet tehnyt tuosta tapauksesta itsellesi keppihevosen luopumustasi perustellaksesi.


      • joka arvostelee ja pitää ma... kirjoitti:

        Meitä on suurempi joukko, jotka pidämme mormonien lahkoa valheena ja todellakin aikamoisena rehankerääjänä amerikkalaisen huuhaa-kirkon ylläpitämiseksi.

        Niin on ollut kautta aikojen. Totuutta on vastustettu. Suurikaan vastustajien joukko ei todista mitää siitä, että he olisivat oikessa. Et kai vetoa joukon mielipiteeseen? Se on yksi argumentointivirheistä: Skepsiksen sivuilta: 3.4. Vetoaminen yleiseen mielipiteeseen tai suuriin väkimääriin ei todista yhtään mitään. Tunnettu sanonta viidestä miljardista kärpäsestä on hyvä pitää mielessä. ”Kaikissa kulttuureissa kerrotaan tarinoita yliluonnollisista ilmiöistä. Se todistaa, että yliluonnollisia ilmiöitä on olemassa.”


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Fii Finlanda kirjoitti:

        että Room.katolinen kirkko allekirjoittaa sinun sanasi. Sen verran on MAP-kirkolla hyvää yhteistyötä katolisten järjestöjen kanssa, avunantamisesta köyhille! Otappa selvää! Ett näköjään tiedä avustusprojekteistamme Afrikassa? Sinun kirjoituksestasi piirtyy aikamoinen katkeruus, jota ei tosi uskovalle kristitylle soisi. Ja vielä meillä täällä Suomessa on monessa seurakunnassa mustia jäseniä ja itse olen avustanut monen monella tavalla myös heitä!

        YHDEN kerran voi minuakin yrittää kusettaa samalla asialla, enempää ei. :-)


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Kun Sinä, Tapani, nyt oikein puhkut tuota pyhyyttä ja lähimmäisenrakkautta, niin oletko koskaan antanut edes tikkaria semmoiselle pienelle, mustalle pakolaistenavalle jolta räkä valuu nenästä? Veikkaan että ET ole. Sinä vaan lässytät tyhjiä imelyyksiä. Mitä teet yhdelle näistä pienemmistäni, sen teet minulle.... ja silleen.

        mikä hieman kaivelee on se että no nyt haukutaan että ei tehdä mitään ja sit kun tehdään haukutaan että ei tulla autuaiksi tekemisellä!!?? Ei, muutenkin olen havainnut että yhteiskunta sulkee mormonit usein ulkopuolelle, eikä heidän apuaan aina edes haluta. Ei varsinkaan jos on kysymys pakolaisista, sillon heti luullaan että olaan levittämässä omia oppejaan jotta saataisiinb kirkkoon lisää väkeä. Meillä on täällä yli 5 suurta pakolaisperhettä jotka halusivat tulla kirkon jäseniksi. Mutta vaikak yhteiskunta heitä auttaakin he eivät pääse koskaan kirkon kokuksiin, koska heillä ei ole varaa ostaa junalippuja. JOS junalippuja tarvitaan esin sirkusta varten tai kauppamatkalle, kyllä kummasti raha riittää mutta EI MAP kirkkomatkalle. Luterilainen kirkkohan on samalla paikkakunnalaal...


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        Ketään pakoteta maksamaan kymmenyksiä. Kymmenykset ovat käsky. Mal. 3:10 -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen. Jos niiden vuoksi tulee taloudellisia vaikeuksia, niin voi kääntyä piispan/seurakunnan johtajan puoleen. Tietääkseni ei ole tarvinnut kääntyä. Minusta vaikuttaa siltä, että olet tehnyt tuosta tapauksesta itsellesi keppihevosen luopumustasi perustellaksesi.

        ...tarvitse sietää - edes kirkolta. Ja vikahan ei ollut minussa. :-)


      • to..
        Helaman kirjoitti:

        "Syynä Katolisen kirkon... Maitoa Ennen Lihaa 12.5.2009 klo 13.33 ...rahavaikeuksiin on se, että suurin osa porukasta on ulkolaisia pienipalkaisia pätkätyöläisiä ja jopa pakolaisia." Todellinen syy rahavaikeuksiin lienee pikeminkin se, että Katolisella kirkolla ei ole verotusoikeuta Suomessa. Ainakin Katolinen-palstalla kirjoitellaan siten. Ongelma on se, että rahoitus on "pakollisen" jäsenmaksun varassa, jota kovinkaan moni ei maksa. "Ei tälläistä porukkaa aleta rumbaisemaan millään muotoa." Eiköhön sitä rumbaistaisi, jos olisi verotusoikeus. "Meidän kirkkoherra vieläpä muutaman kerran vuodessa organisoi pakolaiskeskuksesta bussikyydin kirkolle missä bussilastillinen porukka syotetään ja juotetaan, heidän kanssa keskustellaan ja yritetään kaikin tavoin auttaa." Hyvä niin. Kunhan eivät vaan sattuisi olemaan niitä turistipakolaisia. "En ole kyllä (paljon rikkaamassa) MAP-kirkossa nähnyt piispan moista harrastavan." No, tietääkseni ainakaan Suomessa ei ole mormoneja pakolaiskeskuksissa. Joten tyhjästä on paha nyhjäistä. "Mutta ymmärrän sen kyllä koska pakolaisilla ei ole lompakossaan juuri muuta kuin Saharan hiekkaa. Eivät ole hyviä MAP- kandidaatteja." Eivätkö kyseiset pakolaiset olekaan katolilaisia? Yrittääkö Katolinen kirkko saada pakolaisista uusia jäseniä niitä hyysäämällä? Ymmärtäisin autamishalun, jos ne kuuluisivat Katoliseen kirkkoon. Meillä on kyllä muutama pakolainen Afrikasta liitynyt kirkkoon Suomessa, mutta ne ovat omavaraisia. Tiedätkö mitä? Mailmassa mormonit muodostavat pienen osan pakolaisista, koska kirkko ei kannusta jäseniä lähtemään omasta maastaan laitomasti. Itse asiassa kirkko kannustaa jäseniä pysymään kotimaassaaan, olemaan hyvänä esimerkkinä ja vahvistamaan kirkkoa synnyinmaassaan. "Meille kyllä ovat tervetulleita , rahavaikeuksista huolimatta." Kyllä meidänkin kirkkoon ovat kaikki tervetulleita rahavaikeuksista huolimatta. Ei meillä kysytä kastettavalta raha-asioista. Tosin opetamme kymmennyksen periaatetta ja he toteuttavat sen oman ymmärryksensä mukaan. Meillä on huolto-ohjelma, jonka tarkoitus on auttaa ihmistä auttamaan itseään, opetamalla oikeita periaateita riipumatomasta elämästä. Paastouhrista tosin annetaan hätäapua. Mutta muuten pyritään siihen, että apu on väliaikaista, eikä pysyvää.

        "Tiedätkö mitä? Mailmassa mormonit muodostavat pienen osan pakolaisista, koska kirkko ei kannusta jäseniä lähtemään omasta maastaan laitomasti." Oletteko jossain maassa vainottuina , onko henki uhattuna? Sellaisissa tapauksissa sodan ja vainon jaloista paetaan vaikka oma kirkko ei siihen "kannustaisi". Olette lisäksi niin pieni kirkko että esimerkiksi yksin Afrikassa on viime vuosina suurempi määrä ihmisiä joutunut pakolaisiksi kuin kirkossanne kaiken kaikkiaan on jäseniä.


      • to..
        Tapani1 kirjoitti:

        Ketään pakoteta maksamaan kymmenyksiä. Kymmenykset ovat käsky. Mal. 3:10 -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen. Jos niiden vuoksi tulee taloudellisia vaikeuksia, niin voi kääntyä piispan/seurakunnan johtajan puoleen. Tietääkseni ei ole tarvinnut kääntyä. Minusta vaikuttaa siltä, että olet tehnyt tuosta tapauksesta itsellesi keppihevosen luopumustasi perustellaksesi.

        yhtä vähän kuin käsky ympärileikata. Nuo kymmenykset olivat sadosta Israelin maassa, joka on hyvin kuivaa aluetta, ja muinoin sateettomat vuodet toivat nälänhädän jota jatkuvasti pelättiin. siksi useiden hyvien töiden palkkana luvattiin runsaita sateita, "siunauksen" sateita.


      • zappax
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...x Euroa jonka voi käyttää JOKO antamalla sen mummolle kriittiseen tarpeeseen tai maksaa sillä MAP-kirkon kymmenykset. Asiassa ei ole pienintäkään epäselvyyttä että keneltä raha otetaan pois jos Utahin upseeri suuttuneena käskee sen maksaa MAP-kirkolle ja jättää mummo 'herran haltuun'. Tämä on MAP-kirkon arvotus. Kukaan täysjärkinen kristitty EI tällaista ukaasia anna, JÄMPTI ON NIIN!

        Niin kukaanhan ei sinua PAKOTTANUT mitään maksamaan. Siis missä oli se PAKKO? Ei missään. On vain käsky ja sitä kukin sitten noudattaa tai ei noudata. Käyvät silti kirkossa ja voivat hyvin. Jos joltakin raht loppuu niin saavats iten paastouhrivaroista tarpeisiinsa. Taisi tämä keskustelu mennä aika kuumaksi.


      • zappax
        to.. kirjoitti:

        yhtä vähän kuin käsky ympärileikata. Nuo kymmenykset olivat sadosta Israelin maassa, joka on hyvin kuivaa aluetta, ja muinoin sateettomat vuodet toivat nälänhädän jota jatkuvasti pelättiin. siksi useiden hyvien töiden palkkana luvattiin runsaita sateita, "siunauksen" sateita.

        Miten sen nyt sitten kukin ottaa... Sanotaan sitten niin että tuo käsky toimii meill eesimerkkinä ja siitä on annettu meille erikseen uusi käsky. Tuo(ko) on sitten korrektisemmin asia ilmastuna?


      • Helaman
        to.. kirjoitti:

        "Tiedätkö mitä? Mailmassa mormonit muodostavat pienen osan pakolaisista, koska kirkko ei kannusta jäseniä lähtemään omasta maastaan laitomasti." Oletteko jossain maassa vainottuina , onko henki uhattuna? Sellaisissa tapauksissa sodan ja vainon jaloista paetaan vaikka oma kirkko ei siihen "kannustaisi". Olette lisäksi niin pieni kirkko että esimerkiksi yksin Afrikassa on viime vuosina suurempi määrä ihmisiä joutunut pakolaisiksi kuin kirkossanne kaiken kaikkiaan on jäseniä.

        "Vainotuksi" voi tulla mistä syystä tahansa, jos oikein hakemalla hakee. Esimerkiksi kylmän sodan aikana mormoneja oli myös Itä-Euroopan sosialistisissä maissa. Monista näistä maista ihmisiä loikasi länteen oikein urakalla ja pyysivät turvapaikkaa, vaika olisivat voineet elää toisinkin. Mormonit eivät loikaneet länteen esimerkiksi Itä-Saksasta tai Puolasta, vaan elivät yhteiskunnan lakien ja normien mukaisesti. Hallitukset luottivat sen vuoksi kirkkoon, kun tiesivät, että kirkon jäsenet noudatavat maan lakia. Sama periaate pätee myös muissa maissa, kuten Chilessä sotilasjuntan valtakautena. Jäsenet eivät osallistuneet kiellettyyn politiseen toimintaan. Uskon, että pakolaisia olisi vähemmän, jos ihmiset olisivat halukaampia noudatamaan maansa lakeja, sen sijaan että uhmaisivat niitä. Jos jossakin maassa ihmisiltä puutuu täydet kansalaisoikeudet, niin sellaisessa maassa kirkko ei toimi. On hyvä muistaa, että normaalisti sellaiset ihmiset ovat turvassa, jotka noudatavat hallituksensa säätämiä lakeja, riipumata siitä, minkälainen hallitus tai järjestelmä maassa sattuu olemaan.


      • to..
        Helaman kirjoitti:

        "Vainotuksi" voi tulla mistä syystä tahansa, jos oikein hakemalla hakee. Esimerkiksi kylmän sodan aikana mormoneja oli myös Itä-Euroopan sosialistisissä maissa. Monista näistä maista ihmisiä loikasi länteen oikein urakalla ja pyysivät turvapaikkaa, vaika olisivat voineet elää toisinkin. Mormonit eivät loikaneet länteen esimerkiksi Itä-Saksasta tai Puolasta, vaan elivät yhteiskunnan lakien ja normien mukaisesti. Hallitukset luottivat sen vuoksi kirkkoon, kun tiesivät, että kirkon jäsenet noudatavat maan lakia. Sama periaate pätee myös muissa maissa, kuten Chilessä sotilasjuntan valtakautena. Jäsenet eivät osallistuneet kiellettyyn politiseen toimintaan. Uskon, että pakolaisia olisi vähemmän, jos ihmiset olisivat halukaampia noudatamaan maansa lakeja, sen sijaan että uhmaisivat niitä. Jos jossakin maassa ihmisiltä puutuu täydet kansalaisoikeudet, niin sellaisessa maassa kirkko ei toimi. On hyvä muistaa, että normaalisti sellaiset ihmiset ovat turvassa, jotka noudatavat hallituksensa säätämiä lakeja, riipumata siitä, minkälainen hallitus tai järjestelmä maassa sattuu olemaan.

        natsisaksassakaan vainottu, samaan aikaan kun ympäriltä katosi kokonainen vähmmistökansa ja uskonto. Aitoja josefilaisia. Kyllähän hallitukset luottavat kirkkoon joka nöyrästi noudattaa niiden ihmisoikeuksia rikkoviakin lakeja vastaansanomatta.Sitäkö pidät ihanteena? Vainottujen auttaminen ja olosuhteiden palauttaminen laillisiksi maissa missä ihmisoikeuksia rikotaan jää siis muiden kirkkojen harteille, teidän kirkkonne ei siihen osallistu vaan ylpeilee siitä että tottelee sortohallintoja? Mitä lakeja juutalaiset muuten rikkoivat natsisaksassa, tai kristityt nyt Sudanissa? "On hyvä muistaa, että normaalisti sellaiset ihmiset ovat turvassa, jotka noudatavat hallituksensa säätämiä lakeja, riipumata siitä, minkälainen hallitus tai järjestelmä maassa sattuu olemaan." Ei pidä paikkaansa, mutta mormonikirkosta kirjoittamasi kertoo paljon.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        nenada kirjoitti:

        mikä hieman kaivelee on se että no nyt haukutaan että ei tehdä mitään ja sit kun tehdään haukutaan että ei tulla autuaiksi tekemisellä!!?? Ei, muutenkin olen havainnut että yhteiskunta sulkee mormonit usein ulkopuolelle, eikä heidän apuaan aina edes haluta. Ei varsinkaan jos on kysymys pakolaisista, sillon heti luullaan että olaan levittämässä omia oppejaan jotta saataisiinb kirkkoon lisää väkeä. Meillä on täällä yli 5 suurta pakolaisperhettä jotka halusivat tulla kirkon jäseniksi. Mutta vaikak yhteiskunta heitä auttaakin he eivät pääse koskaan kirkon kokuksiin, koska heillä ei ole varaa ostaa junalippuja. JOS junalippuja tarvitaan esin sirkusta varten tai kauppamatkalle, kyllä kummasti raha riittää mutta EI MAP kirkkomatkalle. Luterilainen kirkkohan on samalla paikkakunnalaal...

        Meillä kirkkoherra järjesti bussikuljetuksen pakolaiskeskuksesta ja kaikki halukkaat - uskonnosta riippumatta - saivat tulla. Joku oli kristitty ja joku muslimi. Ei ketään yritetty 'käännyttää'.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        zappax kirjoitti:

        Niin kukaanhan ei sinua PAKOTTANUT mitään maksamaan. Siis missä oli se PAKKO? Ei missään. On vain käsky ja sitä kukin sitten noudattaa tai ei noudata. Käyvät silti kirkossa ja voivat hyvin. Jos joltakin raht loppuu niin saavats iten paastouhrivaroista tarpeisiinsa. Taisi tämä keskustelu mennä aika kuumaksi.

        ...lähetyspressan typerä neuvo - tai ukaasi, miten sen nyt ottaa - on käsittääkseni TÄYSIN LINJASSA MAP-opin kanssa. :-) Saihan hän myös seurakunnasta tiukkaa supporttia, yksikin oikein pomppasi pystyyn ja takoi rintaansa vakuuttaen antavansa vaikka viimeiset Centtinsä. Menkööt vaikka viimeiset tekohampaat. :-) Melkoisen pimeetä hommaa...


      • Helaman
        to.. kirjoitti:

        natsisaksassakaan vainottu, samaan aikaan kun ympäriltä katosi kokonainen vähmmistökansa ja uskonto. Aitoja josefilaisia. Kyllähän hallitukset luottavat kirkkoon joka nöyrästi noudattaa niiden ihmisoikeuksia rikkoviakin lakeja vastaansanomatta.Sitäkö pidät ihanteena? Vainottujen auttaminen ja olosuhteiden palauttaminen laillisiksi maissa missä ihmisoikeuksia rikotaan jää siis muiden kirkkojen harteille, teidän kirkkonne ei siihen osallistu vaan ylpeilee siitä että tottelee sortohallintoja? Mitä lakeja juutalaiset muuten rikkoivat natsisaksassa, tai kristityt nyt Sudanissa? "On hyvä muistaa, että normaalisti sellaiset ihmiset ovat turvassa, jotka noudatavat hallituksensa säätämiä lakeja, riipumata siitä, minkälainen hallitus tai järjestelmä maassa sattuu olemaan." Ei pidä paikkaansa, mutta mormonikirkosta kirjoittamasi kertoo paljon.

        Sinun mielestäsi seuraava lauseeni "kertoo mormonikirkosta paljon": "normaalisti sellaiset ihmiset ovat turvassa, jotka noudatavat hallituksensa säätämiä lakeja, riipumata siitä, minkälainen hallitus tai järjestelmä maassa sattuu olemaan." Kysynkin nyt sinulta: Oliko Hitlerin panema juutalaisvainot rotuopin vuoksi normaalia? Entä Stalinin epäluulo lähimpiä miehiään kohtaan ja omien luotettujen puhdistaminen hallinosta? Käsitykseni mukaan esimerkiksi yksinvaltaiset keisarit suojelivat uskollisia alamaisia mielivallalta. Sen sijan Stalinin aikana kukaan ei ollut turvassa. Kun sanoin, että ihmiset ovat normaalisti turvassa silloin kun noudatavat maansa lakia, niin mielessäni oli ajatus, että tavallisesti sekä yksinvaltaiset keisarit kuin diktaatoorit antavat niiden elää rauhassa, jotka eivät pyri kaatamaan vallitsevaa järjestelmää tai eivät aiheuta muuten epäjärjestystä. Mutta jos Stalinin mielivaltainen hallitsemistapa on sinusta normaalia, niin silloin meillä ei ole yhteistä pohjaa käytävälle keskustelulle. Maissa, joissa rikotaan ihmisoikeuksia lain voimalla, yksilön ei ole pakko osallistua sellaiseen toimintaan. Esimerkiksi natsi-Saksassa ei ollut pakko osallistua kristalliyön tapahtumiin. "Olosuhteiten palauttaminen laillisiksi" on hieman tulkinnanvarainen ilmaisu, koska joissakin yhteiskunnissa ihmisiä erottelevat lait saatavat olla hyvinkin vanhoja. Sellaisessa maassa on vaikea sanoa, minkälaisiin olosuhteisiin yhteiskunta pitäisi "palauttaa". Voimme osallistua olosuhteiden parantamiseen maan lakien suomien toimintatapojen rajoissa. Voimme esimerkiksi kirjoittaa mielipiteemme asianomaiselle ministeriölle asiasta, jossa pitäisi saada muuotos parempaan. Jos hallitus ei ota huomioon mielipidetämme, niin emme ole silloin vastuussa tilanteesta.


      • zappax
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...lähetyspressan typerä neuvo - tai ukaasi, miten sen nyt ottaa - on käsittääkseni TÄYSIN LINJASSA MAP-opin kanssa. :-) Saihan hän myös seurakunnasta tiukkaa supporttia, yksikin oikein pomppasi pystyyn ja takoi rintaansa vakuuttaen antavansa vaikka viimeiset Centtinsä. Menkööt vaikka viimeiset tekohampaat. :-) Melkoisen pimeetä hommaa...

        ei ole PAKKO.... Ja on ihan yhtä linjassa kuin minkä muunkin tahansa kirkkokunnan ohjeet tai käskyt tai neuvot .... ;-)


      • to..
        Helaman kirjoitti:

        Sinun mielestäsi seuraava lauseeni "kertoo mormonikirkosta paljon": "normaalisti sellaiset ihmiset ovat turvassa, jotka noudatavat hallituksensa säätämiä lakeja, riipumata siitä, minkälainen hallitus tai järjestelmä maassa sattuu olemaan." Kysynkin nyt sinulta: Oliko Hitlerin panema juutalaisvainot rotuopin vuoksi normaalia? Entä Stalinin epäluulo lähimpiä miehiään kohtaan ja omien luotettujen puhdistaminen hallinosta? Käsitykseni mukaan esimerkiksi yksinvaltaiset keisarit suojelivat uskollisia alamaisia mielivallalta. Sen sijan Stalinin aikana kukaan ei ollut turvassa. Kun sanoin, että ihmiset ovat normaalisti turvassa silloin kun noudatavat maansa lakia, niin mielessäni oli ajatus, että tavallisesti sekä yksinvaltaiset keisarit kuin diktaatoorit antavat niiden elää rauhassa, jotka eivät pyri kaatamaan vallitsevaa järjestelmää tai eivät aiheuta muuten epäjärjestystä. Mutta jos Stalinin mielivaltainen hallitsemistapa on sinusta normaalia, niin silloin meillä ei ole yhteistä pohjaa käytävälle keskustelulle. Maissa, joissa rikotaan ihmisoikeuksia lain voimalla, yksilön ei ole pakko osallistua sellaiseen toimintaan. Esimerkiksi natsi-Saksassa ei ollut pakko osallistua kristalliyön tapahtumiin. "Olosuhteiten palauttaminen laillisiksi" on hieman tulkinnanvarainen ilmaisu, koska joissakin yhteiskunnissa ihmisiä erottelevat lait saatavat olla hyvinkin vanhoja. Sellaisessa maassa on vaikea sanoa, minkälaisiin olosuhteisiin yhteiskunta pitäisi "palauttaa". Voimme osallistua olosuhteiden parantamiseen maan lakien suomien toimintatapojen rajoissa. Voimme esimerkiksi kirjoittaa mielipiteemme asianomaiselle ministeriölle asiasta, jossa pitäisi saada muuotos parempaan. Jos hallitus ei ota huomioon mielipidetämme, niin emme ole silloin vastuussa tilanteesta.

        eivät muuten suojelleet eikä heitä enää edes ole, ei ole ollut sitten 1900-luvun alun. Suojeliko tai suojeleeko mikään kommunistihallinto ketään mielivallalta, entä Chilen tai Argentiinan oikeistodiktaattorit, Afrikan korruptoituneet hallitsijat, Sudanin islamistihallinto, onko kaikilla yhtäläiset ihmisoikeudet Iranissa, Syyriassa tai Saudi-Arabiassa? Entä tilanne Afganistanissa ja Pakistanissa, Sri lankassa ja Tiibetissä? Mikään sorto ei tietysti ole normaalia eikä eriarvoistava lainsäädäntö liioin, sellainen kuitenkin on yhä voimassa kymmenissä maissa joista Suomeenkin tulee pakolaisia. "Esimerkiksi natsi-Saksassa ei ollut pakko osallistua kristalliyön tapahtumiin" kyllä oli jos oli juutalainen, kohde joutuu aina osallistumaan. Hiljaisuus muiden taholta ei riitä, se on vääryyden hyväksymistä. Suomi on demokratia jossa kaikilla on yhtäläiset oikeudet,ei käy esimerkistä.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        zappax kirjoitti:

        ei ole PAKKO.... Ja on ihan yhtä linjassa kuin minkä muunkin tahansa kirkkokunnan ohjeet tai käskyt tai neuvot .... ;-)

        ...PAKKOHAN ei ole kuin kuolla. :-) Pakko on pakko ja 'traditio' sekä 'yleisesti hyväksytty toimintatapa' toinen asia. Eihän verojakaan ole PAKKO maksaa.... :-)


      • Helaman
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...PAKKOHAN ei ole kuin kuolla. :-) Pakko on pakko ja 'traditio' sekä 'yleisesti hyväksytty toimintatapa' toinen asia. Eihän verojakaan ole PAKKO maksaa.... :-)

        Katolisessa kirkossa on Suomessa pakollinen jäsenmaksu. Onko se pakko maksaa? Mitä seurauksia siitä on, jos ei maksa?


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Helaman kirjoitti:

        Katolisessa kirkossa on Suomessa pakollinen jäsenmaksu. Onko se pakko maksaa? Mitä seurauksia siitä on, jos ei maksa?

        Piispa antaa suosituksen siitä, että paljonko olisi hyvä maksaa tuloistaan. Jos maksat edes jotakin, saat kirkolta kiitoskirjeen. Ellet maksa niin so what? Ei rahalla ole pelastuksesi kannalta merkitystä. Jos minulla on ylimääräistä niin silloin annan enemmän ja tiukkoina aikoina vähemmän - tai en ollenkaan. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Ei katolisessa kirkossa kukaan mummo paasaa että maksaa mieluumin täydet jäsenmaksut kuin että kävisi hammaslääkärissä - kuten olen MAP-kirkossa kuullut. Sellaista ihmistä pidettäisiin ihan oikeasti tärähtäneenä.


      • tms1
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...ei katsos painosta jäseniään maksamaan - kuten MAP-kirkko sumeilematta tekee. Katolinen kirkko ei myöskään kytke pelastusta rahaan, kuten esim. MAP-kirkko tekee. Ellei temppelikelpoinen MAPpilainen ole kiltisti lompuuki avoimena MAP-kirkon suuntaan niin miten käy hänen korotuksen kanssa? Tässäkin on päivänselvä kytkös rahaan. Ei Jumala ole antanut MAP-kirkolle mitään valtuutta toimia verovoutinaan. Minkä maksat MAP-kirkolle, menee MAP-kirkolle eikä Jumalalle.

        Ei ainakaan minua ole kukaan painostanut MAP kirkossa maksamaan. Eräässä toisesa kylläkin. Vai ei katolinen kirkko kytke pelastusta rahaan?? Etkö ole yhtään tutustunut historiaan? Ketkä mm. Ane kaupan aikoinaan keksi? "Minkä maksat MAP-kirkolle, menee MAP-kirkolle eikä Jumalalle" onko katolliset saaneet Jumalan tilinumeron? Mitä Hän muuten yleensäkään rahalla tekee???


      • tms1
        to.. kirjoitti:

        natsisaksassakaan vainottu, samaan aikaan kun ympäriltä katosi kokonainen vähmmistökansa ja uskonto. Aitoja josefilaisia. Kyllähän hallitukset luottavat kirkkoon joka nöyrästi noudattaa niiden ihmisoikeuksia rikkoviakin lakeja vastaansanomatta.Sitäkö pidät ihanteena? Vainottujen auttaminen ja olosuhteiden palauttaminen laillisiksi maissa missä ihmisoikeuksia rikotaan jää siis muiden kirkkojen harteille, teidän kirkkonne ei siihen osallistu vaan ylpeilee siitä että tottelee sortohallintoja? Mitä lakeja juutalaiset muuten rikkoivat natsisaksassa, tai kristityt nyt Sudanissa? "On hyvä muistaa, että normaalisti sellaiset ihmiset ovat turvassa, jotka noudatavat hallituksensa säätämiä lakeja, riipumata siitä, minkälainen hallitus tai järjestelmä maassa sattuu olemaan." Ei pidä paikkaansa, mutta mormonikirkosta kirjoittamasi kertoo paljon.

        muten oli valtaa pitävä natsi saksassa??


      • tms1
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        YHDEN kerran voi minuakin yrittää kusettaa samalla asialla, enempää ei. :-)

        Mihin kirkkoon aiot seuraavaksi liittyä ?? :-)) Onko niin että katolisessa kirkossa oleviin ongelmiin on syynä ihmiset ja MAP kirkossa taas itse kirkko?


      • yksi pääsky
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Piispa antaa suosituksen siitä, että paljonko olisi hyvä maksaa tuloistaan. Jos maksat edes jotakin, saat kirkolta kiitoskirjeen. Ellet maksa niin so what? Ei rahalla ole pelastuksesi kannalta merkitystä. Jos minulla on ylimääräistä niin silloin annan enemmän ja tiukkoina aikoina vähemmän - tai en ollenkaan. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Ei katolisessa kirkossa kukaan mummo paasaa että maksaa mieluumin täydet jäsenmaksut kuin että kävisi hammaslääkärissä - kuten olen MAP-kirkossa kuullut. Sellaista ihmistä pidettäisiin ihan oikeasti tärähtäneenä.

        kesää tee?


      • Sivusta seuraava
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Piispa antaa suosituksen siitä, että paljonko olisi hyvä maksaa tuloistaan. Jos maksat edes jotakin, saat kirkolta kiitoskirjeen. Ellet maksa niin so what? Ei rahalla ole pelastuksesi kannalta merkitystä. Jos minulla on ylimääräistä niin silloin annan enemmän ja tiukkoina aikoina vähemmän - tai en ollenkaan. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Ei katolisessa kirkossa kukaan mummo paasaa että maksaa mieluumin täydet jäsenmaksut kuin että kävisi hammaslääkärissä - kuten olen MAP-kirkossa kuullut. Sellaista ihmistä pidettäisiin ihan oikeasti tärähtäneenä.

        Taitaa sinun olla aika kerrata Markuksen 12: 42-luvun loppuun. Minusta tuntuu että olet niitä immeisiä jotka vain antavat liiastaan, mutta kun ollaan vähän lujemmalla, mitä sitten? Hyvin ainakin osaat mummoja morkata. Heidän uskostaan voisit sinäkin ottaa oppia.


      • to..
        tms1 kirjoitti:

        muten oli valtaa pitävä natsi saksassa??

        siksi pahuus voitti.


      • se, mikä
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Taitaa sinun olla aika kerrata Markuksen 12: 42-luvun loppuun. Minusta tuntuu että olet niitä immeisiä jotka vain antavat liiastaan, mutta kun ollaan vähän lujemmalla, mitä sitten? Hyvin ainakin osaat mummoja morkata. Heidän uskostaan voisit sinäkin ottaa oppia.

        itselle sopii, oli sitten kysymys rahasta tai hengellisyydestä.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Taitaa sinun olla aika kerrata Markuksen 12: 42-luvun loppuun. Minusta tuntuu että olet niitä immeisiä jotka vain antavat liiastaan, mutta kun ollaan vähän lujemmalla, mitä sitten? Hyvin ainakin osaat mummoja morkata. Heidän uskostaan voisit sinäkin ottaa oppia.

        ...ja sillä sipuli.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        tms1 kirjoitti:

        Mihin kirkkoon aiot seuraavaksi liittyä ?? :-)) Onko niin että katolisessa kirkossa oleviin ongelmiin on syynä ihmiset ja MAP kirkossa taas itse kirkko?

        ...tulet vielä huomaamaan muutamia pikku juttuja ajan kuluessa...


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Taitaa sinun olla aika kerrata Markuksen 12: 42-luvun loppuun. Minusta tuntuu että olet niitä immeisiä jotka vain antavat liiastaan, mutta kun ollaan vähän lujemmalla, mitä sitten? Hyvin ainakin osaat mummoja morkata. Heidän uskostaan voisit sinäkin ottaa oppia.

        No niin, arvon veli / sisar. Kumpi tarvitsi ENEMMÄN tämän mummon dineroita? Onko MAP-kirkon tilin saldo tärkeämpi kuin mummon tekohampaat? Häh?!?! Kun maksat kymmenyksiä MAP-kirkolle, maksat ne MAP-kirkolle - ET Jumalalle. Jumalalla ei ole pankkitiliä eikä kukaan ole valtuuttanut MAP-kirkkoa toimimaan Jumalan verovoutina. Se on yksinomaan Jumalan asia arvioida kunkin itsekkyys. Sinunkin kommentistasi paistaa se, miten arvo- ja ajatusmaailmaltaan vinksahtaneeksi MAP-kirkko jäsenensä voi tehdä.


      • tms1
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...tulet vielä huomaamaan muutamia pikku juttuja ajan kuluessa...

        huomannut moniakin pieniä ja suuriakin juttuja ja hyvä niin, siksi varmaan valintani teinkin.Ja rehellisesti sanottuna olen erittäin iloinen ja tyytyväinen valintaani, sekuntiakaan en ole katunut.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        tms1 kirjoitti:

        huomannut moniakin pieniä ja suuriakin juttuja ja hyvä niin, siksi varmaan valintani teinkin.Ja rehellisesti sanottuna olen erittäin iloinen ja tyytyväinen valintaani, sekuntiakaan en ole katunut.

        ...sinä sovit hyvin siihen porukkaan. Minä en todellakaan sovi - enkä myös ole sekuntiakaan lähtöäni katunut!


      • aivan varma
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        No niin, arvon veli / sisar. Kumpi tarvitsi ENEMMÄN tämän mummon dineroita? Onko MAP-kirkon tilin saldo tärkeämpi kuin mummon tekohampaat? Häh?!?! Kun maksat kymmenyksiä MAP-kirkolle, maksat ne MAP-kirkolle - ET Jumalalle. Jumalalla ei ole pankkitiliä eikä kukaan ole valtuuttanut MAP-kirkkoa toimimaan Jumalan verovoutina. Se on yksinomaan Jumalan asia arvioida kunkin itsekkyys. Sinunkin kommentistasi paistaa se, miten arvo- ja ajatusmaailmaltaan vinksahtaneeksi MAP-kirkko jäsenensä voi tehdä.

        että mummo oikeasti jätti tekarinsa uusimatta, vai olisiko hän käyttänyt kuvakieltä ilmaisten, kuinka tärkeäksi hän koki kymmenysten maksamisen.


      • MAP-kirkossa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...sinä sovit hyvin siihen porukkaan. Minä en todellakaan sovi - enkä myös ole sekuntiakaan lähtöäni katunut!

        vai olitko käännynnäinen? Kauanko mietit, onko kirkossa järkeä, ennen lähtöpäätöstäsi?


      • Helaman
        MAP-kirkossa kirjoitti:

        vai olitko käännynnäinen? Kauanko mietit, onko kirkossa järkeä, ennen lähtöpäätöstäsi?

        Ainakin oman kertomuksensa mukaan oli liittynyt kirkkoon. Maistraatissa tätivirkailija oli suutunut, kun mies halusi siirtää kirjat MAP-osastolle.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        aivan varma kirjoitti:

        että mummo oikeasti jätti tekarinsa uusimatta, vai olisiko hän käyttänyt kuvakieltä ilmaisten, kuinka tärkeäksi hän koki kymmenysten maksamisen.

        Vastaavia sakramenttikokouspuheita kuulee usein ja jo itse puheissa esitetty ideakin osoittaa systeemin hulluuden. No, tällainen puhujahan saa paljon sympatiaa kun hän on NIIIIIN hyvä ja uskollinen mormoni. :-) Hyvin vastenmielistä, mielestäni.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Helaman kirjoitti:

        Ainakin oman kertomuksensa mukaan oli liittynyt kirkkoon. Maistraatissa tätivirkailija oli suutunut, kun mies halusi siirtää kirjat MAP-osastolle.

        ...on MAP-kirkolla iso tietokanta ja kaikki tietävät jopa kengännumeroni. :-)


      • tietoja
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...on MAP-kirkolla iso tietokanta ja kaikki tietävät jopa kengännumeroni. :-)

        olet uskaltanut luovuttaa nykyiselle kirkollesi?


      • Sivusta seuraava
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        No niin, arvon veli / sisar. Kumpi tarvitsi ENEMMÄN tämän mummon dineroita? Onko MAP-kirkon tilin saldo tärkeämpi kuin mummon tekohampaat? Häh?!?! Kun maksat kymmenyksiä MAP-kirkolle, maksat ne MAP-kirkolle - ET Jumalalle. Jumalalla ei ole pankkitiliä eikä kukaan ole valtuuttanut MAP-kirkkoa toimimaan Jumalan verovoutina. Se on yksinomaan Jumalan asia arvioida kunkin itsekkyys. Sinunkin kommentistasi paistaa se, miten arvo- ja ajatusmaailmaltaan vinksahtaneeksi MAP-kirkko jäsenensä voi tehdä.

        Oletko ihan varma että tärkeimpänä asiana oli ne dinerot? Ihmiset kuuntelevat ja ymmärtävät samat asiat eri tavalla. Esimerkkinä Paavali Roomassa. Ihmisjoukko kuuli samat sanat Paavalin suusta ja tulos oli: "Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet." (Apt.t 28:24 1938 käännös) Uskoisin saman prosessin tapahtuneen mainitsemassasi kokouksessa. Mummon sanoma vahvisti toisten uskoa, ja sinulle kävi toisin. Ei se sen kummempaa ole. Ja otan kyllä itse vastuun omasta arvo- ja ajatusmaailmastani. Kumpikin me omastamme vastaamme viimeisenä päivänä kun olemme tiliä tekemässä tämän elämän aikaansaannoksista.


      • MAP-kirkossa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...on MAP-kirkolla iso tietokanta ja kaikki tietävät jopa kengännumeroni. :-)

        sai sinut silloin pyörtämään päätöksesi olla mormoni?


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        tms1 kirjoitti:

        Ei ainakaan minua ole kukaan painostanut MAP kirkossa maksamaan. Eräässä toisesa kylläkin. Vai ei katolinen kirkko kytke pelastusta rahaan?? Etkö ole yhtään tutustunut historiaan? Ketkä mm. Ane kaupan aikoinaan keksi? "Minkä maksat MAP-kirkolle, menee MAP-kirkolle eikä Jumalalle" onko katolliset saaneet Jumalan tilinumeron? Mitä Hän muuten yleensäkään rahalla tekee???

        Katolinen kirkko kerää varoja ainoastaan kirkon toimintojen pyörittämiseen eikä edes väitä niin typeriä kuin MAP.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        MAP-kirkossa kirjoitti:

        sai sinut silloin pyörtämään päätöksesi olla mormoni?

        ...lähetyspressa yritti rumbaista. Huomasin myös koko systeemin olevan pelkkä rahankeruukone ja Joseph Smithin huijari.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Oletko ihan varma että tärkeimpänä asiana oli ne dinerot? Ihmiset kuuntelevat ja ymmärtävät samat asiat eri tavalla. Esimerkkinä Paavali Roomassa. Ihmisjoukko kuuli samat sanat Paavalin suusta ja tulos oli: "Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet." (Apt.t 28:24 1938 käännös) Uskoisin saman prosessin tapahtuneen mainitsemassasi kokouksessa. Mummon sanoma vahvisti toisten uskoa, ja sinulle kävi toisin. Ei se sen kummempaa ole. Ja otan kyllä itse vastuun omasta arvo- ja ajatusmaailmastani. Kumpikin me omastamme vastaamme viimeisenä päivänä kun olemme tiliä tekemässä tämän elämän aikaansaannoksista.

        ...lukenut ja kenties aiheesta jopa jotakin ymmärränkin. :-) Mieltä voi manipuloida niin monella eri tavalla.


      • et päätynyt
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...lähetyspressa yritti rumbaista. Huomasin myös koko systeemin olevan pelkkä rahankeruukone ja Joseph Smithin huijari.

        noihin johtopäätöksiin ennen liittymistäsi? Etkö tutkinut tarkkaan, luotitko liikaa 'hengen' johdatukseen? Presidentin otteetko avasivat silmäsi?


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        et päätynyt kirjoitti:

        noihin johtopäätöksiin ennen liittymistäsi? Etkö tutkinut tarkkaan, luotitko liikaa 'hengen' johdatukseen? Presidentin otteetko avasivat silmäsi?

        ...oli niin vauhdikasta että kaikkia asioita ei kerennyt penkoa juurta jaksaen. Olin suoraan sanoen tyhmä ja hyväuskoinen.


      • kuitenkin
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Katolinen kirkko kerää varoja ainoastaan kirkon toimintojen pyörittämiseen eikä edes väitä niin typeriä kuin MAP.

        sijoitetaan, vai laitetaanko Vatikaanin holviin sukanvarressa säilöön. Luulen, että mieluummin jonkin sveitsiläisen pankin holviin...


      • sinut silloin
        et päätynyt kirjoitti:

        noihin johtopäätöksiin ennen liittymistäsi? Etkö tutkinut tarkkaan, luotitko liikaa 'hengen' johdatukseen? Presidentin otteetko avasivat silmäsi?

        alunperin innostumaan mormonismista?


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...lähetyspressa yritti rumbaista. Huomasin myös koko systeemin olevan pelkkä rahankeruukone ja Joseph Smithin huijari.

        Toisarvoisen asian vuoksi loukkaantuminen riitti sinulle vetämään johtopäätöksiä pääasiastakin. Et harkinnut näköjään kunnolla liittymistäsi etkä liioin eroamistasi. Kyväjän sanalle tapahtui sinun kohdallasi kenties näin: Luuk. 8 13 Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat. [Ps. 106:12,13] Tai kenties näin: 12 Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        kuitenkin kirjoitti:

        sijoitetaan, vai laitetaanko Vatikaanin holviin sukanvarressa säilöön. Luulen, että mieluummin jonkin sveitsiläisen pankin holviin...

        Suomesta kerätyt rahat eivät riitä ollenkaan kattamaan kirkon toimintaa Suomessa. Saamme avustusta etenkin Saksan Katolisilta.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        Toisarvoisen asian vuoksi loukkaantuminen riitti sinulle vetämään johtopäätöksiä pääasiastakin. Et harkinnut näköjään kunnolla liittymistäsi etkä liioin eroamistasi. Kyväjän sanalle tapahtui sinun kohdallasi kenties näin: Luuk. 8 13 Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat. [Ps. 106:12,13] Tai kenties näin: 12 Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi.

        Tämä pöllöhän nimenomaan piti kiinni MAP-kirkon KÄYTÄNNÖSTÄ. Ja tukijoita piisasi... Ei SLC:tä lähetetä 'kerettiläistä' lähetyspresidenttiä Suomeen, tämäkin on aivan selvä asia. Ei minua yksi äijä heiluta suuntaan eikä toiseen mutta käytäntö, arvo- ja ajatusmaailma kyllä sitäkin enemmän. Ja se on MAP-kirkossa MÄTÄ.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        Toisarvoisen asian vuoksi loukkaantuminen riitti sinulle vetämään johtopäätöksiä pääasiastakin. Et harkinnut näköjään kunnolla liittymistäsi etkä liioin eroamistasi. Kyväjän sanalle tapahtui sinun kohdallasi kenties näin: Luuk. 8 13 Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat. [Ps. 106:12,13] Tai kenties näin: 12 Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi.

        Ei ole PIENINTÄKÄÄN epäselvyyttä asioiden tärkeysjärjestyksestä MAP-kirkossa: Ykkösprioriteetti on se, että maksat kiltisti täydet kymmenykset. PISTE. Tämän ykkösprioriteetin jälkeen tulevat sitten kaikki muut arvotukset - oli ihmisen tilanne sitten mikä tahansa. Joo, saa piispalta apua. Asiaa selitetään siten, että ellet maksa, varastat itseltään Jumalalta. :-) Tämä tietenkin on täyttä puppua ja epäsuora painostuskeino. Samoin on laita temppelikelpoisuuden kanssa, johon on myös kytketty raha. Mitä maksat MAP-kirkolle, maksat pelkästään MAP-kirkolle ETKÄ Jumalalle. Jumalalla ei ole pankkitiliä eikä kellään ole oikeutta toimia hänen verovoutinaan. Ken muuta väittää niin valehtelee. On pelkästään Jumalan asia päättää onko ihminen häneltä varastanut vaiko ei. Se ei todellakaan ole jonkun Utahin upseerin asia.


      • nyt käperrytä
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Suomesta kerätyt rahat eivät riitä ollenkaan kattamaan kirkon toimintaa Suomessa. Saamme avustusta etenkin Saksan Katolisilta.

        keskustelemaan pienen suomalaisen katolisten ryhmän rahoista. Suuressa maailmassa on suuret rahat, niin katolisilla kuin mormoneillakin.


      • Tapani1 kirjoitti:

        Toisarvoisen asian vuoksi loukkaantuminen riitti sinulle vetämään johtopäätöksiä pääasiastakin. Et harkinnut näköjään kunnolla liittymistäsi etkä liioin eroamistasi. Kyväjän sanalle tapahtui sinun kohdallasi kenties näin: Luuk. 8 13 Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat. [Ps. 106:12,13] Tai kenties näin: 12 Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi.

        Evankeliumin ensimmäiset periaatteet ja toimitukset ovat: - Usko Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen - Parannus - Upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi - Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten pällepanon kautta, jota seraa konfirmointi Myöhempien Aikojen Pyjien Jeesuksen Kristuksen kirkon jäseneksi - Kestäminen loppuun asti Kymmenykset maksetaan uskon perusteella. Ne eivät ole ensin, vaan ensin on evankeliumin vastaanottaminen. Kirkosta ei eroteta, vaikka ei maksaisi mitään. Kymmenysten maksun tulee perustua uskoon. Kun on uskoa, pystyy maksamaan kymmenykset. Kaikilla ei ole uskoa, mutta mm. juuri siksi kirkko on olemassa, jotta uskoa syntyisi ja se vahvistuisi. Korostat tarkoitushakuisesti kymmenyksiä. Ne ovat vain yksi tapa, jolla rakennetaan Jumalan valtakuntaa maan päällä.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Tapani1 kirjoitti:

        Toisarvoisen asian vuoksi loukkaantuminen riitti sinulle vetämään johtopäätöksiä pääasiastakin. Et harkinnut näköjään kunnolla liittymistäsi etkä liioin eroamistasi. Kyväjän sanalle tapahtui sinun kohdallasi kenties näin: Luuk. 8 13 Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat. [Ps. 106:12,13] Tai kenties näin: 12 Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi.

        Ehkä joku jopa uskoo. :-)


      • Sivusta seuraava
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...lukenut ja kenties aiheesta jopa jotakin ymmärränkin. :-) Mieltä voi manipuloida niin monella eri tavalla.

        Minä jo tilasin eturivin paikat, kun sinä olet vastaamassa omasta psykologiastasi Tekijasi edessä. Olen kiinnostunut kuulemaan tuloksen.:)


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Minä jo tilasin eturivin paikat, kun sinä olet vastaamassa omasta psykologiastasi Tekijasi edessä. Olen kiinnostunut kuulemaan tuloksen.:)

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.


      • tms1
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Katolinen kirkko kerää varoja ainoastaan kirkon toimintojen pyörittämiseen eikä edes väitä niin typeriä kuin MAP.

        huippua jopa sinulta, millä rahoilla mm. vatikaani on aikoinaan rakennettu? Vai yksistään toimintojen pyörittämiseen!! Lue historiaa ja palataan sitten asiaan.Hyvin taas kierrät asioita, vai ei katolinen kirkko ole sitonut koskaan rahaa ja pelastusta.Meillä ei ole kuten tiedät, mm. palkka papistoa, nekin kulut ovat poissa.Eikä puhuta nyt suomesta vaan maailmanlaajuisesti.


      • eihän voi
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        olla mahdollista, että te molemmat katselette samalta riviltä. Jompikumpi on helvetin piinassa. Kumpi?


      • Sivusta seuraava
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        Kyllä me siinä vaiheessa voimme olla samalla rivillä "Maitoa ennen Lihaa" kanssa, mutta mistä ovesta sieltä mennään eteenpäin näyttää tässä vaiheessa eri ovilta... :)


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        ...erinomainen esimerkki koppavista mormoneista joita kovasti himoittaa leikkiä Jumalaa ja jaella tuomioita mielensä mukaan. Se ei kuulkaas ole ollenkaan teidän asianne. Ei natsat riitä alkuunkaan! Tuomiovalta on Jumalalla, ei hihhuleilla kulttilaisilla.


      • päätelmä
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        ollut aivan oikea, ette kai te samaan huoneeseen mahtuisi. Vai näitkö jo itse itsesi huonommalle ovelle ohjattuna. Siinä tapauksessa ihmettelen, oletko varma ollenkaan, että nykyinen tiesi vie oikealle ovelle?


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        ...sitten vasta hutkitaan. Mitään Smithejä en tarvitse!


      • Sivusta seuraava
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        Älähän nyt pillastu. En minä ketään tuominnut ole. Kirjoituksistasi päätellen ajattelin antaa sinulle pari ajatusta oman hengeelisen minäsi kehitykseen, ja sinä minua tuomariksi syyttämään? Kyllä minä tiedän kuka se tuomari on tuolla toisella puolella, siksi tilasin vaan eturivin paikan että voin seurata tuloksia. Eikä minulla muita natsoja ole, kun korpin natsat suomen ainoasta merijalkaväestä, jotka vieläkin loistavat siviili baretissani, 43 vuotta niiden saamisen jälkeen. Joten yhdyn täydellisesti siihen että ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan. Näyttä vaan siltä että vaikka minä kuinka toivoisin sinun tulevan minun kanssani samasta ovesta, kirjoituksesi antaa toisen kuvan omasta halustasi seurata MAP-kirkon viitoittamaa tietä.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        En tule MAP-kirkon viitoittamaa tietä koska pidän jo kirkon perustajaa huijarina. Menen toista tietä. Mieti itsekin mitä polkua kuljet ja kenen lauluja laulat.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        aika paljon samoja lauluja muiden kristittyjen kanssa. Toki on omiakin joukossa:-)


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        ...nuotin vierestä. :-)


      • jos olisin
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        jäsen kirkossa joka on on syyllistynyt inkvisiitioon, antanut synnin kuin synnin anteeksi rahalla (anakauppa) ja jonka nykyinenkin johtaja (paavi) on entinen natsi!! Heikot on lähtökohdat, no kai kirkko suomessa lopetetaan kun edes jäsenetkään eivät halua sitä rahallisesti tukea.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        pitäisikö olla paavin poikakuorolainen, ennen kuin kelpaisi Maitoa ennen lihalle laulumme:-)


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        ...mutta minulle on tärkeää että kirkossa valehdellaan mahdollisimman vähän. Siinä mielessä Katolinen kirkko pesee MAPin sata - nolla. Kaivan taas ruoskani esiin komerostani...


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        Riippuu miten laulaa. Sinullahan tuntuu olevan jotakin homoseksuaalisia fantasioita?!?! Minä olen kuitenkin täysi hetero. :-)


      • siinä
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        katolisessa kirkossa, tiesitkö että suurin osa kirkossa tapahtuvista seksuaalisista väärin käytöksistä alaikäisiin tapahtuu katolisessa kirkossa. Kirkkosi on oikeasti kirkon irvikuva! No sopii ainakin sinulle.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        ...ihan oikea kirkko eikä minkään ameriiikkalaisen pukin keksimä humpuuki - pelkkä rahankeräyskultti. :-) Siinä on iso ero.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        sait tuon homoseksuaalisen fantasian? Minähän mainitsin vain nuo kuoropojat, jotka laulavat kirkkaalla äänellä ja luulin sinun hyväksyvän vain sellaisen laulun kun moitit meidän lauluamme. Luulisin ettei heillä juurikaan ole minkäänlaista seksuaalisuutta:-)


      • Maitoa_Ennen_Lihaa
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        Katsos kun katolisia on noin 1,3 MILJARDIA niin todennäköisesti katoliset tekevät suurimman osan kristikunnan synneistä. MAP-kirkko on kooltaan hyttysen kökkö elefanttiin verrattuna tässä skaalassa. Onko sinulta jotenkin suhteellisuudentaju hukassa?


      • Sivusta seuraava
        Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        Minäkin varaan eturivin paikat kun case Smith tulee käsiteltäväksi. :-) Mielenkiintoista nähdä miten pateettiselle valehtelijalle käy - ja hänen seuraajilleen.

        Kehoitit minua miettimään mitä tietä kuljen. Minä mietin ja tein ratkaisuni jo 50 vuotta sitten. Tänä vuonna juhlin 50 vuotis kaste päivää MAP-kirkkoon. En vaihtaisi sekunttiakaan siitä ajasta mihinkään muualle.

        Tuossa myöhemmin vertasit katolisten jäsen määrää MAP-kirkoon verrattuna.
        Taitaa olla niin, että ei se määrä, vaan "laatu" , on se joka ratkaisee.

        Funtsataan yhdessä, mitä vuorisaarnasta opimme.

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät,
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja HARVAT ovat ne, jotka sen löytävät..."


      • Unski kirjoitti:

        aika paljon samoja lauluja muiden kristittyjen kanssa. Toki on omiakin joukossa:-)

        viitataan ilmiselvästi MAP-kirkkoon kun sanotaan, että harvat sen löytävät. Katolisen ovat löytäneet liian monet, että se voisi heitä tarkoittaa:-)


      • Helaman
        to.. kirjoitti:

        eivät muuten suojelleet eikä heitä enää edes ole, ei ole ollut sitten 1900-luvun alun. Suojeliko tai suojeleeko mikään kommunistihallinto ketään mielivallalta, entä Chilen tai Argentiinan oikeistodiktaattorit, Afrikan korruptoituneet hallitsijat, Sudanin islamistihallinto, onko kaikilla yhtäläiset ihmisoikeudet Iranissa, Syyriassa tai Saudi-Arabiassa? Entä tilanne Afganistanissa ja Pakistanissa, Sri lankassa ja Tiibetissä? Mikään sorto ei tietysti ole normaalia eikä eriarvoistava lainsäädäntö liioin, sellainen kuitenkin on yhä voimassa kymmenissä maissa joista Suomeenkin tulee pakolaisia. "Esimerkiksi natsi-Saksassa ei ollut pakko osallistua kristalliyön tapahtumiin" kyllä oli jos oli juutalainen, kohde joutuu aina osallistumaan. Hiljaisuus muiden taholta ei riitä, se on vääryyden hyväksymistä. Suomi on demokratia jossa kaikilla on yhtäläiset oikeudet,ei käy esimerkistä.

        Minulle on uutta se, että vainon kohde osallistuu tapahtumaan. Minusta juutalaiset olivat 1938 kristalliyön tapahtumassa uhreja eivätkä osallistujia.
        Kun sanoin, että 1930-luvun Saksassa ei ollut pakko osallistua muiten vainoihin, niin tarkoitin ihmisiä, jotka natsit hyväksyivät yhteiskuntansa jäseniksi.


      • Maitoa_Ennen_Lihaa kirjoitti:

        ...ei katsos painosta jäseniään maksamaan - kuten MAP-kirkko sumeilematta tekee. Katolinen kirkko ei myöskään kytke pelastusta rahaan, kuten esim. MAP-kirkko tekee. Ellei temppelikelpoinen MAPpilainen ole kiltisti lompuuki avoimena MAP-kirkon suuntaan niin miten käy hänen korotuksen kanssa? Tässäkin on päivänselvä kytkös rahaan. Ei Jumala ole antanut MAP-kirkolle mitään valtuutta toimia verovoutinaan. Minkä maksat MAP-kirkolle, menee MAP-kirkolle eikä Jumalalle.

        Mikä lieneekään helpompi tapa olla selvillä siitä onko jäsen omistautunut asialleen kuin se, onko hän valmis antamaan osan tuloistaan kirkon käyttöön? Luonnollisestikaan raha ei mene suoraan Jumalalle, mutta kirkon jäsenet luottavat siihen, että se menee Jumalan työhön. MAP-kirkko rakentaa kappeleita ja temppeleitä kautta maailman, auttaa kirkon ulkopuolisia kriisialueilla muiden kirkkokuntien tapaan ja ennen kaikkea ylläpitää useita eri keinoja auttaa eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä, jotka ovat rahallisesti vaikeuksissa tai ovat köyhiä. Nämä asiat jäsen yleensä tietää ja näin voidaan ajatella, että se 10% jokakuukautisista tuloista menee suoraan sinne, missä sitä eniten tarvitaan. Kuten ketjussa on jo mainittu, kukaan ei rikastu kirkon rahoilla.

        Nuorempana minulla oli aika-ajoin hankala muistaa kymmenysten maksaminen, ja silloin tällöin jäi jotakin väliin. Temppelisuosittelupuhuttelussa sitten myönsin, että nyt on kyllä unohtunut taas jonkin aikaa ja lupasin tehdä paremmin / yrittää muistaa maksaa heti seuraavan kuukauden kymmenykset. Kertaakaan minua ei ole katsottu kieroon, minua ei ole nuhdeltu eikä muutakaan, vaan on nyökätty ja annettu tarvittavat paperit käteen. Onko tämä painostamista? Joidenkin mielestä ehkä kyllä, mutta itse ainakin kävelin kevyin sydämin toimiston ovesta ulos - ja tosiaan yritin muistaa seuraavana kuuna ne kymmenykset.


      • QotD kirjoitti:

        Mikä lieneekään helpompi tapa olla selvillä siitä onko jäsen omistautunut asialleen kuin se, onko hän valmis antamaan osan tuloistaan kirkon käyttöön? Luonnollisestikaan raha ei mene suoraan Jumalalle, mutta kirkon jäsenet luottavat siihen, että se menee Jumalan työhön. MAP-kirkko rakentaa kappeleita ja temppeleitä kautta maailman, auttaa kirkon ulkopuolisia kriisialueilla muiden kirkkokuntien tapaan ja ennen kaikkea ylläpitää useita eri keinoja auttaa eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä, jotka ovat rahallisesti vaikeuksissa tai ovat köyhiä. Nämä asiat jäsen yleensä tietää ja näin voidaan ajatella, että se 10% jokakuukautisista tuloista menee suoraan sinne, missä sitä eniten tarvitaan. Kuten ketjussa on jo mainittu, kukaan ei rikastu kirkon rahoilla.

        Nuorempana minulla oli aika-ajoin hankala muistaa kymmenysten maksaminen, ja silloin tällöin jäi jotakin väliin. Temppelisuosittelupuhuttelussa sitten myönsin, että nyt on kyllä unohtunut taas jonkin aikaa ja lupasin tehdä paremmin / yrittää muistaa maksaa heti seuraavan kuukauden kymmenykset. Kertaakaan minua ei ole katsottu kieroon, minua ei ole nuhdeltu eikä muutakaan, vaan on nyökätty ja annettu tarvittavat paperit käteen. Onko tämä painostamista? Joidenkin mielestä ehkä kyllä, mutta itse ainakin kävelin kevyin sydämin toimiston ovesta ulos - ja tosiaan yritin muistaa seuraavana kuuna ne kymmenykset.

        Suoraveloituksen käyttö estää unohtamisen. Jos unohtaa, niin sekään ei ole vaarallista, koska kymmenysten maksutilanne katsotaan vuoden lopussa. Kymmenykset ovat 10% vuoden tulosta eikä kuukausitulosta. Viisasta on maksaa sitä mukaa, kun tuloja on.


      • Tapani1 kirjoitti:

        Suoraveloituksen käyttö estää unohtamisen. Jos unohtaa, niin sekään ei ole vaarallista, koska kymmenysten maksutilanne katsotaan vuoden lopussa. Kymmenykset ovat 10% vuoden tulosta eikä kuukausitulosta. Viisasta on maksaa sitä mukaa, kun tuloja on.

        Totta, mutta siihen aikaan tuloni olivat hyvin vaihtelevia jolloin suoraveloituksessa usein kävi niin, että pankki rokotti käsittelypalkkion siitä hyvästä että se joutui setvimään maksuja joille tilillä ei sitten ollutkaan katetta (ei että ymmärsin mitä vaikeuksia se oikeasti heille tuottaisi).

        Nykyään kuten mainittu on asiat paremmin kun tulot ovat vakiintuneet tiettyyn summaan. Helpottuu muistaminenkin kummasti kun tietää minä päivänä se raha tulee :)


    • JS- fani

      mm.Josef Smithin aikalaisten kirjoituksia hänestä. On myös olemassa JS-opetuksia kirja, joka kertoo hänen pitämistään puheista ja opetuksista. Tänä vuonna olemme tutkiskelleet historiaa hänen elämästään jne. jne. Kuka vaan voi kirjoittaa mitä vaan hänestä pahaa ja muunnella omiin tarkoitusperiinsä sopiviksi. Tämmöinen on maailma! Yleensäne joista eniten pahaa puhutaan ovat niitä" parhaita päällä maan".

      • Maitoa_Ennen_Lihaa

        Kuten vaikkapa Adolf Hitler tai Josef Stalin. Varmasti rakastat logiikkasi mukaisesti näitäkin mainioita veikkoja.


      • lavanpalvelija

        Taitaa olla Joseph Smith aikansa Matti Nykänen joka oli kaikkien aikojen mäkikotka.


      • mäkihyppyä
        lavanpalvelija kirjoitti:

        Taitaa olla Joseph Smith aikansa Matti Nykänen joka oli kaikkien aikojen mäkikotka.

        vielä tuohon aikaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      61
      4631
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      51
      3092
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      140
      2356
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1966
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      77
      1553
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1197
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1125
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1092
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1088
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1086
    Aihe