Miten merkkijonoluettelo pitäisi tuoda näihin monirivisiin käyttöliittymäkomponentteihin. xx.AddStrings( ) ? xx.Assign( )? xx.text := vai joku muu? (Miksi tämä) Olisi hienoa jos olisi pieni selventävä esimerkki myös
Ongelmia stringien kanssa
3
695
Vastaukset
- example_dk6
Eli jos nyt oikein ymmärsin kysymyksesi, niin alla oletettava vastaus: procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var sl : TStringList; begin sl := TStringList.Create; try sl.Add('1'); sl.Add('2'); sl.Add('3'); //Memo1.Lines.AddStrings(TStrings(sl)); //Memo1.Lines.Assign(sl); //Memo1.Lines.Text := sl.Text; finally sl.free; end; end; Vaihtoehdot kommentoituna, onnistuu vielä eri tavoinkin, mutta tuskinpa tarvitset lisää esimerkkejä.
- high power
Eri vaihtoehtoja on tarjolla mutta onko näiden suorituskyvyssä eroja ?
- Delphiguru
high power kirjoitti:
Eri vaihtoehtoja on tarjolla mutta onko näiden suorituskyvyssä eroja ?
Ensinnäkin:
nopeuden maksimomiseksi, tee näin:
guiComponent.addStrings(SomeStrings);
eityisesti TMemo:on lisäys saattaa olla nopein näin:
memo1.Text := memo1.Text ^M^J SomeStrings.Text;
jos lisäät "käsin" yksittäisiä merkkijonoja, niin:
guiComponent.BeginUpdate;
try
// lisää 1 tai useampia merkkijonoja tässä, esim: guiComponent.Lines.Add('jotakin');
finally
guiComponent.EndUpdate;
end;
tuo addStrings -metodi kutsuu sisäisesti BeginUpdate / EndUpdate -paria nopeuden maksimoimiseksi.
huomaa myös: vanhoissa Win95/Win98/winME -käyttöjärjestelmissä niin memoissa kuin TListBoxeissakin on maksimi rivi/merkkimääräraja aika alhaalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797