Omistan 70 sl unon. Kysyisin vaan että tietääkö joku mitä merkitystä on sillä Weberin boksilla autossani. Mitä se tekee? Koneeni on siis 1.3 ja kaasari weberin 30/32 Dtmd vai mikä hitto se nyt oli. On vaan pieniä ongelmia auton kanssa. Ilmeisesti bensa pulaa koska ryypyn kanssa toimii jotenkin. Kaasua kun antaa niin hyytyy koko motti. Mutta vika ei ilmene aina. Joskus toimii ja joskus ei. Mikä on vialla? PS. Honda mies. Älä vaivaudu taas suotta rääpimällä sitä onnetonta turpavärkkiäs!!!!!!!!!!
Mikä?
13
2764
Vastaukset
- Fireblade
Moi
Kuulostaa siltä, että mekaaninen bensapumppu yskii..- Uuno
Voisiko olla mahdollista. Tekeekö pumppu vika sen että välillä toimii ja välillä ei?
- Uuno
Uuno kirjoitti:
Voisiko olla mahdollista. Tekeekö pumppu vika sen että välillä toimii ja välillä ei?
Tuli vaan mieleen että mikäs sen tekee että kun painaa kaasun pohjaan niin sillä pääsee kyllä etenemään. Eli silloin kun toinen kurkku aukee ja kone sa lisää löylyä. Alkaa älli loppuun. Kertokaa nyt ihmeessä jos tiedätte.
- Fireblade
Uuno kirjoitti:
Voisiko olla mahdollista. Tekeekö pumppu vika sen että välillä toimii ja välillä ei?
Moi
Mahdollista, kyllä vain.
Itse testasin joskus bensapumpun toimintaa siten, että irrotin bensaletkun kaasarilta ja törkkäsin letkun lasipulloon. Kaasariin liitin toisen letkun ja suppilon täynnä korkeaoktaanista benziiniä. Suppiloa pidin sitten reilusti kaasaria korkeammalla, jolloin benziini kulkeutui kaasuttimeen painovoiman avulla. Näin siis kone sai benziiniä, vaikka bensapumppu ei kaasutinta ruokkinutkaan.
Rikkihän se bensapumppu oli: Ruiski jotenkuten kierroksilla mutta pienillä kierroksilla ihan kuollut.
Auto oli kylläkin väkivahva Fiat 127 903cc mutta sama periaate pätee ihan yleisesti.
Tarvitset siis bensaletkua (oikean paksuista), suppilon, lasipullon ja hiukkasen benziiniä.
Näin testaat kätevästi mekaanisen bensapumpun toiminnan.... - Uuno
Fireblade kirjoitti:
Moi
Mahdollista, kyllä vain.
Itse testasin joskus bensapumpun toimintaa siten, että irrotin bensaletkun kaasarilta ja törkkäsin letkun lasipulloon. Kaasariin liitin toisen letkun ja suppilon täynnä korkeaoktaanista benziiniä. Suppiloa pidin sitten reilusti kaasaria korkeammalla, jolloin benziini kulkeutui kaasuttimeen painovoiman avulla. Näin siis kone sai benziiniä, vaikka bensapumppu ei kaasutinta ruokkinutkaan.
Rikkihän se bensapumppu oli: Ruiski jotenkuten kierroksilla mutta pienillä kierroksilla ihan kuollut.
Auto oli kylläkin väkivahva Fiat 127 903cc mutta sama periaate pätee ihan yleisesti.
Tarvitset siis bensaletkua (oikean paksuista), suppilon, lasipullon ja hiukkasen benziiniä.
Näin testaat kätevästi mekaanisen bensapumpun toiminnan....Täytyypä kokeilla tuotakin. Kyllä tässä niin monta vaihtoehtoa on tullut käytyä että kyllä niistä joku täytyy osua kohdalleen. Ei uskois että noinkin pieneen pakettiin kun Fiat Uuno on, niin mahtuis noin hyvin piilossa olevaa vikaa. Noh. Viathan on tehty korjattaviksi. Täytyyhän tässä harrastelussa jotain mielenkiintookin olla.
- fiat mies
Uuno kirjoitti:
Täytyypä kokeilla tuotakin. Kyllä tässä niin monta vaihtoehtoa on tullut käytyä että kyllä niistä joku täytyy osua kohdalleen. Ei uskois että noinkin pieneen pakettiin kun Fiat Uuno on, niin mahtuis noin hyvin piilossa olevaa vikaa. Noh. Viathan on tehty korjattaviksi. Täytyyhän tässä harrastelussa jotain mielenkiintookin olla.
kyllä tuo bensapumppu vialta vaikuttais, kierroksilla jaksaa pumpata mutta matalemmilla kierroksilla ei, aattelin tos vaan et onhan tuo firebladenkin keino tietty hyvä mutta toisaalta se bensapumppu ei varmaan oo kovin hankalas paikkaa uunossa eli avaat koko pumpun ja katot mitä se on syöny, huomattavasti vaarattomampi vaihtoehto kuin ruveta bensiinin ja suppiloitten kans leikkimään...
- Uuno
fiat mies kirjoitti:
kyllä tuo bensapumppu vialta vaikuttais, kierroksilla jaksaa pumpata mutta matalemmilla kierroksilla ei, aattelin tos vaan et onhan tuo firebladenkin keino tietty hyvä mutta toisaalta se bensapumppu ei varmaan oo kovin hankalas paikkaa uunossa eli avaat koko pumpun ja katot mitä se on syöny, huomattavasti vaarattomampi vaihtoehto kuin ruveta bensiinin ja suppiloitten kans leikkimään...
Eikä se pumppu kyllä maksakaan oikeestaan mitään. Se ei tunnu tässä minun tapauksessani enää yhtään lompakossa kun oon tehny oikeestaan koko auton jo uusiks. Vaihtoon vaan koko hela hoito! Siis pumppu!!! Ei Uuno! Alkaa oleen meinaan aika erikoinen malli. Oon pikkasen tehny meinaan muutoksia noin niinkun ulkoisesti. Lyhyesti sanottuna se on nyt sit niinkun 5 ovinen Uuno turbo lookilla. Ei kuulemma paljoo oo kukáan tehny tollasista.
- Fireblade
Uuno kirjoitti:
Eikä se pumppu kyllä maksakaan oikeestaan mitään. Se ei tunnu tässä minun tapauksessani enää yhtään lompakossa kun oon tehny oikeestaan koko auton jo uusiks. Vaihtoon vaan koko hela hoito! Siis pumppu!!! Ei Uuno! Alkaa oleen meinaan aika erikoinen malli. Oon pikkasen tehny meinaan muutoksia noin niinkun ulkoisesti. Lyhyesti sanottuna se on nyt sit niinkun 5 ovinen Uuno turbo lookilla. Ei kuulemma paljoo oo kukáan tehny tollasista.
Moi
Niin, toi bensapumppu on yksi mahdollinen vian aiheuttaja. Halpahan se on jokatapauksessa, joten ei paljon kirpaise jos sen vaihtaa vaikka turhaan.
Arvaamalla korjaaminen (vaihda osia kunnes toimii) vaan on vastoin omia periaatteitani, siksipä ton suppilotempun kerroin. Ehkäpä tota "Sulo Vilenin" vikaa on hiukan enemmän kuin laki sallii... - fiat mies
Fireblade kirjoitti:
Moi
Niin, toi bensapumppu on yksi mahdollinen vian aiheuttaja. Halpahan se on jokatapauksessa, joten ei paljon kirpaise jos sen vaihtaa vaikka turhaan.
Arvaamalla korjaaminen (vaihda osia kunnes toimii) vaan on vastoin omia periaatteitani, siksipä ton suppilotempun kerroin. Ehkäpä tota "Sulo Vilenin" vikaa on hiukan enemmän kuin laki sallii...onhan se vähä turhaa mennä kyllä arvailemalla osia vaihtamaan harvemmin sitä oikeaa vikaa sillälailla korjattua saadaan, rahaa palaa ja auto on silti rikki, kokemus puhuu, ei tosin oma mutta nähny tarpeeksi ku porukka ei usko ku sanoo että se vika ei oo tässä vaan se on joku muu, silti joskus porukka ostaa kalliitakin osia ja vika ei korjaannu, sitten kirotaan auto syvimpään helvettiin, no tuo uunon bensapumppu nyt ei tosin ole arvokkaimmasta päästä..
aattelin tos vaan että bensa on erittäin vaarallista ainetta ja ite en kyl kovin mielelläni lähde sen kans leikkimään milläänlailla jos vaihtoehtoisia menetelmiä on olemassa, tuleehan toki siinä bensapumpun aukasemisessakin bensaa käsille ja muualle mutta ainakaan auto ei ole käynnissä siinä vieressä ja jos nyt ei nuotion ääressä sitä hommaa tee niin mitää vaaraa ei ole koska bensa haihtuu erittäin nopeasti... - uuno2
fiat mies kirjoitti:
onhan se vähä turhaa mennä kyllä arvailemalla osia vaihtamaan harvemmin sitä oikeaa vikaa sillälailla korjattua saadaan, rahaa palaa ja auto on silti rikki, kokemus puhuu, ei tosin oma mutta nähny tarpeeksi ku porukka ei usko ku sanoo että se vika ei oo tässä vaan se on joku muu, silti joskus porukka ostaa kalliitakin osia ja vika ei korjaannu, sitten kirotaan auto syvimpään helvettiin, no tuo uunon bensapumppu nyt ei tosin ole arvokkaimmasta päästä..
aattelin tos vaan että bensa on erittäin vaarallista ainetta ja ite en kyl kovin mielelläni lähde sen kans leikkimään milläänlailla jos vaihtoehtoisia menetelmiä on olemassa, tuleehan toki siinä bensapumpun aukasemisessakin bensaa käsille ja muualle mutta ainakaan auto ei ole käynnissä siinä vieressä ja jos nyt ei nuotion ääressä sitä hommaa tee niin mitää vaaraa ei ole koska bensa haihtuu erittäin nopeasti...samaa vikaa ollu miun uunossa,sama uuno eli 70sl,mut tää on sellanen tapaus,että paikaallaan auto toimii iha okei ,mut sitte ku liikkuu ni nykii rajusti pikkukiekoilla,ja se pensasuodatin on ainaki täynnä pensaa et kai se pumppu siillon toimii vaII??
- Juhosara
Mulla on samanlainen uuno ja se pätkii ajaessa tietyssä kohti kaasua ja risteykseen ku tulee nii kytkin pohjassa jarruttaessa kierrokset laskee niin alas että auto sammuu.... Ellei avusta vähän kaasulla. Missä vois olla vika?
- klassikkoja
puhutaanko nyt noin 1986 vuosimallista? itsellä oli sellainen 1990 ostettuna, siinä jo silloin teki käyntihäiriöitä kaasariin päässeet roskat. vähän väliä tyhjäkäyntisuuttimen päässä oli roska, joka sammutti auton tai häiritsi käyntiä tyhjäkäynnillä. voisin tähän aloittaja vikaan veikata roskia ykköskurkun pääsuuttimessa vai miten se pitempi suutin nyt pitäisi nimetä. Ja "juhosaran vika kuulostaa tyhjäkäyntisuuttimelta. Unossa suuttimiin pääsee helposti käsiksi, joten ainakaan tarkastaminen ei ole vaikeaa, lähtevät tavallisella ruuvimeisselillä auki heti siitä ilmanputsarin alta...muistaakseni.
- klassikkoja
niin enpäs huomannut, että aloittajan sl lienee jo paalissa, mutta "juhosara" saanet autosi ruuvimeisselillä kuntoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059