allergialääkkeet

yglyiugluigliyul

Hei kaikki allergiset odottajat! Kuinka olette selvinneet siitepölyajasta ilman lääkkeitä vai onko jotain mitä voi käyttää raskauden aikana kun useimpia ei ainakaan suositella? Jätittekö allergialääkkeet pois jo yritysvaiheessa?

7

490

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allerginen ihminen!

Ja vuosi ennen kuin raskauduin oli todella vaikea. Mutta kun tulin raskaaksi, olo helpottui niin, etten lääkkeen lääkettä nassuuni tarvinnut. Ihmettelin sitä itsekin. Nyt vuosi lapsen jälkeen olen tarvinnut vähän lääkitystä, ja toinen lapsen elinvuosi on taas mennyt ilman lääkkeitä. Hassua tämä on, etteivät vuodet ole samanlaisia, vaikka kaipa tuota siitepölyä joka vuosi on.

• 10/4

Aika monia nenä- ja silmätippoja saa käyttää, samoin Zyrteciä ja sen rinnakkaisvalmisteita. Kannattaa puhua asiasta lääkärin kanssa. Tosin kaikki neuvolanlääkärit eivät ole vaivautuneet päivittämään tietojaan ajantasalle. Lääketehtaiden antamat ohjeet raskausaikaiseen lääkitykseen ovat ylivarovaisia, jotta jos joku heidän lääkkeitään raskausaikana käyttänyt sattuisi vaikka saamaan (ehkä ihan muista syistä) kehitysvammaisen lapsen, niin eivät joutuisi vastuuseen.

• 24/11

Minulle määrättiin tuulix nimistä allergialääkettä,jota voi käyttää turvallisesti koko raskauden ajan. Kysy omalta lääkäriltäsi vaihtoehtoja.

• myös neuvolassa
        24/11 kirjoitti:

Minulle määrättiin tuulix nimistä allergialääkettä,jota voi käyttää turvallisesti koko raskauden ajan. Kysy omalta lääkäriltäsi vaihtoehtoja.

mitä saa käyttää. minua zyrtek väsyttää enkä voi sitä käyttää, itselläni on ratiopharmin loradin-merkkistä (ei varmaan nimi tullut ihan oikein) allergialääkettä ja sitä saa käyttää, vaikka onkin eri vaikuttava aine kuin zyrtekissä. tosin raskaus aikana ei ole ollut oikeastaan mitään oireita (kun en muistanut lääkkeitä aloittaa).

• spicelover

Neuvola sanoi että voi käyttää nenäsuihketta ja jopa Zyrtec jos on oikein pakko. Apteekissa niitä ei kuitenkaan suositeltu.... Itse sitten sattumalta löysin apteekista mielenkiintoinen tuote nimeltään Nasaleze (Polar Pharma Oy). Ei ole lääke ja tuoteselostuksen mukaan se sopii kaikille, myös raskaana oleville! Mua se auttoi ainakin. "Nasaleze on ainutlaatuinen, luonnollinen tuote, joka ehkäisee ilmassa olevien allergeenien, kuten siitepölyn, eläinten hilseen tai muiden pienhiukkasten pääsyä limakalvostolle ja ehkäisee näin allergisten oireiden syntyä. Nasaleze on hienoa selluloosa- jauhetta, josta ei imeydy mitään ainetta kehoon ja se täyttää korkeimmat puhtaus- ja turvallisuusvaatimukset. Nasaleze sopii kaikille, myös lapsille ja raskaana oleville." http://www.nasaleze.fi/

• toinen allerginen

Mä sain erikoislääkäriltä luvan käyttää flixonase nenäsumutetta.

• tintti 18+1

Minulla ollut vuosia siitepölyallergia, ja nyt raskausaikana oireet vain pahentuivat. Lääkäri määräsi Lecrolyn-silmätippoja, Nasonex-nenäsuihketta, Ventoline-suihketta ja Aerius-tabletteja. Oireet todella vahvat, ja mitkään itsehoitolääkkeet eivät ole vuosikausiin tehonneet. Eivätkä meinaa tehota nuokaan nyt käytössä olevat -> silmät kutisevat edelleen, nenä ajoittain vuotaa ja hengenahdistusta on päivittäin. Tuskin mikään lääke saa täysin oireita katoamaan,korkeintaan olon lievitykseen niitä käytän. Eniten pelottaa Aeriuksen käyttö, pakkauksessa kun sanotaan ettei suositella raskauden aikaista käyttöä. Mutta koska hyödyt on katteellisempia kuin haitat, on turvallisempi käyttää lääkkeitä kuin jättää käyttämättä. Suosittelen kuitenkin lääkärin puheille.. Kyllä niitä lääkkeitä sellaisiakin löytyy, joita voi turvallisesti käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe