kuulotestin tulokset

kiinnostaa tietää

Minkälaisia kuulotestin tuloksia olette saaneet. Itsellä todettiin kuulo normaaliksi mutta huomasin paperista että 4000 Hz ylöspäin olin kuullut huonommin kuin matalammat korkeudet. Onkohan tuo ihan normaalia että noita korkeita ääniä ei enää kuule niin hyvin kuin matalempia. Vaikuttaako siihen ikä ym asiat. Olen yli kolmekymppinen. Huonoimmin olin kuullut 6000 Hz korkeuden oikealla korvalla siinä äänen voimakkuus oli 20 db ja se oli suurin voimakkaas mitä testissä oli joutunut käyttämään minulle.

3

1307

Vastaukset

• Noh iän myötä kuulolähtee korkeista taajuuksista (tosin vasta 55 ikä vuoden jälkeen hitaasti kait alkaa vaikutus näkyä yleensä ymmärtääkseni) ja perintötekijäthän siihen vaikuttaa myös näistä asioista jotka ihan yleisiä tai no ainakin ikä on yleinen tekijä. Perintötekijöiden vaikutus todennäköisyyttä en tiedä mutta nekin vaikuttaa. Noh muitakin syitä on mutta en usko että ne tulee kyseeseeen koska uskoisin lääkäri olisi ne huomioinut jos on muusta merkkiä ja normaalin kuulon alue on taulukossa 0-20db alue.(ja siis -5 ja -10db on tavallista parempaa ja jotkut ulkolaias sivut määrittelee normaalin muistelen jopa 0-25db alueeksi joten asiassa ehkä maakohtaisia erojakin) ja max. ero korville kait joka on normaaliksi sovittu on 15db. Näin minä muistelen jostain lukeneeni.
      ps. omia tuloksiani en ole nähnyt normaalin rajoissa kuulemma ainakin viimeksi...

• On täysin normaalia, eikä seurantaan ole mitään syytä. Mitään syytä ei siis murheeseen ja huoleen ole. En usko, että kukaan kuulee yhtä hyvin matalat ja korkeat äänet. Ja kyllähän ikä ja elämä kuluttavat myös korvia, siinä missä muutakin kroppaa.

• Noh ei edes varmaan kuulokäyrän tasolla (saatikka kun katsoo miten kiero käyrä ns normaali kuulon herkkyys eli monen ihmisen keskiarvo joka vain suuntaa antava) ja tosiaan suosittelen rauhoittumaan uskoisin kyllä että pääosa lääkäreistä myös "arvauskeskus" lääkäreistä osaa hommansa.

SEISKA.FI

• Rakkauden juhla! Missikeisarinna Sunneva Kantola julkaisi kauniin hääkuvan: "Mr and Mrs Sjögren"
    • Kuninkaalliskohu: 16-vuotiaan Amalia-prinsessan väitettiin olevan pullukka!
    • Jari-Matti Latvalaan yhdistetty malli Asal Bargh kauhistelee: ”Saan outoja ehdotuksia, kuten…”

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poker Run kolari

Ei mennyt aivan putkeen! Joku loukkaantui vakavasti ja taphtuma keskeytetty. Videolta näkyy ensin yksi vene ajaa melko hiljaa kovalla melulla ja vesis
      Yleistä veneilystä
      170
      3227