sosiaalityö työn ohessa

eksist

Olen alkanut tässä miettiä seuraavana keväänä hakevani opiskelemaan ja pikku hiljaa päätymässä sosiaalityöhön. Onko opiskelu mahdollista työn ohessa ts. kuinka paljon läsnäolopakollista opiskelua käytännössä on? Turku kiinnostaisi.

3

1338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija2005

Hei!

Opiskelen itse sosiaalityötä Helsingin yliopistossa. Onnittelut hyvästä alavalinnasta!

Opiskelu työn ohella on mahdollista. Sitä tekevät monet. Mutta luonnollisesti opiskeluaika pitenee, kun ei pysty suorittamaan opintoja samaa tahtia kuin muut. Pakollisen läsnäolon määrä riippuu täysin kurssista. Mutta yleisesti perusopinnoissa on jonkin verran läsnäolopakkoa, eli saa olla esimerkiksi poissa kahdelta luennolta. Sama jatkuu myös aineopinnoissa. Mutta toisaalta yliopisto-opiskeluun kuuluu myös paljon kirjatenttejä, jolloin kaikki lukeminen hoidetaan itsenäisesti ja käydään vain tenttimässä kirjat tenttipäivinä. Ainakin näitä kirjatenttejä pystyy hyvin tekemään työn ohella.

Olisi hyvä, jos pystyisit joustamaan työstäsi niin, että pystyisit välillä tarpeen mukaan olemaan luennoilla keskellä päivää yms.. Ainakin ensimmäisenä vuotena lähiopetuksen kursseja on paljon ja osassa siis läsnäolopakko. Ja vaikka läsnäolovelvoitetta ei olisikaan, on mahdotonta läpäistä kursseja, jos ei käy yhdelläkään luennolla.

Toivottavasti vastauksesta oli jotakin hyötyä!

• -minä vain-

Minulle ainakin oli hyötyä, kiitokset! (ei alottaja)

hmmm....osaakohan kukaan sanoa että voiko opiskella jos englanninkielentaito on melko huono?

• tuleva tantta
        -minä vain- kirjoitti:

Minulle ainakin oli hyötyä, kiitokset! (ei alottaja)

hmmm....osaakohan kukaan sanoa että voiko opiskella jos englanninkielentaito on melko huono?

Mä oon myös hakenut tänä vuonna Helsinkiin sosiaalityötä opiskelemaan. Osaisitko opiskelija2005 tai joku toinen mahdollisesti kertoa, kuinka paljon opinnoissa on pakollisia esitelmiä ja muunlaista esiintymistä? Pitkäaikaisesta kovasta esiintymispelosta kärsivänä kyselen.

Lisäksi, kuinka paljon on pakollista työharjoittelua kuukausina? Saako paikkaa valita itse ollenkaan vai onko automaattisesti sossu?

Ja kolmanneksi, kuinka paljon on valinnanvapautta kursseissa? Kuinka vapaasti saa koostaa oman tutkintonsa erilaisista kursseista?

Kiitos miljoonasti jos joku auttaa hädässä!! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      129
      1538
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1441
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1243
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      55
      1190
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1014
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      991
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      198
      986
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      935
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      840
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      838
    Aihe