sosiaalityö työn ohessa

eksist

Olen alkanut tässä miettiä seuraavana keväänä hakevani opiskelemaan ja pikku hiljaa päätymässä sosiaalityöhön. Onko opiskelu mahdollista työn ohessa ts. kuinka paljon läsnäolopakollista opiskelua käytännössä on? Turku kiinnostaisi.

3

1300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija2005

Hei!

Opiskelen itse sosiaalityötä Helsingin yliopistossa. Onnittelut hyvästä alavalinnasta!

Opiskelu työn ohella on mahdollista. Sitä tekevät monet. Mutta luonnollisesti opiskeluaika pitenee, kun ei pysty suorittamaan opintoja samaa tahtia kuin muut. Pakollisen läsnäolon määrä riippuu täysin kurssista. Mutta yleisesti perusopinnoissa on jonkin verran läsnäolopakkoa, eli saa olla esimerkiksi poissa kahdelta luennolta. Sama jatkuu myös aineopinnoissa. Mutta toisaalta yliopisto-opiskeluun kuuluu myös paljon kirjatenttejä, jolloin kaikki lukeminen hoidetaan itsenäisesti ja käydään vain tenttimässä kirjat tenttipäivinä. Ainakin näitä kirjatenttejä pystyy hyvin tekemään työn ohella.

Olisi hyvä, jos pystyisit joustamaan työstäsi niin, että pystyisit välillä tarpeen mukaan olemaan luennoilla keskellä päivää yms.. Ainakin ensimmäisenä vuotena lähiopetuksen kursseja on paljon ja osassa siis läsnäolopakko. Ja vaikka läsnäolovelvoitetta ei olisikaan, on mahdotonta läpäistä kursseja, jos ei käy yhdelläkään luennolla.

Toivottavasti vastauksesta oli jotakin hyötyä!

• -minä vain-

Minulle ainakin oli hyötyä, kiitokset! (ei alottaja)

hmmm....osaakohan kukaan sanoa että voiko opiskella jos englanninkielentaito on melko huono?

• tuleva tantta
        -minä vain- kirjoitti:

Minulle ainakin oli hyötyä, kiitokset! (ei alottaja)

hmmm....osaakohan kukaan sanoa että voiko opiskella jos englanninkielentaito on melko huono?

Mä oon myös hakenut tänä vuonna Helsinkiin sosiaalityötä opiskelemaan. Osaisitko opiskelija2005 tai joku toinen mahdollisesti kertoa, kuinka paljon opinnoissa on pakollisia esitelmiä ja muunlaista esiintymistä? Pitkäaikaisesta kovasta esiintymispelosta kärsivänä kyselen.

Lisäksi, kuinka paljon on pakollista työharjoittelua kuukausina? Saako paikkaa valita itse ollenkaan vai onko automaattisesti sossu?

Ja kolmanneksi, kuinka paljon on valinnanvapautta kursseissa? Kuinka vapaasti saa koostaa oman tutkintonsa erilaisista kursseista?

Kiitos miljoonasti jos joku auttaa hädässä!! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe