sosiaalityö työn ohessa

eksist

Olen alkanut tässä miettiä seuraavana keväänä hakevani opiskelemaan ja pikku hiljaa päätymässä sosiaalityöhön. Onko opiskelu mahdollista työn ohessa ts. kuinka paljon läsnäolopakollista opiskelua käytännössä on? Turku kiinnostaisi.

3

1472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija2005

Hei!

Opiskelen itse sosiaalityötä Helsingin yliopistossa. Onnittelut hyvästä alavalinnasta!

Opiskelu työn ohella on mahdollista. Sitä tekevät monet. Mutta luonnollisesti opiskeluaika pitenee, kun ei pysty suorittamaan opintoja samaa tahtia kuin muut. Pakollisen läsnäolon määrä riippuu täysin kurssista. Mutta yleisesti perusopinnoissa on jonkin verran läsnäolopakkoa, eli saa olla esimerkiksi poissa kahdelta luennolta. Sama jatkuu myös aineopinnoissa. Mutta toisaalta yliopisto-opiskeluun kuuluu myös paljon kirjatenttejä, jolloin kaikki lukeminen hoidetaan itsenäisesti ja käydään vain tenttimässä kirjat tenttipäivinä. Ainakin näitä kirjatenttejä pystyy hyvin tekemään työn ohella.

Olisi hyvä, jos pystyisit joustamaan työstäsi niin, että pystyisit välillä tarpeen mukaan olemaan luennoilla keskellä päivää yms.. Ainakin ensimmäisenä vuotena lähiopetuksen kursseja on paljon ja osassa siis läsnäolopakko. Ja vaikka läsnäolovelvoitetta ei olisikaan, on mahdotonta läpäistä kursseja, jos ei käy yhdelläkään luennolla.

Toivottavasti vastauksesta oli jotakin hyötyä!

• -minä vain-

Minulle ainakin oli hyötyä, kiitokset! (ei alottaja)

hmmm....osaakohan kukaan sanoa että voiko opiskella jos englanninkielentaito on melko huono?

• tuleva tantta
        -minä vain- kirjoitti:

Minulle ainakin oli hyötyä, kiitokset! (ei alottaja)

hmmm....osaakohan kukaan sanoa että voiko opiskella jos englanninkielentaito on melko huono?

Mä oon myös hakenut tänä vuonna Helsinkiin sosiaalityötä opiskelemaan. Osaisitko opiskelija2005 tai joku toinen mahdollisesti kertoa, kuinka paljon opinnoissa on pakollisia esitelmiä ja muunlaista esiintymistä? Pitkäaikaisesta kovasta esiintymispelosta kärsivänä kyselen.

Lisäksi, kuinka paljon on pakollista työharjoittelua kuukausina? Saako paikkaa valita itse ollenkaan vai onko automaattisesti sossu?

Ja kolmanneksi, kuinka paljon on valinnanvapautta kursseissa? Kuinka vapaasti saa koostaa oman tutkintonsa erilaisista kursseista?

Kiitos miljoonasti jos joku auttaa hädässä!! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      270
      4683
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2857
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      29
      2841
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1419
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe