Auschwitz

Mihin mennä?

Eli haluttasiin mennä tutustumaan Auschwitziin. Onko Varsova lähin paikka jonne voi lentää? Miten olette menneet Auschwitziin? Bussilla? Hyviä hotelleja?

8

2104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???
      • krakovaan!

        Juu, ehdottomasti kannattaa matkustaa ensin Krakovaan, ja tehdä sieltä käsin retki. Kaupungissa on paljon matkantarjoajia, mutta itse me menimme junalla edestakaisin ja säästimme kustannuksissa.


      • Krakowaan
        krakovaan! kirjoitti:

        Juu, ehdottomasti kannattaa matkustaa ensin Krakovaan, ja tehdä sieltä käsin retki. Kaupungissa on paljon matkantarjoajia, mutta itse me menimme junalla edestakaisin ja säästimme kustannuksissa.

        ensin. Sieltä junalla Auschwitziin (oscievim). Kävellen Auschwitz-Birkenauhun (junassa olleiden juutalaisten neuvo ja heidän kanssaan kävellen). Birkenau varsinainen tuhoamisleiri ja oikea nähtävyys kaameudessaan. Sieltä ilmainen bussikuljetus Auschwitz 1:een, josta infokioskista ostettiin suomenkielinen opas- vihkonen (erittäin hyvä). Bussilla takaisin Krakovaan. Koko päivä siinä meni mutta kyllä kannatti.


      • Marshaller72
        Krakowaan kirjoitti:

        ensin. Sieltä junalla Auschwitziin (oscievim). Kävellen Auschwitz-Birkenauhun (junassa olleiden juutalaisten neuvo ja heidän kanssaan kävellen). Birkenau varsinainen tuhoamisleiri ja oikea nähtävyys kaameudessaan. Sieltä ilmainen bussikuljetus Auschwitz 1:een, josta infokioskista ostettiin suomenkielinen opas- vihkonen (erittäin hyvä). Bussilla takaisin Krakovaan. Koko päivä siinä meni mutta kyllä kannatti.

        Ilman muuta Krakovaan, alle 300€ meno-paluu Finskillä. Suosittelen Auschwitz-Birkenaussa käyntiä ti-to, pe-ma turisteja Todella paljon. Täällä mainitut junamatkat ok, itse olen käynyt Krakovassa, ja sitä myöden myös Auschwitzissa viisi kertaa, viimeksi tällä viikolla. Olen aina mennyt Auschwitziin paikallisen kuljettajan kyydissä, hakee hotellilta, nakkaa Auschwitziin, hakee Birkenausta, puhuu hyvää englantia, kertoo matkalla kaikkea mahdollista Puolasta, Krakovasta, Auschwitzista, jne. 60€ maksettiin hänelle, ilmastoitu tila-auto. Harva Auschwitzissa käynyt on nähnyt alkuperäisen junanvaunun sekä Auschwitz 3:n, hänen kyydissään näkee nekin, ja voi lisäksi päästä lossiajelulle kuten me tiistaina :) Jos kiinnostaa hänen yhteystiedot ja muutakin Krakovasta niin voipi meilailla: [email protected]


      • Marshaller72
        Marshaller72 kirjoitti:

        Ilman muuta Krakovaan, alle 300€ meno-paluu Finskillä. Suosittelen Auschwitz-Birkenaussa käyntiä ti-to, pe-ma turisteja Todella paljon. Täällä mainitut junamatkat ok, itse olen käynyt Krakovassa, ja sitä myöden myös Auschwitzissa viisi kertaa, viimeksi tällä viikolla. Olen aina mennyt Auschwitziin paikallisen kuljettajan kyydissä, hakee hotellilta, nakkaa Auschwitziin, hakee Birkenausta, puhuu hyvää englantia, kertoo matkalla kaikkea mahdollista Puolasta, Krakovasta, Auschwitzista, jne. 60€ maksettiin hänelle, ilmastoitu tila-auto. Harva Auschwitzissa käynyt on nähnyt alkuperäisen junanvaunun sekä Auschwitz 3:n, hänen kyydissään näkee nekin, ja voi lisäksi päästä lossiajelulle kuten me tiistaina :) Jos kiinnostaa hänen yhteystiedot ja muutakin Krakovasta niin voipi meilailla: [email protected]

        Niin, Auschwitziin kannattaa mennä niin että näkee kello 10 alkavan elokuvan, kesto noin 10min, hinta 3,5 zlotya ! Hotellimme oli tällä kertaa Hotel Pod Wawelem, nimensä mukaisesti linnan vieressä. Aamupala ok, huone ok, yllätys oli se että all inclusive alakerran pubissa 19-23 (paikalliset alkoholijuomat), kattoterassi mistä mahtavat näköalat, terassilla iso olut 8 zlotya, eli alle 2€ ! Hotellin hommasin hotels.comista, 4 yötä, 227€, hotellista suoraan olisi maksanut 400€ !!!


      • Marshaller72 kirjoitti:

        Ilman muuta Krakovaan, alle 300€ meno-paluu Finskillä. Suosittelen Auschwitz-Birkenaussa käyntiä ti-to, pe-ma turisteja Todella paljon. Täällä mainitut junamatkat ok, itse olen käynyt Krakovassa, ja sitä myöden myös Auschwitzissa viisi kertaa, viimeksi tällä viikolla. Olen aina mennyt Auschwitziin paikallisen kuljettajan kyydissä, hakee hotellilta, nakkaa Auschwitziin, hakee Birkenausta, puhuu hyvää englantia, kertoo matkalla kaikkea mahdollista Puolasta, Krakovasta, Auschwitzista, jne. 60€ maksettiin hänelle, ilmastoitu tila-auto. Harva Auschwitzissa käynyt on nähnyt alkuperäisen junanvaunun sekä Auschwitz 3:n, hänen kyydissään näkee nekin, ja voi lisäksi päästä lossiajelulle kuten me tiistaina :) Jos kiinnostaa hänen yhteystiedot ja muutakin Krakovasta niin voipi meilailla: [email protected]

        Finnairin suorat lennot (torstai/sunnuntai) kannattaa varata vertaa.fi -sivuston kautta. Tämä ohjaa sinut supersaverin sivulle ja lennot löytyvät parilla sadalla eurolla.


    • Auschwitziin

      Itse lensin Krakovaan Lufthansan lennoilla Frankfurtin kautta (menopaluu maksoi 170 e) mikä oli halvin vertaa.fi sivuston kautta. Hotelli oli varattu hotels.comista, vaihtoehtoja oli paljon. Auschwitziin matkustin siten että ensin junalla Oswiecimiin ja asemalta taksilla itse leiriin. Juna-taksi yhdistelmä ei maksanut juuri mitään etenkään valmismatkoihin verrattuna! Omatoimisesti on myös aikaa kierrellä ja ennenkaikkea molemmat leirit! Birkenaun puoli on ihan toista kuin itse Auschwitz I.
      leirien välin pääsee bussilla/taksilla/kävellen ja asemalle taas taksilla. Muitakin turisteja oli ja otimme kimppataksin leiriltä asemalle.

      • IhmTragedioita

        SAKSAN kuolemanleiri
        SAKSAN tuhoamisleiri
        SAKSAN keskitysleirit
        Auschwitzissa voit mennä katsomaan !
        inhimillisiä tragedioita
        Menkää katsomaan !
        historiasta toisen maailmansodan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe