Kokemuksia Romaniasta

Draculan jälkeläiset

Hieman hiljainen tämä Romania palsta. Kiinnostaisi tehdä heinäkuun alussa vaimon kanssa sellainen muutaman päivän visiitti yleensä jossakin. Bukarest on sellainen että kumpikaan ei ole siellä ennen ollut. Prahat ja Amsterdamit on koluttu tuo Romania näin Eu maana hieman kiinnostaa. Kiinnostus voi johtua totaalisesta tiedon puutteestakin. Toinen vaihtoehto olisi Rekjavik Islannissa, mutta se on niin hirveän pieni paikka, jotta siellä voisi keksiä tekemistä ja näkemistä. Osaako joku Romaniassa pistäytynyt antaa vinkkejä, edes siitä kannattaako paikkaan lähteä. En osaa oikeastaan edes kysyä mitään, kun en oikein tiedä mitään koko maasta.

8

4236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bukka
      • From Timisoara

        Bukarestissa ei mun mielesta ole juuri mitaan nahtavaa turisteille. Kaupunki on ihan torkean ruma. Bukarestin sijaan suosittelisin ottamaan junan Bukarestista ja menemaan Sighisoaraan, Brasoviin, Sibiuun...minne tahansa mutta ei Bukarestiin. Itse asun Timisoarassa, ihan Serbian ja Unkarin rajalla. Tama kaupunki on hyva turistikohde, nahtavaa riittaa katedraalista botanic parkiin ja museoihin, puistoihin. Tama on helppo kaupunki. Lentamalla Budapestiin ja Budapestista junalla paasee tanne neljassa tunnissa (juna maksaa tanne noin 20 e / hlo). Toinen vaihtoehto on ottaa jatkolento suoraan tanne Budapestista (valissa terminaalin vaihto Ferihegy A:sta B:n).


      • - - - - - -
        From Timisoara kirjoitti:

        Bukarestissa ei mun mielesta ole juuri mitaan nahtavaa turisteille. Kaupunki on ihan torkean ruma. Bukarestin sijaan suosittelisin ottamaan junan Bukarestista ja menemaan Sighisoaraan, Brasoviin, Sibiuun...minne tahansa mutta ei Bukarestiin. Itse asun Timisoarassa, ihan Serbian ja Unkarin rajalla. Tama kaupunki on hyva turistikohde, nahtavaa riittaa katedraalista botanic parkiin ja museoihin, puistoihin. Tama on helppo kaupunki. Lentamalla Budapestiin ja Budapestista junalla paasee tanne neljassa tunnissa (juna maksaa tanne noin 20 e / hlo). Toinen vaihtoehto on ottaa jatkolento suoraan tanne Budapestista (valissa terminaalin vaihto Ferihegy A:sta B:n).

        olen viettänyt Bukarestissa vain muutaman hetken matkalla Clujin kaupunkiin (joka oli ihan mukava). Bukarest ei jäänyt mieleen mitenkään erityisen houkuttelevana. Kaupunki oli likainen ja silmiin osuneet rakennukset huonokuntoisia. Jos Romaniaan haluat, kannattaa varmaankin valita pienempiä kaupunkeja, kuten edellinenkin kirjoittaja ehdotti.


    • Garam Masala

      Bukarest on paikka, johon en halua lähteä edes työmatkalle saati sitten lomalle. Ruma ja ankea. Sähköjä on jos on, välillä sammuttelevat säästösyistä. Rikollisuus ja kusetus rehottaa ja Tallinna on herrankukkaro verrattuna Bukarestin iltaelämään.

    • Bukarest ok

      Minulla on taas todela positiivisia kokemuksia Bukarestista. Siellä on edullista, ihmiset ovat ystävällisiä ja koettavaa yllättävän paljon. Kivoja museoita; kannattaa käydä mm. kylämuseossa. Se on Pavel Kiseleffin varrella, aivan Hard Rock Cafen vieressä. Ainakin kesäisin Bukarestissa järjestetään paljon tasokkaita konsertteja; itse pidän rock-ja popmusiikista. Siellä esiintyvät lähitulevaisuudessa mm. Tarja Turunen, Michael Bolton, Duffy, Carlos Santana, Manower.

      Heinäkuussa Bukarestissa on iso popfestivaali, muistaakseni kuun alussa. Koettavaa riittää. Minusta Bukarest on jopa yllättävän turvallinen kaupunki. Eivätkä ihmiset siellä ole mitenkään epärehellisiä.

      Kannattaa käydä. Hyvää matkaa!

    • Lugojeanca.

      Jos tahdot vaimosi kanssa Kivan romanttisen loman, menkää ihmeessä muualle kuin bukarestiin, se on HIRVEÄ. Olen romanialainen ja voin rehellisesti käsi sydämellä sanoa että ÄLKÄÄ menkö sinne.
      Esim. Sibiu on semmoinen paikka missä minun tuttavapariskunnat ovat käyneet lomailemassa.
      positiivisia kokemuksia tullut.
      Itse käyn joka vuosi sibiussa , ja muissakin pienemmissä kaupungeissa.
      Tai kokeilkaa Brasovia, mutta voisin melkeinpä sanoa että Sibiu on kauniimpi.
      Hyvää matkaa teille, ja toivottavasti löydätte kivan paikan lomalle!

      • Pämmy

        Mikä on paras tapa matkustaa Bukarestista Brasoviin: juna, linja-auto vai pääseekö lentämälläkin ?


      • Lugojeanca.
        Pämmy kirjoitti:

        Mikä on paras tapa matkustaa Bukarestista Brasoviin: juna, linja-auto vai pääseekö lentämälläkin ?

        Juna on edullisin. Linja-autolla pääsee myös,mutta en ole kokeillut,tiedän vain että tänä kesänä matkustettiin junalla mustallemerelle länsiromaniasta,ja kiitin onneani,kun yhdessä vaiheessa nähtiin moottoritie joka oli menossa samaan suntaan ja joka oli ihan TUKOSSA tietöiden takia.
        Junalla pääsee ainakin suoraan ihan minne haluaa, eikä ole tietöitä tai muitakaan esteitä. ainut asia on se, että junassa on harmillinen pikku seikka, turisti kun en ole,en tiedä miten siellä esim.mustalaiset tai varkaat suhtautuu turisteihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe