Kokemuksia Romaniasta

Draculan jälkeläiset

Hieman hiljainen tämä Romania palsta. Kiinnostaisi tehdä heinäkuun alussa vaimon kanssa sellainen muutaman päivän visiitti yleensä jossakin. Bukarest on sellainen että kumpikaan ei ole siellä ennen ollut. Prahat ja Amsterdamit on koluttu tuo Romania näin Eu maana hieman kiinnostaa. Kiinnostus voi johtua totaalisesta tiedon puutteestakin. Toinen vaihtoehto olisi Rekjavik Islannissa, mutta se on niin hirveän pieni paikka, jotta siellä voisi keksiä tekemistä ja näkemistä. Osaako joku Romaniassa pistäytynyt antaa vinkkejä, edes siitä kannattaako paikkaan lähteä. En osaa oikeastaan edes kysyä mitään, kun en oikein tiedä mitään koko maasta.

8

4715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bukka
      • From Timisoara

Bukarestissa ei mun mielesta ole juuri mitaan nahtavaa turisteille. Kaupunki on ihan torkean ruma. Bukarestin sijaan suosittelisin ottamaan junan Bukarestista ja menemaan Sighisoaraan, Brasoviin, Sibiuun...minne tahansa mutta ei Bukarestiin. Itse asun Timisoarassa, ihan Serbian ja Unkarin rajalla. Tama kaupunki on hyva turistikohde, nahtavaa riittaa katedraalista botanic parkiin ja museoihin, puistoihin. Tama on helppo kaupunki. Lentamalla Budapestiin ja Budapestista junalla paasee tanne neljassa tunnissa (juna maksaa tanne noin 20 e / hlo). Toinen vaihtoehto on ottaa jatkolento suoraan tanne Budapestista (valissa terminaalin vaihto Ferihegy A:sta B:n).

• - - - - - -
        From Timisoara kirjoitti:

Bukarestissa ei mun mielesta ole juuri mitaan nahtavaa turisteille. Kaupunki on ihan torkean ruma. Bukarestin sijaan suosittelisin ottamaan junan Bukarestista ja menemaan Sighisoaraan, Brasoviin, Sibiuun...minne tahansa mutta ei Bukarestiin. Itse asun Timisoarassa, ihan Serbian ja Unkarin rajalla. Tama kaupunki on hyva turistikohde, nahtavaa riittaa katedraalista botanic parkiin ja museoihin, puistoihin. Tama on helppo kaupunki. Lentamalla Budapestiin ja Budapestista junalla paasee tanne neljassa tunnissa (juna maksaa tanne noin 20 e / hlo). Toinen vaihtoehto on ottaa jatkolento suoraan tanne Budapestista (valissa terminaalin vaihto Ferihegy A:sta B:n).

olen viettänyt Bukarestissa vain muutaman hetken matkalla Clujin kaupunkiin (joka oli ihan mukava). Bukarest ei jäänyt mieleen mitenkään erityisen houkuttelevana. Kaupunki oli likainen ja silmiin osuneet rakennukset huonokuntoisia. Jos Romaniaan haluat, kannattaa varmaankin valita pienempiä kaupunkeja, kuten edellinenkin kirjoittaja ehdotti.

• Garam Masala

Bukarest on paikka, johon en halua lähteä edes työmatkalle saati sitten lomalle. Ruma ja ankea. Sähköjä on jos on, välillä sammuttelevat säästösyistä. Rikollisuus ja kusetus rehottaa ja Tallinna on herrankukkaro verrattuna Bukarestin iltaelämään.

• Bukarest ok

Minulla on taas todela positiivisia kokemuksia Bukarestista. Siellä on edullista, ihmiset ovat ystävällisiä ja koettavaa yllättävän paljon. Kivoja museoita; kannattaa käydä mm. kylämuseossa. Se on Pavel Kiseleffin varrella, aivan Hard Rock Cafen vieressä. Ainakin kesäisin Bukarestissa järjestetään paljon tasokkaita konsertteja; itse pidän rock-ja popmusiikista. Siellä esiintyvät lähitulevaisuudessa mm. Tarja Turunen, Michael Bolton, Duffy, Carlos Santana, Manower.

Heinäkuussa Bukarestissa on iso popfestivaali, muistaakseni kuun alussa. Koettavaa riittää. Minusta Bukarest on jopa yllättävän turvallinen kaupunki. Eivätkä ihmiset siellä ole mitenkään epärehellisiä.

Kannattaa käydä. Hyvää matkaa!

• Lugojeanca.

Jos tahdot vaimosi kanssa Kivan romanttisen loman, menkää ihmeessä muualle kuin bukarestiin, se on HIRVEÄ. Olen romanialainen ja voin rehellisesti käsi sydämellä sanoa että ÄLKÄÄ menkö sinne.
      Esim. Sibiu on semmoinen paikka missä minun tuttavapariskunnat ovat käyneet lomailemassa.
      positiivisia kokemuksia tullut.
      Itse käyn joka vuosi sibiussa , ja muissakin pienemmissä kaupungeissa.
      Tai kokeilkaa Brasovia, mutta voisin melkeinpä sanoa että Sibiu on kauniimpi.
      Hyvää matkaa teille, ja toivottavasti löydätte kivan paikan lomalle!

• Pämmy

Mikä on paras tapa matkustaa Bukarestista Brasoviin: juna, linja-auto vai pääseekö lentämälläkin ?

• Lugojeanca.
        Pämmy kirjoitti:

Mikä on paras tapa matkustaa Bukarestista Brasoviin: juna, linja-auto vai pääseekö lentämälläkin ?

Juna on edullisin. Linja-autolla pääsee myös,mutta en ole kokeillut,tiedän vain että tänä kesänä matkustettiin junalla mustallemerelle länsiromaniasta,ja kiitin onneani,kun yhdessä vaiheessa nähtiin moottoritie joka oli menossa samaan suntaan ja joka oli ihan TUKOSSA tietöiden takia.
        Junalla pääsee ainakin suoraan ihan minne haluaa, eikä ole tietöitä tai muitakaan esteitä. ainut asia on se, että junassa on harmillinen pikku seikka, turisti kun en ole,en tiedä miten siellä esim.mustalaiset tai varkaat suhtautuu turisteihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3185
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2233
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1829
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1677
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1391
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1351
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1220
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1167
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1137
    Aihe