Hei! Minkä ikäisinä olette päästäneet lapsenne pyöräilemään -yksin-,esim. kouluu tai kaverin luo? Mä olen ihan huolesta sekaisin, että miten lapseni pärjää liikenteessä. Liikennesääntöjä olemme käyneet läpi jne. yhdessä pyöräilty. Poika 10 v vakuuttaa että 'kyllä mä katson ennku meen tien yli'Mutta silti pelkään, ihan kamalasti.Onko tämä ihan järjetöntä pelkoa??!
Pyörily keskustassa ym.
1
394
Vastaukset
- 8-vuotiaasta
Asumme noin 30 000 asukkaan kaupungissa, keskustassa. Pojan koulussa on sellainen sääntö, että 1. ja 2. kävelevät, mutta kolmannella saa jo tulla pyörällä. Silloin poika sai ruveta muutenkin liikkumaan pyörällä kavereiden luo yms. Kyllä ne kaupunkipojat osaavat huomioida muun liikenteen kun ovat siihen tottuneet. Olisi ehkä eri asia, jos rauhallisesta ja väljästä omakotilähiöstä tulisi joku 8-vuotias ensimmäistä kertaa kaupunkiin ja pitäisi osata varoa autoja, jalankulkijoita, muita pyöräilijöitä, katsoa liikennevaloja ym. Huoli kuuluu vanhemmille. Sinun pitää vain hyväksyä se, että emme voi aina olla suojelemassa lasta kaikilta vaaroilta, mitä elämässä on. Lapsesta on osattava vähän kerrassaan, hallitusti päästää irti, valmentaa pärjäämään itse. Muuten tuloksena on pumpulissa pidetty mammanpoika, jolle maailma aukeaa yht'äkkisesti 18-vuotiaana...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi443069Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452877100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502505Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472347Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451759
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä401612- 461535
- 261361