Elikkä esikasvatan niitä parhaillaan sisällä..tällä hetkellä varret kasvaneet noin 20cm-30cm mutta ovat todella honteloita. Miten saisin varret vahvumaan...jotku sanovat että leikata pätkäistöä juuresta poikki ja pihalle siirtää nyt kun vielä on hiukan viileämpää niin karaistuvat ja kasvattaa paksun varren...KOKEMUKSIA?? kestävätkö mahd pientä yöhallaa Asun oulunläänissä lähellä lapinlääniä..liekkö vaikuttaa. Toinen juttu niin alppikärhön löin ruukkuun ja ulos...puutarhamullan sekaan hieman puutarhalannoitetta...tarviiko tehdä muuta?? saman tein myös humalan taimelle...sen vain hieman isompaan ruukkuun. Onko ok? Kaikki nämä kasvit ovat suurimman osan päivästä varjossa, aamupäivällä ehkä hiukan auringossa...onko epätoivoista??
Tuoksuherneestä ja köynnöskrassista
1
773
Vastaukset
- ..kasvit
Sisällä tahtoo yleensä ikkunallakin olla sen verran vähän valoa, että kasvit venyvät ja vanuvat eivätkä kasva vahvoiksi (liekö nuo köynnöskrassit varsinaisesti kovin vahvoja varreltaan muutenkaan..). Sisällä kasvatetut taimet kannattaa totuttaa ulkoilmaan pikkuhiljaa, esim. päiväksi pihalle ulkoilemaan ja sisälle yöksi, turhan reipas ulossiirto ei karaise vaan tappaa monet kasvit. Täällä Pirkanmaalla olen jo istuttanut köynnöskrassia pihalle, öisin pysyy lämpötila nollan yläpuolella ja näyttävät krassit pärjäilevän. Voisihan ne tietysti totuttaa jo ulos ja suojata yöksi vaikka harsolla/kastella illalla lämpimällä vedellä/ tehdä pienen suojan muovista..? En sitten tiedä voisiko krassille ja tuoksuherneelle tehdä saman mitä honteloille tomaatintaimille tehdään, eli uudelleenistuttaa ensimmäisiä lehtiä myöten multaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836189
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj514293- 1314061
- 734061
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263018Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412815Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72647- 292316
- 2042161
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4651899