En löydä

korvasieniä!!!

Olen ollut sienestyksestä innostunut vasta muutamia syksyjä. Metsässä olen kyllä paljon liikkunut, mutta kuvitellut inhoavani sieniä. No olin väärässä. Viime keväänä samoillessani metsissä, tai oikeammin hakkuualueilla, löysin muutaman korvasienen. Nyt olen könynnyt niitä samoja aukioita ja uusiakin, mutta ainuttakaan korvasientä en ole havainnut. Auttaako käynti optikolla, vai miten halvatussa te löydätte noita nappuloita? Olen varma, että viimevuonna raivatulla hiekkamaalla niitä sieniä on pakko olla, mutta ei. Vai vetäytyvätkö ne maahan aistiessaan minun tulevan. Ihan tosissaan, onko teillä antaa joku vinkki tämän lajikkeen löytymiseen!!!

5

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ei ole satanut

tai kosteutta ei riittävästi niin ei tuu murkkeleita. Sitten toinen juttu, hakkuuaukeille tulee korvasieniä yleensä 1-2 vuotta hakkuista ja ne tulevat sinne vain parina vuotena hakkuiden jälkeen.

• Ei niitä oikein vielä ole, tänään löytyi vajaata 3 kiloa ja sai kyllä kävellä useemankin tovin. Aika kuivaa on, toivottavasti loppuviikolle luvattu sade parantaa tilannetta. Kannattaa katsella aukean ja metsän reunoilta, notkoista, risukasojen alta; sieltä missä maa on vähän kosteampaa. Nämäkin ns varmat paikat oli aika pintakuivia ja korvasieni tarvitsee vettä. Toivottavasti kuitenkin löytyy, on se tämän alkukesän ehdottomasti paras herkku :o)

• löytyi, n.3l. keittämisen jälkeen. pieniä ja kuivia ne on täällä pohjois-uudellamaallakin. Sais sataa jospa vielä sitten nousisivat.

• Korvis99

tiedättekö paljonko niistä maksetaan nykyään esim.ravintoloissa?

• Ruma mies

"Auttaako käynti optikolla, vai miten halvatussa te löydätte noita nappuloita?"

Ei auta, en ole minäkään tänä keväänä löytänyt.

"Olen varma, että viimevuonna raivatulla hiekkamaalla niitä sieniä on pakko olla, mutta ei. Vai vetäytyvätkö ne maahan aistiessaan minun tulevan."

Voivat vetäytyäkin. Ja lisäksi niillä on taito muuttua kuusenkävyiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      118
      3120
    2. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      61
      2795
    3. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2172
    4. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      103
      2098
    5. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      127
      1952
    6. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      44
      1931
    7. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      10
      1152
    8. Kristinoppi ja vähäkatekismus:

Luther Lapsikasteesta: "Mitä kaste antaa eli hyödyttää? Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemas
      Luterilaisuus
      67
      974
    9. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      11
      918
    10. Valtuuston puheenjohtaja ei hallitse kokousta

Kemijärven kaupunginvaltuuston puheenjohtaja antoi teatterin pyöriä valtuustossa. Sosialidemokraattien Risto Korkalon pu
      Kemijärvi
      77
      880
    Aihe