Olen ollut sienestyksestä innostunut vasta muutamia syksyjä. Metsässä olen kyllä paljon liikkunut, mutta kuvitellut inhoavani sieniä. No olin väärässä. Viime keväänä samoillessani metsissä, tai oikeammin hakkuualueilla, löysin muutaman korvasienen. Nyt olen könynnyt niitä samoja aukioita ja uusiakin, mutta ainuttakaan korvasientä en ole havainnut. Auttaako käynti optikolla, vai miten halvatussa te löydätte noita nappuloita? Olen varma, että viimevuonna raivatulla hiekkamaalla niitä sieniä on pakko olla, mutta ei. Vai vetäytyvätkö ne maahan aistiessaan minun tulevan. Ihan tosissaan, onko teillä antaa joku vinkki tämän lajikkeen löytymiseen!!!
En löydä
5
823
Vastaukset
- jos ei ole satanut
tai kosteutta ei riittävästi niin ei tuu murkkeleita. Sitten toinen juttu, hakkuuaukeille tulee korvasieniä yleensä 1-2 vuotta hakkuista ja ne tulevat sinne vain parina vuotena hakkuiden jälkeen.
Ei niitä oikein vielä ole, tänään löytyi vajaata 3 kiloa ja sai kyllä kävellä useemankin tovin. Aika kuivaa on, toivottavasti loppuviikolle luvattu sade parantaa tilannetta. Kannattaa katsella aukean ja metsän reunoilta, notkoista, risukasojen alta; sieltä missä maa on vähän kosteampaa. Nämäkin ns varmat paikat oli aika pintakuivia ja korvasieni tarvitsee vettä. Toivottavasti kuitenkin löytyy, on se tämän alkukesän ehdottomasti paras herkku :o)
löytyi, n.3l. keittämisen jälkeen. pieniä ja kuivia ne on täällä pohjois-uudellamaallakin. Sais sataa jospa vielä sitten nousisivat.
- Korvis99
tiedättekö paljonko niistä maksetaan nykyään esim.ravintoloissa?
- Ruma mies
"Auttaako käynti optikolla, vai miten halvatussa te löydätte noita nappuloita?"
Ei auta, en ole minäkään tänä keväänä löytänyt.
"Olen varma, että viimevuonna raivatulla hiekkamaalla niitä sieniä on pakko olla, mutta ei. Vai vetäytyvätkö ne maahan aistiessaan minun tulevan."
Voivat vetäytyäkin. Ja lisäksi niillä on taito muuttua kuusenkävyiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822