Olen pienikokoinen nainen ja tarvin nyt kotiin verenpainemittarin. Ympärys olis normaaleissa ok mut leveys/korkeus on liian iso, eli se tulee yli kyynärtaipeen. Sopiva olisi kuulemma 11 cm ja lasten mansetti on 10, jolloin minulle sanottiin että se on liian pieni. Tuotteissa kyllä kerrotaan ympärysmitat mutta miksei korkeutta??? Olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata tähän, sillä tarvisin mittarin mahdollisimman pian, koska paineet on koholla ja olen jo sairastanut muutaman aivoinfarktin...
mansetin koko
6
652
Vastaukset
- kokonen olet
Mutta itsekin olen kohtuu pienikokoinen, 161cm/51kg. Minulle ainakin käy se normaalisti mittarin mukana tuleva mansetti. Ja näyttää olevan ihan samanlainen kuin noilla ammattilaisilla, jotka jopa samalla mittarityypuillä ja merkillä mittailevat. Näyttää muuten oelvan 15cm leveä. Mutta on sulla jotenkin extra-lyhyt olkavarsi, jos siihen ei 15cm mansetti mahdu vaan menee kyynärtaipeen yli - tai siis ali. Etkö pysty nostamaan sitä mansettia vähän ylemmäs, ohjehan kait on, että sellianen sormen tai lehden leveys pitäisi jäädä kyynärtaipeen ja mansetin reunan väliin. On mulla joku lekuri mitannut jopa sellasella liian pitkällä "lihavien" mallillakin ja sekin kyllä mahtui mulla olkavarteen leveydestään, pituus vaan aiheuttaa vaikeuksia laittoon eli kömpelöltä näytti lekurin aherrus mansetin kanssa ja saikin sitä pari kertaa pujotella. Mä olen ymmärtänyt, että pituus on se tärkeämpi pointti eli mansetin pitää yltää hyvin ja tukevasti olkavarren ympäri, siis tarrakiinnitys on saatava pitäväksi, jotta mansetin kiristyminen tapahtuu hyvin.
- APU--VA
Jep, olen reuman takia huomattavasti lyhyempi kuin sinä, kaikenlisäksi mulla on tekonivel kyynärpäässä, joten siinä on ojennusvajautta. Ympärys on 23cm mut se normileveys, n.15cm, on liian leveä, ei anna välttämättä oikeaa tulosta. Täytynee kysyä sitä joltain ammatti-ihmiseltä ennenkuin ostaa.
- nn..
APU--VA kirjoitti:
Jep, olen reuman takia huomattavasti lyhyempi kuin sinä, kaikenlisäksi mulla on tekonivel kyynärpäässä, joten siinä on ojennusvajautta. Ympärys on 23cm mut se normileveys, n.15cm, on liian leveä, ei anna välttämättä oikeaa tulosta. Täytynee kysyä sitä joltain ammatti-ihmiseltä ennenkuin ostaa.
se on kankaan leveys. Sisällä oleva kumi on 12cm leveä. Kun tulee painetta, se kapenee ja pyöristyy. Siksi se toimii keskikohdalta. Ei se leveys varmaan haittaa.
- kokonen olet
APU--VA kirjoitti:
Nyt kun kerroit tarkennusta, niin sanoisin, että mene ihmeessä juttelemaan ammattilaisten kanssa. Saat parhaimmat vinkit ja opit kotimittausten tekoon. Ei tosiaan tuo "pienikokoinen" sinällään vielä kerro mitään henkilön todellisesti koosta, koska kyllähän minäkin olen slekeästi keskimääräsitä pienikokoisempi. Toivottavasti pystyt reuman takia kuitenkin kiinnittämään sen mansetin tarpeeksi hyvin. Siis että saat sillä toisella kädellä toimituksi hyvin. Ajattelin vaan, että jos reuma on kovastikin sormiesi toimintaa kankeuttanut... Mutta on sulla sitten todella lyhyt olkavarsi, jos siihen ei tuota 15cm mansettia saa mahtumaan, mulla menis varmaan 20cm, mutta sitten ois kyllä jo yläreuna lähes kainalossa. Onko niin, että niissä "lasten manseteissa" ei pituus riitä eli ei ylettyisi hyvin ympäri ja vielä kiinnittyisikin kunnolla? Tsemppiä mittarin etsimiseen ja ei muuta kuin vaikka aluksi terveydenhoitajan jutteille ja vinkkiä hakemaan.
- Puuuhk
kokonen olet kirjoitti:
Nyt kun kerroit tarkennusta, niin sanoisin, että mene ihmeessä juttelemaan ammattilaisten kanssa. Saat parhaimmat vinkit ja opit kotimittausten tekoon. Ei tosiaan tuo "pienikokoinen" sinällään vielä kerro mitään henkilön todellisesti koosta, koska kyllähän minäkin olen slekeästi keskimääräsitä pienikokoisempi. Toivottavasti pystyt reuman takia kuitenkin kiinnittämään sen mansetin tarpeeksi hyvin. Siis että saat sillä toisella kädellä toimituksi hyvin. Ajattelin vaan, että jos reuma on kovastikin sormiesi toimintaa kankeuttanut... Mutta on sulla sitten todella lyhyt olkavarsi, jos siihen ei tuota 15cm mansettia saa mahtumaan, mulla menis varmaan 20cm, mutta sitten ois kyllä jo yläreuna lähes kainalossa. Onko niin, että niissä "lasten manseteissa" ei pituus riitä eli ei ylettyisi hyvin ympäri ja vielä kiinnittyisikin kunnolla? Tsemppiä mittarin etsimiseen ja ei muuta kuin vaikka aluksi terveydenhoitajan jutteille ja vinkkiä hakemaan.
No et tosiaankaan ole keskimääräistä selkeästi pienikokoisempi
- Itsekksin haaveillut
Rannemittari on kätevämpi ja nopeampi käyttää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078