Finnlines

Siihvi

lyö luuta kurkkuun näpertelijöille Itämerellä. Saa nähdä kuinka nopiaan on suurin matkustaja varustamo Itämerellä,kyllä Naappolin poika ossoo sano.

28

3604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • letkutissi

      Ketä kiinnostaa joku vitun Grimlines?

    • kuppaaminen

      Joo, osaa ne, kupata viimeisetkin centit pois Finnlinesistä. Hyvin näkyy pyyhkivän Finnlinesillä, tappiota tulee, osakekurssi pohjalukemissa, laivoja makuutetaan ylös, väkeä vähennetään.Et kai tosissasi luule, että Napolilaiset investoisivat tällaiseen Itämeren näpertelyihin.Laageroosin Antti voi olla nyt tyytyväinen, Italialaiset tekevät loppuun sen alkavan Finnlinesin tuhoamisen. Ihme, että kehdataan vielä käyttää Finnlines nimeä.

      • pojjaat

        Olishan se mukavaa jos MTK omistais Finnlinesin ja kuskattais vaan Suomalaisia perunoita Kotkasta Ouluun. Merenkulku vaan on tätä joka puolella maailmaa ja pörssiyhtiöissä raha ratkaisee. Se kuppaaminen on sikäli outoa että nehän OMISTAA suurimman osan yhtiötä. Varastaako joku itseltään rahaa? Ei ymmärrä logiikkaa.


      • "mututuntumaa"
        pojjaat kirjoitti:

        Olishan se mukavaa jos MTK omistais Finnlinesin ja kuskattais vaan Suomalaisia perunoita Kotkasta Ouluun. Merenkulku vaan on tätä joka puolella maailmaa ja pörssiyhtiöissä raha ratkaisee. Se kuppaaminen on sikäli outoa että nehän OMISTAA suurimman osan yhtiötä. Varastaako joku itseltään rahaa? Ei ymmärrä logiikkaa.

        Osuit naulan kantaan. Kyllä voi varastaa omistamastaan yhtiöstä ilman kiinnijäämisen riskiä, pitää vain estää erityistilintarkastus, sekin mahdoton tehtävä kansainvälisessä yhtiössä. Varastamista on sekin kun laivassa otetaan kymmenykset "sipsulta" (etenkin suurissa euroopan satamissa)


      • muntumaa
        "mututuntumaa" kirjoitti:

        Osuit naulan kantaan. Kyllä voi varastaa omistamastaan yhtiöstä ilman kiinnijäämisen riskiä, pitää vain estää erityistilintarkastus, sekin mahdoton tehtävä kansainvälisessä yhtiössä. Varastamista on sekin kun laivassa otetaan kymmenykset "sipsulta" (etenkin suurissa euroopan satamissa)

        Siis kansainvälisessä yhtiössä erityistilintarkastuksen estäminen on mahdotonta vai mahdollista? Eikös Ilmarinen saanut sen tilintarkastuksen? Köyhiä ollaan ja kellutaan töissä, ei tässä sillä kirjoitella, mutta lisäpointtina vois ajatella että olisi Italialaistenkin etu saada firma kannattamaan ajatellen mitä ne makso osakkeista ja mikä hinta on nyt.


      • gubinderos

        Kaikkien rakastama Anal-Andzku voi olla sairaaan tyytyväinen, kun hänen juostenkustu johtamisensa ei paljastu, kun idskut fiilaa ensin fyffet pois, ja mahdollisesti myy laivaston, kun vaan haluavat rahansa pois parempiin sijotuksiin ensistään. Tällä boolagilla on niin vähän vissiin merkitystä Grimaldien kulo-kulobusineksiin muuten, että voivat olla vähän experimentaalisia kts. siirto Puolaan. Oispa töissä kyseisessä boolaagissa! Ne varmaan alottaa vielä linjan kotka-oahu, jos sinnekin löytyis joku matkustaja. Voi olla että itse syön ehkä mieluummin vaikka matoja.


      • chili
        gubinderos kirjoitti:

        Kaikkien rakastama Anal-Andzku voi olla sairaaan tyytyväinen, kun hänen juostenkustu johtamisensa ei paljastu, kun idskut fiilaa ensin fyffet pois, ja mahdollisesti myy laivaston, kun vaan haluavat rahansa pois parempiin sijotuksiin ensistään. Tällä boolagilla on niin vähän vissiin merkitystä Grimaldien kulo-kulobusineksiin muuten, että voivat olla vähän experimentaalisia kts. siirto Puolaan. Oispa töissä kyseisessä boolaagissa! Ne varmaan alottaa vielä linjan kotka-oahu, jos sinnekin löytyis joku matkustaja. Voi olla että itse syön ehkä mieluummin vaikka matoja.

        sauce on hyvää ja lisäaineetonta matojen mausteeksi. Perinteinen merimiesten mauste Sambal oelek taitaa olla keskivertopalstalaiselle liikaa.


      • jenkki
        muntumaa kirjoitti:

        Siis kansainvälisessä yhtiössä erityistilintarkastuksen estäminen on mahdotonta vai mahdollista? Eikös Ilmarinen saanut sen tilintarkastuksen? Köyhiä ollaan ja kellutaan töissä, ei tässä sillä kirjoitella, mutta lisäpointtina vois ajatella että olisi Italialaistenkin etu saada firma kannattamaan ajatellen mitä ne makso osakkeista ja mikä hinta on nyt.

        että laivakauppa on samaa ku mikä tahansa yritys eli italialaiset osti Sakon kokonaisuudessaan ettei Sako häiritse Beretan kauppoja maailmalla eli niillä on varaa pistää Sako hiljasex


      • anttii
        gubinderos kirjoitti:

        Kaikkien rakastama Anal-Andzku voi olla sairaaan tyytyväinen, kun hänen juostenkustu johtamisensa ei paljastu, kun idskut fiilaa ensin fyffet pois, ja mahdollisesti myy laivaston, kun vaan haluavat rahansa pois parempiin sijotuksiin ensistään. Tällä boolagilla on niin vähän vissiin merkitystä Grimaldien kulo-kulobusineksiin muuten, että voivat olla vähän experimentaalisia kts. siirto Puolaan. Oispa töissä kyseisessä boolaagissa! Ne varmaan alottaa vielä linjan kotka-oahu, jos sinnekin löytyis joku matkustaja. Voi olla että itse syön ehkä mieluummin vaikka matoja.

        Moi

        "Oispa töissä kyseisessä boolaagissa!" No miksi et ole ?

        Halukkaita on enenmmän, jopa jonoon saakka. Kaikki ei pääse !


        t. peräantti


      • että tosiaan
        anttii kirjoitti:

        Moi

        "Oispa töissä kyseisessä boolaagissa!" No miksi et ole ?

        Halukkaita on enenmmän, jopa jonoon saakka. Kaikki ei pääse !


        t. peräantti

        haluaisivat töihin moiseen paskapuljuun. Peräantti, tulet vielä huomaamaan, tilanne vain on se, että Suomessa on neljä merenkulkuoppilaitosta, ja suomalaisia ei huolita edelleenkään suoraan koulusta päälliköiksi maailman aluksiin, joten ressukat joutuvat hakemaan hattu kourassa töitä kyseisestä paskapuljusta.


      • ja Paskapuljulle !!
        että tosiaan kirjoitti:

        haluaisivat töihin moiseen paskapuljuun. Peräantti, tulet vielä huomaamaan, tilanne vain on se, että Suomessa on neljä merenkulkuoppilaitosta, ja suomalaisia ei huolita edelleenkään suoraan koulusta päälliköiksi maailman aluksiin, joten ressukat joutuvat hakemaan hattu kourassa töitä kyseisestä paskapuljusta.

        melkein nimipäivänä ! Nyt sitten..............vittu !


      • jkldhuadgui
        anttii kirjoitti:

        Moi

        "Oispa töissä kyseisessä boolaagissa!" No miksi et ole ?

        Halukkaita on enenmmän, jopa jonoon saakka. Kaikki ei pääse !


        t. peräantti

        Pitää paikkansa "peräantti", jostain syystä sinne on tungosta, myös konemestaripuolella, mutta muissa varustamoissa huudetaan virolaisia apuun, eiks tässä ole jotain mätää.


      • järki käteen
        että tosiaan kirjoitti:

        haluaisivat töihin moiseen paskapuljuun. Peräantti, tulet vielä huomaamaan, tilanne vain on se, että Suomessa on neljä merenkulkuoppilaitosta, ja suomalaisia ei huolita edelleenkään suoraan koulusta päälliköiksi maailman aluksiin, joten ressukat joutuvat hakemaan hattu kourassa töitä kyseisestä paskapuljusta.

        varustajaa tuskin tuskin mistään löytyy, että palkkaisi päälliköksi juuri koulusta valmistuneen merikapteenin. Yritä edes miettiä!


    • Finnlines-pila

      Luuta on tosiaan lyöty kurkkuun, mutta valitettavasti omaan. Pörssikurssi ennätys alhaalla. osavuosikatsauksessa puhutaan ylikapasiteetista ja tappioista (16milj.€) aikarahtauksia puretaan, Finnhansa myytiin, henkilöstöä vähennetään. Että sillä viisiin sitä touhutaan pohjoismaiden suurimmassa ratikkavarustamossa. Laageroos jätti hyvän perinnön seuraajilleen, kupattuaan ensin optiot pois ja jättäessään Finnlinesin, kuin koira paskansa. Olisikin Grimaldeilta oikein, jos lopettaisivat tuon pelleilyn, Finnlines sana on jo vitsi, jolle nauraa aidan seipäätkin. Finnlinesiläisten kannattaisikin joukkoirtisanoutua ja hakeutua oikeisiin varustamoihin töihin.

      • Hinnat nousee.....

        Lopun alkua....... Nyt sitten...................vittu !


      • kohinalla
        Hinnat nousee..... kirjoitti:

        Lopun alkua....... Nyt sitten...................vittu !

        Moi

        Finnlines alkaa nousta kohinallla kun laman kurimus päättyy. Siinä on pikkuvarustamoiden marisijat taas ihmeissään! Vanhat, siltoja polttaneet, viinaan menevät mestarit ja mukamas siiffimiehet ja juopot täkkärit taas sinne joukolla pyrkivät ! Vaikeaa sekin sitten taas heille on ja rutinaa piisaa...

        t. välitäkin poosu


      • Naarettavuuden huippu.
        kohinalla kirjoitti:

        Moi

        Finnlines alkaa nousta kohinallla kun laman kurimus päättyy. Siinä on pikkuvarustamoiden marisijat taas ihmeissään! Vanhat, siltoja polttaneet, viinaan menevät mestarit ja mukamas siiffimiehet ja juopot täkkärit taas sinne joukolla pyrkivät ! Vaikeaa sekin sitten taas heille on ja rutinaa piisaa...

        t. välitäkin poosu

        Zortzo van Zetta......hiihtäjä italiasta.


      • menee päin persettä
        kohinalla kirjoitti:

        Moi

        Finnlines alkaa nousta kohinallla kun laman kurimus päättyy. Siinä on pikkuvarustamoiden marisijat taas ihmeissään! Vanhat, siltoja polttaneet, viinaan menevät mestarit ja mukamas siiffimiehet ja juopot täkkärit taas sinne joukolla pyrkivät ! Vaikeaa sekin sitten taas heille on ja rutinaa piisaa...

        t. välitäkin poosu

        Unohdit ne konttoristien perseennuolija kipparit ja chiefit. Miten niin pikkuvarustamojen marisijat, eihän Finnlines mikään varustamo ole, Ahvenanmaalta löytyy Laivavarustamoja, jotka ymmärtävät mistä on merenkulussa kyse. Finnlines on jo ajat sitten luopunut merenkulusta, toiminta on näivettynyt näpertelyyn Itämeren lautoilla, muut varustamot ovat napanneet Jenkki- välimeren- ym.linjat, Ålanterit hoitavat Trafenkin kuljetukset, Finnlinesillä ovat kaikki hienot ideat menneet päin persettä. Voi olla, että Grimaldit myyvät Finnlinesin Tallinkille, niinkuin Kreikut Superfastin. On ollut nautinto lukea lehdistä Finnlinesin huonoja uutisia, varmaan Anakin saa orkkuja lukiessaan aikaansaannoksistaan. Lopuksi, kaikkea huonoa Finnlinesille T: exfinskiläinen.


      • Heippatihei
        menee päin persettä kirjoitti:

        Unohdit ne konttoristien perseennuolija kipparit ja chiefit. Miten niin pikkuvarustamojen marisijat, eihän Finnlines mikään varustamo ole, Ahvenanmaalta löytyy Laivavarustamoja, jotka ymmärtävät mistä on merenkulussa kyse. Finnlines on jo ajat sitten luopunut merenkulusta, toiminta on näivettynyt näpertelyyn Itämeren lautoilla, muut varustamot ovat napanneet Jenkki- välimeren- ym.linjat, Ålanterit hoitavat Trafenkin kuljetukset, Finnlinesillä ovat kaikki hienot ideat menneet päin persettä. Voi olla, että Grimaldit myyvät Finnlinesin Tallinkille, niinkuin Kreikut Superfastin. On ollut nautinto lukea lehdistä Finnlinesin huonoja uutisia, varmaan Anakin saa orkkuja lukiessaan aikaansaannoksistaan. Lopuksi, kaikkea huonoa Finnlinesille T: exfinskiläinen.

        Juu kyllä Finnlines on hyvä firma:

        Velkaa n. miljardi.
        Uusia laivoja 5, joista ei o maksettu varmaan kun käsiraha.
        Vuosaareen upposi omaisuus, ja pari pakettiautoa ajelee rannassa sillon tällön.
        Uutta laivaa pukkaa kiinasta, joille ei ole hevon vitun käyttöä.
        Matkustajamäärät päin vittua, maine täysin ammattitaidottomasta henkilökunnasta leviää, ja laivamatka on tylsempi kun junamatka Auschwitciin.
        Tappiota tulee, Grimaldit jyrää, ja koko firmasta saa säälittävän räpeltäjä kuvan - umpipaskaa tarjolla kalliiseen hintaan.
        Johdossa ukot vaihtuu tasaisin väliajoin, ja muutama vanha kääkkä vielä tykkää leikkiä suurta laivanvarustajaa.

        Että näillä eväillä sitten onkin hyvä lähteä suuriin haasteisiin...


      • curt3
        Heippatihei kirjoitti:

        Juu kyllä Finnlines on hyvä firma:

        Velkaa n. miljardi.
        Uusia laivoja 5, joista ei o maksettu varmaan kun käsiraha.
        Vuosaareen upposi omaisuus, ja pari pakettiautoa ajelee rannassa sillon tällön.
        Uutta laivaa pukkaa kiinasta, joille ei ole hevon vitun käyttöä.
        Matkustajamäärät päin vittua, maine täysin ammattitaidottomasta henkilökunnasta leviää, ja laivamatka on tylsempi kun junamatka Auschwitciin.
        Tappiota tulee, Grimaldit jyrää, ja koko firmasta saa säälittävän räpeltäjä kuvan - umpipaskaa tarjolla kalliiseen hintaan.
        Johdossa ukot vaihtuu tasaisin väliajoin, ja muutama vanha kääkkä vielä tykkää leikkiä suurta laivanvarustajaa.

        Että näillä eväillä sitten onkin hyvä lähteä suuriin haasteisiin...

        Mutta vielä sitä vaan toivotaan ja kuvitellaan, että tällä puljulla on nousukausi edessään ja muita ruusuisia ajatuksia, hyvänen aika. Tonnistoverot on kuopattu ja tosiaan on ajan kysymys, koska tämäkin pulju kuopataan. Suomen merenkulku jyllää ja Yltiöoptimismi on poikaa.


      • dadsdsdas
        Heippatihei kirjoitti:

        Juu kyllä Finnlines on hyvä firma:

        Velkaa n. miljardi.
        Uusia laivoja 5, joista ei o maksettu varmaan kun käsiraha.
        Vuosaareen upposi omaisuus, ja pari pakettiautoa ajelee rannassa sillon tällön.
        Uutta laivaa pukkaa kiinasta, joille ei ole hevon vitun käyttöä.
        Matkustajamäärät päin vittua, maine täysin ammattitaidottomasta henkilökunnasta leviää, ja laivamatka on tylsempi kun junamatka Auschwitciin.
        Tappiota tulee, Grimaldit jyrää, ja koko firmasta saa säälittävän räpeltäjä kuvan - umpipaskaa tarjolla kalliiseen hintaan.
        Johdossa ukot vaihtuu tasaisin väliajoin, ja muutama vanha kääkkä vielä tykkää leikkiä suurta laivanvarustajaa.

        Että näillä eväillä sitten onkin hyvä lähteä suuriin haasteisiin...

        puolan reitti on kyl vetäny hyvin matkustajia joten turpa tukkoon


      • Heippatihei...
        dadsdsdas kirjoitti:

        puolan reitti on kyl vetäny hyvin matkustajia joten turpa tukkoon

        Ai niin tämä puolan liikenne... hehheh... Noihin paatteihin menee 5 km rahtia,jota ei ole eikä tule. Sitten keksittiin puolan "loistoristeilyt"... ou jee -

        Puolaan matkustavilla on rahtina käsilaukku joss helvetin vähän rahaa. Ja vaikka olis rahaa, lyödään laivalla mm. baarin luukut kiinni kun kello tulee 24!!!

        Noi paatit vie öljyä senverran, että kattaakseen kulut puolaan pitäisi saatana viedä 2000 urpoa joka siivu!!!!

        Tuo firma on niin sekaisin kun seinäkello - siellä ei osata henkilöstöpolitiikkaa, myyntipolitiikkaa, asiakaspalvelua saati osattais siellä tehdä oikeita ratkaisuja!!!!

        Ja tiedoksi vielä: Silja Linelle kävi niinkuin kävi(Tallink) - ja niiden tilanne oli PALJON parempi kuin Finnlinesin nyt!!


    • sakkoja

      Oikein lämmitti vanhaa sydäntä eilen uutinen, Finnlines sai 22000€ sakon jäteöljyllä sotkemisistaan. Olisivat saaneet laitta muutaman nollan lisää tuon summan perään. Ps. eipä ole vielä finnlines lyönyt luuta kurkkuun kilpailijoilleen.

      • pääsivät

        Tuo summa ei kata edes kuluja, mutta lain mukainen- lakia pitäisi tuon perusteella muuttaa !


    • loparit

      Joo, hyvin näkyy pyyhkivän, liikevaihto on pienentynyt jo 37% tänä vuonna ja osakekurssi laskee,kuin lehmän häntä. Viisaat myisivät heti finskin osakkeensa ja jättäisivät puljun lopullisesti Napolilaisille, jotta veisivät romunsa pois itämereltä. Laivaväenkin kannattaisi hakeutua muualle töihin, oikeisiin varustamoihin.

      • heippatihei

        Kun lafkalla on miljardi velkaa, on lainanhoitokulutkin melkoiset - minkään firman talous ei kestä kauhean pitkään kun tuotot on miinusmerkkisiä ja lainanhoitokulutkin huitelee taivaissa.

        Tämä pitäisi ymmärtää jo ihan ilman koulutustakin.
        Eli jos ei ole rahaa ja tulee laskuja jotka pitäis maksaa = ollaan kusessa.

        On lisäksi ikävä kyllä selvää, että lamasta toipuminen on hidasta. Meillä Suomessa ei ole myöskään sellaista tuotantoa/teollisuutta joka veisi viennin räjähdysmäiseen nousuun = ollaan vielä syvemmällä kusessa.

        Siinä ei paljon puolan retket auta. Näyttäähän se tietty kivammalta että tappiota tulikin 10milj. sijasta vain 5milj. ...

        Lopullinen niitti tulee sitten viimeistään muutaman vuoden kuluttua jolloin eu alkaa vaati sitä puhtaamman öljyn käyttöä. Se maksaa aivan perkeleesti enemmän kui nykyinen sotku, jolla saadaan kyllä silläkin ihan mojovat tappiot aikaiseksi.

        Sitten on vielä tuo maine joka ei houkuttele ketään matkailemaan noilla ellei ole pakko. Venäjää molotetaan jo henkilökunnassakin ja rekkakuskit huutaa sikakännissä housut puoliperseessä kuin omistaisivat puoli eurooppaa!

        Miettikää vähän mistä maksatte, jos eurooppaan suuntaatte...


    • Anonyymi

      Noissa matkoissa on se perusristeilyn nautinto.

    • Anonyymi

      1 tuttu oli Finnlinesilla merimiehenä.

      Vaihtoi varustamoa. 37 v merillä, nyt eläkkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4042
    2. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2921
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1213
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

      Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      890
    5. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      39
      876
    6. PURRA TULEE !

      Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      114
      734
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

      Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      705
    8. Minkä vuoksi

      Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      35
      688
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

      Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      647
    10. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      134
      635
    Aihe