lyö luuta kurkkuun näpertelijöille Itämerellä. Saa nähdä kuinka nopiaan on suurin matkustaja varustamo Itämerellä,kyllä Naappolin poika ossoo sano.
Finnlines
28
3604
Vastaukset
- letkutissi
Ketä kiinnostaa joku vitun Grimlines?
- kuppaaminen
Joo, osaa ne, kupata viimeisetkin centit pois Finnlinesistä. Hyvin näkyy pyyhkivän Finnlinesillä, tappiota tulee, osakekurssi pohjalukemissa, laivoja makuutetaan ylös, väkeä vähennetään.Et kai tosissasi luule, että Napolilaiset investoisivat tällaiseen Itämeren näpertelyihin.Laageroosin Antti voi olla nyt tyytyväinen, Italialaiset tekevät loppuun sen alkavan Finnlinesin tuhoamisen. Ihme, että kehdataan vielä käyttää Finnlines nimeä.
- pojjaat
Olishan se mukavaa jos MTK omistais Finnlinesin ja kuskattais vaan Suomalaisia perunoita Kotkasta Ouluun. Merenkulku vaan on tätä joka puolella maailmaa ja pörssiyhtiöissä raha ratkaisee. Se kuppaaminen on sikäli outoa että nehän OMISTAA suurimman osan yhtiötä. Varastaako joku itseltään rahaa? Ei ymmärrä logiikkaa.
- "mututuntumaa"
pojjaat kirjoitti:
Olishan se mukavaa jos MTK omistais Finnlinesin ja kuskattais vaan Suomalaisia perunoita Kotkasta Ouluun. Merenkulku vaan on tätä joka puolella maailmaa ja pörssiyhtiöissä raha ratkaisee. Se kuppaaminen on sikäli outoa että nehän OMISTAA suurimman osan yhtiötä. Varastaako joku itseltään rahaa? Ei ymmärrä logiikkaa.
Osuit naulan kantaan. Kyllä voi varastaa omistamastaan yhtiöstä ilman kiinnijäämisen riskiä, pitää vain estää erityistilintarkastus, sekin mahdoton tehtävä kansainvälisessä yhtiössä. Varastamista on sekin kun laivassa otetaan kymmenykset "sipsulta" (etenkin suurissa euroopan satamissa)
- muntumaa
"mututuntumaa" kirjoitti:
Osuit naulan kantaan. Kyllä voi varastaa omistamastaan yhtiöstä ilman kiinnijäämisen riskiä, pitää vain estää erityistilintarkastus, sekin mahdoton tehtävä kansainvälisessä yhtiössä. Varastamista on sekin kun laivassa otetaan kymmenykset "sipsulta" (etenkin suurissa euroopan satamissa)
Siis kansainvälisessä yhtiössä erityistilintarkastuksen estäminen on mahdotonta vai mahdollista? Eikös Ilmarinen saanut sen tilintarkastuksen? Köyhiä ollaan ja kellutaan töissä, ei tässä sillä kirjoitella, mutta lisäpointtina vois ajatella että olisi Italialaistenkin etu saada firma kannattamaan ajatellen mitä ne makso osakkeista ja mikä hinta on nyt.
- gubinderos
Kaikkien rakastama Anal-Andzku voi olla sairaaan tyytyväinen, kun hänen juostenkustu johtamisensa ei paljastu, kun idskut fiilaa ensin fyffet pois, ja mahdollisesti myy laivaston, kun vaan haluavat rahansa pois parempiin sijotuksiin ensistään. Tällä boolagilla on niin vähän vissiin merkitystä Grimaldien kulo-kulobusineksiin muuten, että voivat olla vähän experimentaalisia kts. siirto Puolaan. Oispa töissä kyseisessä boolaagissa! Ne varmaan alottaa vielä linjan kotka-oahu, jos sinnekin löytyis joku matkustaja. Voi olla että itse syön ehkä mieluummin vaikka matoja.
- chili
gubinderos kirjoitti:
Kaikkien rakastama Anal-Andzku voi olla sairaaan tyytyväinen, kun hänen juostenkustu johtamisensa ei paljastu, kun idskut fiilaa ensin fyffet pois, ja mahdollisesti myy laivaston, kun vaan haluavat rahansa pois parempiin sijotuksiin ensistään. Tällä boolagilla on niin vähän vissiin merkitystä Grimaldien kulo-kulobusineksiin muuten, että voivat olla vähän experimentaalisia kts. siirto Puolaan. Oispa töissä kyseisessä boolaagissa! Ne varmaan alottaa vielä linjan kotka-oahu, jos sinnekin löytyis joku matkustaja. Voi olla että itse syön ehkä mieluummin vaikka matoja.
sauce on hyvää ja lisäaineetonta matojen mausteeksi. Perinteinen merimiesten mauste Sambal oelek taitaa olla keskivertopalstalaiselle liikaa.
- jenkki
muntumaa kirjoitti:
Siis kansainvälisessä yhtiössä erityistilintarkastuksen estäminen on mahdotonta vai mahdollista? Eikös Ilmarinen saanut sen tilintarkastuksen? Köyhiä ollaan ja kellutaan töissä, ei tässä sillä kirjoitella, mutta lisäpointtina vois ajatella että olisi Italialaistenkin etu saada firma kannattamaan ajatellen mitä ne makso osakkeista ja mikä hinta on nyt.
että laivakauppa on samaa ku mikä tahansa yritys eli italialaiset osti Sakon kokonaisuudessaan ettei Sako häiritse Beretan kauppoja maailmalla eli niillä on varaa pistää Sako hiljasex
- anttii
gubinderos kirjoitti:
Kaikkien rakastama Anal-Andzku voi olla sairaaan tyytyväinen, kun hänen juostenkustu johtamisensa ei paljastu, kun idskut fiilaa ensin fyffet pois, ja mahdollisesti myy laivaston, kun vaan haluavat rahansa pois parempiin sijotuksiin ensistään. Tällä boolagilla on niin vähän vissiin merkitystä Grimaldien kulo-kulobusineksiin muuten, että voivat olla vähän experimentaalisia kts. siirto Puolaan. Oispa töissä kyseisessä boolaagissa! Ne varmaan alottaa vielä linjan kotka-oahu, jos sinnekin löytyis joku matkustaja. Voi olla että itse syön ehkä mieluummin vaikka matoja.
Moi
"Oispa töissä kyseisessä boolaagissa!" No miksi et ole ?
Halukkaita on enenmmän, jopa jonoon saakka. Kaikki ei pääse !
t. peräantti - että tosiaan
anttii kirjoitti:
Moi
"Oispa töissä kyseisessä boolaagissa!" No miksi et ole ?
Halukkaita on enenmmän, jopa jonoon saakka. Kaikki ei pääse !
t. peräanttihaluaisivat töihin moiseen paskapuljuun. Peräantti, tulet vielä huomaamaan, tilanne vain on se, että Suomessa on neljä merenkulkuoppilaitosta, ja suomalaisia ei huolita edelleenkään suoraan koulusta päälliköiksi maailman aluksiin, joten ressukat joutuvat hakemaan hattu kourassa töitä kyseisestä paskapuljusta.
- ja Paskapuljulle !!
että tosiaan kirjoitti:
haluaisivat töihin moiseen paskapuljuun. Peräantti, tulet vielä huomaamaan, tilanne vain on se, että Suomessa on neljä merenkulkuoppilaitosta, ja suomalaisia ei huolita edelleenkään suoraan koulusta päälliköiksi maailman aluksiin, joten ressukat joutuvat hakemaan hattu kourassa töitä kyseisestä paskapuljusta.
melkein nimipäivänä ! Nyt sitten..............vittu !
- jkldhuadgui
anttii kirjoitti:
Moi
"Oispa töissä kyseisessä boolaagissa!" No miksi et ole ?
Halukkaita on enenmmän, jopa jonoon saakka. Kaikki ei pääse !
t. peräanttiPitää paikkansa "peräantti", jostain syystä sinne on tungosta, myös konemestaripuolella, mutta muissa varustamoissa huudetaan virolaisia apuun, eiks tässä ole jotain mätää.
- järki käteen
että tosiaan kirjoitti:
haluaisivat töihin moiseen paskapuljuun. Peräantti, tulet vielä huomaamaan, tilanne vain on se, että Suomessa on neljä merenkulkuoppilaitosta, ja suomalaisia ei huolita edelleenkään suoraan koulusta päälliköiksi maailman aluksiin, joten ressukat joutuvat hakemaan hattu kourassa töitä kyseisestä paskapuljusta.
varustajaa tuskin tuskin mistään löytyy, että palkkaisi päälliköksi juuri koulusta valmistuneen merikapteenin. Yritä edes miettiä!
- Finnlines-pila
Luuta on tosiaan lyöty kurkkuun, mutta valitettavasti omaan. Pörssikurssi ennätys alhaalla. osavuosikatsauksessa puhutaan ylikapasiteetista ja tappioista (16milj.€) aikarahtauksia puretaan, Finnhansa myytiin, henkilöstöä vähennetään. Että sillä viisiin sitä touhutaan pohjoismaiden suurimmassa ratikkavarustamossa. Laageroos jätti hyvän perinnön seuraajilleen, kupattuaan ensin optiot pois ja jättäessään Finnlinesin, kuin koira paskansa. Olisikin Grimaldeilta oikein, jos lopettaisivat tuon pelleilyn, Finnlines sana on jo vitsi, jolle nauraa aidan seipäätkin. Finnlinesiläisten kannattaisikin joukkoirtisanoutua ja hakeutua oikeisiin varustamoihin töihin.
- Hinnat nousee.....
Lopun alkua....... Nyt sitten...................vittu !
- kohinalla
Hinnat nousee..... kirjoitti:
Lopun alkua....... Nyt sitten...................vittu !
Moi
Finnlines alkaa nousta kohinallla kun laman kurimus päättyy. Siinä on pikkuvarustamoiden marisijat taas ihmeissään! Vanhat, siltoja polttaneet, viinaan menevät mestarit ja mukamas siiffimiehet ja juopot täkkärit taas sinne joukolla pyrkivät ! Vaikeaa sekin sitten taas heille on ja rutinaa piisaa...
t. välitäkin poosu - Naarettavuuden huippu.
kohinalla kirjoitti:
Moi
Finnlines alkaa nousta kohinallla kun laman kurimus päättyy. Siinä on pikkuvarustamoiden marisijat taas ihmeissään! Vanhat, siltoja polttaneet, viinaan menevät mestarit ja mukamas siiffimiehet ja juopot täkkärit taas sinne joukolla pyrkivät ! Vaikeaa sekin sitten taas heille on ja rutinaa piisaa...
t. välitäkin poosuZortzo van Zetta......hiihtäjä italiasta.
- menee päin persettä
kohinalla kirjoitti:
Moi
Finnlines alkaa nousta kohinallla kun laman kurimus päättyy. Siinä on pikkuvarustamoiden marisijat taas ihmeissään! Vanhat, siltoja polttaneet, viinaan menevät mestarit ja mukamas siiffimiehet ja juopot täkkärit taas sinne joukolla pyrkivät ! Vaikeaa sekin sitten taas heille on ja rutinaa piisaa...
t. välitäkin poosuUnohdit ne konttoristien perseennuolija kipparit ja chiefit. Miten niin pikkuvarustamojen marisijat, eihän Finnlines mikään varustamo ole, Ahvenanmaalta löytyy Laivavarustamoja, jotka ymmärtävät mistä on merenkulussa kyse. Finnlines on jo ajat sitten luopunut merenkulusta, toiminta on näivettynyt näpertelyyn Itämeren lautoilla, muut varustamot ovat napanneet Jenkki- välimeren- ym.linjat, Ålanterit hoitavat Trafenkin kuljetukset, Finnlinesillä ovat kaikki hienot ideat menneet päin persettä. Voi olla, että Grimaldit myyvät Finnlinesin Tallinkille, niinkuin Kreikut Superfastin. On ollut nautinto lukea lehdistä Finnlinesin huonoja uutisia, varmaan Anakin saa orkkuja lukiessaan aikaansaannoksistaan. Lopuksi, kaikkea huonoa Finnlinesille T: exfinskiläinen.
- Heippatihei
menee päin persettä kirjoitti:
Unohdit ne konttoristien perseennuolija kipparit ja chiefit. Miten niin pikkuvarustamojen marisijat, eihän Finnlines mikään varustamo ole, Ahvenanmaalta löytyy Laivavarustamoja, jotka ymmärtävät mistä on merenkulussa kyse. Finnlines on jo ajat sitten luopunut merenkulusta, toiminta on näivettynyt näpertelyyn Itämeren lautoilla, muut varustamot ovat napanneet Jenkki- välimeren- ym.linjat, Ålanterit hoitavat Trafenkin kuljetukset, Finnlinesillä ovat kaikki hienot ideat menneet päin persettä. Voi olla, että Grimaldit myyvät Finnlinesin Tallinkille, niinkuin Kreikut Superfastin. On ollut nautinto lukea lehdistä Finnlinesin huonoja uutisia, varmaan Anakin saa orkkuja lukiessaan aikaansaannoksistaan. Lopuksi, kaikkea huonoa Finnlinesille T: exfinskiläinen.
Juu kyllä Finnlines on hyvä firma:
Velkaa n. miljardi.
Uusia laivoja 5, joista ei o maksettu varmaan kun käsiraha.
Vuosaareen upposi omaisuus, ja pari pakettiautoa ajelee rannassa sillon tällön.
Uutta laivaa pukkaa kiinasta, joille ei ole hevon vitun käyttöä.
Matkustajamäärät päin vittua, maine täysin ammattitaidottomasta henkilökunnasta leviää, ja laivamatka on tylsempi kun junamatka Auschwitciin.
Tappiota tulee, Grimaldit jyrää, ja koko firmasta saa säälittävän räpeltäjä kuvan - umpipaskaa tarjolla kalliiseen hintaan.
Johdossa ukot vaihtuu tasaisin väliajoin, ja muutama vanha kääkkä vielä tykkää leikkiä suurta laivanvarustajaa.
Että näillä eväillä sitten onkin hyvä lähteä suuriin haasteisiin... - curt3
Heippatihei kirjoitti:
Juu kyllä Finnlines on hyvä firma:
Velkaa n. miljardi.
Uusia laivoja 5, joista ei o maksettu varmaan kun käsiraha.
Vuosaareen upposi omaisuus, ja pari pakettiautoa ajelee rannassa sillon tällön.
Uutta laivaa pukkaa kiinasta, joille ei ole hevon vitun käyttöä.
Matkustajamäärät päin vittua, maine täysin ammattitaidottomasta henkilökunnasta leviää, ja laivamatka on tylsempi kun junamatka Auschwitciin.
Tappiota tulee, Grimaldit jyrää, ja koko firmasta saa säälittävän räpeltäjä kuvan - umpipaskaa tarjolla kalliiseen hintaan.
Johdossa ukot vaihtuu tasaisin väliajoin, ja muutama vanha kääkkä vielä tykkää leikkiä suurta laivanvarustajaa.
Että näillä eväillä sitten onkin hyvä lähteä suuriin haasteisiin...Mutta vielä sitä vaan toivotaan ja kuvitellaan, että tällä puljulla on nousukausi edessään ja muita ruusuisia ajatuksia, hyvänen aika. Tonnistoverot on kuopattu ja tosiaan on ajan kysymys, koska tämäkin pulju kuopataan. Suomen merenkulku jyllää ja Yltiöoptimismi on poikaa.
- dadsdsdas
Heippatihei kirjoitti:
Juu kyllä Finnlines on hyvä firma:
Velkaa n. miljardi.
Uusia laivoja 5, joista ei o maksettu varmaan kun käsiraha.
Vuosaareen upposi omaisuus, ja pari pakettiautoa ajelee rannassa sillon tällön.
Uutta laivaa pukkaa kiinasta, joille ei ole hevon vitun käyttöä.
Matkustajamäärät päin vittua, maine täysin ammattitaidottomasta henkilökunnasta leviää, ja laivamatka on tylsempi kun junamatka Auschwitciin.
Tappiota tulee, Grimaldit jyrää, ja koko firmasta saa säälittävän räpeltäjä kuvan - umpipaskaa tarjolla kalliiseen hintaan.
Johdossa ukot vaihtuu tasaisin väliajoin, ja muutama vanha kääkkä vielä tykkää leikkiä suurta laivanvarustajaa.
Että näillä eväillä sitten onkin hyvä lähteä suuriin haasteisiin...puolan reitti on kyl vetäny hyvin matkustajia joten turpa tukkoon
- Heippatihei...
dadsdsdas kirjoitti:
puolan reitti on kyl vetäny hyvin matkustajia joten turpa tukkoon
Ai niin tämä puolan liikenne... hehheh... Noihin paatteihin menee 5 km rahtia,jota ei ole eikä tule. Sitten keksittiin puolan "loistoristeilyt"... ou jee -
Puolaan matkustavilla on rahtina käsilaukku joss helvetin vähän rahaa. Ja vaikka olis rahaa, lyödään laivalla mm. baarin luukut kiinni kun kello tulee 24!!!
Noi paatit vie öljyä senverran, että kattaakseen kulut puolaan pitäisi saatana viedä 2000 urpoa joka siivu!!!!
Tuo firma on niin sekaisin kun seinäkello - siellä ei osata henkilöstöpolitiikkaa, myyntipolitiikkaa, asiakaspalvelua saati osattais siellä tehdä oikeita ratkaisuja!!!!
Ja tiedoksi vielä: Silja Linelle kävi niinkuin kävi(Tallink) - ja niiden tilanne oli PALJON parempi kuin Finnlinesin nyt!!
- sakkoja
Oikein lämmitti vanhaa sydäntä eilen uutinen, Finnlines sai 22000€ sakon jäteöljyllä sotkemisistaan. Olisivat saaneet laitta muutaman nollan lisää tuon summan perään. Ps. eipä ole vielä finnlines lyönyt luuta kurkkuun kilpailijoilleen.
- pääsivät
Tuo summa ei kata edes kuluja, mutta lain mukainen- lakia pitäisi tuon perusteella muuttaa !
- loparit
Joo, hyvin näkyy pyyhkivän, liikevaihto on pienentynyt jo 37% tänä vuonna ja osakekurssi laskee,kuin lehmän häntä. Viisaat myisivät heti finskin osakkeensa ja jättäisivät puljun lopullisesti Napolilaisille, jotta veisivät romunsa pois itämereltä. Laivaväenkin kannattaisi hakeutua muualle töihin, oikeisiin varustamoihin.
- heippatihei
Kun lafkalla on miljardi velkaa, on lainanhoitokulutkin melkoiset - minkään firman talous ei kestä kauhean pitkään kun tuotot on miinusmerkkisiä ja lainanhoitokulutkin huitelee taivaissa.
Tämä pitäisi ymmärtää jo ihan ilman koulutustakin.
Eli jos ei ole rahaa ja tulee laskuja jotka pitäis maksaa = ollaan kusessa.
On lisäksi ikävä kyllä selvää, että lamasta toipuminen on hidasta. Meillä Suomessa ei ole myöskään sellaista tuotantoa/teollisuutta joka veisi viennin räjähdysmäiseen nousuun = ollaan vielä syvemmällä kusessa.
Siinä ei paljon puolan retket auta. Näyttäähän se tietty kivammalta että tappiota tulikin 10milj. sijasta vain 5milj. ...
Lopullinen niitti tulee sitten viimeistään muutaman vuoden kuluttua jolloin eu alkaa vaati sitä puhtaamman öljyn käyttöä. Se maksaa aivan perkeleesti enemmän kui nykyinen sotku, jolla saadaan kyllä silläkin ihan mojovat tappiot aikaiseksi.
Sitten on vielä tuo maine joka ei houkuttele ketään matkailemaan noilla ellei ole pakko. Venäjää molotetaan jo henkilökunnassakin ja rekkakuskit huutaa sikakännissä housut puoliperseessä kuin omistaisivat puoli eurooppaa!
Miettikää vähän mistä maksatte, jos eurooppaan suuntaatte...
- Anonyymi
Noissa matkoissa on se perusristeilyn nautinto.
- Anonyymi
1 tuttu oli Finnlinesilla merimiehenä.
Vaihtoi varustamoa. 37 v merillä, nyt eläkkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244042Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122921Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht114734Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37705- 35688
- 104647
- 134635