Partner 351 saha

ingenjöör

Eli tallissa on Partner 351 saha. Käy huonosti matalilla kierroksilla, hyytyy korkeilla. Pitäisi säätää L ja H ruuveja. Mutta mitäs prklttä kun siinä ei ole kunnon ruuvia säätöä varten? T säädössä on ristipääruuvi, mutta muissa on semmoiset pienet tapit koneen uumenissa. Vaatii ilmeisesti jonkun erikoistyökalun? Paikallinen Rautia myi koneen mutta ei säätökalua. Milläs pääseen vääntelemään namiskaa?

52

23982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla samainen saha ja samat ongelmat. Säätöruuveissa on rajoittimet, eli käytännössä ei oikeasti voi säätää. Korjaamossa poistivat muoviset rajoittimet, mutta eipä se silti pelittänyt kunnolla. Saha on halpa ja kertakäyttöinen, voihan siihen tietty katella näitä yleisiä vikoja, kuten bensaletku, kaasarin kalvo jne. Ennemmin kyllä kannattaa ostaa uus samanlainen, jos ei ole paljon käyttöä, kun korjaamolla käyttö maksanee saman.

      • kannattaako?

        "Ennemmin kyllä kannattaa ostaa uus samanlainen..." Eikö mielummin kannattais ostaa kerralla kunnon saha kuin samanlaista paskaa tilalle.


      • ingenjöör

        No säätelin konetta sitten eilen. Purin irti muovisuojat ja kärkipihdeillä väkisin vääntelin nappuloita. Ei ollut helpoksi tehty hommaa ihmiselle. Minulla ei ollut mitään rajoittimia siellä, pelkät metalliset nipat. Netin mukaan yleensä kai on "limiter cap"it paikallaan, mutta nyt ei ollut. Sama tuo. Netistä kun etsiskelin niin tuon kaasarifirman (Walbro) sivuilla sanottiin että jotta saha pysyisi päästöänormeissa (=alavireisenä) on nuo säädöt poistettu normi-ihmiseltä. Ainoastaan valtuutetulla huollolla on viralliset toimivat työkalut. Kyllä nykyään on hienoa. Muutenkin säätävät koneet valmiiksi alakanttiin että kestävät takuuajan paremmin. Vaihdoin samalla uuden Oregonin ketjun sahaan. Kylläpä upposi kuin vanhaan naiseen. Toistakymmentä sahausta meni mäntyyn ja nyt pitää taas teroittaa. Vanhasta ketjusta oli jo purupoistot melkein kokonaan pois. Loppuvaiheessa vedin laikallla ne ihan mataliksi. Laikkakin hajosi siinä :D


      • pamppunen
        ingenjöör kirjoitti:

        No säätelin konetta sitten eilen. Purin irti muovisuojat ja kärkipihdeillä väkisin vääntelin nappuloita. Ei ollut helpoksi tehty hommaa ihmiselle. Minulla ei ollut mitään rajoittimia siellä, pelkät metalliset nipat. Netin mukaan yleensä kai on "limiter cap"it paikallaan, mutta nyt ei ollut. Sama tuo. Netistä kun etsiskelin niin tuon kaasarifirman (Walbro) sivuilla sanottiin että jotta saha pysyisi päästöänormeissa (=alavireisenä) on nuo säädöt poistettu normi-ihmiseltä. Ainoastaan valtuutetulla huollolla on viralliset toimivat työkalut. Kyllä nykyään on hienoa. Muutenkin säätävät koneet valmiiksi alakanttiin että kestävät takuuajan paremmin. Vaihdoin samalla uuden Oregonin ketjun sahaan. Kylläpä upposi kuin vanhaan naiseen. Toistakymmentä sahausta meni mäntyyn ja nyt pitää taas teroittaa. Vanhasta ketjusta oli jo purupoistot melkein kokonaan pois. Loppuvaiheessa vedin laikallla ne ihan mataliksi. Laikkakin hajosi siinä :D

        Ostin 2007 tammikuussa moottorisahan. Alusta alkaen siinä oli ongelmaa käynnissä täydellä tankilla, piti avata bensakorkki, jotta ilmaa pääsi tankkiin. Olin yhteydessä myyjään, hyväksyin selityksen uutuusvaiheen ohimenevistä sisäänajo-ongelmista. Tänä kesänä käytin koneen huollossa, kun kone hyytyi vähän lämmettyään korkeilla kierroksilla tyystin. Impulssiletku, imukurkku ja primerpumppu uusittiin 90 euron laskun mukaan kaasariin puhdistuspesun ja kalvojen tarkistusten ohessa. Kone kyllä käynnistyi ja kävi tyhjäkäynnillä, mutta yhtäkään pölliä en sillä pystynyt hyytymisestä johtuen sahaamaan. Vein huoltoon takaisiin, säädettiin; lopputulos sama. On kuulemma huoltomiehen painajainen. Rautiasta ostamallani 8 euron erikoistyökalulla olen yrittänyt turhaan säätää H-säätöä (n. 3 kierrosta). Se pitää säätää joka sahan käynnistyksen jälkeen uudelleen, jotta saa koneen pelittämään. Huoltajalla on kuulemma samanlainen saha samanlaisine ongelmineen parhaillaan huollossa. Löytyykö ratkaisua ongelmaan??


      • sahaa ovat
        pamppunen kirjoitti:

        Ostin 2007 tammikuussa moottorisahan. Alusta alkaen siinä oli ongelmaa käynnissä täydellä tankilla, piti avata bensakorkki, jotta ilmaa pääsi tankkiin. Olin yhteydessä myyjään, hyväksyin selityksen uutuusvaiheen ohimenevistä sisäänajo-ongelmista. Tänä kesänä käytin koneen huollossa, kun kone hyytyi vähän lämmettyään korkeilla kierroksilla tyystin. Impulssiletku, imukurkku ja primerpumppu uusittiin 90 euron laskun mukaan kaasariin puhdistuspesun ja kalvojen tarkistusten ohessa. Kone kyllä käynnistyi ja kävi tyhjäkäynnillä, mutta yhtäkään pölliä en sillä pystynyt hyytymisestä johtuen sahaamaan. Vein huoltoon takaisiin, säädettiin; lopputulos sama. On kuulemma huoltomiehen painajainen. Rautiasta ostamallani 8 euron erikoistyökalulla olen yrittänyt turhaan säätää H-säätöä (n. 3 kierrosta). Se pitää säätää joka sahan käynnistyksen jälkeen uudelleen, jotta saa koneen pelittämään. Huoltajalla on kuulemma samanlainen saha samanlaisine ongelmineen parhaillaan huollossa. Löytyykö ratkaisua ongelmaan??

        aivan eri tuotteita! Partner 4200 on Italiassa valmistettu ns e-luxin saha ja Partner 351 on Jenkeissä valmistettu Poulan.

        Otappa ja vie se ihan oikeasti ammattitaitoiselle pienkonekorjaajalle laitettavaksi niin tulee sahasi VARMASTI kuntoon!

        Missä päin suomea sahasi sijaitsee??


      • Anonyymi
        kannattaako? kirjoitti:

        "Ennemmin kyllä kannattaa ostaa uus samanlainen..." Eikö mielummin kannattais ostaa kerralla kunnon saha kuin samanlaista paskaa tilalle.

        Mulla toiminu jo 15v. partneri mökkisahana, kerran vaihtanut kaasutin tiivisteet, tänään sahasin kaksi tankillista lähes yhteen soittoon, mikä siitä tekee paskan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla toiminu jo 15v. partneri mökkisahana, kerran vaihtanut kaasutin tiivisteet, tänään sahasin kaksi tankillista lähes yhteen soittoon, mikä siitä tekee paskan?

        Merkki?


      • Anonyymi
        ingenjöör kirjoitti:

        No säätelin konetta sitten eilen. Purin irti muovisuojat ja kärkipihdeillä väkisin vääntelin nappuloita. Ei ollut helpoksi tehty hommaa ihmiselle. Minulla ei ollut mitään rajoittimia siellä, pelkät metalliset nipat. Netin mukaan yleensä kai on "limiter cap"it paikallaan, mutta nyt ei ollut. Sama tuo. Netistä kun etsiskelin niin tuon kaasarifirman (Walbro) sivuilla sanottiin että jotta saha pysyisi päästöänormeissa (=alavireisenä) on nuo säädöt poistettu normi-ihmiseltä. Ainoastaan valtuutetulla huollolla on viralliset toimivat työkalut. Kyllä nykyään on hienoa. Muutenkin säätävät koneet valmiiksi alakanttiin että kestävät takuuajan paremmin. Vaihdoin samalla uuden Oregonin ketjun sahaan. Kylläpä upposi kuin vanhaan naiseen. Toistakymmentä sahausta meni mäntyyn ja nyt pitää taas teroittaa. Vanhasta ketjusta oli jo purupoistot melkein kokonaan pois. Loppuvaiheessa vedin laikallla ne ihan mataliksi. Laikkakin hajosi siinä :D

        Oletko siis sahannut vanhaa naistakin tuolla 351 :llä🤮


    • säätämään

      Samat nappulat oli 350 partnerissa. Muovit pois ja ruuvaamaan. Kun saat korkeimmat kierrokset yläpäähän täydellä kaasulla, niin pudota pikkuisen. Sytyspuolella on myös säätämistä vanhemmiten. Ihan tavan 400 hiomapaperi käy välysmittana.Kaasarin kalvo on myös ongelma, mutta aika edullisesti saa siihen korjaussarjan ja taas pelittää.

      • poulanit

        Juu ei tän sahan säätöjä pysty törkkimään tavallisella mensselillä. Ruuvin kannan ympärillä tiheät poorit. Asiansa osaava myyjäliike säätää sahan valmiiksi käyttöä varten. K-Raudat yms. ei ole sellaisia.


    • Nimetön

      Käynnistyy ja toimii hyvin. Oli jossain vaiheessa vaikeuksia saada varsinkin lämpimänä käyntiin. Vika löytyi, kaasutin oli "irti". Partnerin erikoisuus: sylinteriin erillisillä ruuveilla kiinnitetyn muovisen eristyskappaleen ruuvit olivat löystyneeeet. Eipä muuta kuin ruuvit kunnolla kiinni ja sahaamaan... Kaasutinta availlaan yleensä turhan takia. Ei sinne roskat mitenkään pääse, edellyttäen, että suodatin on paikoillaan. Olen käyttänyt moottorisahoja 50-luvulta lähtien, eikä yhteenkään sahaan ole tarvinnut kaasuttimen kalvoja vaihtaa. Monikin niitä vaihtelee, vika on kuitenkin jossain muualla, usein se löytyy peiliin katsomalla. Kaasuttimen suuttimien säätöä joutuu jonkin verran tekemään työmaalla. Eipä niillä huollon säädöillä pitkään pärjää. Vaikeaksi menee, jos suuttimien säätö ei enää onnistu tavallisella ruuvimeisselillä, säätötyökalun pitäisi tulla sahan mukana.

      • Hekskani

        H- ja L- ruuveihin pääsee kahdella eripituisilla muoviletkun pätkillä, mitkä saavat jäädä sahaan kiinni. Letkujen oltavaa kovaa, ettei "luistele". Jätä letkujen päät näkyviin. Säädöt muuttuu ilmeisesti tärinästä sahatessa.


    • työkalun

      ison rautakaupan moottorisahatarvikeosastolta. Ei vaan esiinny mainoksissa.

    • ne rajoittimet

      Säätötyökalun joutuu kyllä itse hankkimaan. voi sen tekaista itsekin, jos valmiuksia löytyy.

    • hupiveikkomm

      kyseistä erikois työkalua saa huollon omaavista liikkeistä samalla avaimella säädät trimmerit sun muut vehkeet, nykyään isommissa malleissa juuri sitä varten ettei niitä pääsisi itse säätämään.

    • Tupe.Kuutti

      K-raudasta saa säätö avain sarjan ihan edullisesti.
      Sisältää useamman koon. L on laiska ja H on hurjat kierrokset joten helppo muistaa niin ei tarvii arpoa.
      Käännä ekana säädöt kiinni ja sitten puoli kierrosta auki. Siitä on hyvä aloittaa. Jos menee sekaisin niin aloittaa alusta.

      • ossoo ne jenkitkin

        ääni minulta partnerille. olen omistanut 2,5 vuotta partner351 150€ makso, hintaansa nähden hyvä saha! made in usa.


      • puhtaus on kaiken a
        ossoo ne jenkitkin kirjoitti:

        ääni minulta partnerille. olen omistanut 2,5 vuotta partner351 150€ makso, hintaansa nähden hyvä saha! made in usa.

        partner 351 löytyy tallista minultakin, eikä siellä L ja H ruuveissa mulla ollu mitään rajoittimia. Ostin vain säätöavaimen rautiasta ja säädin sahan kohdilleen ja hyvin on pelannut! Ei oo sen kummemin tarvinnu kaasariin koskea, kun aina kompuralla isomman savotan jälkeen oon puhistanu sahan huolellisesti ja joka toinen vuosi oon vaihtanut tulpan siihen niin ei ole ollut minkään tason käyntiongelmia. Samalla kun puhistan niin kokkeilen kaikki pultit läpi että on kireällä pysyny.


      • 2240S
        puhtaus on kaiken a kirjoitti:

        partner 351 löytyy tallista minultakin, eikä siellä L ja H ruuveissa mulla ollu mitään rajoittimia. Ostin vain säätöavaimen rautiasta ja säädin sahan kohdilleen ja hyvin on pelannut! Ei oo sen kummemin tarvinnu kaasariin koskea, kun aina kompuralla isomman savotan jälkeen oon puhistanu sahan huolellisesti ja joka toinen vuosi oon vaihtanut tulpan siihen niin ei ole ollut minkään tason käyntiongelmia. Samalla kun puhistan niin kokkeilen kaikki pultit läpi että on kireällä pysyny.

        Partner 351 sen. Käy kyllä, mutta puhti pois. ikää sahalla 12 vuotta. Tilalle hommasin uuden jonseredin.


      • historian havinaa
        2240S kirjoitti:

        Partner 351 sen. Käy kyllä, mutta puhti pois. ikää sahalla 12 vuotta. Tilalle hommasin uuden jonseredin.

        Kun on selvinnyt Partnerinsa kanssa 12 vuotta niin se on sama aika kuin avioliitto keskimäärin kesti keskiajalla. Toinen oli sitten jo kuopassa.


      • sääätäjä
        historian havinaa kirjoitti:

        Kun on selvinnyt Partnerinsa kanssa 12 vuotta niin se on sama aika kuin avioliitto keskimäärin kesti keskiajalla. Toinen oli sitten jo kuopassa.

        Tee se itse säätöavain Partner 351:een:

        Ota 3 cm muoviletkun pätkä ( sisähalkaisijaltaan n. 5mm ja laita se sopivan ristipääruuvimeisselin päähän sillein, että on tiukka. Jo vain saa säädettyä partnerin


      • metsäukko
        sääätäjä kirjoitti:

        Tee se itse säätöavain Partner 351:een:

        Ota 3 cm muoviletkun pätkä ( sisähalkaisijaltaan n. 5mm ja laita se sopivan ristipääruuvimeisselin päähän sillein, että on tiukka. Jo vain saa säädettyä partnerin

        Kiitos hyvästä neuvosta. Itse laitoin muoviletkun pätkän sopivankokoisen kuusiokoloavaimen päähän.
        Omat sahani ovat Partner 352 ja Poulan 2250. Nimistään huolimatta kumpikin on aivan sama Electroluxin USA.ssa tekemä halpa mökkisaha, ja kumpikin on toiminut polttopuun kaadossa ja pätkimisessä ihan kelvollisesti jo 7- 8 kesää.


    • Olen huomannut samanlaisen ongelman säätämisen suhteen mutta puhistamisen yhteydessä päätin kokeilla ottaa säätöruuvit pois ja sahata keskelle
      urat ja hyvin on toiminut ei muuta kuin pieni ruuvimeisseli taskuun/pakkiin ja säätämään mielensä mukaan. (Aikaa meni noin 10min.lisää puhdistukseen
      ja oli ilmainen) T:Partner 382

      • Vanhassa vara.

        Hiltin lyöntiankkurista saa työkalun kätevästi. Tarkoitan tuota putkimaista yhdeltä sivulta auki olevaa, jolla esim. koolauksia lyödään harkkoon. Litistetään hahloa viilapenkissä, tai vasaralla sopivaksi.


    • Liputus 351 puolest

      Parter 351 vaan sellasta, kattelin uutta sahaa kun ei oikeen sinuksi tuon partnerin kans tullu.
      No pitää ensin raivata tuulenkaatamia puita että sais kunnon sahan rahat kokoon.......
      No nyt kun 3 päivää metäs partnerin kas päristäny, se paranee koko ajan. Käy ja kukkuu ja puut saa kyytiä ...... Laipan meinaan vaihtaan en koko sahaa ... Kun olen ymmärtänyt että pitäis lähemäs 500e laittaa et sais kunnon sahan. No aluks kattelin 200-300 ekun sahoi mut ei kait ne sen ihmenpii ole kun tuo 351.

    • Mulla P 351 käynnistyy ja käy ihan hyvin; vm on 2007. Joskus lämpimänä joutuu etsimään missä asennossa se lähtis mutta silloinkin sen saa käyntiin.
      Enemmän ongelmaa aiheuttaa ketju. Se lähtee koko ajan pois päältä. Mun sahassa ei ole laipan säätöruuvia ollenkaan. Nyt en muista oliko uutena. Eli otan aina sivukannen isot ruuvit irti ja kiristän mutta ilmeisesti kitka ei riitä laippa siirtyy aina sisäänpäin, joten ketju pääsee taas irtoamaan. Katselin että laipassa vois olla paikka ruuville mutta ei siellä mitään ruuvia ainakaan enään ole. Onko teillä säätöruuvia?

      • moskutus

        Kyllä siinä säätöruuvi on, mutta se on siinä osassa jonka joutuu irroittamaan kun laipan irroittaa.


    • säätöruuvi

      Kyllä siellä sen laipan säätöruuvi on ollut ainakin. Tippunut varmaan pois, ei se muuten oikein tahdo laippa pysyä paikallaan, saatikka säätö onnistua.

    • Talvi vai kesäkö lie

      Vuoden 1997 partner 351 ja pelaa vieläkin, öljypumppu vaihdettu, yksi tärinänvaimennus jousi katkennut ja vaihdettu, säätöruuveihin ei ole tarvinnut mitään
      erikoistyökaluja pieni ristipää ruuvari on ajanut asian.Hyvin
      on polttopuiden tekemiseen riittänyt.

      • Tämä ei ole vitsi...

        saattaa olla ainoa laatuaan maailmassa... Siis toimiva 351.

        Oletko lotonnut?


      • Suli ite
        Tämä ei ole vitsi... kirjoitti:

        saattaa olla ainoa laatuaan maailmassa... Siis toimiva 351.

        Oletko lotonnut?

        Minulla on ollut 351 jo 15 vuotta. Uutena käytin huollossa, kun ei oikein toiminut. Puhdistivat säilytysöljyt pois. Sen jälkeen saha on pelannut kun unelma. Kolmas terälaippa on menossa. Eli on sahattu. Säätöihin ei ole tarvinnut koskea. Että vetäkää siitä morkkaajat.


    • tästäohjemikäauttaa

      Ei muuta kun kaasari osiksi ja kunnon puhistus, sitten vaan uudet kavot sisälle ja kasaan. kaasutin säätötyökalulla perussäätöihin, annat koneen käydä kuumaks ja sen jälkeen vasta teet säädöt. saha toimii takuuvarmasti ja lähtee käymään ilman että tarvii kaasuttimen säätöihin koskea. Jos saha ei käynnisty siitä huolimatta säädöt on pielessä tai kaasari tulvii, jollon neulan pelti mikä osuu kalvoon mikä siis määrää bensan pinnan on väärässä asennossa.

    • Höh!

      Partner 351 tiputtaa ketjun pois? Mikä mättää??

      • kufuhöljbölkjblcfkgh

        löysällä...


      • ehkä
        kufuhöljbölkjblcfkgh kirjoitti:

        löysällä...

        Tai laipalle väärä ketju ?


    • hartsu007

      Löysin porukoiden autotallista parnet 351 vm.1999 joka oli aikoinaan hylätty kun ei oikein käynyt ,tilalle hommattiin aikoinaan jonsered.
      Kokeilin näitä vinkkejä L kiinni ja puolitoista auki ....ja kappas vaan kone toimii ja kiertää hyvin tästä tuler hyvä kakkos (1) kone

    • Partneriavailla

      Partner 382 ollut käytössä viitisen vuotta. Vuosittain kaatanut ja pätkinyt puita kymmenkunta mottia. Aina käynnistynyt vaikeuksitta ohjeen mukaan. N. viikko sitten ei lähtenytkään käyntiin, ei sitten niin millään. Eilen yritin uudestaan ja paukahtikin käyntiin eka nyppäsyllä kävi kaks sekuntii ja sen jälkeen oli niinkun eileen kuallu. Ei luvannukkaan. Katoin tulpan: ihan siisti, hiukan märkä, pensaa siis on tullut. Kipinäkin näkyy, vaikka vaikutti hiukka vaisulta ja siniseltä. Ilmanputsarissa ei mitään kummempaa. Mikähän mättää?

      • voivideo

        ostas irtokipinöit 10kpl satseis tokmannilt ja asenna=toimii!


    • ammattiasentaja

      ollut aikas hyvä saha 351 partner sweden made in usa.ostettu 2003 Monet aukon suurennokset tehty.On hirsiseinää erivahvuista jne.tontin raivaukset tehty ja ollut monenmoisessa käytössä muutoin ollut,eikä mitään huoltoja tänä aikana tehty,säätöruuvit alkuperäiasennossa.2-t öljyä partner alkuperäis bensan seassa ja aina käy ja kukkuu.nyttemmin on vaan vikana ketjunsäätöruuvi joka on korkannut.Mitään muuta vikaa sahassa ei ole ilmennyt.Mielestäni on aika kova saha luokassaan ollut.

    • Sahamies

      Itselläni on juuri tuo Partner 351.
      Sahassa vuosiluku 1998 ja itselläni ollut 10v.
      Uusitut osat:
      Öljypumppu ja tämän yhteydessä kytkinrumpu koska ketju oli kuluttanut jo rattaan melkein puhki.
      Kahvan jouset.
      Kaasuvaijeri.
      Laippa 4x ja teräketju noin kerran vuoteen.
      Tulppa 2x.
      Sahaan noin 30 kuutioo polttopuuta vuoteen plus kesämökkipuut ja mitä välillä teen tutuille puunkaatoa yms.
      Aika tiukillakin ollut mutta ei näy särkyvän.
      Polttoaineena 98e ja 2T öljynä käytän moottoripyöriin tarkoitettua synteettistä koska saha on todella kovalla käytöllä.
      Erittäin tyytyväinen olen sahaan kyllä ollut ja osat on todella halpoja Kiinassa.
      Esim. Kytkinrumpu 6e
      Öljypumppu 6e 3kpl (en saanut yhtä kahdella eurolla)
      Hinta laatusuhde on kyllä kohdallaan.

    • Anonyymi

      Koppa pois päältä sitten vasemmalta puolen kumi suojuksen sisältä näkyvät sinine ja punanen säätöruuvissa olevat muovit vedetään pois nokkapihdeillä. Samalla saa koko kumen pois, säätöruuvit on nyt hyvin näkyvissä.
      Ottaiisin samalla koko kaasuttimen irti ja puhaltaisin pienellä paineella kaikki reiät auki myös kannen alla olevat. Neulan puhdistaminen usein jo auttaa kyseisiin vaivoihin. Pane tehtaan ilmoittamat säädöt neuloihin ja kasaa. Miovit työntele paikoilleen, suurin piirtein niin että jää hivenen säätö varaa molempiin.
      Pitäisi toimia.

    • Anonyymi

      Onko kukaan värkännyt P351 lljy säädön kanssa,, tämä saha vuotaa öljyä sotkien pailat.

      • Anonyymi

        Ei ole säätöä mitä värkkäisi.


    • Anonyymi

      Minä tein l ja h ruuveihin hahlot dremel hiomakoneella niin pystyy säätämään ihan normaalilla mensselillä, ja kaikissa muissakin sahoista on nyt nuo hiotut urat

      • Anonyymi

        Minäpä tein säätöurat pyramiittiläppään. Nyt voi säätää tehoa 1-15kw. Täydellä teholla purusuihku lentää uralin yli.


    • Anonyymi

      voiko 351 asentaa nuo pyramiidiläpät ns heittämällä vai pitääkö irrottaa kosari?

    • Anonyymi

      Mulla 2009 p351 xt ja käyntiin lähtee ja laulaa mut sit ku käännät laipan alaspäin, bööää ja taas ku oikasen nii kiertää...noi L ja H namiskat muovii ja joku 4.5mm tihee torx, täytyy vissii tehä joku viritys et saa säädettyy käynnissä, olisko jotain muita vinkkejä tohon bööaamiseen ?

      • Anonyymi

        Eiks kellään tietoo ?⁷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks kellään tietoo ?⁷

        Jostainhan se hörii ilmaa, letkuista, kaasuttimen kurkusta tai stefoista.


    • Anonyymi

      laittakaa pyramiidiläpät niin vetää alhaalta.
      -VETOJA-

      • Anonyymi

        On tohonki teiniin tullu pikkusen kusta mukaan tehdessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tohonki teiniin tullu pikkusen kusta mukaan tehdessä

        On sitä näköjään tekohetkellä pyramiitiläppä vuotanut ja kuset lurahtanu mukaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe