Mitä rokotuksia kannattaa ottaa?

Torttu-69

Mitä rokotuksia kannattaa hankkia Indonesiaan matkustaessaan? Itse otin pari vuotta sitten hepatiitti rokotteet. Muistaakseni 3 kappaletta ja vitun kalliit. Tarvitseeko muita? Minulla olisi ajatuksena liikkua ehkä pohjois-sulawesi ja bali alueilla. www.rokote.fi näyttäisi suosittelevan hepatiitin lisäksi malaria rokotetta indonesiaan matkaaville. Bali vaikuttaa aika turvalliselta, lähinnä arveluttaa tuo sulawesi, jonka aluelle käsittääkseni suositellaan lääke-ehkäisyä.

8

1921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrjokaarle

siinä

• näin on

tuurilla seilaa laivatkin ja ei moneen tautiin auta mitkään rokotteet. Eikun menoksi vaan.

• niksoma

tarkastaa, että polio sekä jäykkäkouristus ovat voimassa.

• niksoma

hoitaa ne kuntoon veloituksetta, kun sanot lähteväsi matkalle kyseiselle alueelle.

• Balilla ollut

Japanin aivokuumetta Indonesiaan suositellaan. Siinä tulee kans 3 piikkiä. Tais maksaa 120 eeroo. Itse sen otin. Malariaa ei Balilla Lombokilla tarvitse. Kyllä ainakin itse ottaisin Malaria kuurin jos Sulawesiin matkaisin. Varsinkin Borneon saarella on aika paljon malariaa.

• niksoma

ainakin tuossa yllä olevassa terveysviraston linkissä väitetään lombokilla esiintyvän malariaa merkittävästi...

• Siellä ollu
        niksoma kirjoitti:

ainakin tuossa yllä olevassa terveysviraston linkissä väitetään lombokilla esiintyvän malariaa merkittävästi...

Just tulin perjantaina Lombokilta. Mä kyselin siellä aika moneltakin paikalliselta ihmiseltä että onko täällä malariaa. Kaikki ainakin mulle sanoivat että ei ole 20 vuoteen ollu koko saarella. Turistialueilla siitä ei ole mitään vaaraa. Joka hotellilla ne savuttaa moskiitot pois. Kai sielä nyt joku pieni riski saattaa aina olla jos jossain viidakoissa ja pelkästään maaseudulla meinaa yöpyä. Ite en malaria kuuria sinne ottanut. Dengue kuumettahan joku on joskus Gileiltä saanu, mut se on sitten huonoa tuuria. On sitä Thaimaan Phuketissakin. Malaria tulee muuten yöhyttysistä ja Dengue päivällä lentävistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      170
      2071
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1455
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1154
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      902
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      846
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      250
      814
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      782
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      713
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      198
      634
    Aihe