käsien puutuminen

rv35+3

Onko muilla ollut käsien puutumista? Itsellä kädet tuntuvat niinkuin ne olisi juuri puutumassa ja sitten kun liikun, ne alkaa hieman pistelemään kuten puutumisen jälkeen yleensä. Tänään päikkäreiltä herätessä oli toisen käden peukalo, etusormi ja keskisormi puuduksissa. Nimetön ja pikkurilli eivät olleet puutuneet. Hassu homma kun yleensä se on ollut toisinpäin. Käsistä kun jotain mulla puutuu, niin se on aina pikkurilli ja nimetön ensin... Onkohan tämä ihan normaalia kohdun kasvusta johtuvaa? Siis kasvava kohtu painaa verisuonia ja hidastaa verenkiertoa. Vai onko tämä oire jostain muusta?

5

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rannekanasyndrooma

Kehoon kertyvä neste tekee turvotusta kauttaaltaan,jolloin rannekanavassa kulkevat hermot joutuvat puristuksiin.Siitä puutuminen.Mulla alkoi reilu 24 viikolla.Loppui samantien kun lapsi syntyi.

• jakylläpuutuu

Puutuu kädet, enimmäkseen öisin mutta myös päikkäreillä. Kuulemma ihan normaalia, sydän joutuu tekemään niin palon töitä nykyään ettei ehdi ihan kaikkea ;). Ikävän tuntuista muttei vaarallista, näin kertoi lääkärikin juuri eilen viimeisellä ultrakäynnilläni.

• i-niisu

itsellä alkanut oikean yläraajan puutuminen joskus raskausviikolla 20. Ja siis puutuu koko yläraaja, ei vain sormet. Aamulla tilanne on pahin, eli puutuu nukkuessa eniten. Aamuisin joudun mehukannun nostamaan kahdella kädellä, koska oikea niin puuduksissa ja toisinaan myös särkee. Mulle lääkäri sanoi kanssa, että johtuu turvotuksesta mutta sain ajan myös fysioterapeutille. Katsotaan onko siitä apua. Venyttelystä ei ole ollut mitään apua!

• rv35+3

Mulla on tämä puutuminen vaivanut noin viikon. Turvotusta ei pahemmin ole. Sormus on vielä aika löysällä. Kengät tuntuvat hieman kireämmiltä, mutta ei pahasti. Ja tosiaan tämä puutuminen on jatkuvaa. Tuntuu oikeastaan koko ajan pientä kihelmöintiä käsissä, ranteista sormiin asti. Kädet tuntuvat jotenkin "vierailta". Ja päikkäreiden/yöunien jälkeen puutuminen on suurempaa (eritoten oikea käsi), mutta tuo jatkuva kihelmöinti tuntui oudolta. Mutta hyvä tietää että on normaalia. Saitko muuten jotain ohjeita noihin venyttelyihin?

• i-niisu
        rv35+3 kirjoitti:

Mulla on tämä puutuminen vaivanut noin viikon. Turvotusta ei pahemmin ole. Sormus on vielä aika löysällä. Kengät tuntuvat hieman kireämmiltä, mutta ei pahasti. Ja tosiaan tämä puutuminen on jatkuvaa. Tuntuu oikeastaan koko ajan pientä kihelmöintiä käsissä, ranteista sormiin asti. Kädet tuntuvat jotenkin "vierailta". Ja päikkäreiden/yöunien jälkeen puutuminen on suurempaa (eritoten oikea käsi), mutta tuo jatkuva kihelmöinti tuntui oudolta. Mutta hyvä tietää että on normaalia. Saitko muuten jotain ohjeita noihin venyttelyihin?

en ole itsekään havainnut turvousta paljain silmin mutta kaipa sitä sitten on...olen tehnyt oma-alotteisesti ihan perus niska-, rinta-, ja yläselän venytyksiä, mutta ei ne puutumiseen ole tosiaan auttanu yhtään. Toivotaan että vaiva tosiaan loppuu synnytyksen jälkeen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe