Paristokysymys

gesderi

siis, Olympus OM-1 vm-73 valotusmittari ei toimi, paristo ilmeisesti kuollut. Fotoliikkeessä ei uskallettu suositella mitään korvaavaa, sen verran tiedettiin, että EU kieltänyt kyseisen pariston. Se on EPX-625, 1,3? V. Ei viitsisi jenkeistä tilata paria nappia, joten uskaltaako käyttää energizerin EPX-625 1,5 V, LR9 näkyi olevan merkintä. Tuossa alkuperäisessähän jännite ei kai ole ihan 1,5 mikäli kuluneita numeroita oikein tulkitsin. Joku sanoi, että mittari saattaa sekoilla isommalla jännitteellä..? Vanhaa, luotettavaa kameraa ei viitsisi hukata vaan tuon takia, kun se naftaliinista tuli otettua, eihän siinä sitä välttämättä tarvitsisi, ajan ja aukon säädöilläkin selviää, mutta mielellään kaikki käyttöön jos vain mahdollista ja turvallista kameran kannalta, rikkoa sitä ei viitsisi väärällä napilla. Lisäksi tietäjiltä vielä..löytyyköhän mistään enää tuohon optiikkaa, nyt siinä on 50 mm f 1,4 lasi ja kovin olisin kiinnostunut pidemmästä putkesta.. Kamerahan on täysin mekaaninen paitsi tuo valotusmittari.

2

1155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äpiokjoöjoö

Laitat sen huoltoon vaikkapa näille: http://www.saunalahti.fi/kamerahu/ Sen voi siis säädättää toimimaan tavallisilla A76 pattereilla joita saa joka paikasta. Tuo on jo keräilykamera, eli ei missään tapauksessa muutenkaan roskiin. Linssit ostat käytettyinä. Laita vaikka ilmoitus keltaiseen pörssiin.

• gesderi

vinkistä..löysin kodakin ka-625 pariston ja se ainakin toimii , mutta tuo säätäminen normipatterille on hyvä idea. Näyttäisi, että pelittää muuten kuten nuoruutensa parhaina päivinä. Pitääkin muutama diafilmi hankkia ja kokeilla, onko tuo niin hyvä kun muistin..:) Sitten lasijahtiin ja kakkoskamerana mukaan. Eipä tarvitse lämpötiloista huolehtia, että pelittääkö akku, kuten talvella tuon digijärkkärin kanssa. Ahh..nostalgiaa..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      259
      2737
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2197
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      97
      1605
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1313
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1220
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      26
      1149
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      51
      1110
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1083
    Aihe