riittääkö pari kynttilää ylläpitämään pluslämpötilan lasihuoneessa jonka koko on 3 x 3 metriä? Siis tarkoitan, että jos yöllä esim 3 astetta pakkasta. Vai pitäisikö laittaa esim auton sisätilalämmitin?
pikkukasvihuoneen
5
1185
Vastaukset
Otsikon mukaisesti aseteltuna ei pieni halla pääse kasvihuoneeseesi, jos se on tiivis. (luukut kiinni) Yksi tuikku vastaa lämmitysteholtaan n. 40W lamppua. Tietenkin 4 lamppua (lattialla)auttaa yhtä hyvin. Lattialta seinän viertä nouseva lämpö pitää koko huoneen tasalämpöisenä. Koko huoneen yli heitetty kevytpeite tehostaa vaikutusta ja ankarakin halla pysyy ulkona. Peite pysyy paikoillaan, koska hallaa esiintyy (yleensä) vain tuulettomina öinä. Kylmin aika on auringon nousun tienoilla, joten silloin tuikkujen pitäisi vielä palaa. Isommat kynttilät palavat varmemmin ja tehokin on suurempi.
- vuokki
tuikut palaa vain n. 3 tuntia ja todellakin se kylmin hetki on klo 5.00. mulla on omassa pikku muovikopperossa semmoinen matelijoille tarkotettu lämpömatto. hyvin on nyt ainakin pitänyt riittävän lämpimänä. Jos sulla on sähkömahdollisuus ja töpseliin laitettava ajastin niin laitappa auton sisätilan lämmitin, tai vaikka pari lamppua, syttymään kello 02 ja sammumaan sitten 06, niin ei palellu. Jos seinät on lasia ja mitään syttyvää ei ole lähettyvillä niin ei pitäis olla riskiä. Niin se auton lämmitin tietysti ihan minimi teholle ettei taimet kärvenny;).
- elävää tulta kasvihuoneeseen,
vuokki kirjoitti:
tuikut palaa vain n. 3 tuntia ja todellakin se kylmin hetki on klo 5.00. mulla on omassa pikku muovikopperossa semmoinen matelijoille tarkotettu lämpömatto. hyvin on nyt ainakin pitänyt riittävän lämpimänä. Jos sulla on sähkömahdollisuus ja töpseliin laitettava ajastin niin laitappa auton sisätilan lämmitin, tai vaikka pari lamppua, syttymään kello 02 ja sammumaan sitten 06, niin ei palellu. Jos seinät on lasia ja mitään syttyvää ei ole lähettyvillä niin ei pitäis olla riskiä. Niin se auton lämmitin tietysti ihan minimi teholle ettei taimet kärvenny;).
mutta hautakynttilöissähän on semmoisia, että taitaavat palaa parikin vuorokautta, jos nyt oikein muistan. Minulla ovat paprikat ja tomaatit olleet jo yöt parvekkeella ja lähipäivinä istutan ne isompiin astioihin ja kuskaan lämmittämättömään kasvihuoneeseen.
- vois laittaa
elävää tulta kasvihuoneeseen, kirjoitti:
mutta hautakynttilöissähän on semmoisia, että taitaavat palaa parikin vuorokautta, jos nyt oikein muistan. Minulla ovat paprikat ja tomaatit olleet jo yöt parvekkeella ja lähipäivinä istutan ne isompiin astioihin ja kuskaan lämmittämättömään kasvihuoneeseen.
lyhtyjen sisälle, ettei yntyisi palovaaraa :)
- sähkökäyttöinen
lämpöpuhallin joka termostaatin avulla pitää kasvihuoneen lämpöisenä. 3 kilowatin lämmityslaitteet eivät paljon maksa ja mielellään sellainen jossa on sekä jatkuva- että pätkittäin käyvä puhallus eli vain tarvittaessa lähtee puhallinpyörimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792