Heittäkääpä omia arvioitanne / toteutuneita kustannuksia puiden kaadosta. Itselläni ei ole hajuakaan mitä ko. toimenpide maksaa. Oma tilanne: minulla on 6000 neliön tontti josta pitäisi kaataa noin parikymmentä korkeaa mäntyä ja koivua. Siihen siis joskus rakennetaan, nyt tontti tyhjillään. Myös viereiset tontit tyhjiä. Haluaisin että puut pätkittäisiin siinä samalla. Ja mahdollisesti tehtäisiin vielä klapeiksi. Mitähän maksais? Saakohan kotitalousvähennystä työstä jos siihen myöhemmin rakennetaan eikä kyse ole nykyisestä asuinpaikastani?
Puiden kaato - hinta?
39
23276
Vastaukset
- ei koske
uudisrakennuksia. 20 puuta pölleiksi vie rennosti moottorisahalla tehden 20 päivää, jos oot hyväkuntoinen, jaksat ehkä joku päivä parikin puuta kaataa ja pätkiä. Klapeiksi pöllien pilkkominen kirveellä vie yhden päivän per puu.
- moottorisahalla
20 päivää. Taidat pelleillä. Jos se vie sinulta 20 päivää, niin kannattaa kutsua ammattimetsuri paikalle. Ja klapit kannattaa tehdä koneella, ei kirveellä.
- rennosti
moottorisahalla kirjoitti:
20 päivää. Taidat pelleillä. Jos se vie sinulta 20 päivää, niin kannattaa kutsua ammattimetsuri paikalle. Ja klapit kannattaa tehdä koneella, ei kirveellä.
tehden. Jos viimeisen päälle olevalla sahalla kaadetaankin puu 5 minuutissa ja karistaan 5 minuutissa, kovakuntoinenkin kaveri väsyy nopeasti ja vaatii taukoja. Lisäksi terää pitää teroittaa usein, sahaa tankata ja teräöljyä lisätä. Siispä ison männy kaatamisen karsimiseen ja pätkimiseen menee hikoilematta ja rasittamatta parisen tuntia ja sit ei jaksa enää. KOvakuntoinen ja jos hikoillaan niin jaksaa enemmän. Klapikone ei ole järkevä investoinit 20 puun klapeiksi tekemiseen, jos on ruista ranteessa. Täällä klapit maksavat 35 eur/m3, joten ei ole paljon järkeä kaadella omia puita.
- itsemetsuri
rennosti kirjoitti:
tehden. Jos viimeisen päälle olevalla sahalla kaadetaankin puu 5 minuutissa ja karistaan 5 minuutissa, kovakuntoinenkin kaveri väsyy nopeasti ja vaatii taukoja. Lisäksi terää pitää teroittaa usein, sahaa tankata ja teräöljyä lisätä. Siispä ison männy kaatamisen karsimiseen ja pätkimiseen menee hikoilematta ja rasittamatta parisen tuntia ja sit ei jaksa enää. KOvakuntoinen ja jos hikoillaan niin jaksaa enemmän. Klapikone ei ole järkevä investoinit 20 puun klapeiksi tekemiseen, jos on ruista ranteessa. Täällä klapit maksavat 35 eur/m3, joten ei ole paljon järkeä kaadella omia puita.
Luulin jo olevani huonokuntoinen, kun jaksan kaataa ja pöllittää vain 3-4 isoa puuta päivässä ja kuljettaa pöllit muutamakymmenen metrin matkan pihaan. Klapeiksi pilkkomiseen meni sitten pari seuraavaa päivää.
Kuinka ihmeessä ne on ennenvanhaa nää hommat tehny, ja ilman moottorisahaa???? - Anonyymi
moottorisahalla kirjoitti:
Olen tehnyt talooni yli 30 vuotta klapit kirveellä. Onneksi en ainakaan vielä ole niin kädetön että hankkisin hommaan koneen, vasta kahdeksas vuosikymmen on menossa.
- Anonyymi
Pari kolme päivää menee aikaa, ehkä jollakin vio kestää vuodenkin.
- Anonyymi
Jo on laskaa hommaa. Kahdenkymmenen puun kaato pölleiksi vie korkeintaan yhden päivän.
Taisi olla vitsi - Anonyymi
itsemetsuri kirjoitti:
Luulin jo olevani huonokuntoinen, kun jaksan kaataa ja pöllittää vain 3-4 isoa puuta päivässä ja kuljettaa pöllit muutamakymmenen metrin matkan pihaan. Klapeiksi pilkkomiseen meni sitten pari seuraavaa päivää.
Kuinka ihmeessä ne on ennenvanhaa nää hommat tehny, ja ilman moottorisahaa????Justeerilla, pokasahalla ja kirveellä.
- Anonyymi
rennosti kirjoitti:
"Siispä ison männy kaatamisen karsimiseen ja pätkimiseen menee hikoilematta ja rasittamatta parisen tuntia"
Oho. Jos noin kauan käyttää aikaa, ei taatusti hiki tule, tulee ainakin kovemmalla pakkasella kylmä.
" ja sit ei jaksa enää. ""
No, on heikko kunto, jos pari tuntia velttoilee yhden puun kanssa eikä sen jälkeen jaksa enää.
"Kovakuntoinen ja jos hikoillaan niin jaksaa enemmän."
Kuka on kovakuntoinen, sinäkö? Ja miten tuo täytyy tulkita, että jos hikoillaan, sitten jaksaakin enemmän, kun ensin ei jaksa oikein mitään? Tuntuisi piekemminkin, että asia olisi toisinpäin, jos ei hikoilla, sitten jaksaa ja kun tarpeeksi hikoillaan, kyllä siinä voimatkin hiipuu sitä mukaa.
Sekava on juttusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justeerilla, pokasahalla ja kirveellä.
Justeeri ja pokasaha? Hankala sitä justeeria yksinään käyttää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo on laskaa hommaa. Kahdenkymmenen puun kaato pölleiksi vie korkeintaan yhden päivän.
Taisi olla vitsiKaatoaika pitkälti kiinni siitä, kuinka vaikea kohde on. Harvennettu tukkimetsä on eri asia kuin kesämökkitontti, on eri asia kuin rivarin pieni piha.
- -kaato-
maksaa tekijästä riippuen n. 30-40 euroa/tunti. Osaava metsuri kaataa puun viidessä minuutissa ja karsimiseen menee toiset viisi minuuttia riippuen tietysti oksaisuudesta. Eräs metsäpalveluyritys hakkaa puut klapeiksi tuohon samaan hintaan, eli tekee koko homman kaadosta polttopuiksi. Kysele paikkakuntasi/alueesi mökkitalkkareilta tai metsäpalveluyrityksiltä mitä veloittavat.
- -arvuuttelija-
Kiitos vastanneille. Olen hentoinen naisihminen ja jätän mielelläni puunkaadon osaaviin käsiin ;o)
- Mökkihöperö
-arvuuttelija- kirjoitti:
Kiitos vastanneille. Olen hentoinen naisihminen ja jätän mielelläni puunkaadon osaaviin käsiin ;o)
Ota yhteyttä paikallissen metsäfirmaan UPM tai ENSO jne. Tee heidän kanssaan metsäkauppa. Metsurit tulevat ja kaatavat puut,saat kenties vielä "rakennusrahaakin" myydyistä puista. Oksat voit myöhemmin pilkotuttaa saunapuiksi.
- Mökkihöperö
Mökkihöperö kirjoitti:
Ota yhteyttä paikallissen metsäfirmaan UPM tai ENSO jne. Tee heidän kanssaan metsäkauppa. Metsurit tulevat ja kaatavat puut,saat kenties vielä "rakennusrahaakin" myydyistä puista. Oksat voit myöhemmin pilkotuttaa saunapuiksi.
Jos teetät noista puista vain pilkkeitä niin kasa on 50 m3 kokoinen. Ehtivät mädäntyä ennenkuin saunasi valmistuu.
- -arvuuttelija-
Mökkihöperö kirjoitti:
Jos teetät noista puista vain pilkkeitä niin kasa on 50 m3 kokoinen. Ehtivät mädäntyä ennenkuin saunasi valmistuu.
50 kuutioo! Tosiaan ehtii mädäntyä! Tekeekö nuo metsäyhtiöt noin "pienistä" määristä kauppoja? Kohde Pohjois-Savossa...
- Anonyymi
Mistä mahtaa Pirkanmaalla saada tuntiveloituksella metsurin pihalleen?
Nykyään kaikki yksityismetsurit ovat "arboristeja", jotka tekevät kaiken urakkana, jolloin tosiasiallinen tuntikorvaus on kolminumeroinen luku. - Anonyymi
-arvuuttelija- kirjoitti:
50 kuutioo! Tosiaan ehtii mädäntyä! Tekeekö nuo metsäyhtiöt noin "pienistä" määristä kauppoja? Kohde Pohjois-Savossa...
Yhtiö voi tehdä kaupat pienemmistäkin määristä, jos alueella on muita hakkuita ja tie kestää.
- tämä metsätyömaa on?
Jos on pirkanmaalla, voisin tarjota puunkaato palvelusta. T. Metsuri
- ei alkup. kirj
Pirkanmaalla olisi pihassani 3 jättimäistä puuta pahassa paikassa, itse ei uskalla kaataa, joku sanoi että erikoismetsuri olisi paikallaan.. (talossa lähes kiinni, lähiöalue)
Hinta-arviota?
- ti
Otahan ja kaada itse. Mitä tuohon ketään pyytää, kun ottaa ja itse kaataa. Samalla kuntokin kasvaa.
- tyttö552225
olen hento nainen myös, metrin päässä puusta autokaupan mersuja 20 kappaletta, toisen metrin päässä oma koti, toisessa suunnassa katu. Joo siitä vaan itse kaatamaan ja maksamaan omasta pussista kymmenien tuhansien korvaukset.
- Savottajatka
tyttö552225 kirjoitti:
olen hento nainen myös, metrin päässä puusta autokaupan mersuja 20 kappaletta, toisen metrin päässä oma koti, toisessa suunnassa katu. Joo siitä vaan itse kaatamaan ja maksamaan omasta pussista kymmenien tuhansien korvaukset.
Kyllä se on monesti niin, ettei edes metsuri ala kaatamaan vaikeita ongelmapuita pihasta. Ei ole vakuutusta ja työvälineitä. Tarvitaan usein vinssi/nosturi ja se vakuutus.
Metsuri kyllä osaa kaataa ns. normaalit puut ei siinä mitään.
Hinnasta sitten .... ei niitä puita ongelmapuita kaadeta ja pilkota muutamassa minuutissa. Jos haluaa halvalla, niin kaatakaa itse tai joku naapurinsetä kahvipalkalla.
Uskonpa ettei tarvii toista kertaa pyytää tai alkaa hommaan. Sähkölaitos kaataa puut jos ovat lähellä linjoja ilmaiseksi ! Olkaa valmiita maksamaan osaavalle työs kunnon palkka, se on nimittän oma lajinsa tämäkin !
http://www.arboristi.fi/
- jorma541
Moikka, itse käytin omakotitalon pihapiirissä helsingin puunkaatopalvelua, jonka sain kiinni kaupan ilmoitustaululta löytyneestä numerosta 044 522 0980 ja mökillä kirkkonummella js-turvatyö nimistä toimaria puh 040 545 4871, kyseessä oli kiivettävän(vaikean ja vaarallisen)puun kaato ja pienen tontin raivaustyöt, raivauksen voisi varmaan teettää kellävain, jos on osaava. Kuitenkin vaarallisen puun osalta pitäisi olla vakuutus ja ammattilainen jne Palvelu oli hyvää.
- HuijareitaLiikkeellä
Kysyjän puut lienee jo kaadettu mutta ainakin joku vuosi sitten puufirmat osti kovinkin pieniä eriä puuta. Ahtaalla kaupunkitontilla saattaa jäädä maksupuolelle. Kannattaa muistaa että järeät puut on arvokkaita. Monasti tetämätöntä huijataan maksamaan kaatotyöstä ja luvataan viedä puut pois samaan hintaan vaikka metsurin kannattaa ennemminkin maksaa tontinomistajelle kaatamistaan puista.
- :)
onko kenties jotain sähkölankoja lähellä? meiltä kaasi sähköyhtiö paljon puita "ongelmakaatoon" vedoten, eikä maksanut centtiäkään, tosin 4-haarainen vanha lehmus teki kiertotemput ja siinä lähti sitten ammattimieheltäkin runko lapasesta, meni grillin kulma, vattupensaat ja monta uutta syreeni sun muuta puskaa, mutta onneksi liippasi vaan talon nurkalta :) puskat kasvaa takasin ja grillauskin onnistuu, eikä tarvitse enää pähkäillä' miten ne isot puut saisi pois.
Vattenfall esim. antaa ilmaista apua sähkölinjojen lähellä olevan puun kaatoon, mutta itse puunkaataja on hankittava itse.
Itselläni on 2 isoa taljaa ja 2 kaadonsuuntaajaa apuna ja kyllä niillä kaatuu puu turvallisesti
Itse kaadossa menee aikaa aivan eritavalla kuin metsässä. On laitettava taljat jne. ja oltava paljon tarkempi/varovaisempi työssä. Myös katkomisessa menee aikaa, kun ei tehdä rungosta tukkimittaan vaan usein klapimittaan (33cm) ja myös isot oksat katkotaan ja karsitaan klapeiksi. Lisäksi moni haluaa myös pilkkomisen !
Yhdessä puussa voi siis hyvin vierähtää jopa 8 tuntia.- sarkkinen
Edellinen aikataulu on realistinen, kun puhutaan pienillä aloilla tehtävää työtä. Varsinkin jos raivaus/risujen siirto kuuluu työhön jne.
- Cash on vaatimus
Pihapuiden kaadot Pirkanmaalla kohtuuhintaan
http://Pihapuiden-kaadot-Pirkanmaa.blogspot.com
Tosi on- p-jauhantaa
on paljon kaukenlaista, mutta ei yhtään vastausta kysymykseen!
oliko tuo tosiaan niin vaikea kysymys, vai mikä suomettuminen kaikkia vaivaa?
- Puupalvelu
Teen Uudenmaan alueella puunkaatoja sekä tonttihakkuita. En kiipeä, mutta nosturilla hoidan vaikeat puut. Hintataso on järkevä! Voin viedä puut pois, jättää asiakkaalle tai urakoida klapeiksi nopealla polttomoottorikäyttöisellä koneella joka kulkee auton perässä. Risut siivottuna ja poisvietynä, tai asiakas saa itse siivota jos haluaa.
Tarjouksia saa pyytää polttopuuta ( at ) hotmail.fi
Tulen myös mielelläni paikanpäälle katsomaan työn ennen tarjouksen tekoa! - HölöUkko
https://www.youtube.com/watch?v=Je95AUAPIOg
Tässä sulle tavan tunari ;)- Anonyymi
Kuulemma nykyiset määräykset kieltävät metsurin kumartumisen ettei tule selkävaivoja. Alle metrin kantio on laiton! Tässä on tehty määräysten mukaan.
- kyllä.ne.osaa
Komea kanto! Siitä saa hyvän pöydän grillijuhliin.
- jenniinako
uudenmaan alueella toimii ainakin yksi mökkitalkkari joka tekee myös pihapuiden kaatoja.
Katso: www.a-rak.fi - Anonyymi
Tarvitsetko apua puunkaatoon tai haluatko vertailla tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.
- Anonyymi
Kovasti tännekin kertyy mainostusta omista firmoista. Miksette saman tien kirjoita viesteihinne joitain suunta-arviota hinnoista? Sitähän tässäkin ketjussa kysytään
- Anonyymi
Mitteä sitteä etukätteen hinnoesta kun ee senssie tiijä.
Ottaa sitten kun ottaa, ihan sen verran kun ilikejjää.
Jos ihan töllikkä asuja niin siltä enämpi ja vähän vaoraampi nii siltä vähempi.
Nuamakerroenta kannattee hinnottelussa käättee.
Vaoraampi ja kommeempi talollinen kun suattaa suositella sinnua muillekkiin vaoraelle ja kommeelle.
Voet itekkii kehasta, että oot sille ja sillekkii kuatana puita.
Siinä omakii maene kasvaa ja suattaa olla vara ostoo voemakkaampi moottorsaha.
- Anonyymi
Meille on tehnyt Siuntiossa kaadot lohjalainen V Sander. Hoitanut hommat sovitusti ja hänen kauttaan on saanut myös kaivurin, joka on repinyt kannot pois sekä siistinyt alueen. Hän on myös hoitanut tarvittaessa yhteydet sähköyhtiöön.
Männyn kantojen repiminen rikkoo sitten alueen aika pahasti. Kannattaa olla itse paikalla, niin saa tehtyä linjaukset, mitä otetaan ja mitä jätetään. Kaivuri kuski kysyi kahteen otteeseen, kun sanoin, että vajan vieressä ollut kanto lähtee myös. Juuret ulottuivat pitkälle alle ja yksi kulma sai vähän hittiä, mutta enemmän olisi harmittanut kannon jääminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287885Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662206- 1771886
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161442- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181721249RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j6012301 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01110Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091