ATK ammattilaiset väittää että ilmaiset virus- suojat on täysin virattomia,eli ei anna mitään suojaa. Itsellä 4 konetta ollut vuosia avast-suojan varassa eikä mitään haittaohjelmia/viruksia ole koneelle tullut. Tämä syö näiden yrityksien uskottavuutta.Mitä mieltä tästä seikasta olette?
4 konetta , 10 vuotta/avast.
13
642
Vastaukset
- ammattilaiset,
jonkun firman omat, mainostajat? Normaalikäytössä ja maalaisjärkiselle käyttäjälle riittää hyvin joku perustutka.
- Ilmari Larjanko
lienee pitkälti kiinni se pysyykö armas kone puhtaana vaiko eikö. Ns. ilmaisohjelmat voivat hyvinkin olla ja ovatkin yhtä "tehokkaita" kuin maksullisetkin. Nyt kun se kirosana ilmainen tuli esiin, niin kaikki aikuisethan ymmärtävät, että ilmaista lounasta ei ole olemassakaan. Asiaan palatakseni todettakoon toiston toistona, että vastuu esimerkiksi nettikäyttäytymisestä on vain ja ainoastaan meillä käyttäjillä. Tietoturvaohjelmistojen valmistajat eivät touhuiluistamme vastuuta ota, oli mikä oli. Ilmeisesti sinä olet vastuullinen käyttäjä (?)
- miniUZI
Minun kohdallani raha ratkaisee.Avast on säästänyt monta euroa.Eivät nämä kalliit kaupalliset tuotteet kuitenkaan täyttä suojausta takaa,päivitykset on kummassakin tapauksessa itse huolehdittava.Olenko vastuullinen,,en,,aina pieni vilppi mielessä.
miniUZI kirjoitti:
Minun kohdallani raha ratkaisee.Avast on säästänyt monta euroa.Eivät nämä kalliit kaupalliset tuotteet kuitenkaan täyttä suojausta takaa,päivitykset on kummassakin tapauksessa itse huolehdittava.Olenko vastuullinen,,en,,aina pieni vilppi mielessä.
tuo osoittaa sen, että et tarvitse edes sitä avastia välttämättä. osaat luovia netissä ja väistää kaikki ansat. siitähän se on loppupelissä kiinni :)
- Ilmari Larjanko
miniUZI kirjoitti:
Kuten todettu, ilmaista lounasta ei ole olemassakaan. Vaikka me emme tietoturvaohjelmista välttämättä mitään maksaisikaan, ei esim. Avast! mikään ilmainen ole. Jokin instanssi senkin rahoittaa. Kuten myös minun käytössä olevan Comodon..... Ja hyvä niin!
- maksullisenakin
miniUZI kirjoitti:
39/v ei paha hinta kun ei tarvitse kuin yksi ohjelma olla.ei erikseen roskaposti ja palomuuriohjelmia.
- Ilmari Larjanko
maksullisenakin kirjoitti:
39/v ei paha hinta kun ei tarvitse kuin yksi ohjelma olla.ei erikseen roskaposti ja palomuuriohjelmia.
Tarkoitus ei ollut sen kummemmin mollata maksullisia ohjelmistoja. Niissä käyttäjä maksaa paremmin hallittavasta kokonaisuudesta sekä oletusarvoisesti paremmasta palvelusta. Sekä joissakin tapauksissa myös brandista, valitettavasti.
- kaikki, tää
ammattilainen on jo vuosia käyttänyt ilmaisia, eikä pöpöjä ole näkynyt
- miniUZI
Esimerkki kovasta kohtalosta,tuttavani on aina vannonut näiden Nortoneiden sun muiden maksullisten nimeen.Kuitenkin jostakin syystä viiden vuoden aikana 3 konetta täyttyi viruksilla.
- dhjdfkh
Eikö tuo ole juuri osoitus, että Avast ei toimi. Millä ohjelmalla muuten olet tarkistanut että viruksia ja muita uhkia ei ole?
- miniUZI
Tämä www.F-Secure.fi on hyvä,eikä maksa mitään kun käyttää kokeilu-varsiota.Ei ole örkkejä löytynyt,taitaa se avast toimia.
- Ilmari Larjanko
miniUZI kirjoitti:
Tämä www.F-Secure.fi on hyvä,eikä maksa mitään kun käyttää kokeilu-varsiota.Ei ole örkkejä löytynyt,taitaa se avast toimia.
että mikä ihmeen juttu tämä, jos ei virustorjunta hälytä/löydä mitään niin se ei toimi, oikein on? Onko oletusarvona, että tottakai ja ilman muuta jokaisen koneella on öhköjä?
- kysyn vaan
Jos avast ei tunnistanut jotain viirusta, etkä ole millään muulla koittanut skannailla? Joitain viiruksia ja haittaohjelmia ei ole helppo havaita, esim. rootkit-tyyppisiä, tai joitain matoja. Itsellä oli F-secure vuoden koneella ainoana ohjelmana, sen jäljiltä, poistettuani sen, asensin Kasperskyn ja koneelta löytyi yhteensä 40 haittaohjelmaa, joista en ollut tiennyt mitään, ja ne eivät todellakaan olleet vain jotain cookieita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854052
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353121Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1002285Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312108Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell811866Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271821- 311810
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501