masennus :(

mä vaan

sairastan masennusta..kaksi lasta..exä joka ei osaa päästää musta irti..vaatii seksiä..painostaa seksiin.. rahatilanne on huono, mutta se ei haittaa kun olen tottunut tulemaan toimeen vähällä rahalla. paha olo alkaa taas valtaamaan mut. ahidstaa niin että pää hajoaa. lapsille ensaa melkein koskaan hoitopaikkaa samaan aikaan edes yhdeksi yöksi. lasten isä auttaa joskus. sen jälkeen syyllistää. ahdistaa mut nurkkaan. pään sisällä huudan kaikki asiat, mutta en saa sanaa suustani. ennemmin myötäilen kuin alan tappelemaan. ikuinen väsytys taistelu siitä tulisi. tekis niin mieli vetää kaikki lääkkeet naamaan, mutta en ole niin alas vielä vajonnut. miten mun pitäs jaksaa exän ainainen valitus, ahdistelemine, syyllistämine, uhkaukset..uhkailee mulle että hakkaa ja pieksee uuden mieheni..pitää huolen että menetän meidän yhteiset lapset. vaatimalla vaatii huomiota kuin pikkulapsi. henkinen välkivalta jatkuu vaikka erosta on jo n.vuosi. soittaa sata kertaa päivässä ja laittaa viestejä perään kunnes vastaan. käsken häntä jättämään mut rauhaan mutta ei jätä. olen jo harkinnut lasten antamista hänelle jotta pääsisin hänestä eroon, jotta hän jättäisi MUN YKSITYISELÄMÄn rauhaan. hän ei luota lainkaan mun harkintakykyyn yms. hän on ainoa ihminen jota tosissani halveksin. olen tähän asti kasvattanut lapset hyvin. ne tietää ihan hyvin ikäisiksiin oikean ja väärän eron, ne saa ruokaa ja puhtaat vaatteet päällen. rakkautta ja huomiota..ainoa asia joka mua vetää syvemmälle masennukseen ja kohti itsetuhoa on exäni jatkuva vainoamine ja ahdistelu

5

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

      Ei todellakaan kannata antaa jonkun epätasapainoisen exän ahdistella niin että elämästä katoaa kaikki mielekkyys. Nyt hommaat vaikka lähestymiskiellon exällesi (onko siis hän lastesi isä?). Ja muistat että tärkeintä on että SINÄ olet onnellinen ja voit hyvin, sinun on huolehdittava itsestäsi jotta voit ja jaksat huolehtia lapsistasi. He ovat kuitenkin kaikista tärkeimpiä. Ota heti yhteyttä vaikka kuntasi perheneuvolaan jotta saat apua. Sitten jaksat paremmin, ja osaat taas iloita elämästä ja lapsistasi.

      • ap..

        on se lasten isä..mutta en voi sulkea sitä pois lasten elämästä..niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin exä on hyvä isä..kaikesta huolimatta. se ei ota mitään kuuleviin korviinsa..varsinkaan jos joku sanoo hälle vastaan ja kertoo oman mielipiteensä. oon kuulemma huono äiti kun ajattelen itseäni ja samalla se kehuu kuiteskin mua yväksi äidiksi..ei ole tervejärkinen tyyppi:( mutta en ollut ajatellut ennen tota perheneuvolaa. kiitos ideasta:) ehkä nyt saan asiat kondikseen


      • Saman kokenut
        ap.. kirjoitti:

        on se lasten isä..mutta en voi sulkea sitä pois lasten elämästä..niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin exä on hyvä isä..kaikesta huolimatta. se ei ota mitään kuuleviin korviinsa..varsinkaan jos joku sanoo hälle vastaan ja kertoo oman mielipiteensä. oon kuulemma huono äiti kun ajattelen itseäni ja samalla se kehuu kuiteskin mua yväksi äidiksi..ei ole tervejärkinen tyyppi:( mutta en ollut ajatellut ennen tota perheneuvolaa. kiitos ideasta:) ehkä nyt saan asiat kondikseen

        Eihän sitä voi eikä saa sulkea toista vanhempaa pois lasten elämästä. Mutta on tosi tärkeää että puolustat itseäsi ja pidät kiinni omista oikeuksistasi. Ehkä tilanne vain on niin vaikea myös exällesi (mahdollisesti mustasukkaisuutta sinusta ja lapsista ym.) että hän käyttäytyy huonosti ja jopa arvaamattomasti, jos ei osaa käsitellä omia tunteitaan jne. Sitten on tietysti vakavammat henkiset häiriöt ja -sairaudet jotka vaatiikin jo ihan erilista käsittelyä ja suhtautumista. Ja ennenkaikkea apua koko perheelle. Älä anna käsitellä itseäs miten vain tai niin kuin sun mielipiteillä ja sillä mitä sä tarvit ja haluat, ei olis mitään väliä. Olet varmasti lapsillesi kaikista tärkein ihminen ja siksi ei ole yhdentekevää miten sinä jaksat ja voit. Jaksuja! :)


    • asuminen

      helpottaa.

      • tällaista

        ihmistä rauhoittaa vasta lähestymiskielto. Sitä et nyt halua ja se on OK. Jäin miettimään, että ehkä sinun tapauksessa riittäis, että käyt poliisilta kysymässä neuvoa, miten sinun kannattasi toimia ja mitä mahdollisuuksia sinulla tilanteessa on. Monestihan sitä tuntee olevansa umpikujassa niin kauan kuin toinen näyttää, että jotain on tehtävissä. Kun kysyt, asia selkiytyy sinulle ja tiedät, miten voi toimia. Tiedän itse tilanteen, jossa "häirikkö" rauhoittui heti kun sai poliisilta puhelun. Poliisi kertoi, mitä seuraa, jos kyseinen käyttytyminen jatkuu. OK, tämä tästä, mutta sinä menet nyt sinne perheneuvolaan tms ensin. Halusin vain tämän kertoa, että tiedät, ettei tilanne ole umpikuja, vaikka se siltä tuntuu välillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe