osaako joku kertoa mistä voisi johtua ajoittain sinertävät huulet? esim jännittynnenä, kiireisenä, kun on kylmä, huuleni sinistyvät. Pulssi on ihan normaali, turvotusta ei ole jaloissa eikä muuallakaan. niska-hartiat ovat aivan jumissa, niin kipeät ettei voi edes hieroa.
sinertävät huulet
3
18675
Vastaukset
- Kalle
Minulla on sinertänyt huulet useita vuosia ja joskus sivulliset ovatkin kysyneet:Oletko sairas,onko sinulla sydänvika,oleko syönyt mustikkapitoista ruokaa j.n.e. kun huulesi ovat aivan siniset?. Tämä kiusasi minua kovasti,jolloin otin asian kerran lääkärini kanssa puheeksi.Hän esitti, että joillakin henkilöillä verisuonet saattavat olla erittäin pinnassa juuri huulien kohdalla,jolloin pienikin jännitys, joka vaikuttaa verenkiertoon näkyy tälläisilla ihmisillä sinisinä huulina.Ei sen vakavampaa.
- vielä sen verran...
autonomisella hermostolla on osansa. jännittyneenä sympatikus "menee päälle", ja sehän tekee sen, että verisuonet laajenee luustolihaksissa, mutta vähemmän tärkeissä (mm. huulten suonitus) supistuu -> sininen väri :)
- mietitääs...
Huono ääreisverenkierto? Sanoit, että jos olet jännitynyt tai kylmissäsi. Hmm, kylmässä tapahtuu vasokonstriktiota (=verisuonten supistuminen), ja verta ei niissä silloin kierrä paljoa, jos vertaa vaikka lämpimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969