Blue1 yt-neuvottelut

:( nouu

http://elisa.net/uutiset/talous/?id=45042464 : "Pyrimme siihen, että neuvotteluilla ei ole vaikutusta toimintaamme" Eli suomennettuna: eiköhän viikon-parin viikon päästä henkilöstö aloita lakon, ja lentoja perutaan!? Vittu :( Olis pitäny taas maksaa enemmän ja oikeasti päästä lomalla lomalle! Blue1 käy parhaillaan yt-neuvotteluja. Maanantaina alkaneiden neuvottelujen piirissä on koko henkilökunta eli noin 450 työntekijää, joista valtaosa työskentelee Helsingissä. Viestintäjohtaja Tom Christides sanoo, että neuvotteluista pyritään selviämään lomautuksilla, mutta myös irtisanomiset saattavat tulla kyseeseen. Christides ei määrittele tarkemmin esimerkiksi lomautusten mahdollista kestoa. Yt-neuvottelut koskevat noin 110:tä lentäjää, 90:tä tekniikassa työskentelevää ja 150:tä matkustamohenkilökuntaan kuuluvaa. Loput työskentelevät hallinnossa ja johdossa. - Pyrimme siihen, että neuvotteluilla ei ole vaikutusta toimintaamme, Christides sanoo. Viestintäjohtajan mukaan säästökuurin taustalla ovat muun muassa matkustajamäärien vähentyminen sekä yhtiön taloudelliset näkymät, minkä takia toimintaa sopeutetaan kysyntää vastaavaksi.

2

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntijoiden mukaan

"eiköhän viikon-parin viikon päästä henkilöstö aloita lakon, ja lentoja perutaan!?" Ihan varmasti joo, milloin menee knnkurssiin? Mikään firmahan ei koskaan ennen tätä ole käynyt YT-neuvotteluja.

• suomennos...

"Eli suomennettuna: eiköhän viikon-parin viikon päästä henkilöstö aloita lakon, ja lentoja perutaan!? Vittu :( Olis pitäny taas maksaa enemmän ja oikeasti päästä lomalla lomalle!" Kohtuu pitkälle viety ajatusketju... :D Melkoiset suomennustaidot. Millekäs firmalle ajattelit maksaa enemmän jolla EI ole yt-neuvottelut ja säästötoimet päällä? Niitä ei tällä hetkellä ole... Vähemmän sen sijaan olisit voinut maksaa sillä halpalentöyhtiöillä menee hyvin. PS. Blue1 tarjoaa tällä hetkellä 'lomaturvaa' jolloin pääset reissuun halvemmalla sitten kun teikäläiselle iskee ne YT:t ja jäät kortistoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe