Tervehdys vaan! Löytyykö netistä valmista pohjaa vuokratontilla sijaitsevan kiinteistön kauppaa varten. Googlella löysin, mutta nämä olivat kiinteistökauppakirjoja. Kiitoksia avusta!
Kauppakirjan mallia
4
568
Vastaukset
- vastausta kyssäriin
Kauppakirjassa ei ole oikeastaan paljonkaan eroa kiinteistön kauppakirjaan. Kohteeksi merkitään vaan sen-ja-sen-kiinteistön vuokraoikeus ja kiinteistöllä sijaitsevat rakennukset. Kaikilla muillakin tavoin kauppa muistuttaa tavattomasti "tavallista" kiinteistön kauppaa, täytyy kirjatakin ihan vastaavasti kun lainhuuto haetaan. Tietysti kannattaa yksilöidä, että kuka on vuokranantaja jne.
- hyvä näyttää
kaupanvahvistajalle etukäteen ettei mitään oleellista puutu kun rahat siirtyy ja kauppa tehdään.
Siirretävän vuokraoikeuden kaupassa ei käytetä kaupanvahvistajaa. Kaupankäynnin suhteen noudatetaan asuntokauppalakia, ja myyjän virhevastuun osalta maakaarta. Ja uskosi kaupanvahvistajan puuttumiseen mahdollisiin virheisiin kiinteistön kauppakirjassa on täysin tuulesta temmattu. Kaupanvahvistajan tehtävä on ainoastaan tarkistaa henkilöllisyys, ja että maakaaren määrämuotoisuusvaatimukset täyttyvät..
- apupoju2
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Siirretävän vuokraoikeuden kaupassa ei käytetä kaupanvahvistajaa. Kaupankäynnin suhteen noudatetaan asuntokauppalakia, ja myyjän virhevastuun osalta maakaarta. Ja uskosi kaupanvahvistajan puuttumiseen mahdollisiin virheisiin kiinteistön kauppakirjassa on täysin tuulesta temmattu. Kaupanvahvistajan tehtävä on ainoastaan tarkistaa henkilöllisyys, ja että maakaaren määrämuotoisuusvaatimukset täyttyvät..
Ainakin mulla halusi kaupanvahvistaja nähdä kauppakirjan etukäteen ja korjauttaa yhden pienen kohdan. Sitähän on olemassa aina kahdenlaisia ammattilaisia, niitä jotka vain kuittaavat palkkionsa ja niitä jotka ......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706774
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323688- 613057
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271636- 171630
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest481366