Terve Jos tekisis tietoisen huonon sijoituksen ja ostaisin alfa romeon farmarin 3,2 koneella niin mitä ongelmaa noissa koneissa on ollut? En tarvitse autoa joka päivä joten vaikka kulutus on suuri olisi se semmoinen herkuttelu väline myös osittain. 250hv ja 260 hv eroa on kait nokkaketju uudemmassa? eli ainakin se kallis huolto jää pois. Alfan laatu tunnetaan ja en nyt odotakkaan siltä toyotamaista luotettavuutta mutta ongelmiiin voi varautua kun tietäisi ne varmat "huolto" kohteet etukäteen. Perustelut alfa hankintaan on koneen hieno ääni ja auton erilaisuus tuonne mondeoiden sekaan. Autot maksaa n24t ylöspäin ja pitäisin autoa kauan itsellä. Pyydän asillista juttua en ole teini enää nimimerkillä 40
3,2l alfa?
7
1034
Vastaukset
- wtwqa
on hataraa toi kysely, päätä ensin mikä malli tulisi kyseeseen...
- onko muitakin farkkuja?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/kaikki/?id_car_type=4&show_search=1&engineFrom=3.2 Mitä tarkoitat? Mikä malli ? alfa romeo ja 6 kpl näyttää olevan farmareita myynnissä joissa on 3,2 l kone. Ei ole kuin tuo yksimalli. Sportwagon 3,2 JTS V6 Q4 4-veto onko joitain muitakin? Kaikissa 4 veto Q4 ja kone 3200cm3 260 hv liekkö 250hv mallia noissa? en tiedä siksi kysynkin viisammilta.
- farkku...
onko muitakin farkkuja? kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/kaikki/?id_car_type=4&show_search=1&engineFrom=3.2 Mitä tarkoitat? Mikä malli ? alfa romeo ja 6 kpl näyttää olevan farmareita myynnissä joissa on 3,2 l kone. Ei ole kuin tuo yksimalli. Sportwagon 3,2 JTS V6 Q4 4-veto onko joitain muitakin? Kaikissa 4 veto Q4 ja kone 3200cm3 260 hv liekkö 250hv mallia noissa? en tiedä siksi kysynkin viisammilta.
156 GTA.
- on varmaan sitten
farkku... kirjoitti:
156 GTA.
se vanhempi hihna? jakopää?
- jokumuu
on varmaan sitten kirjoitti:
se vanhempi hihna? jakopää?
147/156 GTA:n 3.2 ja 159:n 3,2 ovat eri moottoreita. Ensimmäinen on Alfan oma, klassinen "Bussone V6" jonka juuret ovat 70-luvulla, jakopää on hihnalla, polttoaine suihkutetaan imusarjaan ja nokka-akseleiden ajoitukset ovat kiinteät. Jälkimmäinen taas pohjautuu GM:n, tarkemmin australialaisen Holdenin, sylinteriryhmään. Jakopää on ketjulla, bensa ruiskitaan suoraan palotiloihin ja nokkien ajoitukset muuttuvat. Tuo uudempi 260-heppainen on ainakin periaatteessa teknisesti hienompi mutta moni alfisti pitää vanhaa konetta "sielukkaampana". On se ainakin kromattuine imuputkineen paremman näköinen ja soundtrack on komeampi. Asioita, joista murehtimiselle moni järkiautoilija todennäköisesti vain hymähtää epäuskoisesti mutta samalla myös asioita, joista Alfalla ajamisessa on kyse. Joku tykkää, joku ei.
- JoonasPoonas1
farkku... kirjoitti:
156 GTA.
GT sai myös tuolla vanhemmalla 3.2 koneella. Jos kulutusta ja kallista jakopääremppaa ei lasketa niin varsin upea kone. Vääntöä löytyy, sitähän kuuluu "pikkuturbomaailmassa" nykyään olla. Tehoa riittävästi ja kone tykkää kierroksista. Jotkin yksilöt syövät öljyä enemmän mitä toiset? Äänet vakionakin todella upeat!
- pieni murhe
Liekö tuolla jakopäällä niin väliä onko ketjulla vai hihnalla, kestää hihna kutoskoneissa.
Ja tuo hihnan vaihtotyö on pieni kulu, meinaan noilla tehoilla alusta on tiukilla. Palikkaa kuluu siihen malliin ettei jakopää tunnu missään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856483
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2905454Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii984151- 522900
- 272874
- 1202093
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472030Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991767- 721301
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1591151