Istutus heinäkuussa

Jepjeps

Lähden pitkälle reissulle, eikä kasveja voi jättää yksinään niin pitkäksi aikaa (ei asu tuttuja lähistöllä). Voiko heinäkuussa istuttaa kasveja, vai ollaanko silloin jo liian pitkällä kesällä? Tarkoituksena olisi istuttaa jokin köynnös näkösuojaksi terassilleni.

8

2636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0712

      aina voi istuttaa kun vaan maahan saa kaivettua reiän. Taimet myydään pääsääntöisesti astiataimina, joita voi istuttaa koska vaan. Kovin talvenarkoja itse varoisin istuttamasta myöhään syksyllä, muuten ei ajankohdalla ole suurta merkitystä, kunhan vaan kastelusta pitää huolen, jos taivaalta ei vettä tule.

      • Jepjeps

        Hyvä homma. Pihaan ei kylläkään saa/voi istuttaa mitään, mutta suuriin ruukkuihin/tynnyriin ajattelin.. Eikä minun kukkia välttämättä tarvitse saada itse istuttaa, vaan amppelit käy mutta saako jo pidemmälle kasvaneita köynnöksiä jostain ja onnistuuko niiden kiinnittäminen sermiin jotenkin.. Aivan uutta nämä hommat mulle ja pitäis tyttöystävää ilahduttaa :)


      • oli ihan torvi !!!
        Jepjeps kirjoitti:

        Hyvä homma. Pihaan ei kylläkään saa/voi istuttaa mitään, mutta suuriin ruukkuihin/tynnyriin ajattelin.. Eikä minun kukkia välttämättä tarvitse saada itse istuttaa, vaan amppelit käy mutta saako jo pidemmälle kasvaneita köynnöksiä jostain ja onnistuuko niiden kiinnittäminen sermiin jotenkin.. Aivan uutta nämä hommat mulle ja pitäis tyttöystävää ilahduttaa :)

        huhhahhei sulle ! hauskaa kesää !!! mitenköhän nyt olet ajatellut "kiinnittää" sermiin eläviä kasveja, sähkömiehenteipillä vai ? unohda kaikki köynnökset ja elävät kasvit, kun molemmat olette aivan tumpeloita. ei teitä voi auttaa kukaan. ellei ole helvetin pätemisen tarpeessa. joku sellainen tähänkin ajan mittaan vastaa.


      • vai sermi
        Jepjeps kirjoitti:

        Hyvä homma. Pihaan ei kylläkään saa/voi istuttaa mitään, mutta suuriin ruukkuihin/tynnyriin ajattelin.. Eikä minun kukkia välttämättä tarvitse saada itse istuttaa, vaan amppelit käy mutta saako jo pidemmälle kasvaneita köynnöksiä jostain ja onnistuuko niiden kiinnittäminen sermiin jotenkin.. Aivan uutta nämä hommat mulle ja pitäis tyttöystävää ilahduttaa :)

        siis pihaan ei voi istuttaa. ok. ruukkuihin ja tynnyreihin voi. ok. istuta sitten niihin jotain ja laita sermin viereen kiipeämään. amppelista sermiin on kuolleena syntynyt ajatus. nro 1: kun tuuli heiluttaa amppelia, kukkavarret saattavat mennä poikki. suuret ruukut ja tynnyrit ovat ehkä liian mahtipontisia vasta heinäkuussa alkuunlähteville yksivuotisille kukille, mutta on ok. varsinkin jos istutat jotain tuuheaa ja matalampaakin niihin ruukkuihin ja tynnyreihin. ja jos huolehdit kastelusta ja siitä, että vesi valuu läpi, ei jää seisomaan.


      • Jepjeps
        vai sermi kirjoitti:

        siis pihaan ei voi istuttaa. ok. ruukkuihin ja tynnyreihin voi. ok. istuta sitten niihin jotain ja laita sermin viereen kiipeämään. amppelista sermiin on kuolleena syntynyt ajatus. nro 1: kun tuuli heiluttaa amppelia, kukkavarret saattavat mennä poikki. suuret ruukut ja tynnyrit ovat ehkä liian mahtipontisia vasta heinäkuussa alkuunlähteville yksivuotisille kukille, mutta on ok. varsinkin jos istutat jotain tuuheaa ja matalampaakin niihin ruukkuihin ja tynnyreihin. ja jos huolehdit kastelusta ja siitä, että vesi valuu läpi, ei jää seisomaan.

        Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi.. tarkoituksena olisi siis hankkia jotain kukkia amppeleissa, mutta lisäksi sitten loman jälkeen pistää köynnöstä kasvamaan, ja sitä lähinnä mietin että miten korkeina köynnöksiä löytyy kaupoista (esim kasvaen jotain tukea pitkin, josta sitten voisi "ohjata" niitä sermiini.

        En tiedä miksi isot ruukut olisi liian mahtipontisia.. ?


    • reissusi jälkeen

      mutta jos ylipäätänsä löydät niitä heinäkuussa, ne ovat saattavat hyvinkin olla niin paljon kasvuunlähteneitä, että ehtivät nousta, köynnöstyä, vielä näkösuojaksi terassillasi. Perennaa, monivuotista voi istuttaa syksyyn asti. Ensi kesänä ne kiipeävät peittämään terassiasi jo hyvin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ylläpito näkyy ehtivän koronakiireiden jälkeen tätäkin palstaa aktivoimaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe