Istutus heinäkuussa

Jepjeps

Lähden pitkälle reissulle, eikä kasveja voi jättää yksinään niin pitkäksi aikaa (ei asu tuttuja lähistöllä). Voiko heinäkuussa istuttaa kasveja, vai ollaanko silloin jo liian pitkällä kesällä? Tarkoituksena olisi istuttaa jokin köynnös näkösuojaksi terassilleni.

8

3134

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0712

      aina voi istuttaa kun vaan maahan saa kaivettua reiän. Taimet myydään pääsääntöisesti astiataimina, joita voi istuttaa koska vaan. Kovin talvenarkoja itse varoisin istuttamasta myöhään syksyllä, muuten ei ajankohdalla ole suurta merkitystä, kunhan vaan kastelusta pitää huolen, jos taivaalta ei vettä tule.

      • Jepjeps

        Hyvä homma. Pihaan ei kylläkään saa/voi istuttaa mitään, mutta suuriin ruukkuihin/tynnyriin ajattelin.. Eikä minun kukkia välttämättä tarvitse saada itse istuttaa, vaan amppelit käy mutta saako jo pidemmälle kasvaneita köynnöksiä jostain ja onnistuuko niiden kiinnittäminen sermiin jotenkin.. Aivan uutta nämä hommat mulle ja pitäis tyttöystävää ilahduttaa :)


      • oli ihan torvi !!!
        Jepjeps kirjoitti:

        Hyvä homma. Pihaan ei kylläkään saa/voi istuttaa mitään, mutta suuriin ruukkuihin/tynnyriin ajattelin.. Eikä minun kukkia välttämättä tarvitse saada itse istuttaa, vaan amppelit käy mutta saako jo pidemmälle kasvaneita köynnöksiä jostain ja onnistuuko niiden kiinnittäminen sermiin jotenkin.. Aivan uutta nämä hommat mulle ja pitäis tyttöystävää ilahduttaa :)

        huhhahhei sulle ! hauskaa kesää !!! mitenköhän nyt olet ajatellut "kiinnittää" sermiin eläviä kasveja, sähkömiehenteipillä vai ? unohda kaikki köynnökset ja elävät kasvit, kun molemmat olette aivan tumpeloita. ei teitä voi auttaa kukaan. ellei ole helvetin pätemisen tarpeessa. joku sellainen tähänkin ajan mittaan vastaa.


      • vai sermi
        Jepjeps kirjoitti:

        Hyvä homma. Pihaan ei kylläkään saa/voi istuttaa mitään, mutta suuriin ruukkuihin/tynnyriin ajattelin.. Eikä minun kukkia välttämättä tarvitse saada itse istuttaa, vaan amppelit käy mutta saako jo pidemmälle kasvaneita köynnöksiä jostain ja onnistuuko niiden kiinnittäminen sermiin jotenkin.. Aivan uutta nämä hommat mulle ja pitäis tyttöystävää ilahduttaa :)

        siis pihaan ei voi istuttaa. ok. ruukkuihin ja tynnyreihin voi. ok. istuta sitten niihin jotain ja laita sermin viereen kiipeämään. amppelista sermiin on kuolleena syntynyt ajatus. nro 1: kun tuuli heiluttaa amppelia, kukkavarret saattavat mennä poikki. suuret ruukut ja tynnyrit ovat ehkä liian mahtipontisia vasta heinäkuussa alkuunlähteville yksivuotisille kukille, mutta on ok. varsinkin jos istutat jotain tuuheaa ja matalampaakin niihin ruukkuihin ja tynnyreihin. ja jos huolehdit kastelusta ja siitä, että vesi valuu läpi, ei jää seisomaan.


      • Jepjeps
        vai sermi kirjoitti:

        siis pihaan ei voi istuttaa. ok. ruukkuihin ja tynnyreihin voi. ok. istuta sitten niihin jotain ja laita sermin viereen kiipeämään. amppelista sermiin on kuolleena syntynyt ajatus. nro 1: kun tuuli heiluttaa amppelia, kukkavarret saattavat mennä poikki. suuret ruukut ja tynnyrit ovat ehkä liian mahtipontisia vasta heinäkuussa alkuunlähteville yksivuotisille kukille, mutta on ok. varsinkin jos istutat jotain tuuheaa ja matalampaakin niihin ruukkuihin ja tynnyreihin. ja jos huolehdit kastelusta ja siitä, että vesi valuu läpi, ei jää seisomaan.

        Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi.. tarkoituksena olisi siis hankkia jotain kukkia amppeleissa, mutta lisäksi sitten loman jälkeen pistää köynnöstä kasvamaan, ja sitä lähinnä mietin että miten korkeina köynnöksiä löytyy kaupoista (esim kasvaen jotain tukea pitkin, josta sitten voisi "ohjata" niitä sermiini.

        En tiedä miksi isot ruukut olisi liian mahtipontisia.. ?


    • reissusi jälkeen

      mutta jos ylipäätänsä löydät niitä heinäkuussa, ne ovat saattavat hyvinkin olla niin paljon kasvuunlähteneitä, että ehtivät nousta, köynnöstyä, vielä näkösuojaksi terassillasi. Perennaa, monivuotista voi istuttaa syksyyn asti. Ensi kesänä ne kiipeävät peittämään terassiasi jo hyvin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ylläpito näkyy ehtivän koronakiireiden jälkeen tätäkin palstaa aktivoimaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe